بازدید 69097
ضرورت سرعت عمل در اتخاذ یک تصمیم مهم توسط دولت و مجلس – ۱

یا دولت برکنار و انتخابات زودرس برگزار شود یا با همکاری غیرشعاری، وضعیت بغرنج اقتصادی کشور را درست کنید!

اولین و بهترین رویکردی که می‌توان انتظار شکل گیری آن بین قوای مجریه و مقننه را داشت که اگر شکل بگیرد، منجر به اصلاح وضع موجود و تغییر به نفع مردم خواهد شد؛ «همکاری، هماهنگی، تعامل و همفکری جدی» دولت و مجلس است. این موضوع در صورتی که محقق شود، می‌تواند روند پیگیری مسائل و مشکلات کشور را در یک فضای منطقی و معقول پیش ببرد و حتما آثار مثبتی هم بر جای خواهد گذاشت.
کد خبر: ۹۸۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵ 04 July 2020

یک راهکار منطقی برای حل مشکل و دو راهکار سیاسی برای ادامه مشکلات کشور

زمان به نفع ما نیست و سرعت عمل در اتخاذ یک تصمیم استراتژیک اجتناب ناپذیر است. دولت، مجلس و مسئولان کشور باید در اسرع وقت و بدون فوت زمان به یکی از این دو راهکار تن بدهند. یا کناره گیری و کنار زدن دولت و برگزاری انتخابات زودرس و یا همدلی و همکاری صمیمانه و غیرشعاری و در چارچوب یک برنامه مدون یک ساله تا پایان دولت دوازدهم و همت همگانی برای محقق شدن این برنامه.

به گزارش «تابناک»؛ مجلس برای اخذ و اجرای این تصمیم یعنی برکناری دولت، اختیارات کامل قانونی دارد و دراین برهه خاص تاریخی اگر کوتاهی و یا وقت تلف کند، هیچ توجیهی خواهد داشت. یا دولت می‌پذیرد که برای اجرای یک برنامه یکساله با سرفصل‌های مشخص ـ که با همکاری دو قوه تهیه می شود و به تصویب مجلس می‌رسد ـ همراه شود و یا مجلس دولت را برکنار کرده و برگزاری انتخابات زودرس موجب روی کار آمدن یک دولت همراه می‌شود.

 

یا دولت می پذیرد برای اجرای یک برنامه یک ساله با سرفصل های مشخص ـ که باهمکاری دوقوه تهیه شده و به تصویب مجلس می رسد ـ همراه شود و یا مجلس دولت را برکنار کرده و برگزاری انتخابات زودرس موجب روی کار آمدن یک دولت همراه می شود

چند روز پیش، دوازده نفر از رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم در نامه‌ای به رئیس جمهور، ضمن انتقاد از وضعیت موجود، از «حسن روحانی» خواستند، حالا که در ۷ سال فعالیت دولت نتیجه‌ای از نحوه دولت داری اش نگرفته، دست فرمان خود را عوض کند و در یک سال باقی مانده از عمر دولت تدبیر و امید با تاکید بر احقاق حقوق مردم و تغییر به نفع آن‌ها شرایط را به گونه‌ای مهیا سازد که اقدامات جدی از سوی دولت در این خصوص انجام بشود.

دوازده رئیس کمیسیون در این نامه، بسیاری از مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را به رئیس‌جمهور گوشزد کرده‌ و نوشته‌اند اینکه رئیس دولت پس از وقوع حوادث و فجایع از آن‌ها باخبر شود و به آن‌ها لبخند بزند در کدامین منطق پذیرفته است؟ آن‌ها همچنین از روحانی تقاضا کرده‌اند که نصیحت برادران ایمانی خود را بپذیرد و روند هفت‌ساله مدیریت خود را تغییر دهد، چون مجلس یازدهم با هدف احیای انقلابی‌گری پا به میدان گذاشته در مقابل حقوق مردم سکوت نخواهند کرد.

 

دوازده رئیس کمیسیون های تخصصی مجلس در نامه ای به رئیس جمهور، از روحانی تقاضا کرده‌اند که نصیحت برادران ایمانی خود را بپذیرد و روند هفت‌ساله مدیریت خود را تغییر دهد چون مجلس یازدهم با هدف احیای انقلابی‌گری پا به میدان گذاشته در مقابل حقوق مردم سکوت نخواهند کرد


دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور، خطاب به روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس نوشت:  روز جمعه نامه‌ای از سوی دوازده نفر از رؤسای محترم کمیسیون‌های تخصصی مجلس خطاب به رئیس جمهوری منتشر شد. من فارغ از لحن غیرسازنده نامه در حالی که دولت بارها آمادگی خود را برای همکاری جهت انجام وظایف هر قوه اعلام کرده و بنا را بر این امر نهاده است، به‌ کار بردن چنین ادبیات چالش برانگیزی را برای جامعه امیدبخش نمی‌دانم؛ اما به هر حال معتقدم این نامه فصل جدیدی برای جامعه امروز ایران خواهد گشود.
«علی ربیعی» سخنگوی دولت در واکنش و پاسخ به نامه دوازده نفر از روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس خطاب به رئیس جمهور روحانی، نگاشته آنها را حاوی مقصر انگاری یکسویه، عدم تبیین علمی و نیز عدم مسئولیت‌پذیری نویسندگان آن عنوان کرد و نوشت: نامه چنان لحنی دارد که گویی مجلس شورای اسلامی در همه چهل سال گذشته و بالاخص در دو دوره گذشته، متناظر با دوران دولت‌های یازدهم و دوازدهم که اصولگرایان اکثریت قاطع مجلس را در دست داشته‌اند، هیچ مسئولیتی در وضعیت جاری کشور ندارد.

مجلس یازدهم که متشکل از جمع کثیری از اصولگرایان است، به نحوی که می‌توان گفت حدود ۸۰ درصد نمایندگان قوه مقننه رویکرد اصولگرایانه دارد، در زمان تبلیغات انتخاباتی با وعده اصلاح وضعیت موجود پای به میدان گذاشته به بدنه هوادار خود امید داده که حتما با رویکرد جهادگونه و انقلابی دست به اصلاح وضعیت موجود خواهد زد، اما این اصلاح حتما از راه همراهی یا تخاصم با دولت می‌گذرد؛ که حالات مختلف آن مورد اشاره قرار خواهد گرفت.

اولین و بهترین رویکردی که می توان انتظار شکل گیری آن بین قوای مجریه و مقننه را داشت ـ که اگر شکل بگیرد آ منجر به اصلاح وضع موجود و تغییر به نفع مردم خواهد شد؛ «همکاری، هماهنگی، تعامل و همفکری جدی» دولت و مجلس است

اولین و بهترین رویکردی که می توان انتظار شکل گیری آن بین قوای مجریه و مقننه را داشت ـ که اگر شکل بگیرد ـ منجر به اصلاح وضع موجود و تغییر به نفع مردم خواهد شد؛ «همکاری، هماهنگی، تعامل و همفکری جدی» دولت و مجلس است. این موضوع در صورتی که محقق شود، می تواند روند پیگیری مسائل و مشکلات کشور را در یک فضای منطقی و معقول پیش ببرد و حتما آثار مثبتی هم برجای خواهد گذاشت.

هرچند دولت و مجلس در نگاه و رویکرد سیاسی که دارند، هیچ شباهتی به هم ندارند، همین موضوع اگر در یک فضای همکاری و هماهنگی شکل بگیرد، حتما می تواند آثار و برکات متعددی داشته باشد، چون جامعه هدف دولت و مجلس از حیث بدنه حامی یکی نیست و از طرفی فضایی هم برای وکیل الدوله شدن وجود ندارد؛ بنابراین، می توان امیدوار بود که شکل گیری چنین تعاملی می تواند منجر به حل و فصل بسیاری از مشکلات مردم هم بشود.

رویکرد دومی که می توان در این فضا انتظارش را داشت، یک کنش کاملا سیاسی – جناحی و ضد مردم است که امیدواریم هیچگاه شاهد آن نباشیم. در این رویکرد می توان انتظار چنین اقداماتی را داشت: با توجه به اینکه فضای کلی سیاسی به نفع اصولگرایان است و فرصت چندانی هم تا انتخابات سال ۱۴۰۰ نمانده است و از آنجا که دولت تدبیر و امید، نماد عملکرد اصلاح طلبان و اعتدالیون است، فضای همکاری هیچ گاه بین دو قوه شکل نگیرد!

با توجه به اینکه فضای کلی سیاسی به نفع اصولگرایان است و فرصت چندانی هم تا انتخابات سال ۱۴۰۰ باقی نمانده و از آنجا که دولت تدبیر و امید نماد عملکرد اصلاح طلبان و اعتدالیون است، فضای همکاری هیچ گاه بین دو قوه شکل نگیرد!

بر این اساس، مجلسی ها برای اینکه زمینه انتخابات پیش رو ـ که به نفع اصولگرایان است ـ را بچینند و تقویت کنند و کماکان آن را به نفع خود نگه دارند، علاقه ای به موفقیت دولت برای مهار مشکلات پیش روی از خود نشان ندادند و اتفاقا در این راه با به حاشیه بردن خیلی از اقدامات فضای حداقلی موفقیت را هم سلب کردند که طبیعتا این رویکرد می تواند بدبینانه و بعیدترین حالت باشد، اما طبیعی است که به عنوان یک فرضیه می توان آن را مدنظر داشت.

طبیعتا معنای این حرف این است که مجلس یازدهم، نردبانی برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در سال ۱۴۰۰ خواهد بود. البته این نه تنها گزاره اشتباهی نیست، بلکه صد درصد حرف درستی است؛ اما اینکه چطور و با چه رویکردی مجلس بخواهد این مساله را پیش ببرد، بسیار مهم است. اگر شاهد تصمیم یاد شده باشیم، یک رویکرد کاملا غیر مردمی، غیر اخلاقی و غیر اصولی را شاهد خواهیم بود که تنها نفع و نتیجه سیاسی و جناحی دارد.

رویکرد سومی که می توان انتظار آن را کشید این است که مجلس انقلابی به جهت وعده ای که داده دلسوزانه و متعهدانه راهکارهای مناسب، علمی و عملی به جهت برون رفت از وضعیت فعلی به قوه مجریه ارائه کند، اما دولت برای اینکه این موفقیت ها به نام قوه مقننه نوشته نشود و زمینه تقویت اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را فراهم نسازد، در این راه کارشکنی کرده و مجلس را همراهی نمی کند.

رویکرد سومی که می توان انتظار آن را کشید، این است که مجلس انقلابی به جهت وعده ای که داده دلسوزانه و متعهدانه راهکارهای مناسب، علمی و عملی به جهت برون رفت از وضعیت فعلی به قوه مجریه ارائه کند، اما دولت برای اینکه این موفقیت ها به نام قوه مقننه نوشته نشود و زمینه تقویت اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را فراهم نسازد، در این راه کارشکنی کرده و مجلس را همراهی نمی کند.

اما نتیجه چنین اقدامی چه خواهد بود؟ یک عارضه چنین تقابلی این خواهد شد که مجلس به عنوان ناظر بر عملکرد دولت و دارای ابزارهای نظارتی قوی بر قوه مجریه درصدد استفاده از آنچه در دست دارد بربیاید و برای اینکه قوه مجریه را با خود همراه سازد، دست به تغییرات اساسی و وسیع در جاهایی که مشکلات را می بیند، بزند؛ خوب در این صورت شاهد سوال، استیضاح و برکناری هایی خواهیم بود که عوارض زیادی خواهد داشت و کشور را به شدت درگیر خواهد کرد که در گزارش دیگری به آن خواهیم پرداخت.

روش دیگر هم این است که قوه مقننه به جهت اطلاع مردم از آنچه انجام داده و دولت به عنوان مجری امورات کشور حاضر به انجام آن برای نفع بردن مردم نشده، به تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده برای جامعه روی بیاورد و مقصر (دولت را) به مردم معرفی کند. بعد از بکارگیری چنین استراتژی برای اینکه شرایط کشور حفظ شود و دچار بهم ریختگی حداقل در شکل پیشبرد امور نشویم؛ مجلس منتظر بماند تا عمر دولت روحانی تمام شود.

ادامه دارد...

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۴۹
رای بی رای

خداحافظ انتخابات
خداحافظ ریال
خداحافظ نفت
پاسخ ها
علی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
دولت سوبس هم بیاد وضع عوض نمیسه چون دولت هیچلاره است فقط بدرد این میخوره بی کفایتی هارو انداخت گردنش
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
با استیضاح و بر کناری روحانی صد در صد موافقم ولی رای نمی دم کسی که اختیارات کامل داره باید بیاد و جوابگوی مشکلات کشور باشه خسته شدیم از این موش و گربه بازی و نقش اپوزیسیون برای همدیگه بازی کردن همه تصمیمات به دولت و مجلس دیکته می شه بعد می گن دولت و منجلس مشکلات را حل نمی کنند یعنی نفاق تا کجا؟ اگه راست می گید و به دنبال حل مشکلات کشور هستید همه را منحل کنید تا با انتخابات آزاد مجلس و دولت منتخب واقعی مردم روی کار بیایند و همه مشکلات کشور را حل می کنند .
ناشناس
| Germany |
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
تا وقتی گفتگان مرغ یک پا دارد بر قرار باشد،هر دولتی کارایی نخواهد داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
یکشنبه ۱۵ تیر ساعت ۱۱:۱۵
دلار (اسکناس) ۲۱۷۰۰
دلار (حواله) ۲۲۲۰۰
سکه ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
علی برکت الله !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
ما تصمیم درستی گرفتیم که انقلابی باشیم و امریکا را از صحنه گیتی پاک کنیم و این کار را هم می کنیم و کمترین تاوان ان مشکلات اقتصادی است .
قبول می کنیم
سلطان سوراخ موش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
17:01:
هميشه از جانب خودتان حرف بزنيد و از كيسه خليفه نبخشيد.
ناشناس
| Canada |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
متاسفانه هر کسی رئیس دولت بشه وضع همینه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
17.01
از جانب خودت حرف بزن با این ریدولوژی مسخره دودستی کشور تحویل چینی ها و روس ها بدین
دولت رو برکنار کنید.دولت بعد دلار رو میکنه ده تومن ؟ مطمئن باشید دولت از خداش هست که زودتر کشور رو تحویل بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
اشتباهی منفی دادم !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
نمیذارن روحانی استعفا بده
باید نگهش دارن تا 1400
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
قانون است دولت فعلی شهر سوخته تحویل دولت بعدی بدهد همیشه این گونه بود
نااشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
بهترین راه حل حذف رییس جمهوریو انتخاب تخست وزیر است
ما می دانیم شما هم می دانید که دولت کاره ای نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
کاره ای نیست خودشون می کشن بس بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
چرا زمان دولت قبل همه کاره دولت بود در زمان شما دولت کاره ای نیست. ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
اگه دولت کاره ای نبود پس چرا انقد برای برنده شدن تو انتخابات انقدر تلاش کردید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
آیا دولت نمی تونست با ابزار مالیات نقدینگی رو به سمت تولید هدایت کنه . آیا نمی تونستکسر بودجه رو از طریق جریمه دلالن تامین کنه به جای اینکه با جریمه مردم ضعیف با بالا بردن دلار و بنزین تامین کنه . آیا کشورهای دیگه نقدینگی وجود نداره ؟
آیا تو کشورهای دیگه کرونا نیومد ؟
بهروز
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
بالاخره باید سیاستهای اشتباه وخرابکاریها رو گر دن یکی بندازن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
اين دولت كاره اي نيست و نخواهد بود. هميشه جمعه ها تازه بهش خبر ميدن!!
دولت رو برکنار کنید و هرکی رو خواستید انتصاب کنید رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
اگر دولت کاره ای نبود چرا در زمان انتخابات ادعای داشتن کلید مشکلات رو داشت؟
بعدش چی بشه؟
پاسخ ها
گيل مرد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
خب اونوقت بايد ببينند در دايره چه كسي را دارند بيايد 8 سال بريش مردم بخندد و مثل برادران اهل عمل بگويد علي بركت الله
برای هر کاری دیر شده حتی استعفا

دولت بنفش و مجلس اصولگراها خراب کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
بعد از هفت سال اونمچیزی از هشت سال نمونده تا بیاد کاراشو بکنن تمام شده رفته ولی دیگه رای بی رای چهارساله قبلم ندادم
ببینیم و تعریف کنیم!!!
اینکه سطح فهم مردم رو با چی مقایسه می‌کنین یه توهین بزرگ به مردمه . دولت چه اختیاری داره که مسببب اوضاع باشه؟ دولت موشک هوا کرد؟ اگر دولت اختیار داشت که الان سفارت آمریکا در تهران باز شده بود و مردم هم عین آدم زندگی‌ میکردن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
یعنی فکر می کنی آمریکا به چه قیمتی حاضر به رابطه با ایران میشه . اونها جز به نابود شدن ما و تبدیل شدن .به لیبی و سوریه دیگر رضایت نخواهند داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
خخخخ دولت برجام امضا کرد که آمریکا بدون هیچ هزینه ای ازش خارج شد وزیر امورخارجه اش تحریم شد و کشور را به این روز انداخت. الکی گردن موشک نندازید. اگر ترامپ تونست بدون هزینه خارج شود این هست که برجام ایراد داررد و منافع ایران در آن لجاظ نشده است
مردم ایران
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
احسنت ..افرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
اینا خوشیاشون تو آمریکاست زجرش واسه مردمه
ناشناس
| Philippines |
۰۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
خود منفی و مثبتها نشانگر همه چیزهست به چند تا جوابی که معلومه از کجا اب میخوره توجه نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
حالا ميخواي همين فن آوري موشكي رو هم به صنعت خودروسازي ويران كه در اختيار دولت هست تبديل كنيد؟
گيل مرد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
من فكر مي كنم بايد توبه كنيم شايد خداوند از سر تقصيرات ما گذشت و وضعيت فلاكت بار ملت تغيير كرد.
خندیدیم واقعن!!!
حالا اگه این دولت بره و دولت بعدی بیاد معجزه میشه و همه چی درست میشه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
اگر مانند این دولت دستکاری در اقتصاد نکند نخیر مثل این دولت نمی شود
دولت ( رییس جمهور) بایستی در سال 97 محترمانه کناره گیری می کرد و بایستی با این موضوع موافقت می شد. متاسفانه سیاستهای غلط دولت آقای روحانی و عدم کفایت در تصمیم سازی و تصمیم گیری درست( شامل معاونین، وزرا و مشاوران) و فقدان اجرای مناسب تصمیمات مزبور در سه سال گذشته، کشور را به لبه خطر اقتصادی-اجتماعی سوق داده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
مجلس سالم و قدرتمند نداشتيم. هركي مياد وسط يه پاش مي لنگه
شما متاسفانه دوست را از دشمن تشخیص ندادید. فکر کردید هر کس ته ریشی داشت دوست شماست. هر کسی فریاد مرگ بر امریکایش بلند تر بود مقرب تر بود. ما هم به عنوان غیر خودی تنها کاری که از دستمان برامد انتقاد سازنده در تابناک بود. فریاد های ما اما به گوش شما نرسید تا کار را به اینجا رساندید. همین الان هم چاره کار شکستن دایره خودی ها و استفاده از کارشناسان و متخصصین پاکدست وطن پرست است نه ان هایی که چفیه بستند و با چمدانی پر از بیت المال سر از کانادا در اوردند. امیدی به بهتر شدن اوضاع نیست. پیروز و موفق باشید.
داداش توی این مملکت به قول خودشون انواع و اقسام دولت ها روی کار اومدن و رفتن ولی مملکت همیشه رو به پسرفت بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
ما که کودکی هامون یادمونه که امکانات اولیه مون هم گاهی تامین نمی شد، دیوان پروین اعتصامی رو بخون تا عمق فقر و فساد قبل از انقلاب رو متوجه بشی.
دولت راهی غیر از این ندارد.
وقتی نقدینگی 2500 هزار میلیلارد تومان هست، هر کسی بیاید ، همین هست. بانک ها هم ورشکسته هستند. دولت هم درآمد دیگری غیر از ارز و طلا ندارد. دعوای زرگری هم لطفا راه نیاندازید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
همه کشورها نقدینگی دارند
به صلاح نیست. مثل خیلی چیزای دیگه.
پاسخ ها
محمد رضا سلطانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
نه نقدینگی بدون پشتوانه...
قبل از برکناری دولت باید بانکها و بورس ترمز دستی بکشند . دو هفته تعطیل اعلام بشود تا در زمان عزل دولت بازارها کنترل شوند چون این دولت بنای اصلاح و کنترل بازارها رو نداره شده رفیق دزد و شریک قافله
دولت هیچ وقت برکنار نمیشه چون خودشون هم می دونن دولت کاره ای نیس و دیگه نمی تونن تقصیر رو بندازن گردنش. دولت رو هم می زارن برا خودش بچره!
اگر انتخابات زودرس برگزار شود و یک اصلاح طلب برنده انتخابات شود ، آن وقت تکلیف چیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
مردم ما شاید احمق باشند ولی نه در این حد!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
مگه میخوایم رای بدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
بدتر از انتخابات مجلس خواهد شد . مطمئنا میزان مشارکت زیر 40 درصد خواهد شد .
کلید خوردن تورم با آعاز کاهش سود سپرده بانکها در انتهای سال 96 گره خورد واز آنزمان است که پولهای انباشته شده در بانکها راهی بازار شده دوسه دست میچرخد و دوبرابر میگردد ودر نهایت مجددا ببانکها باز خواهد گشت آنوقت میگویند نقدینگی زیاد شده است حال آنکه اگر پولها در بانکها میماند سالانه نهایتا 20 درصد افزایش نقدینگی را شاهد بودیم اما اکنون ؟؟؟ شکی نیست که تمامی تورمهای دو سه سال اخیر خواسته دولت وسیاسیون است والا در دولتهای قبل شش ماه الی یکسال پس از آغاز تورم شاهد افزایش سود بانکی و متعاقبا سود تسهیلات بودیم و نهایتا در عرض شش ماه الی یکسال غول تورم آرام میگرفت اما در این دولت میخواهند بر خلاف قوانین اقتصاد عمل کنند که نتیجه اش همین میشود که شاهد هستیم همین فردا نرخ سود سپرده را بالای 25 درصد اعلام کنند در عرض یکماه نرخ تورم نصف خوهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
خداوند گفته نزول دهنده و گیرنده فقیر میشوند. و اینم نتیجه سود بانک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
اصلا سپرده و امثال آن یکسری آدمهای بیکار پردرآمد و پرتوقع را در جامعه افزایش داد که نتیجه فعلی هم بیشتر به این افراد مربوط می شود . راه چاره گریز از بحران فعلی تغییر اساسی در نظام بانکی و عدم دخالت نهادها در امور اقتصاد هست .
برکناری دولت بهترین گزینه خواهد بود زیرا در بدنه دولت کسانی هستند که موافق چنین نظریه ای نیستند پس همان بهتر که همه شان بروند کنار انشااله
تحمل بار سنگین جناحگرایی ،و قدرت طلبی عده ای که ده درصد جمعیت کشور را تشکیل نمیدهد بر دوش مردم است ،مردمی که گاه طغیان میکنند ،و گاه به وعده ای فریب میخورند ؟آیا از اثرات مخرب دلار بیست و یکهزار تومان ،و سکهٔ ده میلیون تومان بر زندگی بیش از نود و پنج درصد مردم آگاه میباشند ؟
خودتون بهتر می‌دونید نه دولت کاره‌ایه و نه مجلس.
بدترین دولتی که در جمهوری اسلامی ایران سر کار امده این دولت است و هر روزی که بماند ضرر می زند به کل ایران
از کشور های دوست و برادر چه خبر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
از شرکای اروپایی تان و امضای کری چه خبر؟؟ از قطعنامه ی سازمان ملل که قرار بود ضمانت برجام باشد؟ از این همه حر ف چرت خسته نمی شید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
احتمالا این راه چاره را هم چینی ها یا روسها به ما دیکته کرده اند .
در سال آخر ریاست جمهوری همه چیز به هم می ریزد آنهم به عمد ،
سال آخر ریاست جمهوری احمدی نژاد را هم به یاد دارید
عده ای از این وضعیت ماهی های درشتی صید می کنند
شماها دیگه کی هستید بابا ؟!!

چرا فکر میکنید اگه این دولت کنار بکشه همه چی بهتر میشه ؟

تو رو خدا بس کنید دیگه ، مشکل دولت و دولت ها نیست
چرا نمی فهمید که همه سر تا پا یه کرباسن آخه ؟ !؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
یعنی می گی روحانی با این گند توی سال 7 ام و با این همه دولتی ها با احمدی نژاد یا خاتمی یکی هست؟ خخخخ
سلام و خداقوت
در خصوص پیشنهاد برکناری دولت و انجام انتخابات زودرس بنظر میرسه بهترین راهه اما خیلی دیر شده یعنی منتظر شدیم همه اقتصاد از بین برود و سرمایه اجتماعی یعنی مردم نیز امیدشان به نظام آسیب ببیند و حالا یک انتخابات دیگر !!!
یعنی دیر نیست؟!
مثلا فکر کردید این دولت اگه بره کنار، یه دولت بهتر به جاش میاد. نه عزیز من, به هیچ وجه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
مسأله بهتر نیست حاکمیت یکدست میشه بعد دیگه نمی توانند گردن انتخاب مردم باندازن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
حرفها و کارهای روحانی را ببینید و بشنوید . تماما در خدمت تندروهاست . رنگ ولعابش را هر از چندی تغییر می دهند
با نخست وزیری مشکل حل خواهد شد البته موقتا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
اها پس درد اینه حذف نهاد ریاست جمهور ی و روی کار اوردن یک نخست وزیره
از قدیم گفتن سنگ بزرگ علامت نزدنه .
زمزمه استیضاح وبرکناری دولت به گوش میرسد اولا چه کسی جرات دارد دولت بی پول وبدون درآمد وپرخرج را تحویل بگیرد ( پل بستی ای که بگذری از آبروی خویش) ثانیا تازه به دولت رسیده ها باعجله درفکر پرکردن جیب ها خواهند بود وباید با دولت درسایه که بسیارهم قوی شده بتواند دست وپنجه گرم کند ثالثا طرح های ناتمام کماکان ناتمام خواهند ماند ونمایندگان بخاطر قولهای انتخاباتی طلبکار خواهند بود پس بگدارید این دولت آشی که پخته به خورد ملت بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
یک بنده خدائی از خودشان چند سال پیش گفت : برخلاف تصور مجلس در راس امور نیست . نمایندگان این دوره که به اذعان رسمی نماینده اقلیت کوچکی هستند می خواهند شو تبلیغاتی راه بیندازند که مجلس توان و قدرتی دارد . بارها دیدیم که با یک توصیه ، نامه یا حکم طرح های بسیاری که اتفاقا نیاز کشور بود را کنار گذاشتن و بله قربان گفتن
من نمیدونم چرا عده ای در مقابل استعفا و یا برکناری دولت، انقدر سخت میگیرند؟؟؟

1- فرانسه تو سه سوت نخست وزیر عوض کرد
2- کره جنوبی تو چند روز رییس جمهور ناکارآمدشان را که دچار فساد اقتصادی بود عوض کردند
3- انگلیس چند بار نخست وزیر عوض کرد در همین سال گذشته

ولی هنوز عده ای تو این مملکت دنبال این هستند که این دولت ناکارآمد 8 سال به این بی تدبیری ها ادامه دهد
انگار که مردم عهد اخوت بسته اند با آقای روحانی

مردم به وعده های روحانی رای دادند، رای ندادند که هرکار این دولت کرد تا آخر پاش بمونند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
اگر دولتی با وصله ناکارآمدی برکنار شود .آنوقت انگشت اتهام به سمت آنهایی گرفته خواهد شد که با صافی های فراوان اجازه حکومت به این دولت داده اند . فراموش نکنید که اعتبار نامه رئیس دولت را مجلسی ها امضا نمی کنند . نیمی از وزرای کلیدی هم نه توسط دولت و مجلس بلکه از جای دیگر تعیین می شود . استعفای دولت یعنی بی اعتباری این قدرت فرا قانونی و از همه مهمتر افزایش سطح توقعات مردم . 100 درصد مطمئن باشید دولت نه استعفا مید هد نه برکنار می شود . .
برکناری دولت راه کار دموکراسی گونه ای است
دولت هرچه سریعتر استعفا دهد
چه عجب تابناک یک حرف مردم پسندانه زد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
دیگه دم خروس رو نمیشه پنهان کرد . سونامی بدبختی و فلاکت به خودی ها و نورچشمی ها هم رسیده . همه ساکنان این کشتی طوفان زده در خطرند .
واقعیت داره؟؟؟ دولت میخاد استعفا بده؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
هیچ وقت ابدا . روحانی شیفته قدرت هست و استعفا نمی دهد . با قدرتی هم که پیدا کرده مجلس را تهدید و منصرف خواهد کرد . این نوع اخبار و تفاسیر دل خوش کردن عوام هست تا با خرید زمان از گردنه خطر عبور کنند .
روحانی بره کنار که جهانگیری تا انتخابات بشه رییس جمهور؟؟؟

مضحکه
این ها از عواقب گم کردن کلید است

بچه ها هیچ وقت کلیدتون را گم نکنید

خطرناکه حسن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
بدبختی اینجاست که سوراخ کلیدی وجود نداشت . کلید تنها بدون قفل به چه دردی می خورد ؟
تنها راه برون رفت از این بحران

قطع رابطه با چین و روسیه است

و البته انتخاب آمریکا به عنوان شریک تجاری مناسب
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
آره حتما ترامپ هم آماده اس تا کمر برای ما خم شود
برای یک بار هم شده
برید بشینید، سنگ هاتون رو برای همه ی موارد مورد اختلاف با آمریکا وا بکننید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
دیر شده . اونموقع که می توانستند امتیازات خوبی از آمریکا بگیرند نرفتند و شروع به تهدید و تمسخر کردند . الان دیگه آمریکایی ها هم می دانند ایران از سر ضعف و ناچاری پای میز خواهد رفت . چند روز پیش مادورو برای حفظ حکومتش همین کار را کرد ولی با جواب منفی آمریکا روبرو شد .
بنظر من باید استقلال کشور رو حفظ کرد و با منطقه و همسایه ها دوست شد و تهدیدی برایشان نباشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
ذلت پیش دشمنان از فقر بدتره.
آخی دلم بحال دختر مظلوم وزیر سوخت؟؟؟
تا سوریه نشدیم جون مادرتون برید حل کنید مشکلات اقتصادی مردم رو

ایران اگه دچار بحران امنیتی بشه از همه جای دنیا گروه های تروریستی میریزن توش ها!!!


کل کشورها مداخله میکنند ها

تا قرن ها ایران بعد درست بشو نیست ها
نسل ها را نابود می کنید ها

بخدا سوریه تا سال های سال دیگه اون رونق گذشته را نخواهد داشت
الان طرحهای مهمتری همچون درگیری با تاجگردون تشکیل فراکسیون عدس و سییر، تعویق کنکور برای اقازاده ها، تغییر نام خیابان و فرودگاه و شنود اجباری و اینها در دستور کار است. وقت برای کار دیگری نیست. تابی جون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
تو چهار دهه گذشته مجلس فقط چند طرح مهم را به صحن آمورد که آنها هم در ساعات آخر با حکم حکومتی یا توصیه و نامه کنار گذاشته شدند . مجلس فرمایشی هست و بی تاثیر .
یکی به آن ۱۲ نفر بگوید شماها خودتان بخشی از مشکل هستید
صد تا دولت ديگر هم بيايد وضعيت فرقي نخواهد كرد چون دولت تصميم گيرنده نيست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
یعنی روحانی بعد از 7 سال با دو مناظره پر تنش برای هیچی بود؟ شما با این همه قر تو کمرتون واسه هیجی ریختید تو خیابون ها؟ عجب آدم هایی هستید!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
زمان انتخابات این حرفها را نمی ردید . آنموقع میگفتید که این جناج و نماینده اش تمام مشکلات را حل خواهند کرد ؟ آخر خط و پرچم پایان که هویدا شد دولت تصمیم گیرنده نیست ؟
تا وقتی کارهای همه شعار و شعار و شعار است ره به جایی نخواهیم برد و همه همدیگر را تخطئه می کنیم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
عدو سبب خیر شود اگر خدا خواهد . مرد عمل ممکن است اینها را به سراجام منزل برساند . یکنفر مثل گورباچف نیاز هست تا ارکان یک بنا را با ساده لوحی از هم بپاشد .
در میان صنف معماران و سازندگان اصل نا نوشته ای هست که تخریب یک ملک و بنا را به افراد متخصص و متفکر نمی سپارند چون زمان و هزینه را زیاد میکند . برای تخریب باید سراغ افراد بی فکر و با جرات رفت تا یکشبه کار را تمام کنند .
در این دو سال دولت چکار کرده بجز گرانی و فقر و کم شدن ارزش پول ملی این یک سال هم همین جور می گذراند و کک روحانی و اسحاق و نوبخت و آشنا و ...هم نمی گزد .
این حرفها دردی رو دوا نمیکنه، باید فورا با آمریکا توافق کنیم تا برجام دوباره راه بیفته و با صادرات نفت و ورود دلار به کشور قطعا قیمت دلار و ملک نصف خواهد شد، البته بعدش هم باید از دخالت در امور کشورهایی مثل سوریه و عراق و یمن خودداری بشه و هزینه های اونها صرف ساختن اقتصاد داغونمون بشه
اگر این دولت همین امروز هم نباشد (به هر روش : استیضاح ،استعفا ، طرح عدم کفایت ) به نفع مملکت و نظام است . جلوی ضرر را از هرکجا بگیرید منفعت است . مطمئن باشید اگد تندروهای اصلاح طلب هم هم زمان مهار شوند هیچ اتفاق امنیتی هم پیش نمی آید .
دولت را برکنار کنید
دولت برکنار کنید تا اصولگرها به خواستشون برسن ولا مردم هم راحت شن
شوخی شوخی داره جدی میشه،نمایندگان بیست درصد مردم،وهم برشان داشته که نمایندگان اکثریتند.
دولت ناکارآمد، برکنار شود یا استعفا دهد.
سلام، نه دولت ونه مجلس، هیچکدام عظم راسخی نسبت به بهبود اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور را ندارند،هم اختیار ندارند وهم همت واراده، فقط ملت را سرکار میگذارند، انواع مسکن را تجویز میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
عزم
با تیتر موافقم
به ستوه آمدم ازین وضعیت
مجلس انقلابی عمل کند .ودولت را بر کنار کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
بخواب بابا حال نداری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
از فردایش دلار 3 هزار تومان می شود ؟ بنزین لیتری 500 تومان ؟ نان ؟ گوشت ؟ بیکاری ؟ هیچ دولت دیگری قادر به رفع مشکلات انباشته چند دهه نیست . بهتر است با وضعیت کنار بیایید تا خداوند گشایشی در کار کشور ایحاد کند .
مشکل ما از داخل نیست که اینجا هم حل بشود این ها تاوان مرگ بر.....های ماست با گفتگو ماهم میتوانیم امنیت اقتصادی مسکن معیشت بهداشت نیز داشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
زمان طلائی گفتگو را هم با شعار مرگ بر ها از دست دادیم . اگر قرار باشد گفتگویی هم اتفاق بیفتد فقط مثال شیمی درمانی برای کشور خواهد بود ، یعنی زنده ماندن نه بهبود وضعیت . متاسفانه در 3 دهه گذشته مسئولان تا دقیقه 90 با هر پیشنهادی مخالفت کرده و در دقیقه آخر با نرمش قهرمانانه چیزی را پذیرفته اند که هیچ سود و منفعتی برای خودشان و کشور نداشته . میدانید چرا ؟ چون فکر میکنند با تهدید و مافیا بازی می توان به حقوق و امتیازاتی رسید !
مشکل اینه که همتون از همدیگه بدترید. دولت عوض بشه چه تضمینی هست دلار 50.000 تومن نشود؟
اولا که اختیار آندن و رفتن دولت دست مجلس و شخص رئیس جمهور نیست ،
دوما ، مگر انتخابات زود هنگام چیزری را حل می کند ، هنوز چند ماه از برگزاری کم رونق ترین انتخابات تاریخ جمهوری اسلامی نگذشته ،
دولت با تمام قوا داره کار میکنه دولت از این بهتر تو این شرایط نداریم پول نیست دلار تیست دولت چیکار کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
بره کنار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
با آن بخش که پول و دلار نیست موافقم . دولت با تمام قوا چه کاری میکند ؟
روحانی الان باید بره این هفت سال هیچ کاری ب جز گرونی نداشته البته دیگران نذاشتن
این مقاله با چه اعتماد به نفسی مطمئنه مجلس جدید قراره همه چیزو درست کنه و برنامه هم دارن الان فقط مشکل دولته!!! خخخخ خندیدیم واقعا!!!!
نمی فهمم اینها که الان درمجلس هستند با حداقل رای راه یافتند چقدر رو دارند .دولت قانونی را به زانو در آورند.
مجلسی ها تنها در حال شومنی هستند تا دست برتر رو در انتخابات پیش رو داشته باشن ، درسته که این دولت در اقتصاد عملکرد افتضاحی داشته ولی واقعیت امر اینه که شرایط فعلی کشور نتیجه سالها سیاست های کلان اشتباهست و تا زمانی که مسئولین کشور متوجه این موضوع نشن هیچ چیزی تغییر نمیکنه . ضمنا لازمه به نماینده های مجلس گوشزد کنم که چندان نگران انتخابات سال اینده و‌منافع جناحشون نباشن چون منافع جناحی باعث شده که اونا برای پیروز شدن حتی کشور رو به ورطه نابودی بکشونن تا به این طریق روحانی رو برای همیشه از صحنه سیاست بیرون کنن ،اره زیلد نگران نباشن با توجه به عدم شرکت مردم در انتخابات حتما پیروز انتخابات جناح اصولگراست ، برای همین بدون نگرانی به وضعیت مردم فکر کنن واقعا مردم خسته ان و‌گوششون پر شده
مثلا" اگر اين دولتمردان بروند چه كساني قرار است براي نجات اقتصاد مملكت بيايند ؟/
اين آقايان تازه به دوران رسيده كه راي 10%مردم راهم كه ندارند.!!!!
مثلا" اگر اين دولتمردان بروند چه كساني قرار است براي نجات اقتصاد مملكت بيايند ؟/
اين آقايان تازه به دوران رسيده كه راي 10%مردم راهم كه ندارند.!!!!
مجلس انقلابی این دولت را برکنار کند و انتخابات برگزار شود
نه درست نیست، این دولت باید محاکمه بشه همشون باید محاکمه بشند که درس عبرتی شود برآیه دولتهای بعدی که بر سر کار می آیند اینکه دولتی بدون تدبیر بیایید بر سر کار وبه راحتی کنارش بگذارید درست نیست.این از انسانیت وعدالت به دوره باید فشار روانی که ملت آورده پاسخگو باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
تا حالا کدام دولت موفق بوده اصلا دولت چقدر قدرت دارد تحریم چه ربطی به دولت دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
ازخنده روده بر شدم کاش مانند ترامپ احکام صادره را هم ازقبل اعلام میکردی
بازی سیاسی دولت و مجلس هیچ دردی از مردم دور نمی کند .و اوضاع معیشتی مردم را بغرنج تر خواهد کرد .اگر حالا عده ای از سطل زباله ها وپسماند غذایی تعدادی دیگر شکم خود را سیر می کنند .آنهم رو به زوال خواهد رفت.
بنشینید ویه فکری به معیشت مردم بکنین الکی شعار ندین با این وضع دلار وسکه ومسکن

وضع بدترهم خواهد شد الان دعوای مردم بر سر اصول گرا واصلاح طلب نیست به داد مملکت

برسید
مگه با کنار رفتن دولت کار درست میشه؟بابا مملکت دست یه نفر نیست که
با سلام و متاسفانه هرگز اینگونه نخواهد شد چون ...
"همه میدانند"
که
دولت هیچ کاره است. اگر جرات دارید دولت پشت پرده را عزل کنید.
روحانی ضمن افشای شفاف ریشه اصلی مشکلات محترمانه استعفا دهد
نمایشنامه پشت نمایشنامه، لشگر مشکلات و بحرانها توی صف، سطح مردم رو به تماشاچی 100% تقلیل دادین.
پس جز فروپاشی اقتصادی و.. نمیشه انتظار هیچ معجزه ای رو داشت، با همین فرمان صاف ته دره، خداحافظ.
تابناک انصاف داشته باش سانسور نکن!
هر کاری میکنین بکنین فقط مردم رو از این فلاکت نجات بدین.
ریاست جمهوری یک نهاد تشریفاتی است .
کشورداری یعنی اصول گرا واصلاح طلب همینو بس از مردم استفاده ابزاری میشه
البته قطعا این ساده انگاری است
یاایهاالناس انا مجلس الجدید
کرونا را بی خیال
مشکلات اقتصادی مردم را بی خیال
اثار نابود کننده تحریم ها را بی خیال
......................................
انتخابات ریاست جمهوری را دریاب
همه با هم توی یک کشتی هستیم و همه با هم غرق خواهیم شد .
وضعیت بغرنج اقتصادی کشور را درست کنید!
مقصر اصلی وضعیت بغرض اقتصادی کشور ،سازمان بازرسی است که به خیلی از مسائل اقتصادی ورود پیدا نکرده یا بهش اجازه ندادند که ورود پیدا کنندبه نظر من سازمان بعنوان مدعی العمو م باید به تمام مواردیکه فساد زا هستند ورود پیدا کند چه اقتصادی و چه غیر اقتصادی
آیا با تغییر رییس جمهور و هیئت دولت رشد اقتصادی مثبت میشه . شفافیت و قانونمداری و پاسخگویی بهتر میشه و تولید مدرک جاشو به تولید سواد و تخصص میده .پوپولیسم جاشو با دانش کنج نشین عوض میکنه.






9
متاسفیم برای وزیر راه و شهرسازی که حتی یک مسکن نساخت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل