بازدید 72842

آخرین آمار کرونا تا ۹ تیر/ ثبت بالاترین رکورد مرگ و میر در ایران؛ ۱۶۲ هموطن‌مان در شبانه روز اخیر جان باختند +نمودار

از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۲۵۳۶ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، اما هنوز برخی شان بستری هستند و از ظهر دیروز تا امروز ۱۴۶۱ تن بر شمارشان افزوده شده است.
کد خبر: ۹۸۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 29 June 2020
تابناک اجتماعیپس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از ۲۲۵ هزار تن گذشت.
 

به گزارش «تابناک»؛ دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۳۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۶۱ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۲۲۵ هزار و ۲۰۵ تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۶۲ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۰ هزار و ۶۷۰ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۱۸۶ هزار و ۱۸۰ تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: ۳۰۳۷ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تا کنون یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۷۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بالاترین میزان مرگ و میر کووید19 در کشورمان از روز نخست شناسایی ویروس تا به امروز، در شبانه روز اخیر رقم خورده است؛ رکوردی ترسناک!
بالاترین میزان مرگ و میر کووید19 در کشورمان از روز نخست شناسایی ویروس تا به امروز، در شبانه روز اخیر رقم خورده است؛ رکوردی ترسناک!

وی ادامه داد: استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استان‌های ایلام، لرستان و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۵.۴ درصد است که با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۸.۳ درصد فاصله دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران ۹۴.۶ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.

 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸۴
ما رگورد همه دوران کرونا را شکستیم. واقعا فاجعه است. تمام کشورهای اروپایی و اسیایی که مقامات ما ابتدا مسخره شان می کردند و از ما دیرتر شروع کردند توانستند ویروس را کنترل کنند ولی در ایران تازه به فکر اجباری کردن ماسک افتاده اند. حتی امریکا میزان مرگ و میر را به یک ششم روزهای اوج رسانده ولی ما همچنان در روزهای اوج اسفند و فروردین هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
چرا سیاه نمایی می کنی؟ صدا و سیما نیم ساعت اختصاص به وضع وخیم امریکا دارد و یک دقیقه در مورد کرونا در ایران صحبت می کند. بر اساس نظرات صدا و سیما امریکا نابود شده و در حال تجزیه شدن است و ایران هیچ مشکلی در هیج زمینه ای ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
آقای رئیس جمهور محترم چهار ماه پیش در این سایت نوشتم که هم چوب را میخورید هم پیاز را و هم پول را میدهید!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
مدیریت بلد نیستید چقدر تشنه قدرتین؟!! ول کنین دیگه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
وای خدا پس چرا این کرونا تمام نمیشه! تا کی صبر کنیم که تمام بشه
هیچکدام از مسئولان و مقامات کشور از صدر تا ذیل نمی توانند شانه از مسئولیت وضع فاجعه بار امروز کرونا در کشور خالی کنند. همه باید پاسخگو باشند و شرمنده. این دیگر تورم و رشد اقتصادی نیست که با شعار و امار سازی بتوان ان را برعکس نشان داد. این جان مردم است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
با آمارسازی میشه. چرا نشه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
فعلا که هم سانسوره هم دستکاری آمار هم شعار الکی ماسک و هرچیم میخوایی باید پولشو بدی
کی جرات داره حرف بزنه تا از ریشه حذفش کنن
نرخ مرگ جهانی 4/9% هست. لطفا مهندسی آمار نکنید
502,984/10,186,375=4.9%
پاسخ ها
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
مهندس نرخ مرگ رو نصبت به بهبودی میسنجن نه نسبت به مبتلا.. مهندددددسسسس
چرا برای ادارات و ... فکری نمی کنند!!!!!!!!!!!
اصلا از رو نرید!هنوز بگید امیدبخشه آمار!غافل از اینکه اینها صرفا آمار نیستن و عزیزان خونواده هایی هستن که حتی نمیتونن واسشون سوگواری کنن!شروع کنید قرنطینه رو و سر سلامتی مردم معامله نکنید!
باز کردن مشاغل پرخطر ، کرفتن امتحان نهایی دانش اموزان ارزش ایجاد اینهمه مشکل و بیماری و مرگ را در کشور داشت؟
سفیر چین ایران را تحت فشار گذاشت که مرزها را به روی مسافران و هواپیماهای چین نبندد ولی حالا همین سفیر حتی یک ویزا برای ایرانیان برای سفر به چین صادر نمی کند. حتی برای مسولان ایرانی و مذاکره در مورد ترکمن چین 25 ساله! واقعا انقدر کاپیتولاسیون کاپیتولاسیون کردیم که از این طرف افتادم تو چینی لاسیون
پیام وزرای بهداشت جهان به نمکی:

تلفن میزنم جواب نمیدی
کسی را مثل من عذاب نمیدی!
پیش به سوی ۲۰۰ و ۳۰۰ و ۴۰۰ و ...
کی گفته مرگ و میر کم شده؟ میدونی من از چی نگرانم. اینکه بهبود یافتگان در آینده دچار سرطان ریه و خون نشوند. این انفلونزا نیست. ریه ها اگه درگیر بوند و به حالت سفید در بیاند بعد دیگه مجددا به حالت اولیه بر نمیگردن و ممکنه سرطانی بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
بر چه اساسی میگید ممکنه منجر به سرطان بشه؟ شاید منجر به تنگی نفس و آسم شدید بشه شاید منجر به هزاران مشکل دیگه بشه... با استناد به چی محکم میگی نکنه سرطان بشه نهایتشون؟
تهرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
یک مشکل دیگر این است که ظاهرا ایمنی بهبود یافتگان کمتر از یکسال است و اگر دوباره بگیرند خیلی برایشان سخت می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
محکم تگفته سرطان. گفته ممکنه و شاید. در بیان علم هرگز از کلمات قاطع استفاده نمیشه از کلمات ممکن و شاید استفاده میشه. به نطر من این ویروس ممکنه در عملکرد طبیعی سلولها دخالت کنه و ایجاد اموپتوز کنه و اگه بدن نتونه سلولهای عیر طبیعی رو کنترل کنه ممکنه ایجاد توده و در نهایت سرطان کنه. الان هم معلوم نمیشه یک یا دوسال اینده از شیوع بیماری این امر ممکنه اتفاق بیفته. درضمن کسانی که ریه هاشون درگیر شده بعد بهبودی از کرونا با زخم ریه روبرو میشن و این تا ابد باهاشون هست. پزشکان انگلیسی هم این موصوع اسیب ریوی رو گرارش کردن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
دمدون گرم
کرونا هم خوب بهانه ای شده تا مردم را بترسانند تا به گرانی و فساد سراسری اعتراض نکنند!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
البته خیلی تحلیل اب دوغ خیاری ای هست ولی توقع ما از عزیزان پایین اومده.
ان دوستانی که می گفتند فقط نق نزنید و عملکرد ما خوب بوده و.... همه ان به قول شماها نق زدن ها به این خاطر بود که به اینجا نرسیم. انها نق نبود بلکه هشدار بود. امکان ندارد در کشوری عملکرد مسئولان در مورد اقتصاد و تورم و رشد اقتصادی و سیاست داخلی و خارجی برای چند دهه غیر قابل دفاع باشد ولی همام سیستم مدیریتی بتوانند مثلا در عرضه بهداشت و مبارزه با ویروس کرونا عملکرد بهتری از کشورهای دیگر داشته باشند. مجال است. نتیجه را داریم می بینیم. با این امار امکان رشد و جهش تولید و حتی تثبیت شرایط اقتصادی قطعا صفر خواهد بود. حتی کشورهای دنیا و حتی روسیه و چین هم حاضر نخواهند بود که مرزهای هوایی خود را روی مسافران و بازرگانان و حتی مفامات ایرانی باز کنند. واقعا کسی هست که مسئولیت قبول کند؟
کاش یه متخصص آمار به ما هم توضیح میداد چطور نرخ مرگ کرونا به هیچ عنوان از ۶ درصد بیشتر نمیره توی آمارهای وزرات بهداشت. جالبه وقتی روزانه ۲۵۰۰ نفر مبلا میشدند و تعداد مرگ ۴۰ نفر بود نرخ مرگ را ۵.۸ درصد اعلام میکردند الان هم که تعداد مرگ به ۱۶۹ نفر رسیده یعنی ۴ برابر شده هنوز نرخ مرگ ۵.۸ درصد هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
نرخ نرگ حاصل تعدادفوتی ها تقسیم بر جمع فوتی ها و بهبودیافتگان هست. این فرمول برای امار بهبودیافتگان هم صدق می کند. الان درسته تعداد فوتیها زیاد شده ولی از طرفی تعداد بهبودیافتگان روزانه هم زیاد است.
آمار روزانه ابتلای کشورهای اروپایی که قرار بود از ما یاد بگیرند، از آمار تلفات روزانه ما کمتر شده!!!!
بعد ما باید بریم سر کار،آنهم به طور کامل و بدون فاصله گذاری
واقعا باید تو تاریخ ها بنویسند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
از حالا نوشته شده
به بهانه های مختلف مردم به خیابان میکشونند و خودبخود باعث شلوغی و تراکم جمعیت میشن و امکان فاصله گذاری اجتماعی از بین میرود بعد هم میگن مردم مقصرند
بانکها مرتب پیام میدن بیاید کارتهایی که تاریخ انقضاش تمام شده تعویض کنید اگر بانک مرگزی بیاد تعویض کارت بخاطر تاریخ انقضا را مجانی اعلام کند احتمالا بانک ها کلا تاریخ انقضا را از روی کارت برمیدارند
بیخود نیست که میگن ایرانی ها مهمان نوازند . کرونا رو از بسیاری از کشورها بیرون کردند اما در ایران هم مردم و هم دولت دارن همچنان ازش به بهترین شکل پذیرایی میکنن. کرونا کجا بره بهتر از ایران؟!
متاسفم برای دولت، اگه اون سختگیری های اسفند و نوروز رو داشتیم این آمار اینجوری رکورد نمیزد(۱۶۲ عزیز از دست رفته در یک روز)
اخه برگزاری امتحانات نهایی، کنکور، لیگ برتر و..... چه ضرورتی داره تو این شرایط؟!؟! اگه برگزار نشن جیب کی خالی میشه؟؟کی گرسنه میخوابه!!

الان آبادان شده مثل شهر مردگان، ولی دریغ از یک محدودیت همه چیز عادیه....
آیا اگر شرایط تهران هم مثل آبادان بود همه چیز عادی و آزاد بود؟؟؟!!!

متاسفم....
پاسخ ها
تهرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
عزیز خوزستانی . تهران از خوزستان هم بدتر است. فقط نمی دانم چرا قرمز اعلام نمی کنند. دیروز بنا به امار خودشان بیش از 500 نفر فقط در تهران بستری داشتیم . یعنی حدود نصف بستری کشور برای تهران است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
تمام کشور کم و بیش در شرایط یکسانی قرار دارد باید برخی محدودیتها اعمال شود
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
کاربر عزیز"تهرانی" بله درسته، اخه اینجا اصلا بیمارستانها دیگه ظرفیت بستری ندارند اکثر کسایی که مراجعه میکنند، میگن آزمایشمون مثبته ولی بر میگردن خونه....
دوست بنده تو بیمارستان پزشک هستن توی بخش، اصلا فاجعه است اوضاع....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
شهر دچار فاجعه شده هیچجا هم تعطیل نمیشه
گفتن به استانها اختیار دادیم ولی باید وزیر کشور و رئیس جمهور هم محدودیتها را تایید کنند این چه اختیاری است؟
باید بخندیم یا گریه کنیم
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
اسم تهران الکی بدنام شده باور کنید حاشیه های تهران از بدترین مناطق کشور بدتر است فکر می کنید آبی که در لوله های تهران است از کجاست؟ همان فاضلاب های شهری است که به سفره های زیرزمینی می رود و دو باره پمپش می کنند در کرونا هم بیشترین مرگ و میر برای تهران بوده است فقط صدایش را در نمی آروند تا به شورش کشیده نشود
حمل و نقل عمومی اتوبوس، مترو، تاکسی، .......
بابا چرا قرنطینه نمیکنید؟ چرا برای اجباری کردن ماسک تا شنبه میخواهید صبر کنید؟ مگر ویروس شنبه ‌‌و جمعه سرش میشه؟
مردم چه گناهی کردن گیر شماها افتادن؟
اقلا توی تلویزیون به جای اظهار نظر در مورد کشورهای دیگه، آموزش عمومی بدهید با فیلم با کارتون، با هرچی! اینطوری همه را نابود میکنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
همین حرفهایی هم که زده میشه اجرا نمیشه
مسوولین محترم.... دارید اینقدر دست رو دست می گذارید تا آمار فوتی های روزانه به ۵۰۰ تا ۱۰۰۰نفر برسد ؟؟؟. وقتی خیلی از مردم هنوز خوش خیال هستند و رعایت نمی کنند چرا هیچ خبری از اعمال محدودیت ها و تعطیلی ها نیست؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
کلا مشخص بود به این نقطه و بدتر از ان میرسیم
مارکورد زدیم...
تبریک میگم به دولت قهرمان با این مدیریتش.....حالا خجالت نمیکشه رییس جمهور میگه قراره از ۱۵ تیر ماسک تو بعضی جاها اجباری بشه.‌.واقعا زحمت میکشی لطفا خودتونو اینقدر به زحمت نندازین ...چه اجباریه ..میزاشتین حالا زمستون یه فکری میکردین!
دولت تدبیر و امید
از شنبه همه چیز عادی میشه ...
مسوولین محترم.... دارید اینقدر دست رو دست می گذارید تا آمار فوتی های روزانه به ۵۰۰ تا ۱۰۰۰نفر برسد ؟؟؟. وقتی خیلی از مردم هنوز خوش خیال هستند و رعایت نمی کنند چرا هیچ خبری از اعمال محدودیت هاو تعطیلی ها نیست؟!! چند پیک دیگر از کرونا را بايد بگذرانیم تا مردم حالیشان بشود چه خبر است ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
اینکه مردم حالیشون نیست تقصیر مردمه ها! هی میگن ماسک بزنید. تجمع نکنید. ما با ماسک میریم تو بانک همه چپ چپ نگاهمون میکنن. میخوایم بریم بقالی خرید وایمیستیم عقب که تجمع نشه دم دخل همه مثل بلانسبت... سرشون رو میندازن پایین میرن جلو. یکم واقع بین باشیم. همه جای دنیا بازگشایی صورت گرفته ولی مردم ایران شور همه چیز رو در آوردن. مسافرت میرن گله ای! رعایت نمیکنن... فکر میکنی آمار چرا آمار بالاست؟ همه میرن مهمونی براشون اصلا مهم نیست!
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
به ۱۵:۳۹
بچه جان چرا چرت و پرت می گی؟ قیمت یک ماسک ان ۹۵ هر عدد ۳۰ هزار تومنه یک خانواده چهار نفری باید روزی ۱۲۰۰۰۰ تومن پول ماسک بدن یعنی در ماه می شه نزدیک ۵ میلیون تومن حالا دوزاریت افتاد؟ الکل طبی ۷۰ درصد هم که لیتری ۶۰۰۰۰ تومن شده و یک هفته جواب می ده فکر کردی مردم مثل این مسئولین هستند که به سفره انقلاب رسیده باشند؟؟؟!!!!!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
سفره رو عشق است.
این امید بخش رو که می گی اعصابم خیلی خورد میشه
والا طبق مسحاسباتی که انجام دادم نرخ مرگ تو کشور ما با دنیا هیچ تفاوتی نداشته بلکم تو چند روز اخیر درصد مرگ و میر در کشورمون از امار جهانی پیشی هم گرفته
از دیروز یه شماره ناشناس هی زنگ می زنه، بالاخره وقت کردم جواب دادم، می گه از اون ور آبم، لطفا به ما هم توضیح بدین رمزتون چیه!؟
علی برکت الله

با روحانی تا مرگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
با روحانی وهمه تامرگ
روحانی کلا به روزای شنبه علاقه داره. هر کاری میخواد کنه حالا هر چقدرم مهم، میگه باشه شنبه. احتمالا مراسم عروسیش هم روز شنبه بوده.
از بس اینجا و اونجا پیام گذاشتیم که ماسک اجباری باید شه و لازمه همه بزنن خسته شدم. ماسک نزنین با این فرمون به زودی روزی هزار کشته رو خواهیم دید. ماسک سوسول بازیه جاش برین سینما فیلمای مسخره ببینین و حال کنین با کرونا.
رکورد زدیم که رکورد زدیم مردم باید خودشان رعایت کنند هیتلر میخواست نسل انسان های بی ارزش را نابود کند نگذاشتید حالا طبیعت برایمان این کار را میکند/بگذارید کارش را بکند افرادی که رعایت نمیکنند سزاوار همین مرگ سخت اند/علی برکت الله
ما در کشور بیمارستان نداریم. اینها کشتارگاه و سلاخ خانه هستند.
شکی نکنید که آمارها از فردا مثل قبل ساخته خواهد شد تا دوباره الگوی همه‌ی دنیا نشان داده بشیم. غافل از اینکه با این فریب‌های عددسازی، دنیا آمارمان را باور نمی‌کند، مردم ما هستند که ساده‌لوحانه فریب می‌خورند و کمتر از قبل رعایت می‌کنند.
به نظرم جایزه جهانی بهداشت را به رئیس جمهور و همه مقامات بدهند به همراه مدیریت
کم حرف بی معنی بنویسید کدام امید بخش؟
عموی من فروردین ماه کرونا مثبت شد و حدودا 1 ماه درگیری خفیف داشت و الان خوب شده
چند روز قبل تنگی نفس شده بود
رفته عکس گرفته دیدن بخش پایینی ریه هاش به شدت اسیب دبدن و نکروز شدن که قابل برگشت نیست
64 سالشه و نه بیماری زمینه ای داره نه اون موقع که مثبت بود خیلی شدید درگیر شد
کرونا رو نباید گرفت خصوصا از یه سنی به بعد چون اسیب هاش غیرقابل بازگشته
بحث ایمنی گله ای عملا عمر بخش بزرگی از جامعه رو کم میکنه
اخیرا برخی مدارس ..خصوصا غیر انتفاعی ..بچه ها را برای شروع کلاس تابستانه و حضوری فراخوان داده اند ..
این یعنی چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
میخواهند پول گرفتن خود را توجیه کنند این روشش نیست ..
لطفا رسیدگی کنید آقای تابناک ..غیر انتفاعی برای پایه دوازدهم منطقه 5 علامه طباطبایی آبشناسان ..
پاسخ فاجعه را چه کسی خواهد داد..
شروع برنامه مدرسه از 12 تیرماه تا اواسط شهریور ماه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مگر با خواهش تمنا ميشود كشور داري كرد امروز بنده رفته بود بازار سرپوشيده شهرمان انچه ديدم با صداقت عرض ميكنم جلوي در يك مغازه كه داروهاي گياهي ميفروشد وفرد خوشنامي هست واكثر مشتريان ان خانمها هستند مردم داخل مغازه كوچك وتنگ بدون ماسك وكاملا چسبيده به هم ايستاده بودند ديگر چه انتظاري با زبان خوش نميشود قانون ماسك را اجرا كرد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
مسئولین اراده ای بر اجرای قانون یا نظارت بر آن ندارند. برای همین این همه فقر و فساد و بیماری در کشور هست
مردم مجبورند برای امرار معاش بخارج ازخانه بروند.تمام هزینه ها دردوران کرونا به اوج خودش رسید.ازین برم میگید بیرون نرید.قیمت همه چی هم دوبل شد.....بی چاره مردمی که درکشور ثروتمند زندگی میکنند اما به معنای واقعی فقیرند....کرونا هم غوز بالای قوز شد
بانام خدا
مردم بایستی این بیماری را دست کم نگیرند زمانی که بعضی مردم می گویند دروغ است کرونا
بایستی هروز به مدت 5 ساعت گزارش از محلهای شهر روستا تهیه شود که این بیماری است
نتیجه تکبر بجای تعقل
چرا به برگزاری کنکور توجه نمیشه؟؟ کنکور اگه برگزار بشه یه فاجعه ملی اتفاق میوفته
تا چند هفته دیگه تجمع ۲ میلیون نفری داوطلبین کنکور باعث افزایش شدید شیوع کرونا میشه، هزاران نفر ۵،۶ ساعت در فضاهای بسته در شهرهای قرمز دور هم جمع میشن
هیچ تجمعی به این بزرگی در سطح کشور نداریم
خیلی از داوطلب ها مبتلا میشن، بعد از اون خانواده ها و سپس بقیه مردم
خدایا ما را از دست بی کفایتان نابودگر نجات بده! الهی آمین!
نحوه ابتلا خیلی مهم است
آماری گرفته بشه از مبتلایان چند درصد اصلا ماسک استفاده نکردن در مکانهای عمومی - چند درصد دستهاشون نشستن -چند درصد هیچ رعایت نکردن - چند درصدشون ماسک زدن و دستم شستن ولی مکانهای عمومی شلوغ زیاد رفتن
با گسترش شیوع کرونا در ایران، ستاد مقابله با کرونا به ریاست روحانی فاصله جلسات خود را کمتر کرده و روحانی هم در این ستاد و هم در جلسات دولت هشدار می دهد. این هشدارها بازتابی در جامعه ندارد زیرا مردم آن را جدی نگرفته و باور نمی کنند. باور نمی کنند زیرا تصمیم همچنان پنهان کردن آمارتلفات با تفکیک استانهاست و سیمای جمهوری اسلامی نیز دست از صحنه سازی های تکراری و نصیحت های بی اعتبار شده بر نمی دارد. نه تنها آمار تفکیکی استانها اعلام نمی شود، بلکه هیچ دوربین خبری به داخل بیمارستانها راه ندارد تا فاجعه را مستقیم به مردم نشان بدهد و تا در بر پاشنه این سانسور می چرخد باور مردم نسبت به هشدارهای ستاد کرونا جلب نخواهد شد و بی اعتمادی مردم و سانسور به فاجعه ای انسانی درایران خواهد انجامید.
شکست کامل طرح مبارزه با کرونا در ایران!!!
همه چیز گل و بلبله، دست چینی آمار مرگ ومیر ، اشتغال، رشد اقتصادی، منتخبین مردم و.....علی برکت اله
دیگه زیادی شورش رو در بی لیاقتی در آوردید
کلا محترمانه جمع کنید برید به اندازه کافی سالها از حضورتون بهره مند شدیم ، دیگه چیزی باقی نزاشتید .برید فقط
من کارمند دانشگاه هستم. الآن چهار ماه است که به دانشجویان گفته‌اند که نیازی به حضور در دانشگاه نیست و کلاس‌ها هم مجازی شده. با این حال دانشگاه تعطیل نشده است. حتی الآن که فصل تابستان است دانشگاه باز است. خیلی از دانشجویان کارشناسی ما بدون هیچ رعایت و یا اهمیت به کرونا با اینکه کلاسی برقرار نیست در محوطه‌ی دانشگاه و دانشکده هستند. چون هم به اینترنت رایگان و سریع دسترسی دارند و هم یک مشت جوان هستند که لابد دور هم به ایشان خوش می‌گذرد.
از آن طرف یک سری اساتید که عمدتا فعالیت شرکتی دارند و پروژه از بیرون گرفته‌اند چون یک سری کارها را با دانشجویان ارشد و دکتری خود انجام می‌دهند آن‌ها را به دانشگاه می‌کشند. باز هم همگی بدون رعیات کافی و در فضای بسته‌ی آزمایشگاه.
الآن تازه دولت دارد استفاده از ماسک را در محیط سربسته الزامی می‌کند. میشود بفرمایید کی قراره بیاد و این افراد و دانشجویان بی‌خیال را مجبور به این کار کند؟
در ضمن میشود بفرمایید دانشگاه برای چی باز است؟ مگر دانشگاه شرکت شخصی برخی اساتید است که آنجا را ناندانی خود کرده و جلوی تعطیلی دانشگاه را گرفته‌اند.
باید تعداد مرگ در روز به چند نفر برسد که برخی افراد به جان انسان‌ها اهمیت بدهند؟ افرادی که خودشان در مکان قرنطینه و بهداشتی یا در جزیره کیش نشسته‌اند و برای جان ما نسخه‌های مسخره می‌پیچند و آزمون و خطا می‌کنند؟
تعطیلی مطلق دانشگاه چه مشکلی در تابستان ایجاد می‌کند که نظاره گر مرگ هرروزه‌ی مردم هستید؟
بین همه کارهایی که نشد یه نفر به من بگه دلیل تعویض سخنگو چی بود؟
اجازه بدین افرادی که رعایت نمی کنند، کرونا بگیرند. درصدی از اونا بهبود می یابند و دیگه بعدش رعایت می کنند، درصدی هم که می میرند و جمعیت کم میشه، متعادل میشه، کمبود کالا کم میشه، خونه خالی زیاد میشه، ماشین ها کم میشه، خیابونا خلوت میشه، پزشک ها مشغله شون کمتر میشه و ...
من اصلا قصد دفاع یا توجیح ندارم ولی تعطیلات ۱۴، ۱۵ خرداد که ملت فهیم سرازیر شدن تو جاده ها برای سفر و خوش گذرانی. همون موقع گفتند با این وضع سفر رفتن تعداد مبتلاهاتا ۲ هفته بعد افزایشش رو نشون میده و تعداد مرگ و میرها یک ماه بعد خودش را نشون میده. من فکر میکردم این وضعیت نتیجه همان مسافرت هاست. حالا که دولت به فکر ما نیست خودمان به فکر خودمان باشیم سفر نریم، ماسک بزنیم، دورهمی و مهمانی و عروسی و عزا شرکت نکنیم. اگه همه ما همت کنیم میتونیم تا آخر تابستان به شرایط قابل قبولی برسیم.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
علی برکت الله
معتادا نمیگیرن
ما رکورد زدیم!!!!!!!!!
خدا کند هرچه زودتر این ویروس کرونا نابود شود مردم از خانه ماندن و ماسک زدن و شستن مکرر دست ها و خرید با ترس و اضطراب دیگر خسته شده اند و دوست دارند مانند قبل زندگی کنند.
باسلام بابا چخبرتونه یااز فقروگشنگی میمیریم یاازکرونا دیگ بیخیال.خخخخخخ
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر