بازدید 24768
۳

قیمت دلار و یورو در بازار امروز یکشنبه ۸ تیرماه ۹۹/ نرخ دلار در صرافی‌های مجاز

بازار ارز در دومین روز هفته با افزایش نرخ دلار و یورو در صرافی های مجاز و بانکی سطح کشور مواجه شده است.
کد خبر: ۹۸۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷ 28 June 2020

قیمت دلار و یورو در بازار امروز یکشنبه ۸ تیرماه ۹۹/ نرخ دلار در صرافی‌های مجاز

بازار ارز در دومین روز هفته با افزایش نرخ دلار و یورو در صرافی های مجاز و بانکی سطح کشور مواجه شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (یکشنبه هشتم تیرماه 99) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ 18900 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به نرخ 19050 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز شنبه، 200 تومان گران تر شده است. 

همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها هم اکنون به نرخ 21000 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به نرخ 21100 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز قبل، 150 تومان گران تر شده است.

رشد نرخ دلار در صرافی های مجاز در حالی است که در سامانه نیما خبرها نشان از شکسته شدت رکورد فروش ارز در سامانه نیما دارد.

بر اساس گزارش های دریافتی از سامانه نیما، از ابتدای سال جاری تا روز گذشته معادل 3.3 میلیارد یورو در سامانه نیما ارز فروخته شده است. 
در این میان بالاترین میزان فروش ارز در هفته قبل (1399.3.31 الی 1399.4.5) انجام شده است.

بر این اساس میزان فروش ارز در سامانه نیما طی هفته گذشته معادل ۴۲۹ میلیون یورو بوده که ضمن رشد ۹۲ درصدی نسبت به هفته قبل، نشانگر افزایش قابل توجه  میزان فروش ارز در سامانه نیما است.

گفتنی است نظام یکپارچه‌ی معاملات ارزی (سامانه نیما) با هدف تسهیل تامین ارز راه‌اندازی شده و با استفاده از آن، خریداران (واردکنندگان) و فروشندگان (صادرکنندگان) ارز متناسب با نیازهای خود نسبت به انجام عملیات ارزی در محیط الکترونیک اقدام می کنند.

لذا سامانه نیما محل تأمین ارز کالاهای وارداتی به کشور و بازار میان صادرکنندگان و واردکنندگان است و حجم و قیمت معاملات انجام شده در آن در فرایند تعیین نرخ ارز نقشی تعیین کننده دارد.
 
نرخ رسمی 47 ارز در بانک مرکزی
 

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ تمام ارزها ثابت ماند.

براساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (یکشنبه هشتم تیرماه ۹۹) بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس بدون تغییر به قیمت ۵۱ هزار و ۸۲۸ ریال و هر یورو نیز بدون تغییر به قیمت ۴۷ هزار ۱۲۲ ریال اعلام شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۴ هزار و ۳۰۸ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۵۰۱ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۳۳۱ ریال، کرون دانمارک۶ هزار و ۳۲۳ ریال، روپیه هند ۵۵۶ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۶ هزار و ۴۱۲ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۵ هزار و ۷۵ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۱۸۷ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۴۱۹ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال و دلار کانادا ۳۰ هزار و ۶۵۹ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر،  نرخ دلار نیوزیلند ۲۶ هزار و ۹۷۲ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۴۳۴ ریال، لیر ترکیه ۶ هزار و ۱۲۷ ریال، روبل روسیه ۶۰۲ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۹ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال،  دلار استرالیا ۲۸ هزار و ۸۲۹ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۱۴۵ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۰۸ ریال، ده روپیه سریلانکا دو هزار و ۲۵۲ ریال، کیات میانمار ۳۱ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۴ هزار و ۵۴۸ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۱۵ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۸ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۹۳۴ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۵ هزار و ۹۶۱ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۷۹۱ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۴ هزار و ۸۹۳ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ یال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۴۳۲ ریال، لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۷۴۸ ریال، یک هزار روپیه اندونزی دو هزار و  ۹۲۸ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۵ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۷ هزار و ۵۷۳ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۴ هزار و ۱۸ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۷۵  ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و یک ریال ارزش‌گذاری شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
عامل اصلي دلار خود دولتيها هستند همتي بايد سکان ارزي کشور را ترک کند بيش از اين مردم توان گراني را ندارند و وعده و عيدها کارساز نيست.
چرا اینراهم اضافه نکردید که که باوجود تزریق ۱۲۰ میلیون دلار قیمت دلار ازاد امروز به کانال ۲۰ هزارتومان بازگشت؟؟؟!!
بانک مرکزی درمانده تر از همیشه در کنترل قیمت وحشتناک دلار.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر