بازدید 28677
۴

واکنش حسین شریعتمداری به نامۀ خویینی‌ها

در بند پنجم نوشته شریعتمداری آمده است: «نوشته‌اید کم نیستند کسانی که تغییر وضع نامطلوب کنونی را از عالی‌ترین جایگاه مدیریت کشور انتظار می‌کشند. در چشم این خیل عظیم اوضاع غیر قابل دوام امروز صرفاً معلول تصمیمات مدیرانی که می‌آیند و می‌روند نیست و نقش‌آفرین اصلی شیوۀ مدیریت در بالاترین سطح و قدرت نافذ آن در تمام یا اکثر مهام امور کشور است.»
کد خبر: ۹۸۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ 28 June 2020

به گزارش تابناک به نقل از عصرایران، حسین شریعتمداری مدیر روزنامۀ کیهان به نامۀ سرگشادۀ سید محمد موسوی خویینی (خویینی‌ها) به مقام معظم رهبری واکنش نشان داد.

حسین شریعتمداری نوشته است: «چون ایشان در صدر نامه نوشته‌اند مطالبی را در محضر ملت شریف ایران به استحضار عالی می‌رسانم، نگارنده [حسین شریعتمداری] به عنوان یکی از آحاد ملت، مخاطب اوست و حق پرداختن به آن (نامه) را دارد».

مدیر کیهان همچنین از خوانندگان خود خواسته «یک بار هم که شده نامۀ آقای خویینی‌ها را بخوانند و اگر فقط یک نکته را با خواست‌های آمریکا و اسراییل متفاوت یافتند، او را بی خبر نگذارند».

واکنش حسین شریعتمداری به نامۀ موسوی خویینی‌ها: مشکلات را به کلیت نظام نسبت ندهید

مدیر مسؤول روزنامۀ کیهان در واکنش به موسوی خویینی‌ها- مدیر مسؤول روزنامۀ توقیف شدۀ «سلام» - 8 بند را یادآور شده و در بند هشتم آورده است:

«آقای خویینی‌ها به روش ادارۀ کشور از سوی عالی‌ترین مقام نظام انتقاد کرده... [حال آن‌که] برای توده‌های عظیم مردم ایران و تمام مسلمانان دل‌باختۀ انقلاب در سراسر جهان اسلام با‌عث افتخار است که امثال شما با مدیریت ایشان موافق نباشید.»

[تعبیری که موسوی خویینی در نامه به کار برده البته «مخالفت» نیست]

در بند اول نقد کرده که «چرا مشکلات و بلایایی را که خودشان و دوستان‌شان به مردم تحمیل کرده‌اند به کلیت نظام نسبت می‌دهند»؟

در بند دوم آورده:«نوشته‌اید باورهای مردم به گونۀ روز‌افزون آسیب دیده و می‌بیند» و پرسیده «دربارۀ حضور چند‌ده میلیونی در سوگ سپهبد شهید سلیمانی چه پاسخی دارند؟»

در بند پنجم نوشته شریعتمداری آمده است: «نوشته‌اید کم نیستند کسانی که تغییر وضع نامطلوب کنونی را از عالی‌ترین جایگاه مدیریت کشور انتظار می‌کشند. در چشم این خیل عظیم، اوضاع غیر قابل دوام امروز صرفاً معلول تصمیمات مدیرانی که می‌آیند و می‌روند نیست و نقش‌آفرین اصلی شیوۀ مدیریت در بالاترین سطح و قدرت نافذ آن در تمام یا اکثر مهام امور کشور است.»

تفسیر شریعتمداری از این جمله این است: « اشتباه نکنید، سخن از تغییر دولت نیست. چرا که اولاً دولتی با خصوصیات دولت های یازدهم و دوازدهم ایده‌آل موسوی خویینی‌هاست و برای پایان آن عزا گرفته اند ثانیاً دولت‌های یاد شده هرگز برای آمریکا خطر آفرین نبوده‌اند.»

این اشاره هم قابل ذکر است که نوع مواجهۀ اصول‌گرایان با نامۀ موسوی خویینی‌ها یک‌سان نیست. تا جایی که یک خبرگزاری اصول‌گرا به نقش محوری او در اشغال سفارت امریکا در سال 1358 اشاره کرده ولی کیهان که از آن رخداد حمایت می‌کند و در موضوعاتی مانند نقد هاشمی رفسنجانی با او هم داستان است سراغ این قضیه نرفته و این ادعا را تکرار کرده که اکبر گودرزی (سرکردۀ گروه فرقان) پیش از انقلاب در کلاس تفسیر قرآن موسوی خویینی‌ها در مسجد جوستان شرکت می‌کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶۴
انتشار یافته: ۴
اقای شریعتمداری. من به عنوان یک شهروند ایران همانطور که به عملکرد مدیران دولتی کنترل تورم و قدرت پول ملی و... انتقاد دارم به مدیریت سی ساله یک مدیر روزنامه که پر تیراژ ترین و محبوب ترین روزنامه کشور را تبدیل به یکی از کم تیراژ ترین روزنامه های کشور کرده و بدون کمک مستقیم از بودجه بیت المال حتی یک روز هم نمی تواند ادامه انتشار دهد انتقاد دارم.
آیا بقیه آحاد ملت شریف هم مانند حاج حسین آقا حق اظهارنظر دارند و نظراتشان منعکس خواهد شد؟
قطعا موسوی خوئینی ها از تندرو ترین افراد انقلاب بود و اشاره استاد زیبا کلام و انتقاد ایشان بر خوئینی ها در مورد او صادق است اما چه شد که الان ان تندرو تندروها به اشتباه خود در تندروی هایش پی برده و این سکوتش درباره عملکردش نشانه پشیمانیش است اما یک عده دیگر دارند همان کارها را تکرار می کنند
آیا بقیه ملت هم می توانند پاسخ بدهند یا فقط شریعتمداری ملت قلمداد می شود؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر