بازدید 48347

مهم ترین تفاوت های تونر و میسلار واتر

مراقبت‌های پوستی روزانه کدام اند؟ تفاوت میان محلول تونر و میسلار واتر در چیست؟ در هنگام خرید محلول میسلار باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ هر کدام از محصولات تونر و میسلار واتر چه کاری انجام می‌دهند؟ این‌ها سوالاتی است که به کرات پرسیده می‌شود. برای دانستن پاسخ‌ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.
کد خبر: ۹۸۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱ 24 June 2020

مهم ترین تفاوت های تونر و میسلار واتر

مراقبت‌های پوستی روزانه کدام اند؟ تفاوت میان محلول تونر و میسلار واتر در چیست؟ در هنگام خرید محلول میسلار باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ هر کدام از محصولات تونر و میسلار واتر چه کاری انجام می‌دهند؟ این‌ها سوالاتی است که به کرات پرسیده می‌شود. برای دانستن پاسخ‌ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

تونر و میسلار واتر

تونر و میسلار واتر هر دو، جز مهم مراقبت‌های پوستی روزانه و پاکسازی پوست هستند. برای داشتن پوست صاف و شفاف، استفاده از محصولات مراقبت پوستی روزانه و البته پاک‌کننده‌های مناسب اقدام لازم و ضروری است.

مراقبت پوستی روزانه یعنی هر روز صورت خود را با محصولات مناسب بشویید و سپس از آبرسان‌ها برای آبرسانی پوست خود کمک گیرید. فرقی نمی‌کند پوست شما چرب است یا خشک، شستشوی روزانه و مراقبت از پوست، امری واجب و ضروری برای همه خانم‌هایی است که برای زیبایی خود اهمیت قائل می‌شوند.

در ادامه ابتدا مختصری با هر یک از محصولات تونر و میسلار واتر به عنوان محصولات پایه‌ای مراقبت‌های پوستی روزانه آشنا خواهیم شد و سپس به بررسی تفاوت‌هایشان می‌پردازیم.

میسلار واتر چیست و کاربردهای آن در مراقبت‌های پوستی روزانه

انواع مارک‌های متنوعی از میسلارها در بازار موجود است. با این حال، ترکیباتشان تقریبا یکسان است! ترکیبات اساسی میسلارها، آب و تعداد زیادی میسل است. هر میسل از جمع شدن یک یا چند سورفکتانت به وجود می‌‌آید. سورفکتانت‌ها ترکیبات جالبی‌اند؛ آنان مولکول‌هایی‌اند که یک قطبشان آب دوست است و روغن را دفع می­ کند و قطب دیگرشان دوستدار چربی و آب را دفع می­کند! همین ویژگی منحصر به فرد آنان است که همچون مگنت آرایش و آلودگی را از سطح پوست جذب کرده و باعث تمیز و پاکیزه شدن پوست تنها با یک حرکت می‌شوند.

 بعد از پاک کردن صورت با میسلار، باید با فوم، پن یا ژل شستشو، پوست صورت را شسته و بعد از آن است که نوبت استفاده از تونر فرا می رسد!

این مرحله، اولین مرحله و از اصلی‌ترین مراحل مراقبت‌های پوستی روزانه است.

مهم ترین تفاوت های تونر و میسلار واتر

روش استفاده از میسلار واتر به عنوان پایه و اساس مراقبت‌های پوستی روزانه

برای استفاده از میسلار واترها کافی است تا مقداری مناسب از مایع را بر روی پد آرایشی از جنس کتان یا پنبه ریخته و سپس صورت خود را به آرامی با آن پاک نمایید. دقت کنید برخی از میسلارها تنها برای دور چشم کاربرد دارند. بنابراین، در استفاده از آنان به برچسب درج شده بر روی قوطیشان دقت کنید.

همانطور که در بالا نیز توضیح داده شد بعد از استفاده از میسلار واتر باید حتما صورت خود را با آب بشویید. ماندن میسلار در پوست، باعث تحریک و ناراحتی پوست می‌شود.

تونر و کاربردهای آن در مراقبت‌های پوستی روزانه

وظیفه اصلی تونر، تمیز کردن پوست و تنظیم PH آن است. دیگر وظیفه آن، آبرسانی پوست به همراه کرم‌ها یا ژل‌های مرطوب کننده است.

برخلاف میسلار، که بعد از استفاده از آنها باید حتما صورت خود را با آب بشویید، بعد از زدن تونر نیازی به آبکشی پوست صورت خود ندارید.

تونر باعث از بین رفتن سلول‌های شاخی (سلول‌های مرده) از روی پوست می‌شود. این امر، باعث می‌شود تا پوست شما به طور کامل آبرسانی شود. استفاده از تونرها، دیگر نکته اساسی در مراقبت‌های پوستی روزانه به شمار می‌آید.

انواع تونرها- از اساسی‌ترین محصولات در مراقبت‌های پوستی روزانه

  • تونرهای لایه‌بردار: این تونرها، خاصیت اسیدی دارند. مواد استفاده شده در این نوع تونرها، گلیکولیک، لاکتیک و سالیسیلیک اسید است. تونرهای لایه بردار، برای پوست‌های چرب، پوستهای مبتلا به آکنه و پوست‌های معمولی مناسب‌اند.
  • تونرهای آبرسان: ماده اصلی تشکیل دهنده این مدل تونرها، لاکتیک اسید است که برای آبرسانی پوست بسیار عالی است.
  • تورهای تسکین دهنده: این مدل تونر صورت آرامش بخش، مرطوب کننده و طراوت بخش است. همچنین، بهترین ماده برای از بین بردن خستگی پوست نیز هست. برای افراد دارای پوست نرمال تا خشک، استفاده از این تونرها بسیار توصیه می‌گردد.

روش استفاده از تونرها

به یاد داشته باشید که استفاده از تونرها به عنوان پایه مراقبت‌های پوستی روزانه در نظر گیرید. روش صحیح به این صورت است که باید مقدار مناسب تونر را بر روی پد آرایشی ریخته و به آرامی و به صورت دورانی صورت و گردن خود را با آن ماساژ دهیم.

در صورتی که در ساختار تونر مورد استفاده‌تان الکل وجود نداشته باشد، می‌توانید برای دور چشم نیز از آن استفاده نمایید.

فواید استفاده از تونر به عنوان یکی از ارکان مهم مراقبت‌های پوستی روزانه

رطوبت پوست را تامین کرده و باعث کلاژن سازی می‌شود. همچنین تونرها به کوچک شدن منافد پوست کمک شایانی می‌کنند.

مهم ترین تفاوت های تونر و میسلار واتر

چرا باید از تونر استفاده کرد؟

همواره بعد از شست‌وشوی پوست، مقداری آلودگی در منافذ پوست باقی می‌ماند. جمع شدن این آلودگی‌ها در نهایت باعث باز شدن منافذ پوست و جوش می‌شود. باز شدن منافد پوست، شکل پوست را ناخوشایند می‌سازد.

زمانی که پنبه یا پد آغشته به تونر را بر روی صورت خود بکشید باعث از بین رفتن تمامی آلودگی‌‌ها و باقی‌مانده‌های مواد آرایشی از روی پوست شما می‌شود. همین امر به ظاهر کوچک، نقش به سزایی در سلامت و زیبایی پوست شما بازی خواهد کرد. از استفاده مکرر از تونرها، در نهایت منجر به کوچک شدن منافذ پوست می‌شود. به همین دلیل مدتی بعد از استفاده، شاهد روشن‌تر شدن و زیباتر شدن پوست خود خواهید شد.

برای خانم‌هایی که منافذ پوست بازی دارند، پیشنهاد می‌کنیم تونری تهیه نمایند که کار اصلی آنها کوچک کردن منافذ پوستی است.

به طور کل، تونرها می‌توانند ترکیبات متفاوتی داشته باشند. ممکن است ترکیبات به کار رفته در آنان موجب روشن شدن یا شفاف شدن پوست شما شود، یا دارای اسید میوه باشند که در این صورت نقش یک لایه‌بردار خفیف را بازی می‌کنند یا تنها حالت آبرسانی داشته باشد. همه این موارد، بسته به نوع ترکیب به کار رفته در تونر است.

تفاوت تونر و میسلار واتر

با توضیح دادن در مورد ویژگی‌های تونر و میسلار واتر به عنوان ارکان اصلی مراقبت‌های پوستی روزانه، تا حدی با تفاوت‌های آنها آشنا شدید.

  • از میسلار واتر قبل از شست و شوی پوست استفاده می‌شود اما تونر را بعد از شستشوی صورت استفاده می‌کنیم.
  • وظیفه میسلارها پاک کردن آلودگی و آرایش از صورت است درحالیکه وظیفه تونرها تنظیم PH پوست و از بین بردن اضافات آرایش که ممکن است بعد از شست و شوی صورت هنوز بر روی پوست باقی مانده باشند. دقت کنید تونرها به هیچ وجه، نقش آرایش‌پاک‌کن‌ها را بازی نمی‌کنند.
  • پایه میسلارها آب و مولکول‌های ریز روغن‌های است. لذا استفاده از آنها باعث چرب شدن پوست می‌شود. همین ساختار آنهاست که به راحتی آرایش را از صورت شما پاک می‌کنند. در حالی‌که در ساختار تونر، هیچ روغنی وجود ندارد.

زمان مصرف تونر و میسلار واتر

می‌توان هر صبح و شب بدون هیچ نگرانی از عوارض جانبی از تونر و میسلار واتر استفاده نمایید.

بین تونر و میسلار واتر کدام کاربردی تر است؟

تونر و میسلار واتر هر دو برای تمیز نگاه داشتن پوست استفاده می‌شوند و جز لاینفک مراقبت‌های پوستی روزانه به شمار می‌آیند. اما ممکن است برایتان سوال پیش آید که کدام یک کاربردی‌‌تر است.

هر دو آنها در یک چیز مشترک‌اند و آن تمیز کردن پوست است. اما در جواب به پرسش بالا باید بگوییم که تونرها کاربردی‌تر هستند. زیرا که پوست را عمیقا پاکسازی و آبرسانی می‌کنند. در صورتی که قدرت خرید هر دوی آنها را باهم ندارید، خرید تونر را در اولویت خود قرار دهید.

نکات مهم در پاک کردن آرایش صورت فاکتور مهم در مراقبت‌های پوستی روزانه

این مقاله را با 5 نکته اساسی در پاک کردن صحیح آرایش صورت ادامه می‌دهیم.

  • پاک کردن آرایش با استفاده از دستمال مرطوب بدون الکل.
  • استفاده از میسلار واتر برای پاک کردن آرایش و آلودگی از روی پوست خود.
  • بعد از استفاده از میسلار، باید صورت خود را با آب و ژل‌های مخصوص شستشوی صورت، کاملا بشویید و تمیز نمایید.
  • استفاده از تونر به منظور تنظیم PH پوست و از بین بردن باقی آلودگی از روی منافذ پوست.
  • استفاده از مرطوب‌کننده‌های مناسب با پوست صورت. نکته‌ی حائز اهمیت در اینجا این است که منتظر نمانید تا پوست شما خشک شود سپس از مرطوب کننده استفاده نمایید. همواره این نکته کلیدی را به یاد داشته باشید اثر مرطوب کننده‌ها بر روی پوست نمناک به مراتب بیش از پوست خشک است.

از کجا می‌توان تونر و میسلار واتر را تهیه کرد؟

یکی از فروشگاه‌های بسیار معتبری که می‌توانید هم تونر و هم میسلار واتر را با خیال راحت از تهیه نمایید، فروشگاه اینترنتی میس و مستر است. بعد از وارد شدن به وب سایت این فروشگاه، به راحتی از روی سرچ بار، می‌توانید محصول مورد نظر خود را پیدا نمایید. محصولاتی که در این فروشگاه لوازم و آرایشی وجود دارند، با ضمانت اصل بودن کالا عرضه می شوند.

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی