بازدید 37103

پاسخ چین به پمپئو درباره ایران

نمایندگی دائمی چین در سازمان ملل متحد در واکنش به پیام توئیتری وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد: حرکت سیاسی و یکجانبه آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران ره به جایی نخواهد برد.
کد خبر: ۹۸۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 24 June 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در بیانیه توئیتری این نمایندگی که مایک پمپئو را خطاب قرار داده، آمده است: فکر کنید کدام کشور بزرگترین صادرکننده تسلیحات در جهان است. قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل درباره برداشته شدن اقدامات محدودکننده مرتبط با تسلیحات ایران در ماه اکتبر روشن است.

بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که در پی توافق جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ و اتحادیه اروپا به اتفاق آرا تصویب شد، ۲۷ مهرماه امسال پایان محدودیت‌های خرید و فروش تسلیحات متعارف برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

رژیم آمریکا که در هجدهم اردیبهشت ۱۳۹۷ به طور یکجانبه به مشارکت خود در این توافق بین‌المللی پایان داد و قطعنامه صریح شورای امنیت را نقض کرد، در صدد آن برآمده است تا با ارعاب و فشار بر دیگر اعضای این شورا، ممنوعیت تسلیحاتی ایران را تمدید کند.

روسیه و چین به صراحت با این رویکرد کاخ سفید مخالفت کرده‌اند اما وزیر خارجه ترامپ که این روزها به وزیر نفرت هم شهرت یافته است، در پیام توئیتری خود مدعی شد با رفع این ممنوعیت، ایران از روسیه و چین جنگنده‌هایی خریداری خواهد کرد که با آن می‌تواند اروپا و آسیا را تهدید کند.

این پیام توئیتری پمپئو و تصویر به کار رفته برای آن در ایجاد انحراف در اذهان جامعه جهانی، دستمایه طعنه و تمسخر وی شد به گونه‌ای که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نوشت: آقای پمپئو آن‌قدر از گمراه کردن جهان ناامید شده که ادعا می‌کند در ماه اکتبر پیش رو، ایران هواپیماهای جنگنده می‌خرد و سپس آنها را فراتر از بُرد یکطرفه‌شان به پرواز در می آورد.

وی افزود: شاید او بتواند به ما بگوید که این جنگنده ها چگونه حتی با اتمام سوخت شان به ایران باز می گردند!

بیانیه توئیتری چین یک روز مانده به نشست غیرعلنی و غیررسمی شورای امنیت برای بحث درباره پیش‌نویس یکجانبه آمریکا در تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران، پیام روشنی به واشنگتن ارزیابی می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل