بازدید 14925

بولتون: امیدوارم ریاست جمهوری ترامپ یک‌دوره‌ای شود

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا، ریاست جمهوری ترامپ را برای این کشور خسارتی خطرناک دانست و گفت امیدوارم تاریخ، ترامپ را رئیس جمهوری یک دوره‌ای به خاطر بسپارد.
کد خبر: ۹۸۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۶ 22 June 2020

به گزارش «تابناک»، جان بولتون شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری ای بی سی نیوز با محکوم کردن ریاست جمهوری دونالد ترامپ، افزود انتخابات ۲۰۲۰ آخرین سنگر برای محافظت از کشور در برابر او است.

وی ادامه داد: امیدوارم که (تاریخ) او را به عنوان رئیس جمهوری یک دوره ای به خاطر بسپارد تا کشور را به طرز جبران ناپذیری در مارپیچ نزولی فرو نبرد.

مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید اضافه کرد: فکر نمی‌کنم ترامپ یک جمهوریخواه محافظه کار باشد. من در ماه نوامبر نمی‌خواهم  به او رای بدهم، مطمئنا به جو بایددن هم رای نخواهم داد. من می‌خواهم یک جمهوریخواه محافظه کار را برای رای دادن انتخاب کنم.

بولتون در مصاحبه خود پیش‌بینی کرد که پاسخ ترامپ "آتشفشانی" علیه او خواهد بود، گفت: این نکته معمولی برای دولت ترامپ است که وقتی با انتقاد روبرو می‌شوند، با موضوع انتقاد برخورد نمی‌کنند، آنها به شخص حمله می‌کنند که من کاملاً انتظار دارم و من را متعجب نمی‌کند.

وی درباره کتاب خود که قرار است به طور رسمی روز سه‌شنبه وارد بازار شود، هم اظهار کرد: رئیس جمهوری نگران آن نیست که دولت‌های خارجی این کتاب را می‌خوانند. او نگران مردم آمریکا است که این کتاب را می‌خوانند.

مشاور اخراج شده کاخ سفید با این ادعا که به عدم انتشار اطلاعات طبقه‌بندی شده آگاهی دارد، گفت: با این حال، مردم این کشور حق دارند که واقعیت را بشنوند.

بولتون، حمایت خود از ترامپ را در انتخابات ۲۰۱۶ اشتباه خواند و افزود: من فرصت‌های این انتخاب را برای یک تصمیم گیری منسجم، منطقی، سیستمی، دارای فرایند تصمیم‌گیری برای پیشبرد منافع آمریکا بیش از حد برآورد کردم.

وی با اشاره به ۱۷ ماه حضور خود در کاخ سفید به عنوان مشاور امنیت ملی، ادامه داد: معلوم شد که درست نبود.

مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید درباره استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان هم گفت: من فکر نمی‌کردم که دموکرات‌ها خرد و فهم سیاسی یا توانایی تغییر داشته باشند، آنها به دنبال این بودند که پایگاه انتخاباتی خود را مطمئن سازند و بگویند که ما دونالد ترامپ را استیضاح کردیم.

بولتون خاطرنشان کرد: این رفتار تقریبا بد و تا حدودی به نفع ترامپ است. اکنون متعهد هستم به مردم آمریکا بگویم آنچه که در کاخ سفید می‌گذرد و مقامات آنها چه می‌کنند.

وی درباره دلیل حضور نیافتن وی در سنا برای ادای شهادت در پرونده استیضاح ترامچ یادآور شد: در تعهد من نیست که به دموکرات‌ها برای خارج شدن از مشکلشان کمک کنم. تحلیل من این بود که برای ادای شهادت آماده شدم.

مشاور پیشین ترامپ در امور امنیت ملی افزود: اکنون فکر می‌کنم زمان بهتری برای گفتن این داستان است چرا که مردم آمریکا می‌توانند به متن مهم‌ترین تصمیم‌ سیاسی نگاه کنند که ما در هر چهار سال به عنوان یک ملت اتخاذ می‌کنیم.

بولتون ادامه داد: ذهن‌ها در کنگره درگیر شده بودند و احساس من این بود که در بین هرج و مرجی که ایجاد شده بود، این می آمد و آن می رفت و هیچ کسی به آن توجه نمی کرد.

وی اضافه کرد: دفاع از رئیس جمهوری این بود که او به طور کلی نسبت به فساد در اوکراین اهمیت می‌دهد و این فقط در ذهنش بود به گونه‌ای که کاملا مزخرف است. دولت اوکراین هم این را به طور کامل فهمید.

مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه ترامپ با استفاده از منابع دولت فدرال (درباره اوکراین) تحقیق و تفحص کرد، گفت خودش در ۲۰ اوت شنید که ترامپ به طور مستقیم ارسال کمک‌ها را به انجام این تحقیقات منوط کرد.

ترامپ خواستار تحقیق دولت اوکراین از پرونده هانتر بایدن فرزند جو بایدن رقیب انتخاباتی خود شده بود هرچند که در ژانویه با انتشار پیام توئیتری نوشت: هرگز به بولتون نگفتم که ارسال کمک به اوکراین با تحقیقات درباره دموکرات‌ها شامل بایدن‌ها گره خورده است.

با این حال، بولتون گفت که ترامپ دروغ می‌گوید و البته این برای نخستین بار نیست.

وی با اشاره به اینکه در نهایت کمک‌های اوکراین آزاد شد، اظهار کرد: این اقدامات ترامپ بخشی از "الگوی" رفتار بزرگتری است که او روابط شخصی و منافع سیاسی خود را بالاتر از اولویت‌های امنیت ملی کشور قرار داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر