بازدید 38123

‌دریافتی مدیران می‌تواند ۲۱‌برابر حداقل‌حقوق باشد

مدیرعامل سابق صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه بسیاری از مدیران دستگاه ها، حقوق نجومی قانونی می‌گیرند، گفت: پایه پرداخت حقوق‌های نجومی قانونی به این افراد، مصوبه تیرماه ۹۵ شورای حقوق و دستمزد است که بر مبنای آن، خالص دریافتی مدیران می‌تواند ۲۱ برابر حداقل حقوق باشد.
کد خبر: ۹۸۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 20 June 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، سید میعاد صالحی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران و مدیرعامل سابق صندوق بازنشستگی کشوری با حضور در برنامه «تهران بیست» با موضوع حقوق‌های نجومی قانونی و غیرقانونی گفت: ما برنامه شفافی داشتیم و آنرا اعلام کردیم و آقای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در مراسم معارفه به این موضوع اشاره کرد حتی در زمینه حقوق‌های نجومی، آقای وزیر در مراسم معارفه من گفت اگر کسی حقوق بیش از اندازه گرفته، حتما باید بازپس گرفته شود، این دقیقا طبق برنامه‌ای بود که من به ایشان تقدیم کرده بودیم.

وی افزود: بعد از مدتی و بعد از سفر‌های استانی، شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری متوجه شدند موضوع کاملا جدی است. در گام اول، ما مدارک تحصیلی مدیران شرکت‌ها را شفاف کردیم.
 


*چرا از مدیرعاملی صندوق بازنشستگی کشوری برکنار شدم؟



مدیرعامل سابق صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه من استعفا ندادم بلکه برکنار شدم، اظهار داشت: فکر می‌کنم موضوعی که خیلی‌ها را اذیت کرد، همین شفافیت و فساد ستیزی بود که شامل شفافیت مدارک تحصیلی، حقوق و دستمزد و پروژه‌ها بود. طبیعتا در این فضا، برخی ناکارآمدی‌ها به راحتی بیرون میزند. خدا کمک کرد و ما توانستیم برای بازگشت حدود ۵۳۰۰ میلیارد تومان اموال صندوق بازنشستگی کشوری پیگیری حقوقی کنیم. طبیعتا در این فضا، منافع خیلی‌ها قطع شد. به نظرم دلیل برکناری ام همین قضیه بود.

در بخش دیگری از این برنامه تلویزیونی، صالحی درباره حقوق‌های نجومی قانونی و غیرقانونی گفت: ما حقوق‌های نجومی غیرقانونی داریم که افراد باید حتما برکنار شوند و سازمان‌های نظارتی حتما باید ورود پیدا کنند. بحث دیگر حقوق‌های نجومی قانونی هست که بر مبنای یکی از مصوبات دولت است که امروز باید تعدیل شود.
 


*چرا دستگاه‌ها جرات نمی‌کنند ماده ۲۹ قانون برنامه را اجرا کنند؟



مدیرعامل سابق صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه مشخص نیست مدیری از صندوق که حقوق ۵۲-۵۳ میلیون تومانی می‌گرفت و برکنارش کردیم، چه سرنوشتی پیدا کرد و سازمان‌های نظارتی باید در این زمینه پاسخ دهند، افزود: مطابق ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه، مدیران دستگاه‌ها باید حقوق و مزایای خود را روی سایت بگذارند و شفاف کنند. دلیل واضح اجرا نشدن این موضوع توسط دستگاه‌ها این هست که خیلی از مدیران اینقدر زیاد می‌گیرند که جرات نمی‌کنند روی سایت بگذارند. چون آن‌هایی که حقوق نجومی قانونی می‌گیرند، اگر اطلاعات مربوط به دریافتی شان را روی سایت بگذارند حتما مورد اعتراض مردم قرار خواهند گرفت.

صالحی ادامه داد: پایه پرداخت حقوق‌های نجومی قانونی به این افراد، مصوبه تیرماه ۹۵ شورای حقوق و دستمزد که در ۱۱ مردادماه همان سال توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد و شامل عمده دستگاه‌هایی که در ماده ۲۹ قانون برنامه ششم به آن‌ها اشاره شده است، می‌شود. در ماده ۳ این مصوبه، به مدیران عامل بسیاری از این دستگاه‌ها اجازه می‌دهد که سقف پرداختی خالص آن‌ها از ۳ برابر سقف ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری بیشتر نباشد. همچنین سقف ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری، ۷ برابر کف (حداقل) حقوق است. در نتیجه، مدیران می‌توانند ۲۱ برابر کف حقوق، دریافتی داشته باشند.
 


*خالص دریافتی مدیران براساس قانون به ۳۷.۵ میلیون تومان رسیده است



مدیرعامل سابق صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته، کف (حداقل) حقوق کارگران و کارمندان حدود ٧٠٠ هزار تومان افزایش یافته است، گفت: با توجه به همین مصوبه شورای حقوق و دستمزد در سال ۹۵، سقف حقوق مدیران دستگاه‌های متعددی که در مصوبه مذکور آمده با افزایش ١۴ میلیون تومانی همراه بوده است و دریافتی خالص آن‌ها به ٣٧.۵ میلیون تومان رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه واقعا عادلانه نیست که کارمندان و بازنشستگان کشورمان حدود ۲ تا ۳ میلیون تومان حقوق بگیرند، ولی مدیران مان بیش از ۳۰ میلیون تومان حقوق بگیرند، اضافه کرد: سال گذشته وقتی به این موضوع رسیدیم هم حقوق خود را نصف کردم و هم افزایش سنواتی اعضای هیات مدیره را نیز اعمال نکردم، یعنی دریافتی شان را ٣٩ درصد کاهش دادم.

صالحی با اشاره به اینکه سال گذشته نامه‌ای به مسئولان نوشتم و درخواست کردم مصوبه مذکور را اصلاح کنید و ۳ برابر را به ۲ برابر کاهش دهید، اظهار داشت: به صورت کلی، برای اصلاح این روند سه راهکار داریم، یا باید دولت این مصوبه سال ۹۵ را اصلاح کند و دریافتی‌ها را کاهش دهد، یا باید خود این مدیران حقوق خود را کاهش دهند و یا مجلس ورود نماید و با تصویب قانونی این مقادیر را محدود کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۸
واقعا مدیری که حقوق۵۰میلیونی میگیرد چه کارمثبتی انجام میدهد؟فقط پول مفت میگیرند
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
برای کاری که می کنند کم می گیرند احتمالا جلسات بیشتری می گذارند که افزایش حقوق سایرین زیاد نشود
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
دریافتی مدیران ارشد نباید بیشتر از پنج برابر پایه حقوق کارگری باشد و این ظلمی است که در زمان شعار حمایت از مستضعف تصویب شده مجلسی که خودش را انقلابی میداند باید جلوی این کار را بگیرد و مدیران قوای سه گانه و لشکری و کشوری نتوانند به هر نحوی اعم از حقوث پایه و ماموریت و پاداش و بهره و غیره بیش از پنج برابر حداقل حقوق بگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
تخم دو زردینه می کنند.
من سالها پیش کتاب "حکومت اسلامی امام خمینی" را خوانده بودم. آرمانی که امام ترسیم کرده بود با آنچه که هست کاملا متفاوت بود. این در آمد قانونی مدیران که خالص آن میشود 40 میلیون تومان یا به معنای دیگر با دلار 16000 تومانی این روزها، 2500 دلار خالص در ماه در مقابل یک میلیون و نهصد هزار تومان حداقل حقوق (نه خالص) که میشود 120 دلار (باز هم نه خالص) خود گواه این مدعاست.
امام در همان کتاب می فرماید: وای به حال جامعه ای که مدیران آن پاشون رو بنداز رو هم و قهوه بخورند آنوقت مردم گرفتار نیازهای اولیه شان باشد. اماما کجایی که ببینی چه بلایی بر سر این مردم آمده...
حقوق مدیران نباید از 10 میلیون بیشتر باشد .
حداقل حقوق و حداکثر حقوق توی کانادا و استرالیا و نیوزلند در رنج یک و سه برابری هستن،اینجا به فکر جیب خودشون هستن
در امریکا فاصله حداقل حقوق و حداکثر حقوق 7 برابر است.
خیلی خوب کشورداری میکنند حقوق نجومی هم میخوان واقعا حکومت عدل علی این بود ؟
چرا به وضعیت بازنشستگان رسیدگی نمی شود چرازنانی بازنشسته که شوهران بیکاره حق اولادوعایله مندی نمی گیرند چرا نمی تونندباهزینه کم بچه هاشون بیمه کننده عدالتخانه کجارفته
"سال گذشته وقتی به این موضوع رسیدیم هم حقوق خود را نصف کردم و هم افزایش سنواتی اعضای هیات مدیره را نیز اعمال نکردم، یعنی دریافتی شان را ٣٩ درصد کاهش دادم."
همچنين براي هدردي با مردم زلزله زده بخشنامه كردم كليه اعضاي هيات مديره به مدت يك روز كاري موبايل خود را در حالت ويبره قرار دهند
اصلا گيريم حقوق شما بشه صفر . چه دردي از من كارگر و امثال من دوا ميشه ؟ شما بگيرين ميليارد ميليارد ولي حق و حقوق كارگر رو متناسب با تورم و خط فقر واقعي بدين
این مبلغ 37/5میلیون تومان فقط خالص حقوق مدیران است با اضافه شدن سایر مزایا مانند اضافه کاری ماموریت ،حق حضور در جلسات ،پاداشها وسایر مزایااز 50میلیون هم بیشتر میگردد .این است نتیجه عدالت شعاری مسئؤلان.... بعدا برای همطرازی حقوق بازنشستگان بودجه ندارند
به نظرم منظورشون این بود که وضع مسئولین کشور بهتر از وضع مسئولین اروپا هستش.
دستگاههای نظارتی مجلس و قوه قضاییه و شاید نظارت خود دولت که البته بعید است چه میکنند چرا ساماندهی زیاده خواهی عده ای با تمسک به قانون تمامی ندارد باور کنید سر این مار در داخل سازمان برنامه و بودجه است
مسلمه با پرداخت حقوق های نجومی کسر بودجه داریم اینه ضوابط حقوق اسلامی تازه بعضی ها به این هم بسنده نمیکنند اختلاس و رشوه وبعد هم فرار از مملکت من فکر کنم اگه کمی بیشتر حقوق بدن فرار نمیکنند پس چه شد مرفیین بی درد که امام فرمودند
چرا آقای صالحی را از صندوق بازنشستگی برکنار کردند؟مدیر جوان ؛ مدبر؛ توانا با برنامه و.......؟؟؟؟باید این حقوق ها به صورت رشوه و ...به امثال طبری ها و قاضی منصوری و.........میرسید؟؟؟؟؟؟دزدان کار بلد ؟؟؟؟؟
یعنی مدیران ۲۱ تخم میزارن که حقوقشان ۲۱ برابره،این بود عدالت ۴۰ ساله امام علی
به کجا چنین شتابان؟!!
براستی این بود مدینه فاضله ایی که در پی ان بوده ایم و برایش شریف ترین ، پاک ترین فرزندان خود را جهت شکوفایی درخت انقلاب در طبق اخلاص نهاده و هدیه کرده ایم. در کشوری کهجوانان با تحصیلات عاله کارشناسی ارشد و دکترا هنوز پول تو جیبی خود را از حقوق بازنشیتکی اندک پدر میگیرند!
در جایی که حقوق اندک و حداقلی کارگران پرداخت نمیشود و معوقه چندین ماهه دارد!
در کشور غنی و متمولی که بخاطر ویژه خواری های از ما بدتران صندوق تامین اجتماعی و سهام شستا به دلیل برداشت های غیر قانونی دکلت توان افزایش حقوق پنجاه درصدی ما بانشستگان را ندارد و اندوخته های سی ساله مان دچار دستبرد میشود،ایا شایسته و بسزاست که بر اساس مجوز شورای دستمزد دولت تدبیر! و امید! مدیرانی که ثابت کرده اند بود نبودشان نفهی برای کشور ندارد، حقوق چهل پنجاه ملیونی بگیرند.
چه کسی باید پاسخگو باشد، واقعا مسیولان به این اندیشیده اند که در مواجهه با شهدای نستوه چه پاسخی خواهند داد، هر چند که عملکرد شان ثابت کرده که انان هیچ اعتقادی به مبانی انقلاب و باورهایی که جهت تحصیل ان این همه هزینه کردهایم ندارند،!
به جای این خوش خدمتی به خودتان بفکر همسان سازی بازنشتگاه تامین اجتماعی باشید،
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل