بازدید 44267

پنج افشاگری بزرگ و جالب جان بولتون درباره دونالد ترامپ در کتاب جدیدش! / تلاش ترامپ برای جلوگیری از انتشار کتاب!

در این کتاب که «در آن اتاق اتفاق افتاد، خاطره‌ای از کاخ سفید» نام دارد، جان بولتون تصویری ویرانگر از رئیس جمهوری کنونی آمریکا ارائه می‌دهد. او ترامپ را فردی توصیف می‌کند که از سیاست خارجی آمریکا، همواره به عنوان ابزاری در راستای منافع شخصی خود، به ویژه برای انتخاب دوباره به این مقام استفاده کرده است.
کد خبر: ۹۸۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹ 18 June 2020

5 افشاگری بزرگ و جالب جان بولتون درباره دونالد ترامپ در کتاب جدیدش!/ تلاش ترامپ برای جلوگیری از انتشار کتاب!

بین الملل تابناک: جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید در کتاب تازه خود افشاگری های جالبی را به رئیس سابقش، دونالد ترامپ وارد کرده و در کتاب خود با نام «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» به شرح خاطرات خود از دوران خدمتش در کاخ سفید پرداخته است.

وزارت دادگستری آمریکا با تنظیم شکایتی در دادگاه سعی دارد مانع انتشار کتاب جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی دولت، شود. در این کتاب درباره وقایع داخلی کاخ سفید اطلاعاتی ارائه شده است.

براساس این دعوی کتاب بولتون به این دلیل نباید منتشر شود که حاوی "اطلاعات محرمانه" است.

کتاب جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا حتی قبل از انتشار نیز در صدر کتاب‌های پرفروش آمازون قرار گرفته است.

در حالی که دولت ترامپ در تلاش است تا از مسیرهای قانونی، جلوی انتشار آن را ـ که برای ۲۳ ژوئن برنامه‌ریزی شده ـ بگیرد، بخش‌هایی از این کتاب روز چهارشنبه در روزنامه‌های نیویورک تایمز، واشنگتن پست و وال استریت ژورنال منتشر شد.

در این کتاب که «در آن اتاق اتفاق افتاد، خاطره‌ای از کاخ سفید» نام دارد، جان بولتون تصویری ویرانگر از رئیس جمهوری کنونی آمریکا ارائه می‌دهد. او ترامپ را فردی توصیف می‌کند که از سیاست خارجی آمریکا همواره به عنوان ابزاری در راستای منافع شخصی خود، بویژه برای انتخاب دوباره به این مقام استفاده کرده است.

بولتون به این موضوع اشاره دارد که دلیل عدم موفقیت دموکرات‌ها در استیضاح دونالد ترامپ آن بوده که بیش از حد در موضوع اوکراین «غرق» شده بودند. درحالی که اگر به جای این کار نگاه گسترده‌تری به سیاست خارجی ترامپ داشتند «نتیجه استیضاح می‌توانست متفاوت باشد».

جان بولتون در دوران رسیدگی به پروندۀ استیضاح دونالد ترامپ، از شهادت دادن در مجلس نمایندگان خودداری کرد. دلیل این کار به گفته مخالفانش این بود که بتواند از قرارداد چند میلیون دلاری که برای نوشتن این کتاب بسته بود، حافظت کند.

به گزارش یورونیوز، در ادامه به پنج نکته مهمی که با توجه به بخش‌های منتشره کتاب، بولتون علیه ترامپ طرح کرده است، اشاره می‌شود.

ترامپ از رئیس جمهور چین خواسته بود تا به او برای انتخاب دوباره کمک کند

جان بولتون در این کتاب به رویدادی در حاشیه برگزاری نشست گروه ۲۰ در اوزاکای ژاپن اشاره می‌کند؛ یعنی زمانی که دونالد ترامپ در جریان گفتگو با شی جین-پینگ، همتای چینی خود «بحث را به سمت انتخابات آینده آمریکا» سوق می‌دهد و از آقای شی می‌خواهد به او برای پیروزی دوباره کمک کند.

در جریان این دیدار که در ژوئن ۲۰۱۹ میلادی روی داده است، رئیس جمهوری آمریکا بر «اهمیت کشاورزان در انتخابات و اهمیت افزایش خریدهای سویا و گندم توسط چین بر نتیجه انتخابات» بویژه در مناطق روستایی ایالات متحده آمریکا تاکید می‌کند.

ترامپ به «دیکتاتورها» کمک می‌کرده است

جان بولتون در این کتاب با استناد به سخنان بیل بار، وزیر دادگستری آمریکا از «تمایل ترامپ برای کمک به حکومت‌های خودکامه» از جمله رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه سخن می‌گوید.

از جمله به این موضوع اشاره می‌کند که رجب طیب اردوغان در موضوع تحقیقات دستگاه قضایی آمریکا دربارۀ هالک بانک ترکیه، از ترامپ کمک می‌خواهد. دونالد ترامپ نیز به او پاسخ می‌دهد، هرچند نمی‌تواند بلافاصله در این زمینه کاری انجام دهد، چون دادستان منهتن از سوی باراک اوباما منصوب شده، قول می‌دهد که این مشکل را با کمی تاخیر حل و فصل کند.

پس از آن بود که دونالد ترامپ جفری برمن را به دادستانی جدید منطقه منهتن برگزید تا با وجود فشارهای دادگستری آمریکا، بتواند در تحقیقات قضایی که دربارۀ این بانک دولتی ترکیه در جریان بود، مداخله کند.

جان بولتون همچنین دونالد ترامپ را متهم کرده است که تحریم‌های وضع شده علیه گروه مخابراتی ZTE چین را لغو کرده تا از این ابتکار به عنوان ابزاری در مذاکرات تجاری با پکن استفاده کند.

ترامپ از «اردوگاه‌های کار اجباری در چین» حمایت کرده است

در حالی که سناتورهای جمهوریخواه آمریکا بی‌وقفه به محکوم کردن رفتارهای چین ادامه می‌دهند، جان بولتون به خاطره‌ای در سال ۲۰۱۹ میلادی اشاره دارد. یعنی زمانی که در جریان نشست اوزاکا «شی جین-پینگ در نشستی که تنها مترجمان حضور داشتند برای دونالد ترامپ توضیح می‌دهند که چرا در استان سین‌کیانگ اردوگاه های کار اجباری تاسیس کرده است.»

بر اساس گفته‌های مترجم، دونالد ترامپ در پاسخ به آقای شی می‌گوید با این ایده موافق است و باید همچنان به کار ساخت این اردوگاه‌ها ادامه دهد، «زیرا کار دقیقا درستی است.»

«رئیس جمهور ترامپ آدم بسیار نادانی است»

کتاب خاطرات جان بولتون از کاخ سفید، گاه خواننده را به یاد کتاب «آتش و خشم درون کاخ سفید» نوشته مایکل ولف، روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی می‌اندازد.

بر اساس نوشته‌های جان بولتون، اطلاعات رئیس جمهوری آمریکا در موضوعات ژئوپولیتیک تقریبا هیچ است و اینکه «ترامپ بیشتر زمان خود را به جای آنکه صرف گوش دادن کند، به حرف زدن می‌گذراند.»

بولتون نیز در کتاب خود به داستان‌هایی از رفتار و سخنان عجیب دونالد ترامپ اشاره دارد. مثلا اینکه ترامپ از ترزا می، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا پرسیده است آیا بریتانیا یک قدرت هسته‌ای است یا خیر؟ یا از جان کلی، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید پرسیده که آیا فنلاند بخشی از روسیه است یا خیر؟

بر اساس نوشته‌های جان بولتون، اطلاعات رئیس جمهوری آمریکا در موضوعات ژئوپولیتیک تقریبا هیچ است و اینکه «ترامپ بیشتر زمان خود را به جای آنکه صرف گوش دادن کند، به حرف زدن می‌گذراند.»

مشاوران ترامپ پشت سرش او را مسخره می‌کنند

جان بولتون که زمانی مشاور امنیت ملی کاخ سفید بود، به این موضوع اشاره می‌کند که مقامات دولت ترامپ در قبال رفتارهای او دو واکنش دارند: یا بسیار نگران هستند یا او را به تمسخر می‌گیرند.

او به خاطره‌ای مربوط به دیدار تاریخی ترامپ با کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی در سال ۲۰۱۸ میلادی اشاره می‌کند؛ یعنی زمانی که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با اشاره به سخنان ترامپ خطاب به بولتون گفته بود: «فقط دارد مزخرف می‌گوید».
به گفته او، مایک پمپئو این‌گونه ادامه می‌دهد که گفت‌وگوهای دونالد ترامپ با کیم جونگ-‌اون «هیچ شانسی برای موفقیت ندارد».

دونالد ترامپ سپس از پمپئو می‌خواهد تا در جریان سفرش به کره شمالی، یک سی‌دی «راکت‌من» که ترامپ آن را امضا کرده بود، به کیم هدیه بدهد. دونالد ترامپ پیش از آن بارها در سخنانش از کیم جونگ-اون به عنوان راکت‌من (مرد موشکی) یاد کرده و حتی در جریان دیدارهای تاریخی‌شان نیز به این آهنگ اشاره نموده بود.

بولتون به نقل از مایک پمپئو می‌نویسد: «دادن این سی‌دی به کیم، برای ماه‌ها به اولویت کاری دونالد ترامپ تبدیل شده بود.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۹
واقعیت اینه که اگه ذره ای هوش دیپلوماتیک در ایران‌وجود داشت، دستگاه ترامپ بهترین دوره برای بهبود روابط ایران و‌آمریکا و حل مشکلات بود، البته که میبینیم که دشمنان ایران ازین فرصت بهترین استفاده را بردند
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
درست زدی توخال یه فرصت تاریخی بود که ما سرغرور بیجا ازدست دادیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
دوست عزیز ترامپ چهره عریان امریکاست.خودتو گول نزن حسرت هم نخور.اعتلاف ترامپ با رفتن ترامپ به تاریخ میپیونده.بن سلام از رفاقت با ترامپ چی گیرش اومده؟ تنها دستاورد ترامپ برای اسراعیل پایتخت شدن قدس بود که اسراعیلو بیشتر از قبل متزلزل کرده.برجام تکلیف مارو روشن کرده.نیازی به اما و اگر نیست.
الان جان بولتون ادم خوبه شد و ترامپ ادم بده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
ای بنازم اون کلامت رو، حقیقتا راست گفتی
بنظرم با این شخص که آدم خودشیفته ای هست سیاستمداران ایرانی بهتر میتونستند به توافق برسند تا شیادی مثل جو بایدن.
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
هیچ کشوری نتونست با ترامپ کنار بیاد کره شمالی را نگاه کنید خوب شد ایران با ترامپ مذاکره نکرد ممکنه این دوره دموکراتها بیان و ایران مذاکره کنه ه
ناشناس
| Germany |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
غرض جا انداختن تسلیم در برابر فشار حد اکثری است ؛ حالا اگر ترامپ نابغه ای بی نظیر است ، با استناد به نبوغ او ، و اگر ابلهی اشتباهی است ، به استناد بلاهت و لپ لپی بودن او !
Zte چین به خاطر فروش تجهیزات مخابراتی به ایران به یک ملیارد دلار جریمه محکوم شد و هالک بانک ترکیه هم به خاطر انتقال ۲۰ ملیارد دلار پول به ایران به یک ملیارد دلار جریمه محکوم شد
فرق یه کشور آزاد و یه کشور جهان سومی،در این چیزهاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
و البته خیلی از ساندیس خورها درک این فرق رو ندارند
مثل محمود خودمونه
این بولتن میخواست مثل عراق و افغانستان رو سرمون بمب بریزه لطفا طرفداری این ابله رو نکنید
ترامپ ادم باهوش و با شرافتی هست نسبت به این ابله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
با شرف دیگه !!! چقدر فراموش کاری آخه
چه کسی و چه وقت قراره در مورد آقای روحانی افشاگری کنه؟
کاش دنیا را ول می کردیم و به اوضاع نابسامان کشور خودمون توجه می کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
اگر بتوانی دنیا را ول کنی ، دنیا ولت نمی کنه .
ترامپ بولتون رو بعنوان لولوخورخوره استفاده کرد و بولتون بعدها این رو فهمید. حالا در جهت انتقامه!
کتای خاطرات اسحاق از حسن چه شود... می ترکونه خخخ
خیلی هم با مسولان ما فرقی نداره. مال ما هم از همه چیز بی خبر هستند و فقط حرف میزنند
اگر واقعا نوشته های بولتون در مورد ترامپ راست باشه . کار برمحترم بهدرست اشاره کرده که ایران میتوانست از این نقاط ضعف ترامپ امتیازات بزرگی به نفع کشور بگیره
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
مذاکره با ترامپ فایده نداشت و به جایی نمی رسید.کره شمالی را نگاه کنید ترامپ خیلی زیاده خواه است
بولتن هم بخشی از همان حلقه خودی های چهل ساله امریکاست که دمکرات و جمهوری خواه ندارد ترامپ خارج از این حلقه است
دوستی و رابطه ایران با آمریکا شبیه رفاقت گرگ و بره هستش . تاریخ اینو نشان داده آمریکا با هیچ کشورر ضعیف تر از خودش تا حا لا جز استعمار کاری انجام نداده. رابطه با آمریکا زمانی درسته که ایران بیاد جزو پنج قدرت دنیا بشه بعد . تازه اگه دقت کرده بشه آمریکا با ابر قدرت ها هم از سر امتیاز گیری و استعمار وارد رابطه میشه مثل ژاپن و آلمان و ....
آیا در ایران میتوان حتی در یک مقاله (کتاب که هیچ!) درباره مقامات حال حاضر کشور به این شکل افشاگری کرد؟! آیا میتوان سیاستهای کلان کشور را زیر سوال برد؟ همین تفاوتهاست که باعث میشود یک کشور بشود آمریکا که در اقتصاد و ارتش و رهبری دنیا حرف اول را می زند
قابل توجه برجامیون ذوقزدگان و امیدواران شکست ترامپ درانتخابات ریاست جمهوری:
مشاور جوبایدن رقیب دموکرات ترامپ اعلام کرد درصورت پیروزی بایدن درانتخابات ریاست جمهوری امریکا تحریمهای ایران برداشته نخواهدشد !!!
پیش بسوی دلار ۲۰ و ۳۰ هزارتومانی !!!
چراکه نه وقتی بورس نورچشمی درمدت دوسال ۱۲ برایر رشد میکنه چرابازارهای رقیب مثل ارزوطلاومسکن وخودرو همین میزان رشدنکنند؟؟!!!
مهم توجه به این موضوغ است که صرفنظر از باهوشی یا کودنی ترامپ که در واقع(نه باهوش نه کودن) چنین هم نیست وی تنها یک سخنگوی مدیریت شده ی حاکمیت امریکا است و اصل سیاسیت داخلی و خارجی این کشور در پشت پرده و جاههای تخصصی تعیین می شود...نوراستگرایی پدیده ای جدید نیست و سالها روی تئوری آن کار شده است.
نمک را خورده و نمک دان را شکسته فقط برای این که چند میلیون از فروش کتاب بدست بیاره. یکی نیست بهش بگه تو چند ماه قبل دست راست ترامپ بودی، می ذاشتی مثل همه آدمهای وزین خاطرات خودتو در فرصت مناسبی می نوشتی نه ابن که در حال حاضر که ترامپ از هر طزف مورد هجمه قرار گرفته. آخه این هم شد خاطرات که ترامپ از چین بر ای موفقبت در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا کمک بگیره!! اگه ترامپ بخواد از کسی کمک بگیره، این کمک با مذاکره با ابران و کنار اومدن با روسبه است. چین در این میان چه صبغه ای است؟
همین که ترامپ در مدت زمان نسبتاً کوتاهی متوجه افکار نژاد پرستانه و جنگ طلبانه بولتون شد و او را کنار گذاشت مبین درک بالای سیاسی اوست. ایکاش مسئولین ایران دارای چنین درک سیاسی بودند و به موقع تصمیمات درست را اتخاذ می کردند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار