بازدید 48503

چرا نام «رئیسی» برای انتخابات ۱۴۰۰ مطرح شد؟! / مواظب باشیم مبارزه با فساد به حاشیه نرود!

این گزاره، اشاره‌ای کاملا درست است؛ یعنی اینکه هم اکنون قوه قضائیه پرونده‌های بزرگی را دنبال می‌کند و برخورد با دانه درشت‌ها را آغاز کرده است. اینکه یکباره زمزمه‌ها در مورد احتمال کاندیداتوری حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزایش می‌یابد و اخبار مختلفی در این خصوص منتشر می‌شود، می‌تواند تلاشی برای به حاشیه بردن اقدامات دستگاه قضایی در مقابله، مبارزه و محاکمه مفسدان باشد...
کد خبر: ۹۸۴۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶ 15 June 2020

چرا نام «رئیسی» برای انتخابات 1400 مطرح شد؟!/ شاید بخواهند مبارزه با فساد را به حاشیه ببرند!

با بسته شدن پرونده مجلس یازدهم و شکل گیری آن با اکثریت قریب به اتفاق چهره‌های اصولگرا، تئوری هشت سال ریاست جمهوری اصلاح طلبان و هشت سال ریاست جمهوری اصولگرایان، باز به واقعیت نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود، چون کار دولت ائتلافی اصلاح طلبان و اعتدالگرایان رو به پایان است و با اتفاقاتی که در فضای سیاسی کشور رقم خورده است، پیش بینی‌ها حکایت از پیروزی احتمالی یک چهره اصولگرا در سال ۱۴۰۰ دارد.

به گزارش «تابناک»؛ عملکرد نامناسب دولت، مجلس و شورای شهری که اکنون تنها پارلمان آن از ید قدرت اصلاح طلبان خلع شده، شرایط را به جایی کشاند که بسیاری از هواداران این طیف و حتی برخی رای دهندگان متمایل به جناح مقابل از حضور در انتخابات به واسطه مشکلات عدیده کشور و جامعه دلسرد شدند؛ این موضوع عاملی هم برای پیروزی اصولگرایان در انتخابات دوم اسفند ۹۸ شد.

البته اصلاح طلبان و نمایندگانی که به دلایل مختلف موفق به اخذ صلاحیت شرکت مجدد در انتخابات و یا کسب رأی نشدند، تلاش کردند این موضوع را به نحو دیگری نشان بدهند؛ به شکلی که بسیاری از کنشگران حاضر در این جریان، علت عدم مشارکت جدی در انتخابات را عملکرد شورای نگهبان خواندند، در حالی که باید دلیل این موضوع را در عملکرد نامناسب آن‌ها در مجلس، دولت و همچنین شورا‌های اسلامی شهر و روستا به ویژه در تهران جست و جو کنند.

با همه این تفاسیر، اصلاح طلبان انتخابات مجلس یازدهم را به شکل قابل تاملی به حریف یعنی اصولگرایان واگذار کردند، به نحوی که اکنون بیش از ۷۵ درصد نمایندگان حاضر در پارلمان را چهره‌هایی متفاوت از ترکیب مجلس گذشته تشکیل داده اند و بیش از ۲۳۰ نفر از حاضران در پارلمان از بین اصولگرایان انتخاب شده اند؛ اتفاقی که می‌تواند بعد از یک دولت هشت ساله ائتلافی بین اصلاح طلبان و اعتدالیون، به شکل گیری یک دولت اصولگرا منجر بشود.

بیش از ۲۳۰ نفر از حاضران در پارلمان از بین اصولگرایان انتخاب شده اند؛ اتفاقی که می تواند بعد از یک دولت هشت ساله ائتلافی بین اصلاح طلبان و اعتدالیون؛ منجر به شکل گیری یک دولت اصولگرا بشود

این موضوع در سیر تاریخی جابجایی قدرت در کشور بین اصولگرایان و اصلاح طلبان مرسوم بوده که هر هشت سال یک کدام از این دو جناح قدرت را در دست بگیرد؛ برای ۱۴۰۰ هم بسیاری از اصلاح طلبان از هم اکنون اذعان به روی کار آمدن اصولگرایان دارند و در جناح راست هم بحث بر سر این است که چه کسی می‌تواند رئیس جمهور دوره سیزدهم ریاست جمهوری باشد.

چهره‌های زیادی از جوانان گرفته تا با تجربه‌ها برای کاندیداتوری به نمایندگی از اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مطرح هستند که احتمالا از اواخر پاییز و اوایل زمستان سال جاری بحث‌ها در خصوص آن‌ها خیلی جدی‌تر دنبال خواهد شد؛ اما آن فردی که در روز‌های اخیر خیلی جدی بر سر زبان‌ها افتاده، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه و کاندیدای انتخابات سال ۹۶ است که هم اکنون با شدت و قوت برنامه مبارزه با مفاسد را در کشور پیش می‌برد.

صحبت‌های «احمد امیرآبادی فراهانی» نماینده قم و عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم در خصوص احتمال کاندیداتوری رئیس قوه قضائیه این مباحث را در خصوص او خیلی جدی‌تر مطرح و در یک گفتگو عنوان کرد: «من فکر می‌کنم برای ۱۴۰۰ اگر یک شخصیتی که بالاخره در تراز رئیس دولت جمهوری اسلامی و تراز انقلاب اسلامی باشد بیاید، نیرو‌های انقلاب دور او جمع می‌شوند. من فکر می‌کنم اگر آقای رئیسی بیاید همه مشکلات حل می‌شود.

امیرآبادی البته طرح این موضوع را نظر شخصی خود می‌داند و می‌گوید: «من فکر می‌کنم آقای رئیسی می‌تواند افرادی را در قوه معرفی کند. الان خیلی از پرونده‌هایی که در قوه قضائیه می‌رود، مستقیم و غیرمستقیم، با رفتار قوه مجریه مرتبط شده است. مثلاً سرقت از چیست؟ بیکاری، اشتغال، بزه‌های اجتماعی، طلاق و ... گیر طلاق در کجاست؟» بحثی که امیرآبادی مطرح کرد اکنون نقل محافل رسانه ای، سیاسی و به ویژه انقلابی هاست.

البته معاون اول قوه قضائیه خیلی زود پاسخ این موضوع را داد. حجت الاسلام «غلامحسین محسنی اژه‌ای» روز گذشته حضور رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ را تکذیب کرد.

البته معاون اول قوه قضائیه خیلی زود پاسخ این موضوع را داد. حجت الاسلام «غلامحسین محسنی اژه‌ای» روز گذشته حضور رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ را تکذیب کرد

معاون اول قوه قضاییه زمزمه حضور رییسی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را زمزمه‌‍‌ای بی خود دانست و این احتمال را تکذیب کرد. غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه زمزمه‌هایی درباره احتمال حضور حجت‌الاسلام رییسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ مطرح است، شما این موضوع را تأیید می‌کنید، گفت: چنین چیزی مطرح نیست و این زمزمه، زمزمه بیخودی است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، مساله مطرح از سوی همکار خود یعنی احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم را تکمیل کرد و کاندیداتوری رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ را جمع بندی بسیاری از چهره‌های انقلابی دانست که البته با مخالفت رئیس قوه قضائیه مواجه شده است.

سید «امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «سخن برادرم آقای امیرآبادی بر لزوم حضور آیت الله رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ جدید نیست. جمع‌بندی بسیاری از انقلابی‌ها همین بود که مطرح هم شد، اما ایشان به شدت مخالفت کردند و ضمن تاکید بر برنامه ۵ ساله خود در قوه قضائیه، طرح بحث‌های این چنینی را انحراف در مسیر تحولی قوه و گفتمان مبارزه با فساد دانستند.»

چند نکته در این خصوص وجود دارد که می‌توان به آن اشاره کرد. اول اینکه اصولگرایان نباید در باد پیروزی انتخابات دوم اسفند ۹۸ بخوابند و پیش خود فکر کنند، حالا که برنده انتخابات مجلس شده اند، دولت و اصلاح طلبان عملکرد نامناسبی بجای گذاشته اند و به لحاظ تاریخی هم نوبت، نوبت قدرت گرفتن اصولگرایان است؛ از هم اکنون خود را پیروز انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بدانند و فکر کنند کار تمام شده و باید فقط درباره مصادیق به نتیجه برسند. چنین تفکری می‌تواند مقدمه‌ای برای شکست هم باشد.

 

اصولگرایان نباید از هم اکنون خود را پیروز انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بدانند و فکر کنند کار تمام شده و باید فقط درباره مصادیق به نتیجه برسند. چنین تفکری می تواند مقدمه ای برای شکست هم باشد

دوم آنکه جریانات سیاسی به نمایندگی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به ویژه در بین اصولگرایان از هم اکنون وعده و وعید غیرقابل تحقق ندهند و مطابق با واقعیت ها در مردم انتظار ایجاد کنند. حتما مردم در صورتی که صادقانه با آنها صحبت بشود و مطالبی به آنها گفته بشود که قدرت انجامش وجود دارد و می تواند محقق شود، رضایت بیشتری خواهند داشت تا اینکه وعده های بزرگ و نشدنی بشنوند.

سوم اینکه قوه قضائیه هم اکنون در حال مبارزه جدی با مفاسد و پرونده های بزرگ است. نایب رئیس مجلس، نظر رئیس قوه قضائیه پیرامون کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را این گونه انعکاس داده است: «ایشان به شدت مخالفت کردند و ضمن تاکید بر برنامه ۵ ساله خود در قوه قضائیه، طرح بحث‌های این چنینی را انحراف در مسیر تحولی قوه و گفتمان مبارزه با فساد دانستند.»

این گزاره، اشاره‌ای کاملا درست است؛ یعنی اینکه هم اکنون قوه قضائیه پرونده‌های بزرگی را دنبال می‌کند و برخورد با دانه درشت‌ها را آغاز کرده است. اینکه یکباره زمزمه‌ها در مورد احتمال کاندیداتوری حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزایش می‌یابد و اخبار مختلفی در این خصوص منتشر می‌شود، می‌تواند تلاشی برای به حاشیه بردن اقدامات دستگاه قضایی در مقابله، مبارزه و محاکمه مفسدان باشد؛ لذا باید مراقبت کرد که این موضوع بازی در زمین چهره های فاسد و حامیان بیرونی آنها نباشد.

اینکه یکباره زمزمه ها در مورد احتمال کاندیداتوری حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزایش می یابد و اخبار مختلفی در این خصوص منتشر می شود، می تواند تلاشی برای به حاشیه بردن اقدامات دستگاه قضایی در مقابله، مبارزه و محاکمه مفسدان باشد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۱۰۴
بدیهی است که سعید جلیلی کاندید و رئیس جمهور میشود. مردم هم در انتخابات شرکت نخواهند کرد. مثل مجلس راحت میرود ریاست جمهوری. حال کنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
جناب رییسی اگر واقعا راست می گویند !؟
از خلافکاری بزرگ دولت ، در عدم افزایش و طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی جلوگیری کنند
و به دولت دستور بدهند ت برای تسویه بدهی ۲۶۰ هزار میلیارد تومان خود به صندوق تامین اجتماعی اقدام کنند
و حقوق از دست رفته ۳ میلیون بازنشسته که تنها با ماهی ۱/۶۰۰ میلیون تومان در رنج و مشقت هستند به ایشان باز گردانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
اعتماد به نفس بالايي داري كه خود را معادل مردم پنداشتي!
تهرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
عزیزم مردم در انتخابات اخیر فقط 5درصد کمتر از انتخابات94 شرکت کردند پس شلوغش نکن و ببین چرا به انصاری سرلیست اصلاح طلبان 60هزار رای دادند؟
طناز
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
یعنی دیگه میزان رای ملت نیست
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
رای بی رای ....دلایل زیادی دارد . اقلیتی که رای دادند از رایی خود منافع سیاسی و اجتماعی و اقتصادی بهره مند میشن . شما بفرما مطالبات ما اکثریت کجا لحاظ میشه . اصلاحلت تنها راه نجات سیاسی و اقتصادی کشور هست . روش های قدیمی نثل مبارزه با اعدام‌و خنجر موقتی هست و ارزش ندارد . عدالت و ازادی در بستر مردم سالاری واقعی ایجاد میشود ( قانون مترقی )
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
آقا یا خانم تهرانی،من نمیگم آمار میگه توتهرونتون هفت درصد واجدین شرایط رأی دادند،تو کشور هم متوسط بیست درصد،حالا ببین اقلیت کیان،اکثریت کیان؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
اعلام میکنم تو هیچ انتخاباتی شرکت نمیکنم،برام هم هیچ فرقی نمیکنه که چه کسی رئیس جمهور بشه.
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
جناب نمیشه که ۸ سالتو بگذرونی بعد که میدونی ۸ سال دیگه نوبت رقیبه برای نمیدم.
راستی اگه تعداد رای اصلاحات اونقدری هست که تو ذهن جنابعالیه چرا اقای عارف سال ۹۲ به نفع روحانی فعالیت کرد مگر غیر از اینه که هم اصلاحات و هم اصولگرایان هر ۸ سال در میان با وعده به رای دهندگان خاکستری انتخابات را میبرند؟
نام ایشان به این دلیل مطرح می شود که مردم فکر می کنند این کارهای مبارزه با فساد و این جور چیزها فقط یک شوی تبلیغاتی برای انتخابات است و بس ،
آقای رییسی فعلا سراغ دانه درشت های جناح اصولگرا نرفته است
مثلاً ایشان می تواند به مسایل مطرح شده توسط عباس پالیزدار بپردازد
پاسخ ها
سیدامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
فکرنکنم اکبر طبری در بدنه اصلاح طلبی قرار بگیره...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
ناشناس 11:16
تفکراتی که شما دارید برای پیشرفت یک کشور مثل سم می مونه چون دیگه فرقی بین اونی که کار می کنه با اونی که فقط شعار میده وجود نخواهد داشت اینجور اظهار نظرها خودش باعث ترویج شعار و دروغ میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
والا بلا، هرکی شد فاسد و به جرم اقتصادی گرفتنش، سریع داد و هوار وا آزادی و وا دموکراسی سر داد!
مال مردم رو پس بده، میخایی راستی باشی یا چپی...
شرّ و ورّ بعضی ها واقعا تهوع آوره اونم توی این وضعیت گرانی!
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
از اقدامات خوب و عالی رئیسی ئر مبارزه با مفسدان بزرگ کمال تشکر را داریم . کوتاه نیا سید
یعقوب
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
قرار ما بود که زندانی سیاسی به هر شکلی نداشته باشیم نه اینکه مخالفین سیاسی را با انگ تشویش اذهان و یا تحت عناوین امنیتی زندانی کنیم رئیسی اول بایستی امثال نرگس محمد ی و محمد نوریزاد را آزاد کند تاما بفهمیم مبارزه با فساد جدیست
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
اقای رئیسی الان تو مقامی قرار داره که تا رهبر حکمشو عوص نکنه همونجا هست.
شاید یه چهره جدید مثل باهنر و امثالهم انتخابات
لاریجانی جلیلی احمدی نژادغیرممکنه
جدای از هر گونه طرفداری از هر حزبی من کارهای جنب رئیسی رو تحسین میکنم امیدوارم هر کسی رو تو هر مقامی تو فساد بود دستگیر کنن و به اشد مجازات برسونن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
شاهنامه آخرش خوش است !!!!؟؟
زیاد ذوق زده و جو گیر نشویم
و اجازه بدهیم ببینیم
که ، اقدامات تا کجا و چه زمان و چه مقام هایی
و به چه نحوی برخود می گردد ،؟؟
فعلا بسیار زود است که بخواهیم
نتیجه گیری کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
من هم با وجودی که اصلاح طلب هستم ولی بدون اقراغ میگم که کارهای ایشون قابل تقدیره
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
واقعا همین طوره فکر نمی کردم گردن کلفتی مثل طبری محاکمه بشه . امیدوارم تا انتها با قدرت پیش برن . فساد خیلی مردم رو ناراحت کرده . از هم حرکت مثبتی حمایت می کنیم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
خوابی بابا
وقتى عضو هيآت رئيسه ى مجلس اينطور فكر مى كنه كه با آمدن يك نفر تمام مشكلات حل بشه ، آدم واقعا تآسف مى خوره كه چقدر برخى مسؤولين عوامانه فكر مى كنند و حرف مى زنند.
مبارزه با فساد حرکتی است برای جا به جایی قدرت و محدود کردن جناح رقیب. تنها چیزی که هرگز وجود نداشته و ندارد؛ اصل ریشه کنی و نبرد با فساد سازمان یافته است.
قشنگ معلومه رییسی و احمدی نژاد دارند هدفمند واسه انتخابات کار میکنند.
انتخابات ؟
واقعا کسی از مسئولین روش میشه از مردم دعوت کنه ؟
بس نیست ؟
عجیت نیست که افرادی مانند طبری و... در این کشور جولان می دهند. ما مردم خیلی حافظه تاریخی ضعیفی درایم. از دست احمدی نژاد و جلیلی به روحانی و ظریف پناه می بریم. و بعد از 8 سال دوباره از دست روحانی و ظریف به احمدی نژاد و جلیلی و رئیسی پناه می بریم و هرگز هم از خود سوال نمی کنیم مگر تا ابد مجبوریم بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنیم و از چاله به چاه و از چاه به چاه عمیق برویم.
پاسخ ها
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
مساله اصلی برای من و امثال من مبارزه با فساد هست . فسادی که پدر مردم رو درآورده . یک مشت گردن کلفت پارتی دار نامرد فاتحه اقتصاد و اعصاب و روان مردم رو خوندن . هر حرکتی که منجبر به کم شدن فساد و محاکمه و مجازات عاملین فساد باشه ارزشمنده . به انتخابات هم فعلا کاری نداریم . لطفا لطفا لطفا کار خوب مبارزه با فساده رو حمایت کنید
جمالزاده
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
دراسفند نشان دادیم که ادامه اصلاحات با عدم مشارکت درانتخابات تشریفاتی است
عزم واقعی از برخورد با فساد دانه درشت ها، از حکم نهایی برای آقایان مفسد پیدا خواهد بود


مفسدان اقتصادی که همش مرخصی اند

براشون حبس طولانی مدت بریده میشود ولی توی جـــــــــــــــزایر تفــــــــــــــــریحی دیده میشوند
پاسخ ها
عبداله خاکزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
خوب شما که اینقدر اطلاعات دقیق برا حبس حضرات در جزایر تفریحی داری عکس هاشو منتشر کن ما هم ببینیم چطوریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
از بس خودتون اهل دروغ هستین که باورتون نمیشه بقیه دروغ نمیگن، شاید این مرام شماست که زندانی را بفرستین جزایر قناری و حتی برای دروغتون عکس های فتوشاپ درست کنین و جالب تر اینه که دروغ خودتون رو هم باور می کنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
شما در جزاير تفريحي چكار مي كني؟
ناشناس
| France |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
باستی هیلز با خونه های کمکم 250 میلیارد تومنی
حسین ۱۱
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
مبارزه با فساد خوبه اما ازون مهمتر خشکاندن ریشه وزمینه‌ی فساده‌ که اینکار فیزیکی نیست ونیاز به درایت وبرنامه داره هر
کس‌دیگه هم جای طبریها باشه امکان لغزش و سو‌ استفاده داره سیستم باید طوری چیده شه که امثال طبری خودشو واختیاراتشو در حد کارمند جزء بدونه نه بیشتر
عملکرد نامناسب شوراها؟شوخی مبکنید یا فهم شما از دموکراسی و انتخابات همینقدر است؟ شوراها عملکرد خیلی عالی نداشتند ولی نسبت به دوره قبلی که کمیته ملی المپیک با حضور رضا زاده و جدیدی و دبیر و ساعی و.‌‌‌....تشکیل داده بودند بسیار بهتر عمل کرد. در این دوره برج باغها که عملا خشکاندن باغات بود، مالها در پسکوچه ها و.... بوجود نیامده و بهتر است تمایلات شخصی بعنوان تحلیل نوشته نشود. اگر اصلاحطلبان بد عمل کردند اصولگرایان بارها و از جمله در مجلس جدید ثابت کرده اند که بسیار بدتر عمل میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
هنوز كه مجلس جديد دست چپ و راست خود را نشناخته، چطور ثابت كرده كه بسيار بدتر عمل كرده؟ نكنه نسبت به آينده علم غيب داري!
دلتان را خوش نکنید بعد از مجلس پنجم که کاملا راستگرا بود خاتمی آمد و بعد از مجلس هشتم کامل اصولگرا روحانی آمد.
انتخابات ریاست جمهوری و مجلس هیچ ربطی بهم ندارند.
پاسخ ها
فارابی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
محاسبت غلطه من بعنوان یک ایرانی عرض میکنم مسولین مردم را از اصلاحات مایوس کرده وما تا اطلاع ثانوی چیزی بنام انتخابات نداریم که مردم غیرعوام پای صندوق بیایند
درود بر این نوشته. بعضی از مفسدین و خلافکاران چون تا بحال با هیچ روشی نتوانستند جلوی تحول و اقدامات مثبت ایشان را در قوه قضائیه بگیرند، آخرین حربه خودشان را رو کردند آنهم با نقاب دلسوزی برای ایشان. البته که ایشان مثل همیشه هوشیار بودند و دقیقا جواب کوبنده ای به مطرح کنندگان این پیشنهاد بی ربط و بی دلیل دادند.
گروه های فساد اقتصادی و کارتل های بزرگ از اینکه پرونده های اقتصادی رو شده ، بحث ریاست جمهوری رییسی رو مطرح کردن تا بحث داغ پرونده ها رو سرد کنن

با قاطعیت میگم رییسی تا ده سال دیگه در مسند قوه قضاییه حضور داره و تمام مفسدین اقتصادی از اقازاده ها گرفته تا کارمند جز دولتی و خصوصی و سایر رانتی ها باید پاسخگوی ملت بزرگ و انقلابی ایران باشن

معنا نداره مردم در شرایط بد اقتصادی تمام مشکلات رو پذیرا باشن تا از این شرایط هم سربلند بیرون بیان و در مقابل عده ای میسه های خودشون رو به بهای خون ملت پر کنن

عدالت در تمام سطوح باید برقرار باشه ، بچه های انقلاب از هر نسلی از رییسی تا زمانی که در مسیر انقلاب ، رهبری و عدالت پیش میره حمایت میکنن
پاسخ ها
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
بسیار عالی . انشا الله . امیدواریم
کفائی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
مرحوم امیر کبیر با فساد مبارزه میکرد که حقوق دربار را تا نیمی از آن کاهش داد
مبارزه با فساد در ایران نباید برای تبلیغاتی و شانتاژ رسانه ای باشد
اگر مبارزه با فساد اینگونه باشد
خدا به داد مردم برسد
اگر مبارزه با فساد با اخلاص و شجاعت نباشد فایده ندارد
و به انحراف خواهد رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
شما بودین که با شانتازهای رسانه ایتون تا 1400 رای آوردین بس کنید
میز علی مفسر
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
خدا چه شکلی به داد مردم برسه خودش میفرمایند الله هیچ کاری را بدون اسبابش انجام نمیدهد
قدرت قوه قضاییه بیشتر از رئیس جمهور هست
پاسخ ها
فریدون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
قدرت درایران به سمت رسمی نیست به قدرت خود شخص است.مثلا لاریجانی رییس مجلس بیش از محمودرییس جمهورقدرت داشت یا مرحوم رفسنجانی هم زمان ریاست مجلسش چنین بود.
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
آقا فریدون :صحبت شما با وجود درستی ربطی به موضوع نداره . توی یک شرکت هم ممکنه قدرت یک معاون بیشتر از رئیسش باشه آیا این دلیل بر اینه که رئیس شرکت قدرتش از لحاظ سازمانی کمتر یا بیشتره.
فریدون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
جناب مرموز اصلا معلوم هست چی نوشتی؟ خوتم نمیدونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
وقتی رییس جمهور مورد پسند نباشید قدرت همه بیشتر خواهد بود و بس
الان خیلی مبارزه با فساده؟ شما تو خونتون اینترنت ندارید؟
یه دور بشین یوتوب نگاه کن ببین چخبره تو شرطبندی و ارزش افزوده و پانزی و زمین خواری و از صادرات خاویار تا واردات شیر مرغ
هیچ اتفاق خاصی نمیوفته چون اسمها سر جاشونه فقط پستها عوض میشه
اعلام زودهنگام نام كانديداى اصول گران سبب ميشود كه اصلاح طلبان فرصت كافى براى به لجن كشيدن وازچشم مردم انداختن وى را داشته باشند اين فرصت نبايد براى انها فراهم شود
دمش گرم
دفعه قبل هم تکذيب شد و گفتند خادمی امام رضا رو به هیچ چیزی ترجیح نمیدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
یا نتیجه گیری نادرسته یا آخر جمله
چون برنامه همین بوده
سید بزرگوار در همین مسندی که هستند خوب می توانند حق مظلومان را از صاحب منصبانی که از دایره عدالت خارج می شوند بگیرد.خداوند حافظ ایشان و همکاران صدیقش باشد. اگر رییس قبلی هم این قاطعیت را داشت و مراقب اطرافیان و چگونگی اجرای عدالت در پرونده ها بود الان وضعیت اختلاس و .... اینگونه نبود؟؟ درود بر سید بزرگوار .
بهترین گزینه حذف ریس جمهوری ،و احیای نخست وزیری میباشد و اصلاح بخشهایی از قانون اساسی در حیطهٔ وظایف رهبری و اصلاح و تغییر بخش مجلس خبرگان ؟ و حذف نهادهای موازی ،،،
دیگه اصلا مهم نیست کی رئیس جمهور میشه تنها چیز مهم این بود که دنیا یه زندگی کامل انسانی به خیلی از ما بدهکاره!
کشور عراق تورم منفی دارد و افغانستان تورم 1.5 درصد است.
پس چه کردید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
چون بانک های رباخوار ندارند. مبنای تورم نرخ ربا است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
تورم منفي باعث ركود توليد خواهد شد، در هيچ كشور پيشرفته اي تورم منفي وجود نداشته و پيشنهاد نمي شود.
كشوري كه از خود توليد نداشته و درهاي كشور را بر روي كالاهاي خارجي كاملا باز گذاشته است متناسب با نرخ تورم جهاني حركت خواهد كرد، اين يعني وابستگي صددرصدي!
لات باتکنیک
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
آمار و ارقام هر3 تا کشور غلط است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
یکی از دوستان در جواب فرمودند چون بانک های ربا خوار ندارند سوال این بانک ها رو از کجا سر در آورده انده مجوز ها رو کی صادر کرده یک دست فروش کنار خیابان قابل کنترل هستش یک موسسه مالی با چندین شعبه در سراسر کشور نه خیلی خنده داره که مردم رو احمق فرض کرده اند
مبارزه با فساد زمانی نتیجه بخش است که عوامل اصلی در پیشگاه قانون محاکمه شوند و مردم خیلی امیدوارند که جناب رئیسی همه را ملزم به پاسخگویی کند.
پاسخ ها
قاسم
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
مردم همچین امیدی ندارن تازمانیکه سلحشوری وصادقی ومطهری که با فساد مبارزه میکردند بی صلاحیت نامیده شوند امید الکی خود گول زدن است
آیا از وضعیت زندگی مردم خبر دارید ؟؟؟؟
آیا روا است خانواده ایی نان و پنیر هم نتواند بخورد؟؟؟؟؟
قبلا نان و ماست و سبزی یا پنیر برای تغذیه امکان پذیر بود !!!!
آیا دچار عذاب وجدان نشده اید هنوز ؟؟؟؟
آیا نمی دانید خانواده هایی هستند که در وضعیت اسفناک و غیر قابل باور زندگی می کنند؟؟؟؟
حتما نباید زلزله و سیل بیاد که کانکس و چادر بدهید
اگر سریعا کانکس و چادر های بزرگ در اختیار مردم تمام شهرها برای اسکان قرار ندهید
خدا به زودی سیل و زلزله ایجاد خواهد کرد
درود بر صابخانه ای که مستاجرش را شرمنده کرد
و نه تنها اجاره را بالا نبرد بلکه کمتر کرد
اما به دلیل گرانی مواد غذایی ، کرایه و ...
که در ذهن نمی گنجد خانه را خالی کرد و رفت کنار پارک زندگی کند
امکان اجاره خانه وجود ندارد
امکان گرم شدن در زمستان نیست ؟
دست مامور گازی که در زمستان گاز بندگان خدا را قطع کرد درد نکند
دست مامور برق درد نکند که در تابستان برق را قطع
می کند
دست مامور آب که تهدید به قطع آب کرد درد نکند
سلام خدا بر امام حسین که اسمش را بردن ومامور آب آب بنده خدا را قطع نکرد


کانکس خیلی خوبه
چادر خیلی خوبه
کاش کل دشت های ایران پر بشه از چادر و کانکس
تا اگر سازمان حقوق بشر دلش نسوخت برای مردم
دولت و وزیران که درایت و دلسوزی عمیقی نسبت به مردم دارند دلشان آرام بگیرد که خدا را شکر مردم اسکان گرفتند
پیشا پیش از دولت و مسئولان برای هدیه کانکس و چادر به مردم غیر زلزله زده و سیل زده که صرفا دچار فقر زدگی شده اندکه چیز خیلی مهمی نیست !!! تشکر می کنم
اگه بیشتر بگم شاید قلبم دیگه کار نکنه و دق مرگ شوم به خاطر مردم با عرض پوزش شما که راضی نیستید که یک هم وطن بمیره
فقط جان هر کی دوست دارید به فقر زده ها چادر و کانکس بدهید
و دشت و شهر ها را پر از چادر کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
در عوض هتل کپسولی برای خوشگذرانی خودشون وارد کردند. آقای رئیسی باید سازمان بازرسی را مامور کند این چنین سوء مدیریت ها یا سوء استفاده هایی را بررسی کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
واقعا با 60 ملیون تومان نمیتونم توی جنوبی ترین نقطه تهران خزانه یک ملک برای اجاره پیدا کنم ، دردم را به کی بگم با 2 تا بچه 7 و 9 ساله
عقیل
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
انگار باکسی حرف میزنی که درمقابل تقاضای برادر ضعیفش آهن داغ را به او نزدیک کرد
اگر مجلس ، شورای شهر ، ریاست جمهوری و تمام وزراء هم صد درصد در اختیار اصلاح طلبان باشد باز هم قدرتی محسوب نمیشوند چرا که چهار تا پیامک از فلان مسجد تمام تلاش آنان را خنثی مینماید " اصلاح طلبان بازیکنان ذخیره تیم فوتبال قدرت ایران هستند که هیچگاه نتوانسته اند فیکس بازی کنند "
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
دلم به حال مظلوميت اين گروه مي سوزه! نسخه اقتصاد ليبرالي اين گروه حدود 30 سال است كه مردم را گرفتار كرده و زمينه هر توسعه اي را سلب كرده است، فاصله فقير و غني را زياد كرده و جمع كثيري از مردم را به سمت پائين خط فقر سوق داده هنوز هم مدعي هستيم كه اين گروه در حاشيه هستند!
خير بزرگوار، حاشيه اين گروه بسيار پررنگ تر از متن مي باشدچرا كه ساليان سال ترسيم كننده خط سير اقتصاد كشور بوده و به نظر مي رسدبه اين زوديها پياده نشود.
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
نجات مردم دنیا لیبرال دمکراسی هست . دستاورد دانشمندان حوزه اقتصاد و روشنفکران حوزه سیاست ....... در دیگر گفتمان ها فقط شعار عدالت و ازادی و پیشرفت داده میشود ولی لوازم اجرا ندارد چون کلا ارمانی هست
وکیل
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
عالی نوشتی
فعلا که با روحانی تا 1400 حال می کنیم. فردا هرچه بادا باد!
آقای رئیسی میفرمائید پرونده ای زیر میز ندارید. پس چرا پرونده بزرگترین پولشویی های تاریخ ایران توسط علی انصاری بانک آینده روی میز نمی آید؟
پاسخ ها
سیدامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
اگه آمد نظرشما چِ می شود نسبت بهش؟
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
همیشه پرونده ای زیر میز است که گنده تره و تمامی ندارد!
آیا اگر انتخاباتی برگزار شود ۲نامزد اصلی مناظره ای برگزار کنند باید هر دو نامزد از ماندن تحریم ها و خودکفایی و اینکه تحریم ها نعمت هستند بگویند و این راه را ادامه دهند یا مانند دور قبل یک نفر از رفع تحریم ها گفتگو با کشورهای بزرگ و موثر جهان و خارج کردن اقتصاد از انزوا و...صحبت می کند و اگر اجازه یافت در تبلیغات این حرفا را به ملت بگوید آیا واقعا می تواند آنها را اجرا کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
همان دفعه قبل كه رفت و آنها را اجرا كرد براي هفت پشت ما كافي است!
کپور
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
انتخاباتی که نیست اما تشریفات بازگشت تحریمهای سازمان ملل اجرا میشود
بهتر قوه قضا و سیستم امنیتی پرونده اتهامات عجیب و گسترده سهام دار بانک آینده رو هم بررسی کنند
محاکمه گزینشی چندفاسد از هزاران فاسد که اسمش مبارزه نیست .اگر مبارزه واقعی وجدی باشد اثرش توی زندگی مردم وقیمت ارز ومسکن و...خودش را نشان میداد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
خدایا ما را از دست این حسن ها حفظ کن!
آسمون و ریسمون نباف
کرسنه
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
من گشنمه
سید ابراهیم خان لطفا با ربا خواری بانک ها و مفاسد بانک آینده برخورد کنید
خودم میام . غصه نخورید
پاسخ ها
لاچین
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
اول بگو داماد کی هستی ویا خواهرت درکابین که میباشد که اینگونه محکم حرف میزنی
اينكه خودت ببري خودت بدوزي و خودت همونو به تن كني اسمش پيروزي در انتخابات اسفند 98 نيست...همه خوب ميدونيم سطح اعتماد و تمايل و رقبت به همراهي در مردم چقدر ضعيف شده!پس نبايد خود را به نديدن زد
باز هم رای بی رای
متاسفانه بعد از 8 سال فقط جای اصولگرا و اصلاح طلب در متن فوق عوض شده و همین مقاله تجدید چاپ خواهد شد
تفاوت تنها در این است که ایشان را هر شب رسانه میلی نشان می دهد و به هر بهانه مطرح می کند.
چرا به ساندیس خورها سهمیه دانشگاه میدن؟
مگه خدای نکرده کم سوادند و توان رقابت با بقیه رو ندارند؟
سلام بر بزرگ مرد دادگر آقای ریئسی ما فرهنگیان شهرستان دلفان ۱۶ سال پیش زمینی رو از تعاونی مسکن فرهنگیان خریداری نمودیم اما همچنان بلا تکلیف و۴۰ هکتار زمین به اجاره داده میشود وهیچ مسئولی هم پاسخگو نیست ما معلمان دراین شرایط سخت مسناجریم
ابشون اگه پشتوانه مردمی داشت، همون سال ۹۶ انتخاب میشد
آقای رئیسی مبارزه با فساد را ادامه خواهند داد
قوه قضاییه اگر در پی عدالت و انصاف باشد کار بسیار برای انجام دادن دارد و رویه های غلط بسیاری را باید اصلاح کند
چندی پیش در تابناک خواندم که پسری دختر هانواده ی فقیری را کشته و به مجازات محکوم شده و چون خانواده دختر پول پرداخت مابه تفاوت دیه زن و مرد را نداشته پسر قاتل در آستانه ی آزادی است !
یعنی قصاص قاتل هم مخصوص پولدارهاست و افراد فقیر که پول ندارند به خانواده ی قاتل جهت قتل دخترشان دستخوش و جایزه بدهند دستشان به جایی بند نیست !
کاش به جای این کارها این ظلم های مسلم را رفع می کردین
چرا دیه ی زن نصف مرده ؟ اگر بهانه نان آور بودن مرد است مگر زنان شاغل نان آور و زنان سرپرست خانوار کم داریم ؟؟
با این قوانین ارزش مادری و همسری و فرزند آوری را کمتر از کار خارج از خانه براورد می کنید و انتظار دارین زن امروزی که تحصیل کرده و توانمند است در خانه بماند و فرزند آوری کند ؟؟
کاش قوه قضاییه به این امور رسیدگی می کرد
قطعا حضور جناب رییسی در قوه قضاییه تحت شرایط فعلی بسیار موثرتر است و چه بسا برخی بدنبال این هستند که ایشان را از مسند قضا دور کنند تا به خواسته ها و مقاصد خود چون گذشته نزدیک شوند.
از اینکه گفتمان مبارزه با فساد، از شعارهای محوری جناب رییسی است بسیار جای تقدیر و تحسین است اما از آنجاییکه میدانم ایشان دغدغه این موضوع را دارند خدمت شان عرض عرض میکنم آقای رییسی، مبارزه با فساد دارای دو رکن است اول تقابل با مفسدين اقتصادی، دوم که مهمتر از موضوع اول است اصلاح قوانینی که ریشه فساد را بوجود مياورد که متاسفانه در تمام گفتمان شما صرفا تاکید مبارزه با مفسدين را دارید اما به اصلاح قوانینی که هم زمينه فساد را بوجود مياورد هم،در مراحل دادرسی منافع مفسدين را لحاظ میکند اشاره ای نداشته آید مصادیق آن بسیار است که در این کامنت مجال ذکر آن نیست
اجرای حکم اعدام مفسد اقتصادی در ملا عام. خواسته عموم مردم. چرا مجرمین اقتصادی در ملا عام اعدام نمیشوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نکند خبری دیگر است
جالب اینجاست که همه که موافق چه مخالف از اقای رییسی انتظاراتی دارن که باید از رییس جمهور داشته باشن
میگن مسکن رو درست کن وضع دلار رو درست کن تورم رو درست کن
اخه اینایی که میگین مربوط به ریاست جمهوریه نه قوه قضاییه
که البته به دولت فعلی که هیچ امیدی نیست و درد دل مردم هست به قوه قضاییه
معنی سمت ریاست جمهوری رو خوب اومدی تو تیترت حااااشیه
درصد مشاركت بيش از حد پايين بوده و اينها نماينده واقعي مردم نيستند
مشارکت زیر ۳۰ درصدی را نمیتوان رقابت نامید
امسال مجلس ، سال بعد نوبت ریاست جمهوری
کلا امید مردم ناامید شد.
اصلاحطلبان با کارنامه فضاحتبارشان همه چیز را به رقیب بدتر از خودشان باختند
مردم قربانی هر دو جناح بوده ، هستند ، خواهند بود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار