بازدید 12576

کشف محموله بزرگ قاچاق کالا در نوار مرزی مریوان

فرمانده مرزبانی استان کردستان از کشف محموله بزرگ انواع کالای قاچاق در عملیات نوار مرزی مریوان خبر داد.
کد خبر: ۹۸۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳ 13 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سردار علیرضا مرزبانی، از اجرای طرح رعد در نوار مرزی مریوان و کشف بیش از ۱۱ میلیارد ریال قاچاق در این زمینه خبر داد.

وی گفت: مرزبانان هنگ مرزی مریوان پس از هماهنگی‌های لازم قضائی این طرح عملیاتی رعد یک را در راستای مقابله جدی با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز و تحقق شعار سال «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری، در استان اجرا کردند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان خاطرنشان کرد: در این طرح که در محدوده پاسگاه مرزی «ته‌ته» اجرا شد، اکیپ‌هایی از معاونت‌های اطلاعات، سازمان دوم رزم ستاد و گروهان پشتیبانی رزمی هنگ پس از ارائه آموزش‌های لازم و توجیه اطلاعاتی و عملیاتی، این طرح را به انجام رساندند.

وی افزود: در این عملیات ۳۶۰ هزار نخ سیگار، ۹ دستگاه جاروبرقی، ۶۶۹ ثوب البسه و مقادیر دیگری قاچاق کشف و دو قاچاقچی نیز بازداشت شدند.

‌سردار مرزبانی همچنین از کشف ۳۶ هزار و ۹۱ عدد ماسک فیلتردار و ساده و ۱۹۵ ثوب البسه بیمارستانی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در مرز مریوان خبر داد و اظهار کرد: مرزبانان در راستای حراست از مرز‌ها و تشدید اقدامات کنترلی، بر روی پل مرزی باشماق به یک دستگاه کامیون مشکوک و پس از توقیف و بازرسی تعداد قابل توجیهی اقلام بهداشتی که به‌طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود را کشف و مانع خروج این کالای قاچاق از کشور شدند. راننده نیز جهت سیر مراحل قضائی بازداشت و تحویل داده شد.

فرمانده مرزبانی استان کردستان از کشف ۶۳ هزار و ۳۰۰ عدد انواع قرص و آمپول که ارزش ریالی آن هنوز توسط متولیان سازمان غذا و دارو مشخص نشده، خبر داد و به قاچاقیان هشدار داد که حفظ امنیت نوار مرز به عنوان اولویتی بسیار مهم در دستور کار مرزبانان قرار داشته و با قاچاقچیان به‌شدت برخورد و با تمام توان مانع تعدی و تجاوز به خاک کشورمان خواهیم شد.

سردار مرزبانی با اشاره به اشراف مرزبانان در مرز‌ها و کنترل نوار مرزی استان یادآور شد: مرزبانان مدافعان امنیت و سلامت مردم بوده و در این ایام کرونایی با جدیت و همت بیش از پیش با قاچاقچیان کالا‌های بهداشتی و سودجویانی که سلامت مردم را به خطر انداخته به‌شدت برخورد و مانع ورود و خروج غیرقانونی این کالا‌ها از کشور می‌شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل