بازدید 31757

آغاز حذف یارانه نقدی ۳ دهک بالا از ماه آینده!

آیین نامه اجرایی منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها (تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۹) که در اوایل خرداد ماه به تصویب هیات وزیران رسیده بود، توسط جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.
کد خبر: ۹۸۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ 12 June 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، بر اساس ماده ۴ این آیین نامه، شناسایی سه دهک درآمدی بالای جامعه باید مجددا توسط وزارت رفاه بر اساس کلیه بانک‌های اطلاعاتی در اختیار و مبتنی بر ضوابط و معیار‌های مربوطه در دستور کار قرار گرفته و یک ماه پس از ابلاغ عملیاتی شود.

بر اساس ماده ۴، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از کلیه بانک‌های اطلاعاتی در اختیار و براساس معیار‌ها و ضوابطی که توسط این وزارتخانه که ظرف یک ماه پس از تاریخ ابلاغ این آیین نامه تعیین می‌گردد نسبت به شناسایی سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران، با ارایه دلیل و مدرک به افراد، اقدام کند. سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است، پس از اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به حذف یارانه خانوار‌های اعلامی در اولین نوبت اقدام نماید.

تبصره - به استناد جزء (۴) بند (الف) تبصره (۱۴) خانوار‌های حذف شده می‌توانند نسبت به اعتراض در خصوص قطع یارانه خود و افراد تحت تکفل با اعلام رضایت از دسترسی وزارت یادشده به کلیه اطلاعات بانکی و ارایه اطلاعات و مستندات لازم، اقدام نمایند. وزارت مذکور مکلف است پس از بررسی مستندات ارایه شده، اسامی سرپرستان خانوار‌های واجد شرایط دریافت یارانه نقدی را مجددا به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام نماید تا در اولین نوبت، پرداخت یارانه نقدی آن‌ها برقرار شود. وزارت موظف است نتایج را به کلیه معترضین اعلام نماید.

در ماده ۵ نیز آمده است؛ در صورت افزایش درآمد ناشی از صادرات فرآورده‌های نفتی و با افزایش درآمد ناشی از فروش داخلی فرآورده‌های نفتی مندرج در بند‌های (۱) و (۲) دریافتی‌های (منابع) جدول تبصره (۱۴) قانون، به استناد بند (۶) جدول ذیل جدول تبصره (۱۴) درآمد حاصل از آن تا سقف سی هزار میلیارد (۰۰۰ ر ۰۰۰ ر ۰۰۰ ر ۰۰۰ ر ۳۰) ریال به افزایش مبلغ ردیف (۲۷) پرداختی‌های (مصارف) جدول مذکور یارانه نان و خرید تضمینی گندم و باقی مانده برای پاداش پایان خدمت والدین شهدا اختصاص می‌یابد.

بر اساس ماده ۶ این آیین نامه، موالید جدید صرفا با تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در صورت وجود منابع به تشخیص سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با رعایت قوانین و مقررات مربوط مشمول دریافت یارانه خواهند بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان