بازدید 14881

واکنش ظریف به تحریم کارکنان دادگاه لاهه توسط آمریکا

وزیر امور خارجه ایران به تصمیم آمریکا برای اعمال تحریم علیه شماری از کارکنان دیوان بین‌المللی کیفری واکنش نشان داد.
کد خبر: ۹۸۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲ 11 June 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران امروز پنجشنبه به تصمیم آمریکا برای تحریم دیوان بین‌المللی کیفری واکنش نشان داد.

ظریف در توئیتر با انتشار عکسی که نام «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا، «مارک اسپر»، وزیر دفاع و همچنین «ویلیام بار» وزیر دادگستری این کشور در آن آمده نوشت: «تبهکاران قانون‌گریزی که خودشان را دیپلمات جا می‌زنند حالا از دیوان بین‌المللی کیفری باج‌خواهی می‌کنند. چه اتفاق دیگری باید رخ دهد تا جامعه جهانی بیدار شود و متوجه تبعات مماشات در برابر این زورگو شود؟ و دیگر آمریکا باید چه کسانی را ارعاب کند تا مماشات‌گران بفهمند که خودشان ممکن است مورد بعدی باشند؟»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز پنجشنبه با امضای یک فرمان اجرایی مجوز اعمال تحریم علیه «دیوان بین‌المللی کیفری» را صادر کرد.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند ترامپ این مجوز را به دلیل تحقیقات دیوان بین‌المللی کیفری درباره جرائم آمریکا در افغانستان اعمال کرده است.

این فرمان اجرایی به وزیر خارجه آمریکا اجازه می‌دهد با مشورت وزیر خزانه‌داری دارایی‌های شماری از کارکنان دیوان بین‌المللی کیفری را که در تحقیقات از جنایات جنگی آمریکا در افغانستان نقش دارند مسدود کند.

«مایک پامپئو» در یک کنفرانس خبری گفت: «دیوان بین‌المللی کیفری حقی برای تحقیق از سربازان ما در افغانستان ندارد و ما عضو اساسنامه رم نیستیم.»

«مارک اسپر» هم گفت: «تلاش‌های دیوان بین‌المللی کیفری برای تحقیق از سربازان آمریکایی انطباقی با قوانین بین‌المللی ندارد.»

«ویلیام بار» هم ادعا کرد که آمریکا اطلاعات موثقی درباره فساد در دیوان بین‌المللی کیفری در اختیار دارد. او همچنین روسیه را به دخالت در امور این دیوان متهم کرد.
واکنش ظریف به تحریم کارکنان دادگاه لاهه توسط آمریکا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان