بازدید 409471
گزارش «تابناک» از آخرین تحرکات اصلاح‌طلبان برای انتخابات سال آینده

۱۴ اصلاح‌طلبی که برای ۱۴۰۰ مطرح هستند + اسامی/ بهمن‌ماه ۹۹؛ نامز‌های نهایی مشخص می‌شوند

بررسی‌های خبرنگار «تابناک» حکایت از این دارد که احزاب سیاسی اصلاح طلب از دهم اردیبهشت‌ماه رسماً پرونده انتخابات ۱۴۰۰ را گشوده و به بررسی نامزد‌های واجد شرایط و دارای مقبولیت پرداخته اند. آن‌ها «اصلاح طلبان» قصد دارند که احتمالا بهمن ماه ۹۹، شش نامزد جریان اصلاحات را به مردم معرفی کنند و پس از نظرسنجی نام‌نویسی را از بین چهره‌های برگزیده، انجام بدهند...
کد خبر: ۹۸۳۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷ 10 June 2020

14 اصلاح‌طلبی که برای 1400 مطرح هستند + اسامی/ بهمن‌ماه 99؛ نامزهای نهایی مشخص می‌شوند

کمتر از یازده ماه به موعد برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری زمان باقی است و احزاب و تشکل‌های سیاسی ـ هرچند به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران ـ برخی از جلسات رسمی و فیزیکی خود را تعطیل کرده‌اند، به صورت مجازی در خصوص مباحث مختلف کشور از جمله ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به گفتگو و تبادل نظر می‌پردازند.

به گزارش «تابناک»؛ در اردوگاه اصلاح‌طلبان به دلیل زلزله‌ای که دوم اسفندماه سال قبل صورت گرفت و در آن انتخابات اصلاح طلبان در تهران با فاصله معناداری از رقیب سنتی خود یعنی اصولگرایان شکست خورد، سکوت خبری حاکم است و کمتر خبر‌های مربوط به تحرکات آنان به ویژه برای انتخابات پیش رو به بیرون درز پیدا می‌کند، اما جسته گریخته خبر‌هایی در رسانه‌ها پیرامون این موضوع به چشم می‌خورد.

جلسات شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ـ که محل مناقشه بین برخی احزاب اصلاح طلب با شخصیت‌های این جریان بود ـ تعطیل شده تا جایی که میرلوحی، عضو حزب اتحاد ملت ایران گفته که «محمدرضا عارف» حتی انگیزه اداره جلسات این شورا را ندارد و از سوی دیگر، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ـ که ریاست دوره‌ای آن بر عهده «احمد حکیمی‌پور» است ـ به دنبال تعطیلی شورای عالی انتخاباتی اصلاح طلبان، قصد ایجاد یک تشکیلات جدید برای انتخابات ۱۴۰۰ را دارد.

بررسی‌های خبرنگار «تابناک» حکایت از این دارد که احزاب سیاسی اصلاح طلب از دهم اردیبهشت‌ماه رسماً پرونده انتخابات ۱۴۰۰ را گشوده و به بررسی نامزد‌های واجد شرایط و دارای مقبولیت پرداخته اند. «اصلاح طلبان» قصد دارند که احتمالا بهمن ماه ۹۹، شش نامزد جریان اصلاحات را به مردم معرفی کنند و پس از نظرسنجی نام‌نویسی را از بین چهره‌های برگزیده انجام بدهند.

از این حیث، برخی احزاب نزدیک به دولت «حسن روحانی» که می‌توان آن‌ها را طیف اعتدالی یا نزدیک به اصلاح طلبان معتدل ذکر کرد، به دنبال بررسی شرایط «سورنا ستاری»، «محمدجواد ظریف»، «محمدباقر نوبخت» و «محمدجواد آذری جهرمی» هستند و گفته می‌شود که نوبخت بنا دارد در سال جاری سفر‌های استانی خود را با عناوین مختلف با چشم‌انداز ۱۴۰۰ بیشتر کند.

بررسی شرایط محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه فعلی نیز به بعد از انتخابات آبان‌ماه آمریکا در سال جاری و تحرکات دیپلماتیک وی پیوند خورده است.

«سورنا ستاری»، اما تا الان گزینه قوی جریان حامی دولت برای انتخابات ۱۴۰۰ تلقی می‌شود و رضایتمندی از فعالیت‌های وی در امور محوله و روحیه تعاملی وی با دیگر ارکان نظام، از دیگر مواردی بوده که بررسی شرایط پسر شهید ستاری برای نامزدی وی در انتخابات ۱۴۰۰ را قوت بخشیده است.

«محمد جواد آذری جهرمی» وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات هم که اولین وزیر متولد بعد از انقلاب محسوب می‌شود ـ هرچند جزو گزینه‌های این جریان است ـ نسبت به دیگر چهره‌های معرفی شده شانس بسیار کمتری خواهد داشت.

در جریان اصلاحات اما بگو،مگو درباره اینکه چه کسی ردای رقابت بر تن کند و در ۱۴۰۰ به عنوان پرچم‌دار این جریان با رقبا به رقابت بپردازد زیاد است. برخی از احزاب تندرو جریان اصلاح‌طلبان اساسا از الان پروژه «نه به انتخابات» را کلید زده و می‌گوید اگر قرار است حاکمیت برخوردی مشابه سال ۹۸ داشته باشد، بهتر بوده که کنار بایستیم و با پوزخندی با عنوان «دعوت مردم به مشارکت در انتخابات» بگذاریم ۱۴۰۰ صحنه رقابت درونی یک جریان خاص باشد.

طرفداران پروژه «نه به انتخابات» سه تاکتیک را دنبال می‌کنند؛ نخست کنار کشیدن و تماشاچی شدن برای ۱۴۰۰ و دوم همراهی کردن با طیف معترض جامعه از گرانی تا دیگر موضوعات که می‌تواند به تصور آنان، ضعف پایگاه اجتماعی را برطرف و آن را برای جریان اصلاحات احیا و مجددا تقویت کند.

البته طرفداران پروژه «نه به انتخابات» در وهله نخست از کارگزار انتخابات دست نمی‌شوید، بلکه بنا دارند چهره‌هایی همچون «صفایی فراهانی» و «محسن آرمین» را برای نام‌نویسی در انتخابات به صحنه بیاورند، اما خودشان هم خوب می‌دانند که این دو شخصیت اصلاح‌طلب شاید شانس بالایی برای تایید صلاحیت نداشته باشند.

اما برخی دیگر از احزاب اصلاحات همچون حزب کارگزاران سازندگی، پروژه «اصلاحات در حاکمیت» را دنبال کرده و به همین جهت به دنبال کاندیداتوری «محسن هاشمی رفسنجانی» فرزند ارشد آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ۱۴۰۰ است. بیانیه سیاسی اخیر «محسن هاشمی» درباره لزوم رعایت اعتدال در رفتار سیاسی و کنار زدن چپ و راست را هم می‌توان در این راستا تحلیل کرد.

حزب کارگزاران البته نام «اسحاق جهانگیری» را هم برای کاندیداتوری مطرح می‌کنند، اما در گفت‌و‌گویی که خبرنگار تابناک با برخی اعضای این حزب داشته، آن‌ها تاکید می‌کنند که «اسحاق را به او (روحانی) بخشیدیم! یعنی سال ۹۶ قربانی کردیم»؛ بنابراین به احتمال زیاد جهانگیری گزینه جدی حزب کارگزاران سازندگی برای انتخابات ۱۴۰۰ محسوب نمی‌شود و حزب کارگزاران در شرایط فعلی به عنوان آلترناتیو هاشمی، وی را مطرح می‌کند.

بروژه «یارگیری از رقیب» نیز علی‌رغم اینکه اکثریت احزاب اصلاح‌طلبان آن را دیگر با توجه به عملکرد دولت روحانی غیر قابل مذاکره می‌دانند، همچنان نیز در دستور کار حزب کارگزاران قرار دارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی از سران این حزب «علی لاریجانی» رئیس مجالس هشتم، نهم و دهم را در سبد نامزد‌های احتمالی ۱۴۰۰ خود می‌بیند.

برخی از احزاب اصلا‌ح‌طلب در حوزه کار و کارگری نیز «علیرضا محجوب» را گزینه مناسبی برای انتخابات ۱۴۰۰ عنوان می‌کنند و در حال رایزنی برای مجاب کردن بزرگان اصلاحات برای کاندیداتوری او هستند.

برخی از احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب نیز از هم اکنون بحث کاندیداتوری «مسعود پزشکیان» نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم و نائب رئیس مجلس در دوره دهم را مطرح می‌کنند و شنیده‌های «تابناک» حکایت از این دارد که پزشکیان چندی پیش در همین خصوص با حجت الاسلام «سید محمد خاتمی» رئیس دولت اصلاحات نیز ملاقاتی داشته است.

گفته می‌شود اقبال احزاب اصلاح‌طلب به «مسعود پزشکیان» بسیار بالاست و از این حیث او در اولویت سه تا ۴ حزب اصلاح‌طلب به عنوان نامزد نهایی برای ۱۴۰۰ و معرفی به بزرگان جریان اصلاحات قرار دارد. شرایط بوجود آمده به دلیل کرونا و همچنین تحلیل‌هایی که برای اولین بار توسط یک جامعه شناس اصلاح طلب در خصوص اینکه شاید رئیس جمهور بعدی یک پزشک باشد را هم می‌توان در راستای زمینه چینی و سنجش شانس پزشکی همچون پزشکیان برای انتخابات ۱۴۰۰ دانست.

«محمدرضا عارف» هم که برخی‌ عدم نام‌نویسی وی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را نفس تازه کردن برای ۱۴۰۰ تحلیل می‌کردند، مورد اقبال احزاب اصلاح‌طلب قرار نگرفته و احتمالا همچون سال ۹۲ او به صورت فردی و با حمایت بنیاد تحت مدیریت خود یعنی بنیاد امید ایرانیان وارد میدان خواهد شد.

«مصطفی کواکبیان» دبیرکل حزب مردم سالاری، «سید حسن قاضی‌زاده هاشمی» وزیر بهداشت دولت روحانی، «عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی از جمله افرادی هستند که شرایط آنان در برخی احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب بررسی می‌شود.

بررسی‌های خبرنگار تابناک حکایت از این دارد که احتمالا «اصلاح طلبان» قصد دارند که احتمالا بهمن ماه ۹۹، ۶ نامزد جریان اصلاحات را به مردم معرفی کنند و پس از نظرسنجی، نام‌نویسی را از بین چهره‌های برگزیده انجام بدهند.

باید دید با برگزاری جدی‌تر جلسات احزاب و گروه‌های اصلاح طلب چه تصمیم گیری‌هایی را به ویژه در ارتباط با چهره‌های مطرح این جریان که از آن‌ها برای انتخابات ۱۴۰۰ نام برده شد، خواهیم بود و بالاخره نظر هسته اصلی جریان اصلاحات معطوف به کدام یک از افراد معرفی شده خواهد بود.

حتما در نحوه ورود به انتخابات و به ویژه در ارتباط با معرفی گزینه یا گزینه‌های نهایی برای انتخابات ریاست جمهوری، اصلاح طلبان ملاحظاتی نظیر جلب توجه دوباره پایگاه اجتماعی سرخورده شان و همچنین ترغیب آن‌ها به حضور پای صندوق‌های رای را خواهند داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۱۵۷
انتشار یافته: ۱۶۹
همه رد صلاحیت میشن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
اگرهم نشن ته مانده آبرویی روحانی براشون باقی گذاشته بر باد میدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
روحانی اصلاح طلبان را با خاک یکسان کرد
ناشناس
| Romania |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
خرزو خان بیشتر از همه اصلاح طلب ها و اصولگراها رای میاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
مگر روحانی معجزه ای بکند!
گرنه خودش یک تنه با وزرایش همه آبروی اصلاح طلبان را برد
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
اصلاحطلبان با تنها گزاردن میر حسین موسوی هوادار هایشان را از دست دادند واین جبران شدنی نیست تا زمانیکه چشم بر این واقعیت ببندند.
در نتیجه انتخابات ریاست جمهورری آینده فاجعه ای بیش نخواهد بود!
ممدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
مملکت نیاز به یک اقتصاد دان عاقل داردنه اصولگرا و نه اصلاح طلب شانسی برای ریاست جمهوری نخواهند داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
آقای لاریجانی رییس جمهور ۱۴۰۰ می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
بعدا اصلاح طلبها خواهند گفت رای ندادید اینطوری شد و ما برنامه ها داشتیم
اصولگراها هعم خواهند گفت کسی که رای نداده حق انتقاد نداره
رای هم بدهید اصلاح طلبها میگن خودتون رای دادید انتخاب خودتون بوده
اصولگراها هم میگن خواستید رای حرام ندهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
با این سیستم بسته سیاسی
که خودتان و همه میدانند
ولی اجازه بیانش را نداریم !؟
هیچ امکان تغییر ات و اصلاحات وجود ندارد
و کلا دولت و مجلس در این سیستم ، مجری و تابع دستورات
هستند و هیچ امیدی نیست
و بیخود وقت کشور و مردم را نگیرید لطفا
نااشنا
| Germany |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
اصلا قرار نیست برای این پست فرمایشی انتخابات برگزار شود
پس اين اقا يعني نوبخت واسه همينكه حقوق شاغلين رودريك سال سه بار افزايش داد ولي به بازنشستگان گفت بودجه نداريم شما ها بدرد نمي خوريد.
پاسخ ها
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
کواکبیان میدانست که در سمنان رای نمی آورد به لیست کذایی تهران پیوست. در شگفتم با چه کارنامه ای انتظار ریاست جمهوری را دارد؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
چنانچه دولت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و همسان سازی حقوق آنها را در اول تیر ماه اجرا نکند
قطعا باید منتظر اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی
باشد
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
یعنی مرموز تر از این نوبخت من ندیدم. بچه هاش آمریکا و اروپا خودش به مردم می گه تحمل کنید فشار ها رو . ا
اینا هیچکدام واقعا اصلاح طلب محسوب نمیشن
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
صفایی فراهانی هست
انتخابات ۱۴۰۰ خداحافظ
رای نمی دهیم

از طرف یکی از ۷۵ درصدی ها ؛
نه آمریکایی هستیم نه روسی
نه چینی هستیم نه اروپایی
نه منافقیم نه آلبانی نشین
نه اصلاح طلبیم نه اصولگرا
ساندیسی هم نیستیم
بنفش هم نیستیم

فقط ایرانی هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Philippines |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
شیری که خوردی حلالت. من هم به عنوان یک ایرانی وطنپرست رای نخواهم داد
فرزند ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
دوست عزیز توضیح بده رای ندادن چه مشکلی رو حل می کنه. رای دادیم شده این. رای ندیم چی میشه. من دو به شکم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
من یک ایرانیم پس بخاطر وطنم رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
بگو۹۷درصد نه ۷۵ درصد
خدایا

ما را با کیا ۸۵ میلیون نفر کردی
اینا چرا فکر میکنند ما رای میدیم
پاسخ ها
تامبو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
همچین میگی خدایا با کیا شدین 85 میلیون انگاری یه نفرم نمیره همچچچی برین پا صندوقا صب بل و آنموقع ببین اولین نفرشم خودتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
ماجرای نمی دهیم هیچ وقت هرکس بیاد درست کار نمی کنه
خخخخ
اینا اصلاح طلبن؟
متاسفانه ثابت شده با انتخابات چیزی درست نمیشه .مردم هم دیگه رای نمیدن .خودتون و خسته نکنید
۱۴ نفر از کسانی که هیچ کارنامه درخشانی ندارند
لااقل یه کسی رو تو لیست بیارید شاید مردم رغبت کنند در انتخابات شرکت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
همین ها مملکت را به این روز نشاندن خونه خراب ها ازرو هم نمی روند
علی لاریجانی
مردی برای تمام فصول
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
واااااااااالیی
تحریم انتخابات ۱۴۰۰ را نشان خواهیم داد
رای بی رای
دیگه گول نمی خوریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
اره گول نخور نتیجه اش را ببین مجلسی که نماینده اش از حقوق اولیه شهروندی اطلاع نداره میگه شنود کنید نمایندش میگه الایحه ممنوعیت کودک همسری درد
مردم نیست گول یعنی چی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
خانه سیاست کشور نیاز به نوسازی کامل دارد
یعنی باید کاملا ، خراب و از پی و ریشه دوباره و توسط افراد و نیروهای جوان و تازه طراحی و ساخته شود
با این افرادی که در دو جناح ۴۲ سال ، بارها و بارها در پست های متعدد و گوناگون
نشان داده اند که قادر به اداره کشور نبوده اند
و نتیجه ، چنین اوضاع خراب و فلاکتباری شده است
دیگر چه انتظاری دارید که مردم برای چند مین بار به آنها اعتماد کنند ؟
دفعه قبل اصلاح طلبان در دامی بنام اعتدال افتادند اما دیگر یا نخواهند آمد ویا یک اصلاح طلب واقعی را انتخاب خواهند نمود وچون شورای نگهبان راضیست که کشور با رای زیر سی درصد رئیس جمهور داشته باشد اما افرادی را سر کار نیاورند که منافع گروهی خاص بخطر بیافتد به احتمال زیاد هیچ اصلاح طلب شاخص و دارای جنم تائید صلاحیت نخواهد گردید
پزشکیان شانس خوبی داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
شانس خوبی برای رای زیر 1 میلیون نفری داره موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
ظریف بیشتر رای میاره
یعنی خدا وکیلی اگر این 14 نفر با این سوابق فاجعه بشن رئیس جمهور واجبه یک بمب اتم زد به ملت ایران نسلشون منقرض بشه.سورنا ستاری!با جمله شاهکار مهاجرت نخبگان نداریم!!! خانواده هاشمی؟؟!!! آذری جهرمی؟همون که تلگرام رو به فنا داد.قاضی زاده؟طرح شکست خورده بیمه سلامت؟؟ نو بخت؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
نوبخت مقصر اصلی ظلم آشکار به ۴ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی است
و در حالیکه دولت به تامین اجتماعی ابر بدهکار هست
شستا را در بورس می فروشد
و مدیریت تامین اجتماعی را در دست گرفته
و جلوی افزایش و همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ، را با شدت و ناجوانمردانه گرفته است
برای اصولگرایان بردن در زمینه ی مشارکت پایین مثل 98 افتخار دارد؟
این ها
واقعا
دوباره مثل مجلس شروع کردید برای اصلاحطلبان کاندید حور کنید تا بعد بگویید در انتخابات شکستشان دادیم، چرا نمی خواهید قبول کنید مردم از هر دو جناح عبور کردند.
این چهره ها هیچ کدوم اصلاح طلب واقعی نیستند
نه مردم به اصولگرا و اصلاح طلب و سایر شیفتگان قدرت . تکرار تراژدی انتخابات مجلس در انتظار ریاست جمهوری .
اینا اصلاح طلبن؟؟؟!!!!!!!
بس کنید مردم دیگه فریب این نقاب های رنگارنگی که همه یک ریشه دارند و هدفشان جز نابودی کشور و مردم نیست نمی خورند
اقای صادق خرازی کاندیدای اصلی جناح کروخیده اصلاحات است
اقای محسن هاشمی رفسنجانی چرا باید رئییس جمهور بشه ؟؟ چون پسر مرحوم ایت الله رفسنجانیه و به واسطه نام پدر برای خود اسم و رسمی به پا کرده است. بسیار دلیل خوبی است. ایشون باید حتما رئیس جمهور بشود.
سرکه زیاد بخرید برای ترشی کم نیاد .
خدا عقل بده به اونی که میخواد به این بندگان خدا رای بده .
کسی رای نمیده خودتون رو خسته نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
فکر کردی برای آقایون مهمه کسی رای بده یا نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
بابا ملت ایران دیگر رای نمی دهد . کر هستید .!!!!!!!!!سمعک بفرستم
در ایران رئیس جمهور و نمایندگان مجلس صرفا تدارکاتچی هستن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
آخی تدارکاتی های بدبخت. پس اگه تدارکاتی هستن چرا یقه خودشونو جر میدن که رای بیارن مردم دوستشون ندارن. لطفاً کمی بیشتر فکر کنید و بعد بیایید از بدهید اگر واقعا تدارکات چی هستن میتونن شرکت نکنند یکم فکرتو بکار بندازی میبینی
کی تا حالا لاریجانی و قاضی زاده هاشمی اصلاحطلب شدند تابناک تو هم !!!!!!
شما واقعا فکر می کنید مردم باز رای میدن؟؟؟ معاون بیست ساله قوه قضاییه سابق و رییس فعلی مجمع و عضو شورای نگهبان دیگه چی کار باید میکرد که مردمو دلزده کنه؟؟؟ برادرانش هنوز هستن
اصلاح طلب ها دیگه پای صندوق نمیان. تا چند سال دیگه گندکاری های اصولگراها هم درمیاد اونها هم دیگه نمیرن رای بدن. مسوولین هم خودشون دور هم حال میکنن.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
درایران ر"یس جمهور ور"یس مجلس کاره ای نیستند بیخود خودتان را خسته نکنید
حقیقت اینه اگه روال انتخابات مثل گذشته باشه یعنی اول شورای نگهبان انتخاب کنه بعدا به مردم بگن تکلیف اینست که همه شرکت کنن همون 5 یا6 درصد تکلیف مدار شرکت میکنن واین آقایونهم درصورت مشارکت درنمط فعلی قطعا فرصت طلب محشور میشوند
سال آینده سال وفور و فراوانی انواع شور و ترشی خواهد بود.
اقاي اردکانيان؟؟؟
خجالت بکشید...
گزینه هایی که اکثر آنها سوخته اند و تنها می توانند روی نامزدی لاریجانی یا سورنا ستاری حساب کنند البته واضح است که انتخابات 1400 شمایلی مانند انتخابات 1392 دارد با این تفاوت که آنجا حمایت خاتمی نتیجه را مشخص کرد ولی در انتخابات آتی بازیگر اصلی احمدی نژاد است
تابناک قشنگ مشخصه داری پول میگیری برای این مزخرفات از تبلیغات و کلیک و گزارش هات مشخصه فقط به فکر پول درآوردنی خاک عالم بر سرت
تابناک و جناب سانسورچی محترم تابناک یک برای همیشه شما و بقیه این را در سرتان فرو کنید از نظر مردم ایران چپ و راست و تندرو و کندرو و اصلاح طلب و اصول گرا و موتلفه و پایداری و .... همه و همه سر و ته یک کرباسند نه آبادی ملک و رفاه و آسایش ملت. اگر غیر از این بود زندان ها و قبرستان ها را اباد نمی کردند و ۸۰ پاسگاه پلیس به تهران اضافه نمی کردند !!!!
خنده داره لااقل از خودشون می پرسیدید اصلاح طلبند یا نه ؟!!!! اینا چندتاشون ممکنه اصلاح طلب باشند ؟یکی دو تا ؟!
مردم به این ها رای نمی دهند چون وقتی به قدرت می رسند می گویند نمی گذارند ما کار کنیم قدرت دست ما به حد کافی نیست. اصلا مسئولیت پذیر نیستند و اشتباهاتشان را قبول نمی کنند.
اگر بینشان افراد نالایقی پیدا شود و کارش به دادگاه بکشد باز حاشا می کنند
با ادعای دوستی با دنیا سر کار می آیند ولی اول رابطه ی ما را با کشورهای مستقل از غرب و همسایه با تکبر و پیروی از دشمن خراب می کنند و در رابطه با غرب هم وجودشان مثمر ثمر نیست.
ماشالله رو که نیست سنگ پای قزوینه -
از کی تا حالا لاریجانی اصلاح طلب شده است؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
بازیکن قرضیه از باشگاه رقیب
اگر خوده خاتمی هم وارد انتخابات بشه رای نمیاره
بیش از 20 سال مردم برای تغییر و اصلاحات پای صندوق رفتند و افراد را به ریاست جمهوری رساندند و به مجلس فرستادند ولی هیچ اتفاقی نیفتاد
یک مرد رزمجوی تو را در سپاه نیست
سورنا ستاری اونم شاید. بقیه که قبلاً خدمات! زیادی ارایه کردند.
بروید پی کارتان. اصلاحات در ایران مرد و عملا یک نفر از بین اصولگرایان انتخاب می‌شود و تمام. البته رأی بالایی هم نخواهد داشت همانطور که در انتخابات اسفند پارسال دیدیم.
قحط الرجال
مزاح می فرمایید!
رقابت بین کاندیداهای اصولگرا خواهد بود با پایگاه رای 20درصدی شان
چطوری تابناک اصلاح طلب!؟
کاش مثل قبل میبودی
معتدل
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
فقط همین رای بی رای
اصلاحطلبان با پشت کردن بهدمهند موسوی قدرت خود را هز دست دادند و تنه امکان هم همان مهندس موسوی است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
بابا همون موسوی هم می امد وضع همین بود
همه این آقایان. امتحانشان را پس داده اند مردودند
چه اصولگرا
چه اصلاح طلب
چه میانه رو
هیچ فرقی برای مردم نمی کنه
چون فکر کنم ( امیدوارم) مردم فهمیدن رئیس جمهور عملا هبچ کاره هست
و تصمیمات جای دیگری گرفته می شن
در آخر پیشنهاد می کنم این همه هرینه برای انتخابات در این اوضاع مالی جامعه ، هزینه رو به اقشار کم درآمد و کسب و کارهای آسیب دیده تقسیم کنن و در نهایت همان قدرت های تصمیم گیر یک نفر رو خودش انتخاب کنند تا هم هماهنگ تر با این ها باشه
هم جنگ زرگری در طول ۴ سال یا ۸ سال بعدی دولت پیش نیاد
کی گفته لاریجانی اصلاح طلبه؟
اتفاقا لاریجانی کسی بود که مانع ریاست عارف و اصلاح طلبان تو مجلس شد
کمی سواد سیاسی تاربخی تو رو خدا بد نیست!
بین این افراد فقط سه گزینه علی لاریجانی محسن هاشمی رفسنجانی‌ و محمد جواد آذری جهرمی شاید بتوانند مطرح شوند بقیه حتی رای یک درصدی را هم نتوانند بدست بیاورند! علی لاریجانی فردی سیاسی و باتجربه است محسن هاشمی رفسنجانی شاید تجربه سیاسی علی لاریجانی را نداشته باشد ولی فردی اجرایی است و محمد جواد آذری جهرمی تجربه اندک سباسی و اجرایی را در مقایسه لاریجانی و رفسنجانی دارد ولی مزیت جوان بودن نامبرده می تواند با ارزش باشد متاسفانه نیروهای سیاسی نمی توانند روی ایشان به توافق برسند. این نکته را باید در نظر داشت زمزمه هایی در مورد سورنا ستاری مطرح است انتخاب سورنا ستاری یک فاجعه است چراکه ایشان نه تجربه سیاسی دارد و نه تجربه اجرایی ... انتخاب سورنا ستاری حتما به یک فاجعه ختم خواهد شد ...
همشون رو هم ۳میلیون رای ندارند
پاسخ ها
Sezar
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
اهاااان منظور 30 میلیون هستش اون که مطمئن باش هر سال که میگن رای بی رای نزدیک به 35 میلیون رای دادن 1400 هم روش
انتخابات ریاست جمهوری که دکتر قالیباف و دکتر محسن رضایی کاندیدا نباشن مفت نمی ارزه!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
فقط بخواب لطفا!
روحانی هم با شعارهایی جلوتر از اصلاح طلبان وارد صحنه شد روی کاغذ خود را مستقل نامید و در عمل گاهی وقتها حرفهایی جلوتر از اصولگرایان بیان میکرد
خیلی از دوستان در کامنت ها گفتند که این افراد شایستگی یا توانایی ریاست جمهوری را ندارند. خب فرض کنیم این حرف درست باشه، پیشنهاد شما چه کسانی هستند؟ بالاخره انتخابات برگزار میشه و با مشارکت کم یا زیاد، یک نفر به عنوان رئیس جمهور انتخاب میشه، بهتره دوستان افرادی را که فکر میکنند شایستگی یا توانایی این مسئولیت را دارند معرفی کنند تا ببینیم از نظر آنان اصلا کسی در قامت ریاست جمهوری در کشور ما هست یا خیر؟ به نظر من در شرایط موجود علی لاریجانی از بقیه مناسب تره (فقط در مقایسه با بقیه عرض کردم)
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
دکتر نمکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
رئیس جمهور کاره ای نیست
سال 92 هم همین حرفها را زدید 96 هم همین حرها را زدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
وای دیگه اسم این را نیارید توروخدا .فکر کردی الان ما کسی را معرفی کنیم .اجازه میدن کاندید بشن .دلت خوشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
برات متاسفم واقعا
هزار از ایرانی خود ایرانی ها هستن !
اگر سورنا ستاری بشه همه کارکنان قراردادی را با خاک یکسان خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
دل پری ازش داری
فقط پرویز فتاح است حامی فقرا
با سلام، بنظر من تیم اعتدالیون و نزدیکان به آنها عملکرد اقتصادی فاجعه باری داشته اند، هیچکدام از نفرات معرفی شده هم اصلاح طلب نیستند، بیشتر آقایان نزدیک به حزب اعتدال هستند و با عملکرد اقتصادی چهره های شاخص این حزب بنظر هیچ توفیقی برای هیچکدام در انتخابات متصور نیست
نصف مردمی که در انتخابات مجلس شرکت کردند در ریاست جمهوری شرکت نخواهند کرد.چون متوجه شدند با انتخابات تغییر خاصی در اوضاع و احوال مملکت و رفاه و معیشت مردم اتفاق نخواهد افتاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
توغیب میدونی
وزیر ارتباطات را با چه معیاری اصلاح طلب فرض کردید؟؟؟
واقعا اینها سر جمع ۱۰۰۰ رای نخواهند اورد .دیگه به اصلاح طلبها اعتمادی نیست؟؟؟اگرچه اصولگراها هم اش دهنسوز نیستند .
همه شون عشق قدرت هستند
اصلاح طلب، اصولگرانداره
رای بی رای
نه اصلاح طلب و نه اصولگرا و نه اعتدال گرا هیچکدام به در نمیخورند
هر دو دو رویه یک سکه اند
من نه آمریکایی ام و نه اسراییلی و نه اروپایی و نه منافق آلبانی نشین
آذری جهرمی؟
به شوخی شبیه است
اینا هیچ کدام اصلاح طلب نیستند!
اصلاح طلب فقط خاتمی و کرباسچی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
خاتمی تنهاترین اصلاح طلب
بهترین گزینه دکتر مسعود پزشکیان کاندیدای ریاست جمهوری
معاون اول : دکتر مجید فراهانی یا مهندس علی عطا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
این پستو دیگه فکر کنم خود پزشکیان گذاشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
که بیاد و زندگی پزشکها را متحول تر کنه؟ نه عزیز
به نظرم بهتر است جریان اصلاح طلبی کاندید معرفی نکند در این دور
فقط صفایی فراهانی شایسته است اصلاح طلب واقعی نه دروغی هر جا کار کرده عالی بوده
هیچکدام به درد نمیخورند!
حالاظریف بددک نیست!
یکی نیست بگه آقای شورای شهرتودیگه چرا؟
شایدهم برای رای شکنی اومده!!!
بقیه هم تکلیف شون معلومه!
و...
اینا اگر کارامد بودند تو حوزه مسئولیت فعلیشان برا مردم یک کاری می کردند‌ یه اقدامی اهی دردی اعتراضی اصلاحی انجام میدادند جزء همین هیئت سرمایه دار بی دردند شعار مردم و مردم داری می دهند واز اقلیت رانت‌سرمایه دار ویژه خوار حمایت می کنند
فقط دکتر نمکی
فقط احمدی نژاد
فقط احمدی نژاد
رای بی رای
خدایا تورو به همین لحظه قسم منو بکش. الهی آمین.
بالاتر از سیاهی رنگی نیست
بابام کاندید شه رای نمیدم
ملت رو ا اینا کار نذارید هیچ کس رای نمیدهد جناب ها مردم از ظلم خسته اند از فساد خسته اند
اگه راست میگید همه کرسی برای این وضعیت بزارید کی توان یاری پاک کردن اشتباهات ۱۶ سال را دارد هیچ کس رای دادن و ریس جمهور شدن هم الکی است خداااا
پس کی پول وش سهام ها ۳۰ درصد رو میریزید بابا ولمون ید ا این اخبار تکراری بگید کی پولمون رو میدید چرا برا خیلی ها اینقدر کم ریختید جواب این سوال ها مهمه
شما ک ثابت شده اید همه دوستون دار
اگه اینها اصلاح طلبند پس ملک سلمان هم رییس جمهور منتخب عربستان هست!!
یعنی مردم خیلی باید نااگاه باشن که به اصلاح طلب رای بدن فقط احمدی نژاد
میزان رای ملت است که با حداقل حضور مردم در این چهل سال در انتخابات نمایندگان مجلس پارسال نشان دادن
اقا مردم شمارو نمیخوان برید
نه اقتصاد درستی داریم نه رفاه اصلا چیزی که نیاوردید غیرت و مردانگی از مردم گرفتید
با چشم بینا جامعه و نگاه کنید این بود بهشت برین
علی لاریجانی
مردی برای تمام فصول
از اینکه اینکه یک سال زودتر از انتخابات خبرهاشا دتبال میکنید ووقت میگذارید مطلب میگذارید معلومه سال دیگه همتون تو انتخابات شرکت میکنید فقط جون هرکی که دوست دارید این دفعه به یه ادم به درد بخور رای بدید تا بعدا پشیمون نشید
واقعا متاسفام نگاه کنید ما با این همه سرمایه تو کشور هرسال بدتر از سال دیگر این رئیس جمهور با وزراش دلار 3500 تومان تحویل گرفت وخونه وماشین و.......داره با چند تحویل میده نفر قبلی همین. بابا حقوق ما بازنشسته ها اضافه نکنید جلوی تورم وگرانی بگیرید تا حالا هیچ گروهی از چپ وراست درست کار نکردنند.
جالبه این بنده حدا ها خودشون هم خبر ندارند که جز اصلاح طلب ها دسته بندی شده اند
لطفا جای اصلاح طلب ها ی اصیل یک عده افراد بدلی را معرفی نکنید
امیدوارم هرکسی که بخواد کشور رادردست بگیر به فکرمردم فقروضعیف کشورباشه نه وتوکشورهای خارجی سرمایه گذاری کنه وبعدهم خداحافظ نرسه ان روز به کامش
سلام.چرا ادرس غلط میدهی زنده ومرده فهمیدن که همه اینها بدرد خانواده خودشان هم نمی خوردند چه برسد یک مملکت کشور دست همین ها بوده تا بحال که همه را بدبخت کردند بخصوص نوبخت بی برنامه وجهانگیر 4200 وهاشمی سرمایه دار ولاریجانی فرصت طلب و.......کاندید فقط ادم های زیرک مؤمن مثل حاج اقا مصلحی وزیر سابق اطلاعات وسردار حاجی زاده
مردم باید کمی فکر کنند و ببینند آیا شرکت در انتخابات تاثیری در سرنوشت شان دارد یا کاندیدایشان به حصر خواهد رفت. بسیار بعید است کسی شرکت کند!!!!!
جهااااااااااانگیری
این جماعت همین که همت کنند و خودشون رو اصلاح کنند کافیه
خخخخخخ
بريد بابا حال نداريد
كي ميره راي بده ديگه
فاتحه ی کشور را بخوانید بااین افراد الفاتحه مع الصلوات
امام یه جمله ای وفرمایشی دارند که مبفرماید هرچه داد دارید بر سر امیکا بکشید-ما از اینها خیری ندیده ابم-(اصولگرا-اصلاحات) وووووو-مارا به امید شما خیری نیست-شر مرسان-جمع کنند بساط شان را به اصول گرا ها واصلاح طلبان میگویم-تمام گرفتاری رو شماها ایجاد کریدید الان هم برای ریایت جمهوری ۱۴۰۰دندان تان را تیز کروه اید زهی خیال باطل
سايت عزيز ديگ‎ه نظر نده. بيشتر أينها كجا شون إصلاح طلبه. مأمورية روحاني حال دادن به أصول ها و نابود إصلاح بود. نوبخت و جهرمي كجا إصلاحاتيه. . خود إسحاق هم تكليفش معلوم نيست. اگ‎ه روحاني إصلاح طلبه بقيه هم هستند.اگ‎ه راست مي گ‎ي و نية خير داري الان نمي خواد خبر بزني. صبر كن به موقعش.
به اصلاح طلبان رای نخواهیم داد
بهترین راه برای انتخاب ریس جمهور بعدی یا توافق بین نامزدهاست یا اگه توافق نکردند قرعه کشی است البته ممکنه تو قرعه کشی هم فقط اسم یه نفر بیشتر نباشه
ازکی تا حالا لاریجانی اصلاح طلب شد
ما اقتصاد دان میخواهیم نه رییس جمهور.دستتان درد نکند مارا به خیر شما امید نیست شرمرسان.
فقط احمدی نژاد.........
دکتر محموداحمدی نژاد
تمام خرابکاری ها زیر سر همین اصلاح طلب ها هستن
فقط احمدی‌نژاد
از بین اون تصاویر بالاباید گفت یکی ناکارآمدتر از دیگری و گزینه خوب وجود ندارد.
فقط اگه سید حسن قاضی زاده ی هاشمی مگه بیاد که بتونه میکاری کنه واسشون چون اون عالیه اما خب بقیه چنگی به دلی زنند
از پیر ها که بگذریم .آذری جهری با خدمات رجیستری نان میلونها جوان این سرزمین که از این بابت درآمدی داشتند را نابود کرد
اما سورنا ستاری فکری روشن وتوانائی بالقوه ای در این برهه از زمان دارد وشانس اواز بقیه بهتره .
اما
اما
واما اگر احمدی نژاد از هفت خوان تائید صلاحیه رد بشوند.مطمئن باشید رای اکثریت مردم با ایشون است .
هه دولت روحانی میخوان کاندید شن!!؟
کشور ما به یک،،،،، رجایی،،، دیگر نیاز داره،،،،،،،فعلا که چنین شخصی موجود نمی باشد،،،
جان عمه من به یکی رای بدین درد ما جوونا رو بفهمه و خودش،و خانوادش،تو هوای خارج از کشور و..نباشند
ان شاءالله ی فرد انقلابی بدون وابستگی به جناح خاص
به نظر من تو این شرایط یه نفری که بتونه جهادی و شبانه روزی کارکنه مثل زمان جنگ ،وبی ادعا وخاکی مثل فرماندهان جوان انقلابی دفاع مقدس باشه
با سلام نمی دانم نظر مهندسان چیست ولی جا دارد حداقل این دفعه از تورک ها یک کاندیدا باشد. و مطمئنا سایر اقلیت های ایران نیز پای صندوق می آیند.
جناب آقای نوبخت شما در دو نوبت حقوق لشکری وکشوری راضافه کردید ولی قشر بزرگ تامین اجتماعی که حدود ۴۰میلیون نفر هستند را فرمودید هیچ کارای به من ندارد..حالا آمدید کاندیدای ریاست جمهوری بشوید .به به
خاک تو سر ما که شما میخواین به ما فرمان بدین
متاسفانه در زمان کنونی در کشور قحط الرجال است.
منظور از رجل: کسی که رابطه بازی ندارد شایسته سالار است. دلبسته به دنیا نیست. سطح زندگیش در سطح متوسط یا پایین جامعه است. مدیر و باسیاست است ترسو نیست. متاسفانه چنین کسی نه در بین اصولگرایان است نه اصلاح طلبان. والسلام.
سلام ..ما باید رای بدهیم ولی نه به اینها به کسی که حرفش تکراری نباشد..ولی رای یک وظیفه شرعی است
اصلاح طلبان ؟!!!!!!!!!!دقیقا کدوم یکی اصلاح طلبه ، لطفا بگویید بدانیم.
البته اصلاح طلبان در مجلس امسال شکست نخوردند بلکه حضور نداشتند مانند مردم
انتخابات پرشور و پر حضوری مثل انتخابات مجلس برگزار میشه ، انشاالله.
این اصلاح طلبان ریاست طلب مردم بدبخت کن
واقعا با چه رویی میخوان کاندید بشن
فقط احمدی نژاد........
نه سازش
نه تسلیم
یار جلیلی هستیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی