بازدید 33033
دادستان طرقبه شاندیز خبر داد:

دوچرخه سواری بانوان در طرقبه و شاندیز ممنوع شد

دادستان طرقبه شاندیز گفت: بر اساس مصوبه ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان و طبق فتوای برخی از مراجع که دوچرخه سواری بانوان را در انظار عمومی حرام دانسته اند دوچرخه سواری بانوان در این شهرستان ممنوع اعلام شد.
کد خبر: ۹۸۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۱ 10 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایلنا از مشهد، سید هادی سبحانی ضمن تایید این تصمیم، مصوبات ستاد امر به معروف را در چارجوب قانون برای همه دستگاه‌های اجرایی لازم الاجرا دانست و افزود: البته اگر مکانی وجود داشته باشد که پوشیده و تحت حفاظت باشد نه تنها دوچرخه‌سواری بانوان منعی ندارد بلکه از آن حمایت نیز می‌شود.

وی ادامه داد: برخی می‌خواهند از دوچرخه سواری برای تداوم ناهنجاری‌ها استفاده کنند که باید توجه داشت دوچرخه‌سواری در انظار عمومی حرام است و برخی در پی این اقدام به دنبال هنجارشکنی هستند.

دادستان طرقبه شاندیز گفت: سئوال شده است "اگر خانم‌ها در منظر عمومی دوچرخه سواری کنند چه حکمی دارد که قاطبه علما اعلام کرده اند حرام است" لذا با استناد به کتاب‌های معتبر این تصمیم اتخاذ شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۷۳
انتشار یافته: ۳۷
علما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟همون علمایی که زمانی دوش را حرام اعلام میکردند؟؟؟؟؟؟.!!!!
خداروشکر که دستگاه قضا این مشکل مهم روحل کرد،از امشب باخیال راحت میخوابیم،ظاهرا مجری قانون خودش بزرگترین قانون شکن شده،کدام قانون دوجرخه سواری رو منع کرده؟ستادامربه معروف از کی تا حالا صلاحیت قانونگذاری پیداکرده؟
کتاب های معتبر؟
آب خوردن هم ممنوع است
بالاخره این مشکل بزرگ هم حل شد.
امیدواریم برای مقابله با بیکاری و گرانی هم همینقدر جدی برخورد کنید.
علما برای مقلدینشون و نه عموم حکم فقهی می دهند و هیچ ربطی به قانون ندارد. هیچ دلیل عقلی و قانونی برای ممنوعیت دوچرخه سواری بانوان نیست و افراد بیمار هم از راه رفتن خانم ها هم می تونه همون حالی رو بهشون دست بده که از که دوچرخه سواری شون. قانون رو نمی توان از روی دید افراد مریض وضع یا تغییر داد.
بسیار نظر پیشرو و خوبی است. 100 درضد مورد حمایت اقشار همیشه در صحنه است.
یعنی در صدر اسلام بانوان شترسواری نمی کردند؟ آیا همه در هودج و محصور شتر سواری و اسب سواری می کردند؟
الحمد لله که این مشکل اساسی فرهنگی و کشوری نیز حل شد. حالا مانده مسائل جزئی همچون اختلاس, سوء مدیریت, ارتشاء , زمین خواری, دریاخواری, محیط زیست, بیکاری, تورم , قاچاق کالا و سوخت, ارز, پول ملی , نقدینگی سرگردان و چند چیز جزئی دیگر که برای حل آنها وقت زیاد است.
خدمت مسئولان گرامی و گرانقدر عرض ارادت و دست بوسی داریم !
به عنوان یک وسیله نقلیه ، فرق دوچرخه با اسب و شتر چیست؟
آیا اسب سواری خانمها هم حرام است؟
شتر سواری چطور؟
کدام منبع معتبر فقهی این موضوعات را حرام اعلام کرده؟
تحریم دوچرخه همانقدر اعتبار دارد که تحریم دوش حمام داشت یا تحریم رادیو و ویدئو!!!
بااین حکم دیگه همه مشکلات کشور حل شد
باز یک تصمیم نادرست
دوچرخه سواری در قفس مجاز است
هرکی برا خودش اینجا یه مصوبه داره.خراسانم که کلا از ایران و قوانینش جداس
این قاطبه علما چه کسانی هستند که می گویند دوچرخه سواری زنان حرام است؟ چرا اگر زن پشت سر شوهرش سوار موتور بشود حرام نیست اما اگر خودش موتور سواری کند حرام است ؟ چرا نشستن زن روی زین اسب حرام نیست اما نشستن روی زین دوچرخه و موتور حرام است و صد ها چرا های دیگر.
دادستان طرقبه شاندیز گفت: سئوال شده است "اگر خانم‌ها در منظر عمومی دوچرخه سواری کنند چه حکمی دارد که قاطبه علما اعلام کرده اند حرام است" لذا با استناد به کتاب‌های معتبر این تصمیم اتخاذ شده است.

کاملا دروغ و غیر مستند است. نشستن زنان روی زین دوچرخه اگر حرام است پس نشستن آنها روی موتور (نفر غیر راننده) حرام است و در زمان پیامبر هم که زنان روی اسب مینشستند کار حرامی انجام میدادند. متاسفانه به بعضی از علما آدرس غلط دادند و آنطوری که خود میخواستند سوال نمودند و وانمود کردند و جواب مدنظر خود را گرفتند.
ااااي خدااااا
خدا شفا بده
برگشت به عصر حجر را به جامعه ایران خصوصا مردم مشهد تبریک و تهنیت میگیم!!! ستاد امر به معروف و مراجع عوظام آیا نسبت به گرانی و رشوه و ربا و ریا و دروغ و دزدی و بودجه کلان زیر مجموعه و بی عدالتی و تبعیض و فقر و بیکاری و کشته شدن زن بی پناه و جوانان هیچ دغدغه و نگرانی ندارند عایا؟؟؟؟ انقلاب کردیم که حق انتخاب داشته باشیم نه واسمون انتخاب کنند !!!
به عقب بر نمی گردیم ...
من هم با این فتوا کاملاً موافقم .
اولا دادستان می بایست به قانون استناد کند نه احکام فقهی
ثانیا مگر می شود هر قسمت از کشور قانون منحصر به خود داشته باشد ؟
چطوری در زمان صدر اسلام بانوان سوار بر اسب میشدند اما امروز سوار شدنشان بر دوچرخه مشکل دارد
حرام است؟؟؟ کی فتوا داده؟؟؟
اینم مثل کنسرت حرامه ؟ بهتر نیست کشیدن قلیان و سیگار را برای بانوان ممنوع کنید؟ دوچرخه سواری چه ضرری داره؟ نتیچه این تصمیمات متعصبانه و متحجرانه را امروز در استان خراسان داریم میبینیم؟ حالا اگر میتوانید جلوی این حجم جرم، تجاوز، فساد و اعتیاد را در استان خراسان بگیرید.
إينو كي گفتي حرامه؟
اینم از اون فتواهاست که چند سال بعد به آن خواهند خندید. فقط باعث بدنامی بیشتر برای علما می شود.
تابناک خواهش می کنم این متن را منتشر کن
از مراجع محترم و عزیزانی که اینقدر دغدغه حرام ها را دارند خواهش دارم قدری هم نه خیلی، به معضلات جامعه از جمله رانت خوادی، فسادهای اقتصادی و دست اندازی بعضی ها بر ثروت های مادی و معنوی و زمین خواری ها، لاکچری بازی های مسئولین و آقازاده هاشون ، احتکارها، دلالگری ها هم نگاهی داشته باشند
البته که دوچرخه سواری خانم ها خوب حرمتش بیشتر است
طبق اسلام حرام است
صد رحمت به عربستان باز الان زنان در آنجا دارای یک شخصیت شده اند داشتن پاسپورت بدون اجازه محارم یا همسر ، حق کار کردن در بیرون و لغو حکم شلاق . کاش ستاد اجرای امر به معروف می گفتند بر اساس کدام قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی .
البته در صدر اسلام هم‌دوچرخه سواری خانم‌ها ممنوع بود شترسواری می کردند.
شما حرام اعلام بکنید
چرا ممنوع اعلام می کنید؟
حرام اعلام کنید و اونایی که معتقد هستند و طبق فتوای مرجع تقلیدشان این کار را حرام می دانند دوچرخه سواری نکنند! شاید کسی اعتقاداتش به دوچرخه سواری اجازه بدهد ...
پیش به سوی عصر حجر.
یعنی دوچرخه سواری در داخل حال منزل مشکلی ندارد؟
قاطبه علما زمان قاجار هم میگفتن قند حرام است! آیا نظر قاطبه علما وحی منزل است؟قابل برگشت نیست؟؟
در ضمن یعنی چه که تصمیمات ستاد امر به معروف برای تمامی نهاد های اجرایی لازم الاجراست؟؟!! چندتا نهاد قانون گذار در مملکت تصمیم میگیرن؟ واقعا مجلس در راس اموره؟؟!!
حرام....!
آدم یاد حرام کردن زولبیا بامیه توسط بعضی مراجع مصری میوفته...!
یعنی دیگه با این حرکت کل مشکلات جامعه و گرونی و .....حل میشه ؟
واقعا که ......
افرین کار خوبی است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی