بازدید 22079
مازیار تشکری با رد دلالی، مدعی است که ویلموتس را با رقم کمتری به ایران می‌آورد

اختصاصی تابناک| مدیرمرکز فرهنگی ایران و هلند: تاج ما را از مذاکره با ویلموتس کنار زد! / برای تیم‌ ملی در اروپا اردو و بازی دوستانه برگزار کردیم + تصویرنامه معرفی ویلموتس به وزیر

نامه معرفی مارک ویلموتس به وزیر ورزش و متعاقب آن ارجاعش به فدراسیون فوتبال در تابناک منتشر می‌شود؛ نامه‌ای که با وجود تاثیر عمیق بر اوضاع این روز‌های فوتبال ایران، از سوی تاج و همکارانش پاسخی دریافت نکرد. تاج این مرکز را دور زد و فاتحانه به دیدار ویلموتس رفت تا قراردادی جنجالی و پر از ایراد امضا شود و حالا با گذشت پانزده ماه به نقش این مرکز اشاره می‌کند تا فشار روی خود را متفرق کند.
کد خبر: ۹۸۳۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۶ 10 June 2020

فوتبال کانون توجه میلیون‌ها ایرانی در سراسر کشور و حتی بیرون مرزهاست و هر سوژه‌ای که اطراف این رشته ورزشی به خصوص حول محور تیم ملی مطرح می‌شود، بلافاصله به شهرتی کم نظیر در افکارعمومی دست می‌یابد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ تا جمعه شب قبل، کسی از اهالی فوتبال و هواداران و خبرنگاران اطلاعی از وجود مرکزی به نام موسسه فرهنگی ایران و هلند نداشت، اما یکباره با طرح این نام توسط مهدی تاج در یک بخش خبری سیمای جمهوری اسلامی به عنوان پیشنهاد دهنده اصلی ویلموتس، ابتدا مشخصات آن در رسانه‌ها منتشر شد و سپس تابناک با انتشار عکس مدیر این مرکز خصوصی و شخصی در اروپا، به ارتباط او با وزیر فعلی ورزش یعنی مسعود سلطانی فر اشاره کرد.

اختصاصی تابناک| مدیرمرکز فرهنگی ایران و هلند: تاج مارا ازمذاکره با ویلموتس کنار زد! / برای تیم‌ملی دراروپا اردو و بازی دوستانه برگزارکردیم + تصویرنامه معرفی ویلموتس به وزیر

نکته عجیب این بود که تاج تا این روز هیچ نامی از نقش مرکز و نامه معروفش در مذاکره با سرمربی بلژیکی نبرده بود، ولی حالا با چرخشی که در آن تخصص دارد، همه مسئولیت را متوجه این مرکز کرده بود، در حالیکه این مرکز از روی علاقه تنها پیشنهاد دهنده بود. تاج در روز‌هایی که کنار ویلموتس در مرکز ملی فوتبال و ساختمان پک و زمین ورزشگاه آزادی قدم می‌زد هیچ اسمی از معرف او نبرد و فاتحانه خود را پیروز میدان مذاکره و تعویض سرمربی و آ‌وردن جانشین برای کی روش می‌دانست.

شکستن روزه سکوت تاج، ورق را برگرداند

شکستن روزه سکوت تاج، ورق را برگرداند و کار را برای تبرئه او دشوارتر کرد. باید دید او با حجم عظیم ابهام‌هایی که علیه اوست، چگونه به نهاد‌های نظارتی پاسخ خواهد داد؟ آیا قلب او باز هم سر بزنگاه از ناراحتی قدیمی رنج خواهد کشید یا این بار اجازه پاسخگویی خواهد داد.

گزارش تابناک و حضور تاج در برنامه بامداد دیروز شبکه سه باعث واکنش تند مدیر مرکزی شد که تمایل کمک به فوتبال و مشورت به فدراسیون را داشت؛ مرکزی که هیچ گاه نامی از آن و کار‌هایی که کرده، در هیچ جا منتشر نشد و حالا بدون اینکه یک یورو از قرارداد ویلموتس نصیبش شده باشد، در پی رفع اتهام از خود است. 

البته هنوز کسی متوجه نشده که یک مرکز فروش صنایع دستی یا برگزاری رویداد‌های فرهنگی چه ارتباطی با فوتبال حرفه‌ای می‌تواند داشته باشد! البته مازیار تشکری نظر دیگری دارد و برای فعالیت‌های ورزشی مرکز خصوصی اش هم آمار جالبی ارایه می‌دهد! پاسخ او به گزارش تابناک پر از نکات جالب است. او نامه معروف معرفی ویلموتس به وزارت ورزش را هم برای انتشار در اختیار تابناک قرار داد؛ نامه‌ای که گرچه تاثیر عمیقی بر فوتبال ایران و اوضاع امروزش گذاشت، هیچگاه پاسخی دریافت نکرد.

اختصاصی تابناک| مدیرمرکز فرهنگی ایران و هلند: تاج مارا ازمذاکره با ویلموتس کنار زد! / برای تیم‌ملی دراروپا اردو و بازی دوستانه برگزارکردیم + تصویرنامه معرفی ویلموتس به وزیر

نامه مدیر مرکز فرهنگی ایران و هلند به تابناک: تاج ما را در مذاکره با ویلموتس دور زد و حالا یاد ما افتاده

پایگاه اطلاع رسانی تابناک در تاریخ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ با انتشار گزارشی تحت عنوان «نام و تصویر معرف ویلموتس، مدیر موردتایید سلطانی فر در اروپا! / واسطه سنگین‌ترین قرارداد تاریخ ورزش ایران کیست؟» مطالبی مخدوش درخصوص ایفای نقش "مرکز اتجاری- فرهنگی ایران و هلند" در فرآیند انتخاب و عقد قرارداد با سرمربی تیم ملی فوتبال کشور (جناب آقای ویلموتس) را منتشر نموده است.

۱. مرکز تجاری ـ فرهنگی ایران و هلند از سال ۲۰۱۵ به صورت غیررسمی و در سال ۲۰۱۶ با ثبت رسمی در اتاق بازرگانی هلند با ۱۰۰٪ سرمایه گذاری بخش خصوصی و با هدف گسترش ارتباطات تجاری و فرهنگی میان ایران و اروپا به مرکزیت هلند تاسیس شد. این مرکز که صرفا با پشتوانه تجارب، اعتبار و سرمایه موسس و مدیرعامل این مرکز که مشتمل بر بیش از۱۶سال تجارت محصولات فرهنگی (عمدتا صنایع دستی) از ایران به هلند و صادرات این کالا‌ها از هلند به سایر کشور‌ها تاسیس گردیده، از بزرگترین و مجهزترین مراکز تجاری- فرهنگی ایران بوده که تاکنون توسط بخش خصوصی در خارج از کشور راه اندازی گردیده است. لازم به ذکر است که مراسم افتتاحیه این مرکز در سال ۲۰۱۶ طی هماهنگی صورت گرفته از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه، با حضور جناب دکتر سلطانی‌فر رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جناب دکتر شریف رئیس روابط بین الملل اتاق بازرگانی ایران و همچنین مقامات عالی رتبه هلندی بعنوان میهمانان مدعو این مراسم برگزار گردید.

۲. ورود این مرکز به حوزه فعالیت‌های ورزشی کشور در سال ۲۰۱۵ (قبل از برگزاری مراسم افتتاحیه رسمی و) با برنامه ریزی جهت برگزاری اردو و بازی‌های تدارکاتی تیم ملی امید ایران با دو تیم اخلیس و رودا در هلند و یک تیم از لیگ یک بلژیک آغاز گردید. این در حالی بود که مقرر بود اردو و بازی‌های تدارکاتی تیم ملی امید در کشور ترکیه انجام شود، اما با تلاش مشاوران ورزشی مرکز تجاری فرهنگی ایران و هلند و همکاری سفارت محترم جمهوری اسلامی در لاهه، این رویداد با یک دوم هزینه برآورد شده برای برگزاری در ترکیه، در کشور هلند برگزار شد.

۳. پس از پایان همکاری آقای کی‌روش با فوتبال ایران و در دستورکار قرار گرفتن موضوع انتخاب سرمربی جدید برای تیم ملی فوتبال ایران، این مرکز بنا برسابقه و تجربه همکاری با تیم ملی امید، و با بهره گیری از توان تخصصی تیم حقوقی و مشاوران حرفه‌ای خود در حوزه فوتبال اروپا، اقدام به ارزیابی گزینه‌های ممکن و مناسب برای مربی‌گری تیم ملی فوتبال ایران نمود و رایزنی‌ها و مذاکرات متعددی را در دستور کار قرار داد. ماحصل این فعالیت‌ها طی نامه‌ای خطاب به وزیر محترم ورزش جناب آقای دکتر سلطانی‌فر، به دبیرخانه وزارت ورزش و جوانان تحویل و دو گزینه مربی گری همراه با رزومه کاری ایشان جهت ارزیابی مدیران و کارشناسان محترم فوتبال کشور معرفی شدند، تا این مرکز در صورت صلاحدید و انتخاب یکی از این گزینه ها، نسبت به انجام مذاکرات جدی و ترتیب دادن سفر گزینه منتخب به کشور اقدام نماید (نسخه نامه مزبور به پیوست ارایه گریده است).

نکته جالب توجه اینکه پس از ارسال نامه فوق الذکر این مرکز هیچ گونه بازخوردی، نه از سوی وزارت محترم ورزش و جوانان و نه از سوی فدراسیون فوتبال ایران دریافت ننمود، تا اینکه پس از مدتی خبرعقد قرارداد فدراسیون فوتبال ایران با گزینه دوم معرفی شده در نامه این مرکز یعنی جناب آقای ویلموتس در رسانه‌ها منتشر گردید.

۴. اما با انتشار خبر انتخاب آقای ویلموتس بعنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کشور، از یکسو خوشحال شدیم که گزینه‌های معرفی شده از سوی این مرکز گزینه‌های مناسبی بوده اند که فدراسیون فوتبال ایران اقدام به عقد قرارداد با یکی از آن‌ها نموده واز سویی دیگر بسیار متعجب از اینکه چرا این مرکز بطورکامل از فرآیند انتخاب، مذاکره و عقد قرارداد با سرمربی بلژیکی کنار گذارده شده است. این درحالی بود که مرکز تجاری- فرهنگی ایران و هلند با توجه به بهره مندی از تیم حقوقی متخصص و پرسابقه در حوزه عقد قرارداد‌های کاری و تجاری در اروپا و تسلط کامل به فوت و فن‌های عقد چنین قراردادهایی، از پتانسیل بالایی برای چانه زنی و حفظ منافع فوتبال کشور برخوردار بوده است.

با این اوصاف ملاحظه می فرمایید که نقش این مرکز در کل فرآیند برگزیده شدن جناب آقای ویلموتس به سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال ایران، صرفا شامل شناسایی و معرفی ایشان به عنوان گزینه پیشنهادی دوم به مسئولان فوتبال کشور، بدون ذره‌ای انتفاع بوده است! لذا ادعا‌های واهی و بی پایه و اساس مطرح شده درخصوص ایفای نقش مرکز تجاری-فرهنگی ایران و هلند در فرآیند عقد قرارداد غیرکارشناسی با جناب آقای ویلموتس، صرفا ساخته و پرداخته ذهن اشخاص حقیقی یا حقوقی است که مسئولیت انتخاب آقای ویلموتس، انجام مذاکرات و درنهایت تنظیم و عقد قرارداد با ایشان را برعهده داشته اند و اکنون با یک فرافکنی سخیف سعی در فرار از مسئولیت‌های قانونی خود دارند.

با سپاس از حسن نیت جنابعالی مازیار تشکری تیمجانی
موسس و مدیرعامل مرکز تجاری-فرهنگی ایران و هلند

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
تابناک جان ، بیخیال شو
این فوتبال فاسدی که ما می بینیم از این حرفها گذشته
دیگه حالمان از هر چی فوتباله بهم خورد

شرم بر همه کسانیکه در این فساد دست داشتند
پاسخ ها
فامیل دور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
همیشه پای یک دلال در میان است
تهمت نزن آقا
همه پاکند !!!!!!!!!!!!!!!!!؛!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یک حکم بازداشت جهت تحقیقات و بازجویی برای تاج صادر کنید، برود در لیست قرمز پلیس بین الملل، ضمنا از طریق فیفا نیز قابل پیگیری است اگر اسنادی دال بر فساد در انتخاب مربی تیم ملی هست.
این به اصطلاح "حلقه اصفهانی ها" به قول محسن هاشمی در همه جا وجود دارند از شهرداری تهران تا وزارت نفت و نیرو از فوتبال تا ...
باند بازی و عدم اجازه ورود غریبه ها به قول اینها و دنبال منافع شخصی و استانی خود بودند از مهمترین مبارزه این گروه هستند
که منافع ملی برای اونها در رده آخر هست
این گروه حتی صدای هاشمی، نمایندگان مجلس و .... را دراوردند
آقا تقصیره منه. تازه ناراحتی قلبی هم ندارم
برای نجات فوتبال:
۱- تاج را ممنوع الخروج و محاکمه کنید.
۲- باند قدرت طلب اصفهانیها را از فوتبال کنار بگذارید.
۳- اگر عرضه مدیریت ندارید، فوتبال را مدتی تعطیل کنید تا مدیر خوب ساخته شود.
یعنی مملکت اینقدر بی حساب و کتاب هست که هر کسی میره دنبال مربی میگرده برا تیم ملی ونامه میزنه که آقا اینم هست،خوب مگه مملکت وزیر ورزش ویا فدراسیون نداره،مگه خیر سرشون کارشناس ندارن، چرا باید یک نفر بره بگرده مربی معرفی کنه.اصلا چرا باید این اتفاق بیوفته.
ترس به جونشون افتاده از اقدامات آقای رئیسی
خطاب به متخلفین و مجرمین اقتصادی و غیره: نگران نباشید عزیزان. یک تهدید مسلحانه کنید، بخشیده میشوید!!!
بدون ذره اى انتفاع !!!!!!
چقدر شما خوبيد كه رايگان براى مردم كار مى كنيد، آن هم در اروپا !!!!!
شما یا اصفهانی هستید یا از اصفهانیها می ترسید. چرا وقتی حرف حقی علیه اصفهانیها زده می شود سانسور می کنید؟
من مانده ام با یک گله از تاج و یک سلطان وزیر
خود برده اید اما چرا ماییم اسیر؟
اشکال کار از آنجا پدید آمد که آقای تاج خودش را زد به نااگاهی و مرکز تجاری فرهنگی ایران وهلند که ازمسافران اتوبوس آقای سلطانی فروزیرورزش بود را نشناخت و یه گوشه ورزشگاه بهشون جا نداد .
پولهای مفتی که به فوتبالیستها داده میشه ازهمین بیت المالیه که گفته میشه از تحریمها ضربه دیده، درسته؟
پس چرا یه سری تا ته کیسه دستشان را می تونن ببرن و استفاده کنن؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار