بازدید 78519
مرکز فرهنگی ایران و هلند چگونه سر از انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال درآورد؟

تابناک منتشر می‌کند؛ نام و تصویر معرف ویلموتس، مدیر موردتایید سلطانی فر در اروپا! / واسطه سنگین‌ترین قرارداد تاریخ ورزش ایران کیست؟

مدیر نزدیک به وزیر ورزش، معرف مارک ویلموتس به فدراسیون بوده، اما مهدی تاج که تمدید قرارداد با کی روش با حدود نصف قیمت ویلموتس را رد کرده بود، چگونه با حدود دو برابر آن دستمزد، سراغ ویلموتس رفت و نه در خاک ایران که در اروپا با این مربی درجه سه قرارداد بست؟ آیا در رقم قرارداد هم، نامه یا توصیه‌ای رد و بدل شده که هنوز برای افکار عمومی پنهان مانده؟ واسطه این قرارداد چه کسی است؟
کد خبر: ۹۸۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲ 07 June 2020

درست دقایقی پس از افشاگری جمعه شب مهدی تاج در بخش خبری ۲۰:۳۰ درباره معرفی ویلموتس به فدراسیون فوتبال با نامه وزیر ورزش، تعداد زیادی از خبرنگاران زبده و البته هواداران سمج و نکته سنج فوتبال در ایران درباره مرکزی به نام مرکز فرهنگی ایران و هلند جستجو می‌کنند، چون این مرکز پیشنهاد دهنده ویلموتس اعلام شده است.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ این همان انجمن و موسسه ای است که تاج در مصاحبه اخیرش، مدعی شده که وزیر ورزش نامه اش را برای انتخاب سرمربی تیم ملی به او ارجاع داده بود. مرکزی که قاعدتا بر اساس نام و مشخصاتش باید ماموریت فرهنگی در بیرون مرز‌ها داشته باشد، چگونه در معادله انتخاب سرمربی برای تیم ملی ایران ـ که بحثی کاملا تخصصی و نیازمند دانش روز فوتبالی است ـ دخالت کرده؟! جالب است بدانید این مرکز با چنین نام رسمی، متعلق به یک فرد از بخش خصوصی است؛ جوانی ایرانی ساکن اروپا!!

مرکزی که پیش از این، هرگز نامش در میان اهالی فوتبال آورده نشده بود و حتی خبر یک نشست با محوریت فوتبال هم به جامعه مخابره نکرده بود، اکنون در بطن جدال دو نهاد رسمی ورزشی ایران بر سر مقصر استخدام یک مربی درجه سه با دستمزد نجومی قرار گرفته که باید به جامعه، نهاد‌های نظارتی و نمایندگان مجلس پاسخگو باشد.

مرکز فرهنگی ایران و هلند و ارتباطش با سلطانی فر

نخستین گام برای پیدا کردن نشان و نامی از این انجمن و مرکز، سرچ آن در فضای گوگل و سایر جستجوگر‌های فضای مجازی است؛ تلاشی که نتیجه درخور توجه و مشخصی برای یک پرسشگر آماتور ندارد. در پیگیری برای یافتن مشخصات این مرکز فرهنگی در فضای اینترنت، به جز یکی دو خبر که به افتتاح این مرکز در دوره حضور مسعود سلطانی‌فر در سازمان گردشگری اشاره دارد، چیزی دستگیرتان نمی‌شود؛ اما همین یک جمله هم کافی است!

حلقه ارتباط این نهاد فرهنگی با ورزش، از همینجا کشف می‌شود. وزیر ورزش دو ماه پیش از نشستن بر صندلی وزارت، در مراسم افتتاح این مرکز شخصا حضور یافته است. مرکزی که برخلاف نام فریبنده اش، متعلق به دولت نیست اما معاون وقت رییس جمهوری را برای افتتاح کسب و کار پر طمطراقش به کشور زیبای هلند می کشاند.

صادرات صنایع‌دستی جان گرفت | روزنامه صمت

عکسی از مراسم افتتاح مرکز فرهنگی ایران و هلند با حضور سلطانی فر در سال 95

در حالی که بین ماموریت‌های این نهاد هیچ اشاره‌ای به فعالیت‌های ورزشی و تخصص انتخاب سرمربی و یا حتی مراوده‌های ورزشی حرفه‌ای نشده است، حالا دیده می‌شود که مدیر آن، این اجازه را به خود می‌دهد که سه نام را درون یک نامه نوشته و برای وزیر ورزش مملکت بفرستد. این خود گویای ارتباطی است که می‌شود بین مدیر این نهاد و وزیری که اکنون در مصدر کار است، برقرار باشد. سلطانی فر هم قاعدتا نمی‌تواند بگوید که مدیر جوان و مورد تاییدش در اروپا را نمی‌شناخته و بدون آشنایی دعوتش را پذیرفته و راهی هلند شده است.

تا امروز مشخص نبود که اصلا این مرکز از چه طریقی توانسته نامه خود را به دست عالی‌ترین مقام ورزش ایران برساند تا این نامه با پاراف سلطانی فر در اختیار مهدی تاج قرار بگیرد، اما حالا همه چیز روشن است. پس برخلاف ادعای وزارت ورزش، ارجاع چنین نامه‌ای از بیرون کشور به فدراسیون فوتبال ایران آن هم نه برای موضوعی مثل ساماندهی هواداران در یک رویداد ورزشی یا دعوتنامه برای دیدار دوستانه، بلکه انتخاب سرمربی تیم ملی اصلا عادی و طبیعی نیست

بزرگترین مركز صنایع دستی ایران در اروپا گشایش یافت - ایرنا

عکسی از سخنرانی مازیار تشکری، مدیر منصوب سلطانی فر در گشایش مرکز فرهنگی ایران و هلند با حضور شخص وزیر فعلی ورزش

شاید مرور اتفاقات چهار سال قبل بتواند به رمزگشایی این پرونده کمک کند. سلطانی‌فر در ۲۱ شهریور سال ۱۳۹۵ ـ که رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی بود ـ مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند را در لاهه، افتتاح و مازیار تشکری تیمجانی را هم به مدیر‌عاملی این مرکز معرفی می‌کند. این شخص در اولین مصاحبه‌اش گفته بود، دفتر مرکز فرهنگی تجاری ایران و هلند با حمایت‌های همه‌جانبه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وقت (جناب آقای سلطانی‌فر که امروز وزیر ورزش ایران است)، تاسیس شد.

تنها دو ماه بعد از افتتاح این مرکز فرهنگی در هلند، سلطانی‌فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شد و مسلما ارتباط دوستانه شخص وزیر با مازیار تشکری تیمجانی به عنوان مدیر مرکز فرهنگی ایران و هلند که منصوب خود وی بوده، در انتخاب مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی نقش پررنگی داشته است و کتمان وزیر ورزش هم نمی‌تواند موضوع را نفی یا رد کند.

تابناک منتشر می‌کند؛ نام و تصویر معرف ویلموتس، مدیر موردتایید سلطانی فر در اروپا! / واسطه سنگین‌ترین قرارداد تاریخ ورزش ایران کیست؟

مازیار تشکری تیمجانی مدیر مرکز فرهنگی ایران و هلند

چرا وزیر نقش آفرینی در معرفی ویلموتس را کتمان می‌کند؟

در زمستان سال ۹۷ رقابت بر سر معرفی جانشین کارلوس کی روش بود و هر روز گزینه‌های متعددی از سوی سخنگوی وزارت ورزش در توییتر مطرح می‌شد و هر چه زمان جلوتر می‌رفت، نام‌ها بزرگتر می‌شد. آن روز‌ها وزیر ورزش هیچ تکذیبیه‌ای بر خبر کمکش برای استخدام جانشین مرد پرتغالی منتشر نمی‌کرد و از خواندن اسامی بزرگ برای هدایت تیم ملی فخر می‌فروخت. حالا، اما طبیعی است که پس از شکست‌های پیاپی مقابل بحرین و عراق و خشم عمومی نسبت به عملکرد ویلموتس و بدتر از آن دستمزد عجیب و غریب وی از جیب ملت، کسی انتخابش را گردن نمی‌گیرد.

نکته این‌که با صحبت‌های جمعه شب تاج، حالا فشار متوجه وزیر ورزش است و مسئولیت انتخاب به سمت وزارتخانه رفته و تکذیبیه و توضیح هم نمی‌تواند بار این اقدام بحث برانگیز را از روی دوش وزیر بردارد. وزیری که به شدت با احتمال استیضاح در مجلس جدید روبه روست و پیام تبریک فراتر از انتظار سلطانی فر برای قالیباف هم نمی‌تواند از این احتمال کم کند.

راز قرارداد نجومی ویلموتس چیست؟

موضوع کلیدی، اما اینجاست که فدراسیون فوتبال با ریاست تاج که گزینه تمدید قرارداد با سرمربی در اندازه‌های کارلوس کی روش را با نصف قیمت ویلموتس داشت، چگونه با حدود دو برابر آن دستمزد، سراغ مرد بلژیکی رفت و نه در خاک ایران که در اروپا با این مربی درجه سه قرارداد بست؟ آیا در رقم دستمزد هم نامه یا توصیه‌ای رد و بدل شده که هنوز برای افکارعمومی پنهان مانده؟ واسطه این قرارداد کیست و آیا برای پرداخت غرامت عجیب درخواستی ویلموتس پا پیش می‌گذارد؟

حالا باید دید آیا وزارت ورزش و جوانان ابعاد بیشتری از این ماجرا را برای اطلاع مردم منتشر خواهد کرد یا به سیاست کنونی اش یعنی سکوت در این پرونده ادامه خواهد داد. پرونده استخدام ویلموتس سنگین ترین و شاید ننگین ترین قرارداد تاریخ ورزش ایران با یک مربی محسوب می شود و در صورتی که غرامت ناشی از شکایت ویلموتس دامن فدراسیون ایران را بگیرد، باید این تشکیلات بدهکار را ورشکسته دانست. به همین خاطر می توان دلیل کنارکشیدن همه مدیران مرتبط با این قرارداد را لمس کرد؛ رقمی که هنوز دقیقا مشخص نیست با مشاوره و راهبری چه شخصی در یک قرارداد بین المللی تعهد شده است و آیا مسببان این قرارداد نجومی اکنون برای پرداخت خسارت احتمالی پا پیش می گذارند؟ پاسخ که یقینا منفی است و باز هم این سر مردم و بودجه عمومی کشور است که بی کلاه می ماند.

نویسنده: پژمان حسین زاده

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰۴
اگر تصور می کنید در فوتبال ایران چه در زمان کیروش و چه در زمان بطلمیوس تمام این پولها به جیب این مربیان می رود خیلی در اشتباه هستید. اما این مربیان باید با این خجم بالا موافقت کنند تا نصف ان گیرشان بیاید. به همین خاطر است که انها شرط می گذارند که هرگز مالیات چه در ایران چه در اروپا نپردازند. مالیات را باید انهایی تقبل کنند که نصف دیگر گیرشان می اید. تقریبا در تمام قراردادها خارجی و داخلی مربیان و بازیکنان در همه رشته ها این رسم ارزشمند! بر قرار است. حتی برخی مجریان و خبرنویسان ورزشی هم تنها برای خودا سهمی می برند. علی برکت الله به این همه پاکدستی سیستمی
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
مدیریت اصفهانی و یزدی پدر مللکت رو دراودده
این باندبازی ها کی باید تموم بشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
باید خائنین را اعدام کرد
جواد
| Afghanistan |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
اصفهانی را قبول دارم که رانت شدند. تو همین فوتبال ببین چقدر مدیرهای فوتبالی اصفهانی بودن و سایر فدارسیون ها را برو ببین و سایر معاونین وزارتخانه ها و مدیرکل ها را ماشالله انقدر زرنگ هستند که همه جا ریشه دوندند.
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
جواب ۱۴۴۱: مدیریت اصفهانی و غیراصفهانی نیست.استقلال و پرسپولیس این همه مشکلات مالی از زمان اقایان عابدینی و فتح الله زاده داشته اند تا الان و بحث را به قومیتها الکی نکشید.
عیب سیستم دولتی ورزش است که باعث این همه مشکلات مالی گردیده.
در بحث تیمهای خصوصی ایا این بحثهای مالی هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
من نمیخوام در مورد درستی یا نادرستی انتخاب ویلموتس برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران در این قسمت مطالبی بنویسم ولی این گزارش در این قسمت، دقیقا خواست چیو ثابت کنه؟اگر و اگر هم وزارت ورزش چند تا گزینه به فدراسیون فوتبال معرفی کرد چه کسی ویلموتس رو برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران انتخاب کرد؟و مطالب این گزارش در این قسمت، دقیقا میخواد چه چیزی رو بگه؟آشنایی مازیار تشکری تیمجانی با مسعود سلطانی فر؟و که چی دقیقا؟چه کسی ویلموتس رو برای سرمربیگری تیم ملی ایران انتخاب کرد؟تصمیم گیرنده نهایی در اون مورد چه کسی بود؟نکته بعد اینکه ناشناس 14:41 ! هدف ونیت واقعیت از نوشتن این پاسخت چی بود؟در این مملکت مدیران بسیاری از نقاط مختلفی در ایران وجود داره.هر مدیر اصفهانی و یزدی باند بازه؟و هر مدیر از هر جای دیگر ایران باشه الزاما هیچ باندبازی در مجموعه تحت مدیریتش وجود نداره؟و الزاما بدون هیچ رانت و پارتی عمل میکنه؟تو دقیقا از نوشتن این پاسخت چه هدفی رو دنبال میکردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
!!!بابا ماشاالله مملکت
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
در سال 2001 یک ایرانی که در کانادا زندگی می کرد و در رشته حقوق فارغ التحصیل شده بود و داماد یکی از با نفوذ ترین مقامات قضایی و قضات کانادا شده و در دفتر حقوقی این پدرزن متمول و پر نفوذ مشغول به کار بود همراه با همسرش در سفری به توکیو پایتخت ژاپن در بدو ورود به جرم قاچاق مواد مخدر به ژاپن دستگیر شد. بعدا معلوم شد که او بارها با استفاده از وجاهت جایگاه و دفتر حقوقی پدر زنش در کانادا چند سال بوده است که محموله های چند صد گرمی مواد مخدر را به ژاپن منتقل می کرده و بابت هر انتقال 40 هزار دلار نقد به اضافه هزینه سفر می گرفته. در همان زمان اعلام شد که این پلیس کانادا بوده که با وجود اینکه می دانسته و به راحتی می توانسته او و همسرش را در فرودگاه تورنتو دستگیر کند ولی اجازه داده که او به ژاپن برود و از پلیس توکیو و ژاپن خواسته که او و همسر کانادایی اش را دستگیر کنند. علت هم این بوده که پلیس کانادا به این دلیل ترجیح داده که این شخص در خاک ژاپن دستگیر بشود چون مجازات قاچاق در ژاپن بسیار سنگین تر از کانادا است و از ان مهمتر پلیس کانادا تقریبا اطمینان داشته که اگر این شخص و همسر کانادایی او در کانادا دستگیر شود با توجه به شهرت و نفوذ پدر زن می توانسته به راجتی از مجازات سنگین برهد. اینجوری است که مر قانون را خیلی بهتر از جاهای دیگر اجرا می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
این فوتبال کثیف رو تعطیل کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
این جه حرفیه . نیرن فیفا شکایت میکنندتا قزون اخر قراردشون میگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
چرا سپاه و وزارت اطلاعات و دادستاني ورود پيدا نمي كنند؟
ناشناس
| Denmark |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
14:41 درسته
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
شخصا به خاطر پرونده ای به این دفتر حقوقی در یکی از برجهای مفخر اداری مرکز شهر تورنتو مراجعه کردم و وقتی در جلسه متوجه نام ایرانی او و متانت و وقار و البته سیمای مثال زدنی و مظلوم او شدم به خود بالیدم که چه اندازه همشهری ما موفق است. ولی بعد از چند ماه که خبر دستگیری او را شنیدم تا چند ماه به ان دفتر مراجعه نمی کردم نکند ما را هم به جرم همشهری بودن و ارتباط احتمالی با این پدیده وقار و متانت دستگیر کنند!
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
اشتباه منفی دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
ناشناس 14:41! از آب گل آلود ماهی نگیر.این نگاه به شدت سطح پایینت و با این نگاه به شدت قومیتیت یکی از معایب بزرگ قضاوت عده ای در مورد مدیریت در کشوره.تو و ناشناس 17:06 احتمالا به شدت نگاه قومیتی هم دارید و به شدت مغزتون در اون زمینه شست وشو داده شد و هر دوتون هم احتمالا از یکی از قومیت های کشورید.چون در بین یکی از قومیت ها در ایران و در یکی از مناطقی که اکثریت اون قومیت وجود دارند این نوع تفکرات متوهمانه قومیتی هم به شدت در بین عده ای از اون افراد ساکن در اون منطقه زیاده.نکته بعد اینکه آیا همه افرادی که در ایران اصفهانی و یزدی نیستند کاملا از مدیریت در مناطقی که در اون زندگی میکنند راضیند؟واقعا کاملا راضیند؟هر یک از مدیران در اون مناطق الزاما به بهترین نحو و بدون هیچ گونه رانت و پارتی و در حال کارند؟و مردم اون مناطق هم کاملا ازشون راضیند؟اصلا چند درصد مدیران در ایران اصفهانی و یزدین؟همشون هم از نظرت اهل رانت و باندبازیند؟تو اصلا چند تا یزدی رو از نزدیک دیدی؟تو اگر یک مدت در یزد زندگی کنی احتمالا شیفته نجابت و تواضع و فرهنگ و حیا و آداب معاشرت مردم بسیاری در سطح اجتماع در یزد میشی.و اونموقع احتمالا تا حدی میفهمی که چقدر مغزت در مورد مسائل قومیتی شست وشو داده شد و چقدر هم در اون موارد خودتو گول زدی و در چه توهمی سیر میکردی.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
بهترین راه مصادره تمام اموال و دارایی های این افراد و پرداخت هزینه مربیان از این اموال است نه از جیب ملت
ناشناس
| Canada |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
پورسانت های نجومی
حالا فکر میکنید چرا خیلی ها تمایل ندارن برنامه ای مثل نود وجود داشته باشه؟ ببینید در همین مدت نبودش چقدر حجم فساد در فوتبال بیشتر شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
ساده ای ها . دلال کیروش فردوسی پور بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
حرف مفت نزن برای یک برنامه
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
اخبار اقای فردوسی پول هم بیرون خواهدامد. هنوز درایران متوجه شدید کسی نمی تواند به جایگاه ثابت وتریبون زنده براید چند ده سال برسد مگر اینمه عضوی از گروهی باشد. اقای فردوسی پور از کرمانیها و رفسنجانی هایی بود که با محمد هاشمی وارد سیما شد و بالا کشیده شد. همانطور که به عنوان استاد هم تایید شد و همانطور که الان که عصر هاشمی زدایی از همه ارکان و نهادهای کشور هست باید خانه نشین شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
یکی از عواملی که کفاشیان و دار و دسته اش رو سر کار آورد فردوسی پور بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
فردوسی پور اگه ریگِی به کفشش داشت شما ساندیسیهایی که پاسخ گذاشتید تا حالا ده هزار بار منتشرش کرده بودید نه اینجور با نفرت فقط فحش بدید
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
یک ساختار سالم و دقیق اداری و قضایی باید باطن و پشت پرده ها را رصد و کنترل کند مگر نه ظاهر که همه کلاهبردارن و فرصت طلبان می توانند براحتی مطابق منشورها بیارایند. طبری ها و خاوری ها و بابک زنجانی ها و.... علی ماشالله هزاران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
خود نود در این فسادها ساکت و مقصر بوده
حالا فکر میکنید چرا خیلی ها تمایل ندارن برنامه ای مثل نود وجود داشته باشه؟ ببینید در همین مدت نبودش چقدر حجم فساد در فوتبال بیشتر شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
در دنیای آزاد
با وجود احزاب و رسانه های آزاد
میتوان ، اربابان قدرت را زیر نظر داشت
و افشایشان کرد
ولی متاسفانه ما چیزی به اسم شفافیت و آزادی رسانه ای نداریم
ان مربی ایتالیایی استقلال که به ایران امده بود یک چیزهایی در نحوه قرار داد بستن و فوتبال و ورزش ایران دیده بود که بنده خدا با وجود اینکه در زادگاه مافیا متولد شده بود وحشت برش داشته بود و الفرار. فقط افراد خوشنام و پاکدستی مانند کیروش و ویلتموس می توانند در این فوتبال جل خود را بیرون بکشند و یک چند میلیون دلار نانوشته هم روش
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
کیروش مربی بود تو عمرت فکر میکردی با اسپانیا با 1 گل ببازی با پرتقال مساوی کنی؟ عمرا خوابشم میدیدی با طرف مشکل داری وارد این بازی کثیفش نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
بازی های ایران با خارجی ها رو قدیم مرور کن ببین ایران با چه تیم هایی بازی کرده و چه نتیجه هایی گرفته اون وقت بازی یک بر صفر باخته ایران با اسپانیای فرسوده رو که هیچ کاری نتونست تو اون جام انجام بده رو نمی گی معجزه بود تو همون جام ژاپن معجزه کرد .
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
به 1449. واقعا شما تصور می کنید ایران اگر کیروش نبود به هیچ جا نمی رسید. شاید این فدراسیون و این تشکیلات فاسد به جایی نمی رسد ولی ایران اگر شایسته سالاری بود میر سید. شاید تصور میکنید اگر کیروش نبود ایران باید 15 هیچ از اسپانیا می باخت! بابا . یه کم مطالعه کن. ایران با یک مربی سه بار قهرمان متوالی جام ملتهای اسیا سد و برای اولین بار با شکست استرالیا در زمانی که اسیا و اقیانوسیه فقط یک سهمیه در جام جهانی داشت و جام جهانی فقط 16 تیم در دنیا می توانستند به ان بروند با یک مربی ایرانی ولی کار بلد توانست در اولین بازی خود با یکی از 8 تیم برگزیده اروپا مهد فوتبال یعنی اسکاتلند و با درخشش زنده یاد حجازی که هرگز مرام خود در فوتبال ایران را مانند عزت الله انتظامی در سینمای ایران فدا نکرد مساوی کند و از پدیده تکرار نشدنی فوتبال ان سالهای دنیا یعین هلند که دو بار به فینال مسابقات رسید ابرومندانه شکست بخورد. شماها جوری صحبت می کنید که انگار تاریخ ایران فقط در این چند ده سال شروع شده و اگر کیروش موزامبیکی نبود یا اگر فلان خط نبود کار ایران تمام بود یا داعش خوزستان را هم گرفته بود! نه عزیز. اگر شما باور می کنید که کیروش دویست هزار دلار به یک موسسه خیریه در ایران کمک کرده باشد ما هم باور می کنیم که کیروش عالی بود. دیدید که یک مربی دست سوم و جوان ایتالیایی با دست خالی و بدون حاشیه چه معجزه ای در فوتبال ایران و استقلال کرد ولی انقدر اذیتش کردند که بنده خدا را فراری دادند. کیروش اگر از بطلمیوس بدتر نبود بهتر نبود ...
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
واقعا شما تصور می کنید ایران اگر کیروش نبود به هیچ جا نمی رسید و باید 15 بر هیج از اسپانیا که حتی به نیمه نهایی هم نرسید شکست میخورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
زادگاه مافیا زو خوب اومدی
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
این دوست 1449 ما احتمالا انقدر جوان است که تمام تاریخ فوتبال ایران برای او هما سالهای کیروش و تعاریف فردوسی پول از کیروش است و متاسفانه انقدر اهل مطالعه نیست که نگاهی به نتایج دوران درخشان ایران در دهه 70 میلادی با مربیان شایسته ایرانی و خارجی مانند کخ بیاندازد . تاریخ برای او از زمانی شروع می شود که یادش می اید!
آقای سلطانی فر بدترین مسئول ورزش درتاریخ کشور بوده است وزیر که نبایستی بچه بازی دربیاره استقلال رو کی به این روز نشاند تیمی که هنوزم که هنوزه باسابقه درخشانش سومین تیم پرافتخار قاره کهن میباشد خودشو کشت تا یک درست کنه باجمع وتفریق لگنهای داخلی یک ستاره قلابی به سینه تیم سوگلیش بچسبونه سلطانی فر یادت باشه میلیونها جام داخلی پی در پی اونم بارانت به یک جام آسیائی نمی ارزه اینو قانون حاکم برجهان میگه حجازی روحت شاد که 27 ساله بازنشسته ات کردند
پاسخ ها
منصوریان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
دخترگلم استقلال بامردان روزگار یعنی ناصرخان حجازی که ایستاده مرد ومنصورخان که ازجیبش خرج میکرد و مرحوم رضا احدی و آقارضا حسن زاده وگل سرسبد فورواردها عباس سرخاب این مرد مومن باغیرت سالیان سال پرافتخارترین تیم آسیا بود اما دست نا فوتبالیها و سیاست بازان این تیمو تا رده سومی آسیا سقوط داده ولی خدا باماست
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
خانم نسبتا محترم اولا اینجا حرف تیم ملی دوما قانون فوتبال جهان میگه هر ده قهرمانی یک ستاره.اگ قهرمانی تو لیگ های قاره ای ملاک بود الان رئال باید ۱۲تا ستاره داشته باشه.سوما ستاره های قلابی شما ثبت لوگوی باشگاهتون ک فتل ثبت کرده الان تیم های دیگ استقلال مثل والیبال و دوچرخه سواری و...همه این دو ستاره رو دارن چون لوگوی باشگاه در صورتی ک ستاره ای اگ باشه تیم فوتبال گرفته نه دوچرخه سواری پس انقدر نگید ستاره ستاره.ستاره ای اصل ک تو لیگ اون کشور ده تا قهرمانی داشته باشی.بعدشم وزارت ورزش ک پول ما رو میگیره میده ب شما پس شماها لطفا ببنید دهان رو. یکم تحقیق کن بعد دُرررررر فشانی کنید.
دادستانی میتواند علیه این افراد مخصوصا ریس وقت فدراسیون فوتبال ، تاج ، اعلام جرم نماید و از طریق اینترپل و حتی کمیته ضد فساد فیفا اقدام نماید،
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
باشه حالا که گرمه بعد ببینیم چی میشه
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
همه با همن عمو بیدار شو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
از خودشونه
وزير بسيار بى كفايتيست و جريمه ى اين بى كفايتى بايد از جيب مردم پرداخت شود.
تا كى بايد اينگونه افراد بر مناصب مهم سيطره داشته باشند؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
تا وقتی بشینی پشت کامپیوترت قر بزنی اونا اون بیرون همه جارو, جارو میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
اگر این موضوع حقیقت داشته باشه دیگه اسمش بی کفایتی نیست می تونه خیلی چیزای دیگه باشه
ویلموتس مثل منصوریان بدرد تیمهای بزرگ نمیخوره ولی پای ارز ودلالی وسط بود امیرقلعه یک باخت با تیم ملی نداشت فقط درضربات پنالتی حذف شد چارتا مثل ویلموتسو توجیبش میذاره ارزم نمیخواد این مدیریت بچه بازی سلطانی فر کی تموم میشه حیف که مجلس درست وحسابی نداریم
پاسخ ها
رویا
| Afghanistan |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
از اب گل الود ماهی نگیرید استقلال به فکر خودش باشه .ضمنا فساد واقعا نهادینه شده جایی هست که شما از رانت و سوئ استفاده ندیده باشی و نشنیده باشید
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
امیر قله خودش سلطان مسائل پشت پرده است.دست بردارید دوست عزیز
تابناک چرا در مورد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون دیگه مطلبی نمینویسی؟ بهت دستور دادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
سایتتون خرابه فکر کنم . منفی دادم بهذاین کامنت ولی مثبت حساب کرد !
شرم بر تو باد ای دولت تدبیر و امید

شرم.
این وزیر کلیت ورزش و خصوصن فوتبال رو نابود کرده و منزلت فوتبال رو در حد لیگ فاسد داخل و کلکسیونی از اسنپ کاپ ها پایین در آورده و بقیه امور رو به حال خود رها کرده
اگر یک بار فقط یک بار عامل اصلی و دستور دهنده اینگونه قراردادها به دست عدالت سپرده شود ، شاهد موارد مشابه نخواهیم بود. ضمنا چنانچه فساد در این قرارداد اثبات گردد ویلموتس نمی تواند این مقدار از ایران بگیرد. وزیر وزرش متهم اصلی این فساد و نابسامانی است. کیروش را که مدیر توانایی بود نتوانستند تحمل کنند
اون سری از دوستان دلال دلار که هی علیه بورس تبلیغ میکنن و بورس رو عامل تورم میدونن واقعا هدفشون فقط گمراه کردن ملت و سوق دادن مردم به سمت خرید دلار هست تا جیبشون پر پول بشه.
تنها چیزی که در شرایط فعلی میتونه جلوی تورم و نقدینگی رو بگیره بورسه. اینکه بورس در یک روز 4 درصد رشد میکنه به چه معناست؟ یعنی 4 درصد نقدینگی جمع شده و در بخش صنعت سرمایه گذاری شده. یعنی عوض تبدیل شدن پول به دلار و افزایش قیمت دلار و افزایش بدبختی مردم، رفته در صنعت سرمایه گذاری شده و از طرفی نقدینگی مردم کاهش پیدا کرده پس تورم کنترل میشه.
دوستان مراقب شیطنت دلال های دلار و طلا باشید. سود این افزاد در نابسامانی ارزی و تورم هست. تا بورس رشد میکنه سم پاشی این افراد شروع میشه چون تنها عامل بازدارنده برای دلالها محسوب میشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
حالت خوش نیست
اولا :بووووووووورسسسسسسسسسس
ثانیا: صفحه ورزشی است
ثالثا:دلال بورس و طلا و دلار همگی شان دلال هستن و هیچ کدام بر دیگری رجحان ندارد
رابعا: خدا شفای عاجلت دهد
خامسا: بوووووووووووووووووووررررررررررررسسسسسس
ششما وهفتما: باز هم بوووووووررررررسسسییسس یادت نرود
تاسف انگیزه
ببین زیمباوه چه حالی میکرده اند که ارزش پول ملی شان پایین
ولی بورسشان عالی و بالا بالا
علیرضا
| United States of America |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
سلام بر ناشناس ساعت 16:02
دلال دلار عزیز
از قیمت دلار چه خبر؟
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
جواب ۱۸۱۶: از کدام قسمت جواب ۱۶۰۲ فهمیدی دلال دلار است؟
منتهی اون دلال بورس که امده در صفحه ورزشی تبلیغ بورس را کرده نمی بینی؟؟؟؟
من شغلم مهندسی است و از بورس هم خوشم نمی اید چون ریسک ان بالا است ولی به کسی هم توهین‌نمیکنم.
اتفاقا دوست ۱۶۰۲ حرف درستی زده که تمام این شغلها دلالی است و فرقی بین هم نیست منتهی شما او را دلال ارز و دلارش
کردی بر چه اساس نمی دانم؟؟؟؟؟؟
بورسهای معتبر در ایام کرونا نزولی بودند ولی بورس ایران و زیمباوه و ونزوئلا تماما مثبت!!!!به یکدیگر توهین نکنیم
قوه قضاییه. دزدها را بگیرید. از برج آزادی به پایین پرت کنید. تا عبرت سایر مسولین بشود. مردم با شنیدن این خبرها خون دل می خورند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
همه شون خودی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
یعنی خودکشی کنه !؟پس کی بمونه دیگه به جرائم رسیدگی کنه !؟
با تشکر از روشنگری تابناک, مسئولان محترم قوه قضاییه, لازم است دستور رسیدگی به این پرونده را داده و شخص منسوب وزیر در هلند را جهت بررسی به مراجع ذیصلاح از جمله دادستانی محترم انقلاب فرا بخوانند. یا از طریق پلیس اینترپل دستور بازداشت آقای مازیار تشکری با نام مستعار" تیمجانی" صادر شود. جهت اطلاع, این شخص با توجه به ارتباط خوب با وزیر, میلیون ها یورو در سالهای گذشته از کشور عزیزمان و مردم مظلوم را به تاراج برده است.
مرکز فرهنگی ایران و هلند: از روزنه های نفوذ تشکیلات فراماسونری در ایران...
تابناک منتشر میکند کمیسر متهم میکند .
احسنت . رسالت اصلی روزنامه ها افشای چنین مفاسدی است
قابل توجه مراجع عظام ! کجای این تصاویر فرهنگی بود ، کجای این جمع رنگ و بوی فرهنگ ایرانی اسلامی داشت؟؟!
سلطانی فر از دسته مدیران نالایق دوران هاشمی است که هر جا رفته اثرات اقدامات ناپختش برای سالیان سال از بین نرفته. یه نمونه دیگه از مدیریت گلنگی این فرد استانداری استان مرکزی است. سنگ بنای طرحهای ظالمانه و بی منطقی رو اونجا گذشته که هنوز بعد از 25 سال کسی نتونسته کلاف سر در گم اون رو باز کنه .
پرونده به این بزرگی دزدی تو روز روشن از جیب ملت و منتظر حرکت قوه قضائیه
تمام بدبختی تیم ملی و در هم ریختگی لیگ زیر سر وزیره با فراری دادن کیروش تیم ملی رو بدبخت کرد.الان نمیتونه با تکذیت بار گناهشو کم کنه اینقدر تو مسائل فوتبال دخالت میکنه که حتی چیدمان داورا هم بدون اجازش انجام نمیشه
سلطانی فر وزارتو رها کن
درود بر تابی.تابحال ورزش ایران مدیری به این بی کفایتی به خود ندیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
بی کفایت که هستند. اما دزدهای قهاری هستند خداییش. ملت را سرگرم یک دعوای مسخره 40 ساله با آمریکا کردند که چه ؟ 70 سال پیش چرا به نفع شاه ؛ مصدق را کنار زدی؛ از آنطرف تمام ثروت کشور و ملت را جارو کردند هم برای خودشان هم برای اذناب همون آمریکا . آنطور باشید که همانگونه علی ع با والیان و کارگزارانش بود..
آهای مردم ، اگه نمیدونید بدونید که به همین ویلموتس روزی یه میلیارد تومان حقوق میدادن . روزی یک میلیارد . . . .
آزادی بیان چرا درحد مفاسد فوتباله من میگم به آمریکا نگاه کنید کسی جرات خلاف نداره چون خط قرمزی وجود نداره ترامپ میگه ارتش بیاد میدان وزیر دفاع میگه نه ما همچین رسالتی نداریم یا رئیس پلیس فلان ایالت ترامپو احمق خطاب میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
عوضش ما خیلی خوبیم!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
سکوت کن ای بی بصیرت دشمن نشناس. در این برهه حساس کنونی , دشمنان میخوان دشمنی کنن , شما چرا با دشمنان همراهی میکنی ای بی بصیرت . دشمن شناس باش تا دشمن را از بین ببری!
هیچکسی نگفت تابی دمت گرم.
میلیاردها پول همیجوری داره از بین میره بعد که به حقوق بازنشستها میرسه میگن پول نداریم ،،،،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
ایران هر از چند قرنی دچار حمله اجانب و غارت گسترده میشه و عجیب اینه که مردمش هم با مهاجمین همکاری میکنند و حتی از اسامی جنایتکارترینشون برای نامیدن فرزندانش استفاده میکنه. چنگیز؛ تیمور؛ اسکندر، آتیلا، خانم؛ خان و الخ.....فکر نمیکنید مردمی که در این پهنه جغراقیایی زندگی میکنند به شدت دچار انحطاط اخلاقی و فرهنگی هستند؟؟
مملکت بخور بخوره! مدیران ورزشی نیز از این بخور بخورها حق دارند! زیرا میدانند کسی آنها را بازخواست نخواهد کرد! نوشتن را چه سود!
سمتی نمانده که سلطانی فر نداشته باشد. بر ایران این مدیران ننگ است
بخوریدو بیاشامید اسراف هم بکنید
فقط #استیضاح سلطانی فر . وزیری که به حرف کارگذار مرکز فرهنگی ابران و هلند گوش بده برای انتخاب سرمربی جز استیضاح هیچی بذاش قابل قبول نیست
خاکم به سرآمد توچرا خنده لبانی ؟
این گفته که گفتی به عمل هیچ توانی؟
بشنیده ام از دولتیان وام گرفتی
شاید که زِ شادیِ همان سرخ زبانی
من واقعا متعجبم از این همه فساد عیان و آشکار در یک وزارت خانه از وزیر تا آبدارچی های فدراسیون‌ها.

چرا هیچ کس به این فسادها رسیدگی نمیکند؟ چرا در دولت و نهادهای حکومتی تا این حد راحت فساد صورت می گیرد و بعد هم هیچ به هیچ.
کشور هر چی میکشه از دست آقای ساکت هست. ای خدا رسواش کن.
اینم از عاقبت مدیران بیسواد که از مجلس مثلا تدبیر رای گرفتن.اروپایی ها به راحتی آنها را فریب داده و ثروت های مملکت را به جیب زدند
رد پای سفیر و پسر اقای وزیر و تاج و بخصوص اقای ... که همه کاره وکار چاق کن فدراسیون ایشان بود بطوری که حتی انتخاب مترجم ویلتموس هم توسط او با رشوه بوده را هم دنبال کنید .افای تشکری تنها نمیخوره
چرا مسببین این همه غارت اموال عمومی و بی مبالاتی مسئولین ورزش کشور که آتش به اموال عمومی زده اند را محاکمه و جریمه نمی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
مصونیت دارند
عوارض پول مفت و گردن کلفت
مدیر اصفهانی را فهمیدم ولی یزدی اون را نه؟!
لعنت بر تمام دزدان ایران .
سربازان امام زمان عج وبقیه نهاد هایی که جاسوس رو تو اسمون شکار می کنند دقیقا توی این قبیل ماجرا ها کجایند؟
من كه باور ندارم اين قرارداد بدون سوء استفاده كلان دست اندركاران ، تنظيم شده باشد
والا تو کشور سازمان بازرسی و دیوان محاسبات واسه یک ریال جا به جا شدن پول ما رو یه صلابه میکشن نمیدونم این همه ارز که میتونه حلال خیلی از مشکلات باشه توی قرارداد های بازیکنان و مربیان خارجی تو کشور به تاراج میره حتی یک نفر نیست که یک سوال ازشون بپرسه.
همانطور که نژاد پرستی در امریکا سیستماتیک است فساد در ایران هم همانگونه است با این تفاوت که مردم امریکا می توانند فریاد بزنند و مردم ایران نمی توانند.
بیزنس سلطانی و ویلموتس بوده. این وسط هم گارچاق کن تاج و دنباله روهاش درصد بردن. به ویلموتس گفتن بیا از این خوان گسترده تو چند ماه یک میلیون دلار بر دار. بقیش هم با ما. 7 تا دیگه بین رفقا تقسیم میشه.
چرا که نه
تازه فکر کن این وزارت ورزشه ببین تو وزارت نفت و نیرو و ارتباطات چه میکنن سر خرید تجهیزات و تعمیرات و نگهداری و ......
تیمهای وزارت ورزش مایه فساد مالی هستند
به نظر من اگر یک بار با قاطعیت با مفاسد اینچمینی برخورد شود جلوی بسیاری از این رانت ها و دزدی ها گرفته میشود
چرا اسم ساکت را حذف میکنید شما هم بله
قران میفرماید رشوه دهنده و گیرنده هر دو در اتشند ولی در ایران فقط دهنده اعدام میشود بابک زنجانی ومظلومان اگه میخواهید فساد ریشه کن شود مدیران را که زمینه فساد را فراهم میکنند باید اعدام کنید مثل چین
وزارت ورزش در توضیحه ای که منتشر کرده گفته که نامه هایی فراوان در امور مختلف به وزارت ورزش واصل می شود حال باید از ایشان پرسید مثلا در انتخابت مربیان تیم ملی چه تعداد نامه واصل شده و چرا از چندین نامه واصل شده حاوی پیشنهاد برای مربی فوتبال کشور فقط همین یک نامه توسط وزیر پاراف و به فدراسیون فوتبال ارسال می شود
اگر آنچه در این مطلب آمده درست باشد آنگاه باید پرسید که چه منفعتی در این قرارداد برای وزیر ورزش یا مازیار تشکری تیمجانی وجود داشته است. از آنجا که همه ی مبلغ قرارداد به ویلتموث میرسد عملا از مبلغ قرارداد چیزی نصیب این دو نفر نمی شود.
مساله سوم این است که حتی اگر وزیر ورزش توصیه کند یا دستور بدهد انتخاب مربی تیم ملی فرایندی دارد که باید در فدراسیون فوتبال طی شود و افشای نامه وزیر رافع مسئولیت مسئولان وقت فدراسیون فوتبال نیست. آنها نمی توانند با دستور وزیر ورزش یا توصیه او دست به انتخاب بزنند و باید کار را با روش قانونی پیش برند
مساله نهایی هم اینکه بسیاری از مواردی که تحت عنوان فساد ارزی مطرح می شود شامل پولهایی است که با پرداخت پورسانتهای سنگین برای گروههای نیابتی در خارج از کشور ارسال می شوند و در این موارد ما با مفاسدی مواجه می شویم که علیرغم پیگیری های طولانی و پر سر و صدا عملا به نتیجه خاصی نمیرسند. مثلا پرونده بابک زنجانی و خاوری و ... در اینگونه پرونده ها ظاهرا دستگاه قضایی حرفی برای گفتن ندارد. آنها فقط می گویند دستمان به خاوری نمیرسد، یا می گویند بابک زنجانی جای پولها را نمی گوید. و البته ما مردم هم چاره ای جز باور کردن این سخنان گهربار نداریم.!!!!!!!!!
هی غارت هی هی
بسمه تعالی 99/3/20
پرونده توسط دستگاههای اطلاعاتی تهیه به قوه قضائیه ارسال فرمایند
تاباندبازی ومافیادرفوتبال ایران ریشه کن شود
دستکاههای اطلاعاتی شرعا"وقانونا"بایستی اقدام قاطع نمایند.
ومن الله التوفیق
بازهم میگید رانت نیست ،فساد نیست ما ازخیلی کشورهاتوسعه یافته بهتریم...،باباماشاءالله
به کدخدا.....؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها