بازدید 15538

کرونا در گیلان فعال است

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر اینکه مردم باید مسائل بهداشتی اعلام شده را جدی بگیرند، گفت: بیماری کرونا همچنان در کشور و استان گیلان فعال است.
کد خبر: ۹۸۲۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳ 04 June 2020

به گزارش «تابناک». آبتین حیدرزاده در گفتگو با ایسنا، با اعلام هشدار نسبت به روند افزایشی بیماران کرونایی، اظهار کرد: بیماری کرونا همچنان در کشور و استان گیلان فعال است.

وی رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی در بین عموم و بی توجهی به توصیه‌های بهداشتی را عامل اوج گیری دوباره ویروس کرونا دانست و افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که طی هفته اخیر موارد مثبت بیماری کرونا افزایش داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر اینکه مردم باید مسائل بهداشتی اعلام شده را جدی بگیرند، گفت: روزانه حداقل ۵۰ نفر در بیمارستان‌های سطح استان به دلیل ابتلا به کرونا بستری می‌شوند؛ و لذا حدود ۶۰۰ نفر از افرادی که در تماس با این ۵۰ بیمار بودند آزمایش پی. سی. آر را انجام می‌دهند و متاسفانه موارد مثبت کرونا در میان این افراد زیاد است.

حیدرزاده، وضعیت کرونایی را عادی ندانست و تصریح کرد: مردم به ویژه افرادی که علائم ندارند و حتی در تماس با بیماران کرونایی هم نبودند، عادی سازی روابط اجتماعی در روز‌های شیوع کرونا را از ذهن خود خارج کنند.

وی یکی از راه‌های مهم قطع زنجیره انتقال این ویروس را پرهیز از تردد‌های بی مورد و سفر‌های غیر ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اگر موارد بهداشتی را جدی بگیریم می‌توانیم بیماری را در استان ثابت نگه داریم و شاهد اوج گیری احتمالی نباشیم.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان، همچنین از مردم خواست از تجمع در یک فضای بسته خودداری کنند و یادآور شد: در صورت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی حتما از ماسک استفاده کنید.

وی با بیان اینکه آماده پاسخ گویی به افراد مشکوک هستیم، اضافه کرد: اگر علایمی مانند تب، سرفه، بدن درد، لرز و خستگی را مشاهده کردید حتما در سامانه سلامت ثبت نام کنید و اگر قبلا ثبت نام کرده اید مجدد با ورود کد ملی وارد سامانه شوید و همکاران ما سریعا تماس خواهند گرفت و در صورت لزوم آزمایش رایگان انجام خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر