بازدید 19023
با اعزام بالگرد هلال احمر صورت گرفت؛

نجات کوهنورد گرفتار در ارتفاعات صخره‌ای قلعه بابک

سرپرست جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی گفت: تیم امداد هوایی و کوهستان جمعیت هلال احمر استان طی یک عملیات سخت و طاقت فرسا کوهنورد گرفتار در شکاف صخره‌های قلعه بابک را نجات دادند.
کد خبر: ۹۸۱۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۱ 30 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، حمید حسین پور اظهار داشت: امروز جمعه ۹ خرداد ۹۹ بدنبال دریافت خبر گرفتاری یک نفر از هموطنان در ارتفاعات صعب العبور و صخره‌ای قلعه بابک بلافاصله تیم امدادی هلال احمر کلیبر به محل اعزام شدند.

وی افزود: باتوجه به اعلام تیم کلیبر، این فرد بعد از صعود به قلعه بابک هنگام برگشت مسیر فنی و دیواره صخره‌ای را انتخاب می‌کند که بعلت نداشتن تجهیزات لازم کوهنوردی و صخره نوردی از ارتفاع صخره‌ای سقوط کرده و در شکاف صخره گرفتار شده بود.

سرپرست هلال احمر استان گفت: با دریافت گزارش از هلال احمر کلیبر بلافاصله بالگرد جمعیت هلال احمر استان بهمراه نجاتگران زبده تیم امداد کوهستان از تبریز به کلیبر اعزام شدند.

حسین پور خاطرنشان کرد: نجاتگران با استفاده از تجهیزات فنی و انجام عملیات‌های مخصوص کوهستان خود را به مکان کوهنورد گرفتار رسانده و اقدام به رها سازی فرد گرفتار و انتقال او به پایین کوه می‌کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان از هموطنان خواست قبل از صعود به کوه‌ها اطلاعات کافی از محل صعود را داشته و تجهیزات مناسب را بهمراه بردارند و جهت جلوگیری از مصدومیت در حین صعود و برگشت، از انتخاب مسیر‌های صعب العبور و صخره‌ای و غیر مطمئن پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات تیم‌های امداد و نجات هوایی استان، تیم امداد کوهستان استان، پایگاه امداد و نجات یوزبند کلیبر، پایگاه امداد و نجات کلان کلیبر و تیم تخصصی کوهستان کلیبر و ۱۷ تن از نجاتگران و پرسنل ایفای نقش کردند.
نجات کوهنورد گرفتار در ارتفاعات صخره‌ای قلعه بابک
 
نجات کوهنورد گرفتار در ارتفاعات صخره‌ای قلعه بابک
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل