بازدید 34500
پیمانه اقتصادی

سنگ‌اندازی ترکیه و گرجستان پیش پای صادرکنندگان ایرانی/ گردشگری جهان در آستانه ثبت بزرگ‌ترین رکود در هفتاد سال اخیر/ جدیدترین خبر از مالیات بر عایدی مسکن/ علت گرانی گوشت قرمز چیست؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بانک مرکزی چین ۳۳ میلیارد دلار به بازار‌های مالی تزریق کرد، رشد بی سابقه قیمت ذرت و گندم در بازار‌های جهانی، فروش فوق‌العاده خودرو تا پایان سال ادامه خواهد داشت، مصوبه توقف تولید پراید لازم‌الاجراست، کاهش قیمت دلار در صرافی‌های بانکی و کاهش ذخایر ارزی ترکیه را در بر دارد.
کد خبر: ۹۸۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 29 May 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بانک مرکزی چین ۳۳ میلیارد دلار به بازار‌های مالی تزریق کرد، رشد بی سابقه قیمت ذرت و گندم در بازار‌های جهانی، فروش فوق‌العاده خودرو تا پایان سال ادامه خواهد داشت، مصوبه توقف تولید پراید لازم‌الاجراست، کاهش قیمت دلار در صرافی‌های بانکی و کاهش ذخایر ارزی ترکیه را در بر دارد.

بانک مرکزی چین ۳۳ میلیارد دلار به بازارهای مالی تزریق کرد

بانک مرکزی چین روز پنج‌شنبه با قراردادهای بازخرید اوراق قرضه از بانک‌های تجاری به تزریق نقدینگی به بازارهای این کشور ادامه داد تا سطح نقدینگی بازارها را در سطح مناسبی تثبیت کند. طبق بیانیه‌ای که در وبسایت بانک مرکزی چین منتشر شده، این بانک ۲۴۰ میلیارد یوآن (معادل ۳۳.۶۷ میلیارد دلار) را از طریق قراردادهای بازخرید ۷ روزه اوراق قرضه بانک‌های تجاری به بازار تزریق کرده است. نرخ سود این قراردادها ۲.۲ درصد تعیین شده است. روز پنج‌شنبه موعد بازخرید هیچ‌ یک از قراردادهای قبلی از این نوع نبود و این باعث شد ۲۴۰ میلیارد یوآن به صورت خالص به بازار تزریق شود. طی قرارداد بازخرید اوراق قرضه، بانک مرکزی چین پروسه‌ای است که طی آن بانک مرکزی اوراق قرض بانک‌های تجاری را به نرخ بازار خریداری می‌کند و با آنها قرارداد می‌بندند که این اوراق را در آینده‌ای مشخص به آنها بفروشد.

سنگ‌اندازی ترکیه و گرجستان پیش پای صادرکنندگان ایرانی

سرپرست امور کارنه تیر و حمل و نقل بین المللی اتاق ایران از سنگ‌اندازی ترکیه و گرجستان پیش پای صادرکنندگان و کامیون‌های ایرانی خبر داد و گفت: باید از مسیر‌های جایگزینی مثل داغستان برای رساندن کالا‌های ایرانی به اروپا به جای مسیر ترکیه و گرجستان استفاده کرد. بهنام فرامرزیان درباره بسته شدن مرز‌های ایران با کشور‌های همسایه در زمان شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: پس از شیوع ویروس کرونا، ترکیه و گرجستان از پذیرش رانندگان با ملیت ایرانی امتناع کردند؛ اما پس از مدتی هر دو کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به رانندگان ترانزیت اجازه ورود دادند. در ابتدا بر اساس دستورالعمل این کشورها، رانندگان باید چهارده روز در قرنطینه قرار می‌گرفتند که ترافیک زیادی از حجم عظیم کامیون‌ها در مرز‌ها به وجود آورد. سپس برای رفع این مشکل، خط سبز را راه اندازی کردند که بر اساس آن کامیون‌ها با اسکورت گمرک آن کشور، حرکت می‌کردند که این نیز عملیاتی نشده است. در نهایت به این نتیجه رسیدند که با بررسی سلامت رانندگان، اجازه طی کردن سریع مرز‌ها و بارگیری طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت را داده و مسیر باز کردند. وی با بیان اینکه این محدودیت‌ها تنها در مرز‌های ترکیه و گرجستان نبوده و کشور‌های اروپایی نیز اعمال محدودیت داشته اند، افزود: هیچ یک از کشور‌ها برای اعمال محدودیت در تردد‌های مرزی خود، ملیت خاصی را هدف قرار نداده بودند؛ اما گرجستان و ترکیه با ورود رانندگان ایرانی کلاً مخالفت کردند که در ابتدا ناشی از شیوع ویروس کرونا بود؛ اما در ادامه آن فراتر از بحث کرونا است. / اکسپورتنا

رشد بی سابقه قیمت ذرت و گندم در بازار‌های جهانی

دیروز در بازار‌های جهانی قیمت گندم و خوراک دام افزایش قابل توجهی داشتند، به طوری که هر بوشل گندم به قیمت ۶ دلار و ذرت ۶.۲۵ دلار افزایش یافتند. قیمت سویای خوراکی هم ۱.۵ دلار با افزایش همراه شد. قیمت دانه‌های قیمتی کاهش داشتند، به طوری که دانه روغنی سویا ۴۵ سنت و دانه روغنی کانولا ۲.۶ دلار با کاهش مواجه شدند. در گروه دام‌ها نیز دام زنده ۳۷ سنت و دام پرواری ۳۵ سنت کاهش قیمت را تجربه کردند. /فارس

فروش فوق‌العاده خودرو تا پایان سال ادامه خواهد داشت

عباس تابش، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به شیوه جدید فروش ۲۵ هزار خودرو به روش قرعه‌کشی گفت: سازمان حمایت به عنوان عضو ثابت کمیته خودرو در بخش تولید، ساماندهی شیوه‌های فروش و تنظیم بازار نقش‌آفرینی می‌کند. فروش فوق‌العاده خودرو با هدف واگذاری محصولات خودروسازان به مصرف‌کننده واقعی به شیوه فروش مبتنی‌بر قرعه‌کشی کنونی ختم نخواهد شد و تا پایان سال در سه مرحله دیگر ادامه خواهد داشت. /رادیو اقتصاد

مصوبه توقف تولید پراید لازم‌الاجراست

با افزایش نجومی قیمت خودرو در هفته‌های گذشته، یکی از راه حل‌هایی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) مطرح شد و بیستم اردیبهشت معاون امور صنایع وزارت صمت از بررسی تداوم تولید خودروی پراید ۱۳۱ با حضور مراجع تصمیم‌گیر تا ساماندهی بازار خودرو خبر داده بود، انتقاد‌هایی به دنبال داشت. با وجود این، وحید مرندی مقدم - معاون سازمان ملی استاندارد - در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مصوبه شورای عالی استاندارد به قوت خود باقی است، اظهار کرد: این مصوبه برای سازمان استاندارد لازم‌الاجراست و تاکنون مصوبه دیگری هم در این زمینه صادر نشده است.

گفتنی است، تولید پراید و پژو ۴۰۵ در پی تصویب استاندارد‌های هشتادوپنج‌گانه خودرو متوقف شد و سال گذشته براساس تصویب شورای عالی استاندارد، مقرر شد که پراید از ابتدای مرداد امسال و پژو ۴۰۵ از ابتدای خرداد امسال دیگر تولید نشود.

تعمیق همکاری رنو و نیسان

سه شرکت خودروسازی رنو، نیسان و میتسوبیشی به‌ تازگی از جزئیات استراتژی جدید خود برای تعمیق همکاری‌ها در توسعه و تولید خودرو پرده برداشتند تا بتوانند به‌ عنوان یک گروه متحد در خودروسازی به حیات خود ادامه دهند. این سه خودروساز هم‌اکنون با پیامد‌های شدید ناشی از شیوع ویروس کرونا و افت تقاضا مواجه هستند؛ آن ‌هم درست در زمانی که تلاش می‌کردند تا به اختلافات خود که پس از بازداشت کارلوس گوسن، رئیس پیشین نیسان ایجاد شده بود پایان دهند. کارلوس گوسن که مهره حیاتی اتحاد بین این سه شرکت بود در اواخر سال ۲۰۱۷ به اتهام فساد مالی در توکیو بازداشت شد و پس از آن با آغاز بحران مدیریتی در نیسان، عملکرد این خودروساز و متحدان آن نیز تحت‌تاثیر قرار گرفت. نیسان بیش از دو خودروساز دیگر درگیر بحران‌های ناشی از کنار رفتن گوسن بوده و سودآوری این غول خودروساز ژاپنی در این مدت با صدمات جبران‌ناپذیری روبه‌رو شد.

گردشگری جهان در آستانه ثبت بزرگ‌ترین رکود در هفتاد سال اخیر

بر اساس اعلام سازمان گردشگری جهان (UNWTO) صنعت گردشگری بین المللی در سال جاری در بیشترین افت خود از زمان ثبت آمار در دهه ۵۰ میلادی، در آستانه ریزش ۷۰ درصدی قرار دارد. «زوراب پولولیکاشویلی» دبیرکل این نهاد که یکی از آژانس‌های سازمان ملل متحد محسوب می‌شود، در گفتگو با نشریه آلمانی Handelsblatt با اشاره به این پیش‌بینی گفت که چنین برآوردی در خصوص این صنعت کرونازده، براساس این فرض انجام شده است که کشور‌های جهان بتدریج و از ماه آگوست مرز‌های خود را باز کنند. بر اساس آمار رویترز، کووید-۱۹ تاکنون بیش از ۵.۵ میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده کرده و بالغ بر ۳۵۷ هزار تن را به کام مرگ کشانده است. /ایبِنا

کاهش قیمت دلار در صرافی‌های بانکی

در آخرین روز هفته، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی سطح کشور، به نرخ ۱۶۹۵۰ تومان از مردم خریداری و با افت ۱۰۰ تومانی به رقم ۱۷۰۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۱۸۴۵۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۱۸۵۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که همانند دلار، نسبت به روز چهارشنبه، ۱۰۰ تومان کاهش داشته است.

ذخایر ارزی ترکیه کاهش یافت

طبق اعلام بانک مرکزی ترکیه، ۵۰.۱ میلیارد دلار از ذخایر ارزی این کشور به شکل اسکناس بوده که نسبت به ماه قبل ۱۵.۵ درصد کمتر شده است. از سوی دیگر، اما میزان ذخایر طلای این کشور با افزایش ۱۰.۸ درصدی در ماه آوریل به ۳۴.۸ میلیارد دلار رسیده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل میزان ذخایر طلا ترکیه ۱.۲ درصد و میزان ذخایر ارزی هفت درصد کاهش پیدا کرده است.

رکورد ذخایر طلا و ارز ترکیه درسال‌های اخیر مربوط به دسامبر سال ۲۰۱۳ بوده که طی آن این کشور ۱۳۶ میلیارد دلار ذخایر طلا و ارز شامل ۲۱ میلیارد دلار طلا در اختیار داشت. ماه گذشته و به دنبال بحران ارزی که منجر به سقوط ۱۴ درصدی ارزش پول ملی این کشور شد، بانک مرکزی مجبور شد، بخش بزرگی از ذخایر ارزی خود را به بازار تزریق کند، اما با بهبود تدریجی وضعیت، روند تقویت ذخایر ارزی مجددا آغاز شده است.

جدیدترین خبر از مالیات بر عایدی مسکن

معاون اقتصادی وزارت اقتصاد با بیان اینکه پیشنهاد وزارت اقتصاد در خصوص مالیات بر عایدی سرمایه در اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم لحاظ شده است گفت: پیش نویس این لایحه در کمیسیون اقتصاد هیات دولت است، اما با توجه به فضای ایجاد شده در بازار مسکن شرایطی فراهم شد تا این لایحه مستقیم در دستور کار کمیته اصلی کمیسیون اقتصادی هیئت دولت قرار گیرد. محمدعلی دهقان دهنوی افزود، بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده پیش نویس لایحه مذکور (از کمیته فرعی) به صورت مستقیم در کمیته اصلی کمیسیون اقتصادی بررسی خواهد شد و بلافاصله به هیئت دولت ارسال می‌شود. این مقام مسئول در وزارت اقتصاد تاکید کرد، لایحه مذکور عملاً در مسیر تصویب دولت قرار گرفته است و ما تلاش می‌کنیم هر چه سریع‌تر و طی سال ۹۹ مالیات بر عایدی مسکن عملیاتی شود. /تسنیم

علت گرانی گوشت قرمز چیست؟

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران گفت: دلال بازی، افزایش تقاضا و بالا رفتن هزینه‌های تمام شده تولید علت گرانی گوشت قرمز است. سعید سلطانی سروستانی افزود: با وجود افزایش هزینه‌های تمام شده تولید در سالجاری از جمله رشد قیمت نهاده‌های دامی در بازار، دام را با قیمت مناسب از دامپروران خریداری نمی‌کنند تا جایی که دام سنگین روی دست تولید کنندگان باقی مانده است. وی با اشاره به کمبود نهاده‌های دامی در بازار اظهارداشت: اکنون دامداران و دامپروران هرکیلوگرم جو ۱۳۵۰ تومانی را بالای ۲۲۰۰ تومان، ذرت ۱۵۰۰ تومانی را ۲۶۰۰ تومان و سویای ۲۴۵۰ تومان را بالای ۵۰۰۰ تومان از بازار خریداری می‌کنند که در قیمت تمام شده تولید تاثیرگذار است. به نقل از ایرنا؛ وی با بیان اینکه قیمت دام زنده تغییر چندانی نداشته است تصریح کرد: با توجه به شرایط نامساعد تولید، تولیدکنندگان ما روی هر کیلوگرم دام زنده ۱۰ درصد هم سود نمی‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران بخشی از افزایش تقاضا را مربوط به اتمام ماه مبارک رمضان دانست و گفت: البته به دلیل وجود حلقه‌های واسط بخش عمده گرانی گوشت قرمز مربوط به تهران است و دیگر شهر‌های کشور با این معضل روبرو نیستند. وی افزود: حلقه‌های واسط بین ۳۰ تا ۵۰ درصد روی گرانی قیمت گوشت قرمز نقش دارند، در حالی که تولید کننده ما روی تولیدش هیچ سودی نمی‌برد که انگیزه‌ای برای تداوم تولید داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۹
اون روزی که اعلام کردید در کنار ملت چین هستید باید فکر این روز ها را می کردید.
بریم تیبای خدا تومنی بخریم؟
از اولش نتونستید ی خودرو درست حسابی و با قیمت مناسب جیب مردم درست کنید
چه تو دلار 800 تومنی چه 17 هزار تومنی
مدیریت ضعیف باشه تقصیر این و اون میندازید
مسولیین عزیز نگران گرانی موادغذایی نباشید
هشتاد درصد مردم به نخوردن عادت کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
مجلس انقلابی در کمترین زمان ممکن ، اوضاع کشور را سامان خواهد بخشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
علت گرانی گوشت قزمز چیست ؟؟؟؟
هر وقت علت گرونی انواع مواد غذایی ، حبوبات ، خودرو ، طلا ، دلار ، مسکن و ... رو فهمیدیم این رو هم می فهمیم
علی برکت الله
دولت با انواع تصمیمات و ...... تورم را ایجاد می کند بعد برای مقابله با تورم مالیات را تنها راه می داند عایدی سرمایه اگر بیشتر از تورم باشد عایدی است آیا کسی که سکه یک میلیون تومانی سال 94 خریده است حالا شش میلیون عایدی سرمایه داشته است در حالی که هنوز هم ارزش هفت میلیون تومان او یک سکه است در خانه ، خودرو ، ...... همینطور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
مالیات دست دلال را کوتاه نمیکنه. مالیات دولت و دلال را در سود شریک میکنه بعد کی میتونه حریفشون بشه؟ مالیات به هر شکل در نهایت توسط مصرف کننده مسکن پرداخت میشه
ناشناس
| Thailand |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
منظور از کل دنیا را مخواهد بداند! بیش از ده کشور همسایه داریم با هیچ کدام روابط دوستانه نداریم. بلکه روابطه از روی ناچاری است. کشورهای صنعتی و تاثیرگذار روابط اقتصادی و تجاری یا ندارند یا محدود است. فکرش را بکن قطعات خودرو را نه می توانیم بسازیم نه وارد بکنیم. عراق و افغانستان ناچاری از ما واردات دارند آنها هم کم کم خودشان تولیداتشان را افزایش خواهند داد.
سنگ‌اندازی ترکیه و گرجستان پیش پای صادرکنندگان ایرانی هیچ امر جدیدی نیست و ترکیه با اینکه نیاز زیادی به گاز ایران دارد دوسال پیش لوله های گاز ایران را که به ترکیه می روند را به بهانه انفجار تروریستی منفجر کرد و تا به حال آنها را تعمیر نکرده اند و حتی با پیشنهاد ایران که که خود تعمیر می کنیم هم موافقت نکردند ولی برای نفوذ بیشتر در سوریه و چراغ سبز گرفتن از روسیه در سوریه گاز از روسیه وارد می کند و به آیت ترتیب هم آمریکا را راضی نگه می دارد که از ایران گاز نمی خرد و هم روسیه را تا دست باز در عملیات های تروریستی که آمریکا خودرا از سوریه کنار کشید و به ترکیه واگذار کرد نگه دارد. اردوغان همیشه با سناریو از همان اول روی کار آمدن دوپهلو بوده است. مثل سناریو فرستادن کشتی صلح بشردوستانه ترکیه به سوی فلسطین که با این حمله به کشتی اورا یک مبارز سنی مذهب جلوه دهند زیرا آقای احمدی نژاد در کشورهای مسلمان یک سنبل مبارز علیه ظلم وستم شده بود و به این ترتیب یک قطب سنی در برابر شیعه ساختند تا وحدت مسلمانان را تجزیه کنند و نفوذ ایران اسلامی را در کشورهای مسلمان تضعیف کنند.
خودتون باعث افزایش افسار گسیخته قیمت مسکن شدید مالا دنبال گرفتن مالیات یا عملا پول زور از وردم هستید؟!توان دارید قیمت ها رو بیارید پایین!
پاسخ ها
عدالت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
قیمت مسکن پایین باشد برخی مسئولین که دلال بازار مسکن هستند ضرر می کنند.
علت اصلی گرانی گوشت، گوشت خواربودن مردم است وگرنه مسئولان عزیز کارشون درسته!>
آقا این ترکیه در خرید گاز ایران هم صد تا ادا درآورد الان کمباین برده گندم مردم سوریه را بار بزند هر که حرف زد محصولش آتش می گیرد
سفر به ترکیه را ممنوع یا محدود کنید کامیون ها را هم از داغستان بفرستید برای کامیون های ترکیه هم سخت گیری کنید
جناب تابناک
در همه دنیا اصطلاحی هست بنام منافع ملی، که همه دولتها تمام سیاستهتشون را بر مبنای اون میچینن!

لزومی نداره گرجستان و ترکیه، به کشور ایران که کل دنیا با اون در جنگ و تضاده ، امتیاز بده ...!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
اگر مطلب را درست و بدون غرض بخونید متوجه میشید که گفته کل اروپا جز آن دو کشور ملیت خاصی را ملاک ممنوعیت صادرات نمی گیرند. از گرجستان و ترکیه انتظاری جز این نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
میشه منظورتون از کل دنیا رو توضیح بدین!؟
آخه تا اونجا که من میدونم کشورهای همسایه مثل ترکیه و ... تضادی با ما ندارن فقط تحت فشار هستن. کشورهای آسیایی آفریقایی و آمریکای جنوبی هم که عملا با ما کاری ندارن. کشورهای اروپایی هم که به قول شما با برجام از آمریکا فاصله گرفتن. این وسط فقط میمونه آمریکا و اسرائیل و عربستان! حالا اگر از نظر شما اینا کل دنیا هستن حق با شماست! کل دنیا با ما در تضاده
رضا
| Netherlands |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
متاسفم برات
ماليات بر خانه هاي خالي و عايدي مسكن خيلي روي كاهش قيمت موثرند ولي واقعا چرا اجرايي نميشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
اتفاقا برعکس این میتونه باعث افزایش قیمت مسکن و بدتر از اون نرخ اجاره بشه چون صاحبان خانه بعد از این طرح باید مبلغ مالیات رو بکشن روی اجاره یا قیمت فروش.
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
اتفاقا کاملا برعکسه, هزینه اش به مستاجر و خریدار منتقل میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
اينايي منفي دادن معلومه كن مخالفن و حتما نفعي دارن
سنگ‌اندازی ترکیه و گرجستان پیش پای صادرکنندگان ایرانی) صد ها بار گفتم ترکیه و امارات توی 60 سال اخیر هیچوقت با ایران خوب نبوده و همیشه ایران را رقیب خود میدیدند و ما اشتباه کردیم که برای اردوغان تفاوت قایل شدیم و به او بر علیه کودتاگران کمک کردیم اردوغان فقط به قدرت فکر میکند و مخالفتش با اسراییل هم برای این است که خود را سردمدار کشورهای اسلامی معرفی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
شماها قاچاق و کوله داری نکنین ادعاهاتون پیشکش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
ترکیه سالهاست با اسرائیل تجلرت داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
به نظر من احتمالا مخالفتش با اسرائیل هم عوام فریبی است
مالیات بر عایدی مسکن؟؟
اگه تورم ثابت باشه اگه ارزش پول ثابت باشه اونوقت اگه کسی مالی داشت که به هر دلیل گرون شد میشه عایدی نه با افزایش تورم و کاهش ارزش پول.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
اینها از آب کره میگیرن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
اونی که مالی نداشته باشه چه خاکی بر سرش بریزه؟؟؟روز به روز بدبخت تر نمیشه؟؟
به خاطر این که چین رو داشته باشین همه دنیا رو از دست دادین!افرین.
مالیات برعایدی سرمایه = تیرخلاص برپیکرنحیف بورس
من یکبار با زن وبچه باماشین شخصی وارد گرجستان شدم ویکهفته ماشینم بدلیل جریمه خدمه یک کشتی گرجی توسط ما در خلیج فارس توقیف شد وبعد از پرداخت هزار لاری جریمه پس از کلی توهین وتحقیر اجازه خروج دادند
#مجلس باید بحران مسکن را حل کنند
وگرنه باعث بزرگترین بحرانهای اجتماعی و اقتصادی خواهد شد .


بزرگترین بحران ایران
مسکن است .

فقط یک عده دلال و سفته باز دارند سودهای کلان می برند و هیچ مالیاتی نمی دهند
و هر روز مردم را بدبخت تر و در به در می کنند .

قبلا مردم تلاش می کردند از یک منطقه به منطقه بالاتر بروند و یا آپارتمان خود را کمی بزرگتر کنند.

الان اجاره نشین ها که به حاشیه شهرها پناه برده اند و آنها که حاشیه نشین بودند به حلبی آبادها کوچ می کنند .

خریداران واقعی مسکن هم از بازار خارج شده اند و دیگر توان خرید مسکن ندارند .

فقط سفته بازان مانده اند که هر روز با بهانه های مختلف مانند افزایش نرخ ارز و غیره ،
قیمتها را بالا می برند .

اگر کمی تحقیق شود مشاهده خواهد شد
برخی از افراد ۵ الی ۵۰۰ آپارتمان و زمین دارند که نمونه روشن احتکار می باشد و هر روز قیمت آنها را بالا می برند و هیچ مالیاتی نیز نمی دهند .


مهمترین و بحرانی ترین بازار ،
بازار مسکن و به قول معرف بازار سرپناه مردم عادی است .
آقایون سیاستمدار و اقتصاد دان تو رو بخدا دست از سر مسکن بردارید. مردم را بدبخت کردید با این تئوری ها. هر پولی که از مالکان و سازندگان به هر عنوانی مثلا مالیات بر ساخت و ساز و مالیات بر عایدی و ... بگیرید می کشند بر روی مبلغ فروش ملک و از مصرف کنندگان بدبخت می گیرند . شما فقط به فکر خودتان هستید نه مردم. همین که صحبت این مالیات ها را کرده اید خانه را گران کرده اند
سلام
من گاوداری دارم گوشت گاو را دارن از ما کیلویی (دام زنده آماده کشتار) 25000 تومان می خرند که وقتی گاو زبح شود گوشت ش میشه کیلویی 50 تا 52 هزارتومان و این برا دامدار به جز ضرر چیزی نداره با این قیمتی که داران از دامدار میخرن باید گوشت گاو تو قصابی کیلویی 55 تا 58 تومان در بیاد ولی متاسفانه این وسط تولید کننده بیچاره و مصرف کننده هستن که متضرر می شوند
تابناک عزیز لطفا صدای ما را به مسوولین برسان
ما دردمون رو به کجا ببریم
بس کنید این حرف ها را "قیمت دام زنده تغییر چندانی نداشته است " گوشت کیلویی 12 هزارتومان ابتدای دولت قبل را تا 120 هزار تومان شده یعنی حدود 10 برابر درهمین دولت 30 هزارتومان شده4 برابر میخواهم بینم این علف مراتع بر مبنای قیمت دلار محاسبه می شود چند درصددامداران از خوراک وارداتی استفاده میکنند که همه گوشت تولید کشور با قیمت دلار محاسبه می شود
عزت یعنی اینکه من با پاسپورت ایرانی میخواستم وازد گزجستان یشم کلی توهین بهم شد اما طرف از آن سر دنیا پاسپورت استرالیایی با لبخند پلیس گرجستان وارد میشود.
کجاست او که میگقت شما هر جای دنیا که میگی ایراتی هستی چنان تحویلت میگیرن.
قیمت مسکن سال دیگه کاهش پیدا می کنه امسال همین قیمت باقی می مونه
محمدعلی دهقان دهنوی افزود، بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده پیش نویس لایحه مذکور (از کمیته فرعی) به صورت مستقیم در کمیته اصلی کمیسیون اقتصادی بررسی خواهد شد و بلافاصله به هیئت دولت ارسال می‌شود. این مقام مسئول در وزارت اقتصاد تاکید کرد، لایحه مذکور عملاً در مسیر تصویب دولت قرار گرفته است و ما تلاش می‌کنیم هر چه سریع‌تر و طی سال ۹۹ مالیات بر عایدی مسکن عملیاتی شود.

چقدر شعار می دهید؟ پس کی عملیاتی و اجرایی خواهد شد؟
اصلا این طور نیست. مالیات بر خانه های خالی و مالیات بر املاک لوکس و مالیات بر عایدی سرمایه در اغلب کشورهای جهان اعم از پیشرفته و در حال توسعه دارد اجرا میشود و راهکارهای بسیار خوبی دارد که فبرد نتواند به راحتی مالیات را بر خریدار تحمیل کند. اگر این کار را بکند باید درصد سنگین تری مالیات بدهد و قیمت خارج از میانگین منطقه زیر ذره بین مجدد سازمان امور مالیاتی خواهد رفت و ضمنا کسی که گران بخرد در آینده امید سودآوری آن بسیار کاهش خواهد یافت و مالیات مزبور حالت تصاعدی دارد و هر چه تفاوت قیمت فروش با خرید بالاتر برود درصد مالیات به صورت اهرم فشار عمل میکند و مالیات پرداختی فروشنده بیشتر میشود. البته باید به این مالیات مالیات چندمسکنی یا تملک املاک متعدد نیز اضافه شود تا اصولا جلوی خرید بیش از نیاز و احتکار ملک توسط دلال ها گرفته بشود و هر فردی اگر بیش از دو ملک را خریداری و برای سرمایه گذاری نگه داشت موظف به پرداخت مالیات بر ثروت شود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر