بازدید 33481

آخرین آمار کرونا تا هفتم خرداد ۹۹ / بیش از ۱۱۱ هزار بیمار بهبود یافته و ترخیص شده‌اند

از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۲۰۸۰ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، اما هنوز برخی بستری هستند و حال عمومی ۲۵۵۱ تن از ایشان «نامساعد» گزارش شده است.
کد خبر: ۹۸۰۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 27 May 2020
تابناک اجتماعیپس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان از ۱۴۱ هزار تن گذشت.
 

به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک و بر اساس آزمایش‌ها، از ظهر دیروز تا ظهر امروز، ابتلای ۲۰۸۰ تن به کووید-۱۹ قطعی شده است. با احتساب این افراد، آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۱۴۱ هزار و ۵۹۱ تن رسید.

وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۴۱۲ مورد بستری و یک هزار و ۶۶۸ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۵۶ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۷۵۶۴ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۱۱۱ هزار و ۱۷۶ تن بهبود یافته‌اند و البته ۲۵۵۱ تن از بیماران بستری از جمله افرادِ بدحال (Critical) هستند که امیدواریم با مراقبت‌های کادر درمانی، دعای خیر شما و الطاف حق بهبود پیدا کنند.

جهانپور افزود: تا کنون ۸۵۶ هزار و ۵۴۶ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت به انجام رسیده است.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۶.۴ درصد است که با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۱۲.۶ درصد فاصله محسوسی دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران ۹۳.۶ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.

 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
در شهر نیویورک و کشورهای اروپایی مانند اسپانیا و فرانسه و ایتالیا و المان و انگلیس و... میزان قربانیان روزانه کرونا نسبت به اوج ان در این شهرها و کشورها تا یک دهم یا بیشتر کاهش یافته. ولی میزان قربانیان در ایران متاسفانه نسبت به اوج اعلام تنها نصف یا حداکثر یک سوم کاهش یافته. حالا از دو حال خارج نیست. یا ان کشورها به مراتب از ما در مدیریت و مهار و کاهش قربانیان کرونا موفقتر بودند و یا امار قربانیان در اوج کرونا در کشورمان بسیار جای ابهام دارد. در هر دو صورت مسئولان بهداشتی کشور باید پاسخگو باشند.

تا زمانیکه ما نتوانیم کرونا را مهار کنیم کشورهای دنیا و حتی همسایه مانند قطر و امارات و ترکیه و عراق و... مرزهای خود را به روی مسافران و تاجران و صادرات کشور باز نخواهند کرد و با گذشت هر ماه و حتی هر هفته از انسداد مرزهای کشور وضعیت اقتصادی و معیشتی 80 میلیون ایرانی در فشار و مشکلات بیشتری فرو خواهد رفت. البته برخی دوستان از بس اعتقاد دارند که همه اشتباه میگن خواهند گفت از کجا معلوم امار همه کشورهای دنیا درست باشد؟!!! فقط امار ما دقیق دقیق است! ولی این منطق کمکی به باز شدن مرزهای به روی صادرات غیر نفتی ایران نخواهد کرد چون کشورهای دنیا با فکت سر و کار دارند نه با های و هوی و جنجال البانی نشین یا غیر البانی نشین.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
دادن بنزین مجانی به کشورهای دیگر دنیا هر اندازه هم بگویند متحد ما هستند دقیقا در جهت منافع امریکاست. تمام هدف امریکا و اسراییل فشار اقتصادی و ایجاد بحران درامدی و مشکلات اقتصادی در ایران است. وقتی ما ناخواسته درگیر این حاشیه ها می شویم به معنی نشت درامد ملی ایران و کسری بودجه بیشتر و در نهایت ضعف اقتصادی است که دقیقا هدف امریکا و اسراییل است. رساندن اب به غیزانیه یا نوعی غیزانیه در داخل کشور به مراتب اثر منفی تری بر سیاستهای امریکا و اسراییل در قیاس با فرستادن چند میلیون بشکه بنزین مجانی به مدیریت فشلی است که هنوز هم حتما به کوری چشم امریکا وارد رستورانهای فوق لوکس استانبول می شود و استیک 700 دلاری سفارش می دهد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
فکر کنم کرونا تو ایران زودتر بروز کرد شیوعش و بعد امریکا شیوعش بروز کرد. دیگه صد هزار تا کشته البته به رخ کشیدن نداره ولی خوب باشه تو راست می گی . اونا مدیرن و خوب ما هم اخیم.
آدم آمار رو می خونه حس میکنه داره شعر می خونه! یعنی اینقدر قافیه ها دقیق انتخاب شدن!!!
پشیزی ارزش فکر کردن ندارد.‌
اینقدر دست دست کنید
تا نشه بیماری رو کنترل کرد
قبول کنید بازگشاییها زود بود .
اینقدر دست دست کنید
تا نشه بیماری رو کنترل کرد
قبول کنید بازگشاییها زود بود .
کاملا معلومه هدف از این بازگشایی ها تو اوج اپیدمی اینه که همه به صورت گله ای مبتلا بشن و واس اینه ک بر خلاف ایتالیا اسپانیا آلمان ک با ایران اپیدمی داشتن و الان آمار روزانه رو به 500نفر رساندن ولی ایران بالای 2000تاس و وضع خیلی خرابه ویک سوم بقیه تست کردن
سلام
اینکه به مردم آمار دقیق مناطق درگیر با کرونا را نمیدهند از اشتباهات همیشگی ماست . ثابت شده در هر کاری خود مردم ورود کرده اند و اقدامات و ابتکار عمل را بدست گرفته اند بهتر عمل کرده اند . فقط کافیست به مردم بگویید کدام مناطق و چه تعدادی درگیر هستند . مطمئن باشید پایشان را به منطقه نمیگذارند . وقتی مجهولات زیاد باشه کل مسئله زیر سوال میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
مردم اهواز را در کلیپ منتشر شده ندیدید؟ پلیس رفته بشون تذکر بده که بخاط کرونا رعایت کنید اونها هم دور ماشین پلیس شادی کردن و در هم می لولیدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
مردم غیور هر جا کنترلو دستشون بگیرن اباد می کنن . شمالو مدیریت مردمی اباد کرده و الان بیمارای کرونایی شون نتیجه مساعدت ها و سفرهای هر روزه مردم در تعطیلات و ... به اون جاست
111 هزار نفر ترخیص شده و با سواریه خط 11 به خانه رهسپار شدند!
نمیدانم چرا،تا به فرض گفتند رستورانها باز باشند،بعضی ها شروع به مهمانی دادن،و غذاخوردن دسته جمعی بدون رعایت موارد بهداشتی نظیر ماسک،فاصله بین یگدیگر،بصورتیکه ما فکر میکنیم دیگر از کرونا خبری نیست ، نه عزیزم اینطور نیست،این ویروس ساخته هرکسی هست فعلا باید رعایت کنیم ،وگرنه امکان برگشت آن خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
حرف حساب
هزینه درمانی کرنا باید از مراکزی گرفته شود که بسته ماندن ها را رعایت نمیکنند و یا به دستوالعمل های بهداشتی عمل نمیکنند
پاسخ ها
خويي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
دوستان با وجود رقم كد زيزگزينه ارسال كه نامشخص است چطور نظرات را ميفرستيد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
مثل شما جناب خوبی ؛)
با زوم این یا زوم آوت (کنترل + چرخونکی موس) صفحه را کوچک یا بزرگ کنید تا کد از زیر گزینه ارسال خارج شود
هزینه کرونا تماما رایگان است و در هیچ کشوری پولی نمی گیرند
هرچی میگذره بیشتر به آمارها شک میکنم... انگار الکلنگی آمار میدن یعنی اگه مبتلا زیاد شد مرگ و میر کم میشه اگه مبتلا کم شد مرگ و میر زیاد... جل الخالق
بازگشت زینال
زینال وارد می شود
روز قدس گذشت و راهپیمایی برگزار نشد. دیدید چقدر نظرات کم شد. هر چند انتظار عذر خواهی می رفت ولی همین که تو لاک خودتون رفتین بازم جای شکرش باقیه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر