بازدید 41918
۷

زلزله ۴ ریشتری دماوند و رودهن را لرزاند

دقایقی پیش زلزله‌ای با بزرگی ۴ ریشتر دماوند را لرزاند؛ زلزله‌ای که در تهران و دیگر شهر‌های دور و اطراف احساس و موجب هراس برخی شد.
کد خبر: ۹۸۰۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 27 May 2020
تابناک اجتماعی
دقایقی پیش زلزله‌ای با بزرگی ۴ ریشتر دماوند را لرزاند؛ زلزله‌ای که در تهران و دیگر شهر‌های دور و اطراف احساس و موجب هراس برخی شد.

به گزارش «تابناک»، بر اساس گزارش مقدماتی مرکز لرزه‌نگاری کشوری، کانون این زلزله که در ساعت ١٣:٤١ امروز (چهارشنبه ٩٩.٣.٧) به قوع پیوست، در طول جغرافیایی: ۵۲.۰۴ و عرض جغرافیایی: ۳۵.۷۸ و در عمق ۱۲ کیلومتری زمین واقع شده است.

این مختصات جغرافیایی در حد فاصل دماوند-رودهن قرار دارد و در نتیجه، این زلزله برای اهالی پرشمار پایتخت و دیگر شهر‌های دور و نزدیک محسوس بود و نگرانی‌هایی را موجب شد.

بر اساس گزارش سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورمان، در پی این زلزله دو تیم ارزیاب از شهرستان دماوند و یک تیم ارزیاب از شهرستان آمل به محل رویداد اعزام شدند و همچنین استان‌های تهران و مازندران در وضعیت آماده باش قرار گرفتند.
 
گفتنی‌ست ساعت ۰۰:۴۸ نوزدهم اردیبهشت زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتری تهران و شهر‌های اطراف را لرزاند و موجبات نگرانی و هراس بسیاری را فراهم آورد؛ زلزله‌ای که کانون آن حوالی دماوند بود.
 
اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر خواهد شد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
دو تا لرزه بفاصله یک ثانیه بود
چون مدت زمان زلزله بسیار کوتا بود می توان گفت پیش لرزه است. زلزله ای که پیش لرزه آن 4 ریشتر باشد کمتر از 6 ریشتر نخواهد بود.
خدایا بگو از ما چی میخوای ؟
پاسخ ها
مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
الله از ما مسلمانی می خواهد
وای خدای من، امیدوار باشیم که این زلزله ها نشان از یک فاجعه بزرگ نباشد.
انشاالله تعالا ختم به خیروسلامتی وشادی تهرانیاباشه.
خدایا خودت به ما کمک کن خودت ببخش مارا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر