بازدید 26344
پیمانه اقتصادی

مدیرعامل سایپا: خیال منتقدان را از تولید پراید راحت کردیم؛ سوژه دیگری پیدا کنند/ هدف‌گذاری تورم ۲۲ درصدی از ساختمان شیشه‌ای میرداماد / توصیه دوباره: سهام عدالت را نفروشید

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تحول تست ایمنی خودرو در اروپا، بورس قرمز پس از تعطیلی دو روزه، دلار صرافی‌های بانکی تکان نخورد، قیمت انواع سکه در بازار تهران، تنش‌های آمریکا و چین، روند نزولی قیمت طلا را متوقف کرد، سنگاپور برای سومین بار پیش‌بینی رشد اقتصادی خود را کاهش داد و قیمت طلای سیاه در بازار جهانی انرژی را در بر دارد.
کد خبر: ۹۸۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ 26 May 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تحول تست ایمنی خودرو در اروپا، بورس قرمز پس از تعطیلی دو روزه، دلار صرافی‌های بانکی تکان نخورد، قیمت انواع سکه در بازار تهران، تنش‌های آمریکا و چین، روند نزولی قیمت طلا را متوقف کرد، سنگاپور برای سومین بار پیش‌بینی رشد اقتصادی خود را کاهش داد و قیمت طلای سیاه در بازار جهانی انرژی را در بر دارد.

مدیرعامل سایپا: خیال منتقدان را از تولید پراید راحت کردیم؛ سوژه دیگری پیدا کنند

مدیرعامل سایپا گفت: بحث خروج پراید از خط تولید مدت‌ها بود که مطرح می‌شد اما پس از حضور در سایپا در یک سال گذشته، آن را عملیاتی کرده تا علاوه براینکه با پیگیری برنامه توسعه محصولات، خودروهایی با کیفیت و فناوری بالاتر تولید کنیم، خیال منتقدان را هم از مشکلات این خودرو قدیمی راحت کنیم، البته امیدواریم این عزیزان بعد از اتمام تولید آخرین پراید در تیرماه و پایان داستان آن در سایپا باز هم یک سوژه دیگر پیدا کنند تا هر روز در رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های تلویزیونی صحبت کنند و تیتر شوند و تمام مشکلات خیالی و واقعی صنعت خودرو را به آن منتسب کنند.

تحول تست ایمنی خودرو در اروپا

یورو انکپ (برنامه ارزیابی خودروهای جدید اروپایی) که مرجع تست ایمنی خودرو در اروپاست، با معرفی روش‌های جدیدی برای سنجش ایمنی تصادف و فناوری‌های ایمنی خودروها، شیوه آزمایش‌های خود در سال ۲۰۲۰ را به کلی تغییر داد. متیو اوری، مدیر یورو انکپ این تغییرات را که شیوه‌های یک دهه گذشته یورو انکپ را متحول می‌کنند انقلابی توصیف کرد و از معرفی پروتکل‌های کاملا جدیدی تا پایان سال جاری خبر داد. اولین تغییر اساسی ایجاد شده مربوط به آزمایش برخورد است که حالا با شیوه جدید دو مانع به سمت خودرو حرکت داده می‌شوند و اثرات ضربه هم روی خودرو و هم روی مانع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سایپا: خیال منتقدان را از تولید پراید راحت کردیم؛ سوژه دیگری پیدا کنند/ هدف‌گذاری تورم ۲۲ درصدی از ساختمان شیشه‌ای میرداماد/ توصیه دوباره: سهام عدالت را نفروشید

این تغییر با هدف تشویق خودروسازان به تفکر در مورد اثرات ایجاد شده از تصادف محصولات آنها با وسایل نقلیه کوچک‌تر انجام شده است. همچنین در آزمایش برخورد جدید از یک انسان شبیه‌سازی‌شده که بسیار پیچیده و با قابلیت ضبط صدمات در قسمت بالاتنه است استفاده می‌شود.

بورس قرمز پس از تعطیلی دو روزه

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با کاهش ۳۳۷۰۷ واحدی معادل ۳.۵۱ درصد به رقم ۹۲۶ هزار و ۱۳۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۹۵ واحدی به رقم ۱۰ هزار و ۸۲۷ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۸۹۵۶ واحدی معادل ۳.۵۱ درصد به رقم ۲۴۶ هزار و ۸۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۵۸۱۲ واحدی معادل ۱.۸۳ درصد، عدد ۳۱۲ هزار و ۴۶۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۸۵۰ واحدی معادل ۱.۸۳ درصد به رقم ۲۰۶ هزار و ۸۹۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۳۳۲۱ واحد کاهش معادل ۳.۳۷ درصد را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۲۴۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۶۴۳۴ واحد کاهش معادل ۳.۷۵ درصد به رقم ۶۷۸ هزار و ۹۳۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۰۷۸۵ واحد کاهش معادل ۳.۱۵ درصد همراه بود و عدد ۱ میلیون و ۸۶۷ هزار واحد را به نمایش گذاشت.


دلار صرافی‌های بانکی تکان نخورد

در دومین روز کاری هفته، شاهد ثبات نرخ دلار و یورو در صرافی‌های بانکی بودیم، به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۱۷۲۰۰ تومان از مردم خریداری و بدون تغییر نرخ، به قیمت ۱۷۳۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۱۸۷۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۸۸۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که همانند دلار، تغییری نداشته است.

قیمت انواع سکه در بازار تهران

در معاملات امروز بازار طلا و سکه تهران، هر فطعه سکه تمام طرح قدیم ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) نیز به رقم ۷ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسید. هر نیم سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. هر سکه یک گرمی نیز یک میلیون و ۹۰ هزار تومان فروخته شده است. هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، ۳ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار در پایان فعالیت بازار امروز، به رقم ۷۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد. /اتحادیه طلا و سکه تهران

تنش‌های آمریکا و چین، روند نزولی قیمت طلا را متوقف کرد

قیمت طلا به علت بهبود ارزش بازار‌های بورس و کم شدن محدودیت‌های قرنطینگی روندی کاهشی دارد، اما تنش‌های آمریکا و چین این روند را متوقف کرده و قیمت طلا بالای ۱۷۰۰ دلار باقی مانده است؛ بنابراین، هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۹.۳۴ دلار کاهش یافت و ۱۷۲۲.۶۱ دلار فروخته شد. ورن پترسون، تحلیلگر ING گفت: «عامل اصلی تقویت بازار طلا افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین است و اگر ما شاهد تنش بیشتر باشیم، قیمت طلا می‌تواند بالاتر رود.» طلا در زمان تنش‌های سیاسی و اقتصادی به عنوان دارایی امن محسوب می‌شود. پترسون ادامه داد، یکی از دلایل کاهش قیمت طلا، کم شدن محدودیت‌های قرنطینه است. «احساس مردم نسبت به اقتصاد مثبت‌تر شده است.» هارشال باروت، مشاور تحقیقاتی جنوب آسیا در «متالز فوکس» گفت: «تا زمانی که طلا بالای ۱۷۰۰ دلار می‌ماند، روند برای این فلز گرانبها مثبت است.» همچنین سرمایه گذاران در انتظار منتشر شدن آمار اعتماد مصرفی آمریکا هستند.

قیمت طلای سیاه در بازار جهانی انرژی

از آنجایی که اعتماد بازار به اینکه تولیدکنندگان نفت به خوبی به تعهدات خود برای کاهش عرضه عمل خواهند کرد و در عین حال تقاضا با بازگشت خودرو‌های بیشتر به جاده‌ها و خیابان‌ها به علت برداشته شدن قرنطینه‌ها افزایش یافته است، قیمت نفت در معاملات امروز بالا رفت. هر بشکه نفت خام آمریکا ۷۶ سنت افزایش یافت و ۳۴.۰۱ دلار فروخته شد. این نوع نفت تا ۳۴.۵ دلار هم بالا رفته بود. نفت برنت نیز ۴۶ سنت افزایش را ثبت کرد و هر بشکه ۳۵.۹۹ دلار فروخته شد. این شاخص نفتی امروز به ۳۶.۳۰ دلار هم رسیده بود. بازار تحت تاثیر گزارش‌های منتشره از سوی روسیه بود که گزارش داد، تولید نفت این کشور تقریبا به هدف ۸.۵ میلیون بشکه در روز برای ماه‌های می‌و ژوئن بر اساس توافق کاهش تولید اوپک پلاس رسیده است.

سنگاپور برای سومین بار پیش‌بینی رشد اقتصادی خود را کاهش داد

پس از آنکه داده‌های رسمی دولت نشان داد که اقتصاد سنگاپور در سه ماهه اول امسال تحت تأثیر ویروس کرونا آب رفته است، وزارت تجارت و صنعت برای سومین بار پیش‌بینی رشد اقتصادی این کشور در ۲۰۲۰ را کاهش داد. این وزارتخانه در پیش‌بینی جدید خود اعلام کرد انتظار دارد اقتصاد سنگاپور امسال بین ۴.۰ در صد تا ۷.۰ درصد آب برود. این سومین باری است که دولت سنگاپور پیش‌بینی رشد اقتصادی خود در سال جاری را کاهش داده است. در پیش‌بینی قبلی اعلام شد بود تولید ناخالص ملی این کشور بین ۱.۰ تا ۴.۰ درصد آب خواهد رفت. وزارت تجارت و صنعت طی بیانیه‌ای اعلام کرد: نسبت به زمانی که پیش‌بینی قبلی اعلام شده بود (ماه مارس) اختلالاتی که در اقتصاد‌های بزرگ جهان به علت این پاندمی به وجود آمده است، بیش از آن‌چه انتظار می‌رفت بوده است. محدودیت‌های و قرنطینه‌های وضع شده برای مقابله با کرونا در اقتصاد‌های بزرگی نظیر آمریکا و اروپا که شرکای بزرگ تجاری سنگاپور هستند، به فعالیت‌های اقتصادی و تجاری آسیب زده است.

هدف‌گذاری تورم ۲۲ درصدی از ساختمان شیشه‌ای میرداماد

بانک مرکزی طی بیانیه‌ای چارچوب هدف‌گذاری نرخ تورم را اعلام و بر این اساس، هدف نرخ تورم خود را برای بازه زمانی یک‌ساله، ۲۲ درصد با دامنه مثبت و منفی ۲ واحد درصد تعیین کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: چارچوب هدف‌گذاری تورم یک ابزار برای جهت‌دهی به سیاست‌های پولی بانک مرکزی است. در این چارچوب، قطب‌نمای سیاست‌گذاری، کاهش انحراف نرخ تورم از «هدف تعیین شده» است و برای تنظیم هر انحراف معنادار و پایدار، بانک مرکزی نرخ سود سیاستی را تغییر داده و با استفاده از عملیات بازار باز، نرخ حاکم و موثر در بازار پول را تنظیم خواهد کرد. خرید و فروش اوراق بهادار دولت، تغییر سقف و کف دالان نرخ سود و تغییر نرخ سود سیاستی ابزار‌های بانک مرکزی در این چارچوب سیاستگذاری به شمار می‌آیند. فعالان اقتصادی، بانک‌ها و مردم نیز به تحلیل‌ها و نیز عملکرد حراج اوراق و نرخ‌های سود دسترسی داشته و مسیر سیاستگذاری بانک مرکزی برای آن‌ها کاملاً قابل پیش‌بینی خواهد بود. با توجه به سیاست‌ها و اقدامات اتخاذ شده و همچنین با توجه به وضعیت متغیر‌های کلان اقتصادی کشور، بانک مرکزی اعتقاد دارد در چارچوب فروض و سناریو‌های واقع‌بینانه، نرخ تورم در سال جاری به روند کاهنده خود ادامه خواهد داد.

توصیه دوباره: سهام عدالت را نفروشید

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت گفت: برای کسانی که به هر دلیل قصد فروش دارند و روش مستقیم را انتخاب کردند، شورای عالی بورس تسهیلاتی را در نظر گرفته که از امروز می‌توانند با مراجعه به بانک‌ها نسبت به فروش یکجای ۳۰ درصد از کل سهام خود از طریق شعبات بانک‌ها اقدام کنند. ۳۶ شرکتی که جزو سهام عدالت محسوب می‌شوند از جمله شرکت‌هایی هستند که در بورس از دارایی برخوردارند و به عنوان شرکت‌های ارزشمند و برتر بورسی محسوب می‌شوند. مشمولان سهام عدالت که دارای کد بورسی هستند، می‌توانند از دهم خردادماه به فروش سهام اقدام کنند و نیازی به مراجعه به شعب بانکی ندارند.

حسین فهیمی با بیان اینکه این شرکت‌ها در ده سال گذشته ثابت کردند که از جمله سهم‌های بنیادی بازار هستند و از ارزش نگهداری برخوردارند، گفت: اگر مشمولان سهام عدالت، سهام خود را نگه دارند و در افزایش سرمایه‌ها شرکت کنند سرمایه آن‌ها تبدیل به یک دارایی با رویکرد قابل توجهی خواهد شد. وی افزود: مشمولان سهام عدالت اگر نیازی به وجه حاصل از فروش سهام خود ندارند بهتر است، سهام خود را نفروشند و به آن به عنوان دارایی بلندمدت نگاه کنند. /ایرنا

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
سالانه هزاران نفر به خاطر خودرو های بی کیفیت شما جونشون رو از دست میدن حالا منت هم میزارین؟!!!!!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
شما میتونی از خر استفاده کنی تا نمیری
پراید را جمع کردید که خیال ماراحت بشه ؟ نه عزیزم ظرفیت شما پرشده بود وگرنه این ملت مطلوم همچنان اماده خرید این تابوت چهارچرخ با هرقیمتی هستند چرا؟ چون انتخاب دیگری ندارد یعنی شما وامثال شماانتخاب دیگری برای انهانگذاشته اید !!!
تورم !
بهت دستورمیدیم بری زیر ۲۲ درصدتفهیم شد؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
چشم
نرخ متوسط مرگ و میر در اروپا 1000 الی 2000 نفر است برای تصادفات در ایران هم15 هزار نفر تا 20 هزار نفر در سال در امریکا هم 35 هزار نفر در سال
ان وقت چرا در امریکایی که همه نوع ماشینی ازاد است نرخ مرگ ومیر ناشی از تلفات بالا است؟
قطعا با خروج پراید از حمل و نقل جاده ای وضع مرگ ها کمتر می شود ولی تا فرهنگ درست نشود امار بالا خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
مرد حسابی معیار سنجشت چیه ؟ خب آمریکا جمعیتش بالاست . ایران با 80 میلیون جمعیت 20 هزار نفر در سال میمیره . امریکا با 328 میلیون جمعیت 35000 تا که اگر ایران این جمعیت رو داشت سالانه بالای 70 هزار کشته میداد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
اینکه پارامترهای دیگه هم هست قبول ولی ایا شما مجبوری حرف بزنی وقتی اطلاعات ناقص،داری؟؟؟؟؟؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
توی اونجا به هر کسی گواهی نامه نمی دهند دلیل این است.
آقای مدیر عامل سایپا نگران سوژه منتقدان نباش شما و دوستانتان بطور ناخودآگاه با ساخت یک خودروی بی کیفیت دیگه سوژه لازم را برای مردم فراهم می کنید
مدیر عامل محترم سایپا، تولید بی کیفیت ایرانخودرو و سایپا خودش سوژست. نیاز به یافتن سوژه حاصی نیست. شما دو تا مونتاژ کار دو تا موتور داریئ و 500000 نوع ماشین تولید میکنید. زه بر میدارید، شیشه بر میداریئ میگید نوع ماشین عوض شده. این خودش کلی خنده دار و مضحکه پس نیاز نیس منت سر مردم بزارید
مدیرعامل سایپا: خیال منتقدان را از تولید پراید راحت کردیم؛ سوژه دیگری پیدا کنند

برای شما که خودتون حاضر نیستید خودروهای بی کیفیت مونتاژ خودتون را سوار بشید خیلی راحته بگید سوژه دیگری پیدا کنید ولی همین سوژه های شما از جنگ ۸ ساله تلفات بیشتری روی دست مردم ایران گذاشت ....ده سال بعد هم دوباره برای یک خودروی بی کیفیت دیگر لبخند می زنید و می گوییید فلان خط تعطیل شد سوژه دیگری پیدا کنید!!!!
ببخشید تحت فشار رسانه ها و شبکه های اجتماعی مجبور شدید خط تولید یکی از مدرن ترین و با امنیت ترین خودروهای دنیا را تعطیل کنید شما بهترین خودروها را تولید می کنید و با بهترین شرایط و قیمت می فروشید
ایشون فکر میکنه مردم نمیدونن ماشینی به اسم پراید نیست اما تو چند رقم ماشین دیگر داره میسازدش و میدش بیرون؟ فقط پلاستیک کهنه های تو و دورشو میکنه تو یک قالب دیگه و اجزای دیگر و اصلی همون پرایده، فکر میکنه ملت اینو نمیدونن؟ ملت بدبختن و راهی جز خریدن محصولات به نام ماشینو ندارن. تا دارن از قضیه تولید ملی و گمرک بالا و سیاستای غلط اقتصادی هر روز به یک شکلی استفاده میکنن و طلبکار هم هستن آقایان!
خیلی جلب است ان وقت شما می خواهید صنعت خودرو در ایران پیشرفت کند، مدیر عامل سایپا بجای اینکه بگوید ما سعی می کنیم یک ماشین بهتر تولید کنیم و بجای لنگن پراید به مردم بدهیم می گوید دیگر کسی از این ماشین ایراد نمی گیرد.....خوشا به ایران و مردمش که چنین خودرو سازانی دارند.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
ماشین بهتر می خواهی باید پولش رو بدی 500 میلیون بده همین ها خودروی طراز اول بهت می دهند مشگل شما توهم است می خواهی دوزار بدی فلانی هم برات برقصه زهی خیال باطل
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
در جواب به علی:
تو دنیا از 5 الی 15 هزار
اخودروهای بسیار با کیفیتی میفروشن که میشه بین 80-240 تومن ما اینکه میگم منظورم ماشین درست حسابیه ها نه ماشین ایرانیااا که با این قیمت دارن میدن نوع تفکر شما جای تاسف داره
احتمالاً بجای آرم پراید آرم دیگری استفاده خواهید کرد.
همه میدانند بنز و بی.ام.و ایمنی بیشتری دارند و هم آلایندگی کمتر. اما عامه مردم نه از رانت بهره مند هستند و نه حقوق نجومی میگیرند که بتوانند چنین خودروهای گران قیمتی را بخرند. لذا در حد وسع خود به پراید بسنده میکنند. مسولان این مرکب حد اقلی را از آنها سلب نکنند.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
خدا پدرت را بیامرزه که لااقل توهم نمیزنی که بی ام و مفت است و قدر همان پراید قدیمی ولی ارزان را می دانی
جناب آقای مدیر عامل سایپا
شرکت سایپا اونقدر سوژه داره که احتیاج به گشتن برای سوژه نباشد الان شما فک کردید کیفیت بقیه محصولاتشان از پراید خیلی بهتر است؟
سوژه میخای قیمت‌های سر به فلک کشیده محصولات سایپا
ناتوانی شرکت سایپا در تامین بازار خودرو کشور کیفیت نامناسب دیگر محصولات عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب و....
انگار میخواهید چهره زشت خودروسازی داخلی را دوباره آرایش کنید
بجاي اينكه مديرعامل سايپا بفكر ارتقاء كمي و كيفيت خودرو باشد تازه يكچيز هم طلبكارن!!!!!! فرغون توليد كنيم كسي هم اعتراض نكنه!!! بابا تشريف بياريد ژاپن كمي خودرو سازي ، نحوه فروش و خدمات پس از فروش را ياد بگيريد
مدیرعامل سایپا: خیال منتقدان را از تولید پراید راحت کردیم؛ سوژه دیگری پیدا کنند
این حرف شما یعنی اینکه کلنگی با آن قیمت کذایی که به لعنت خدا م نمی ارزید نباید مورد انتقاد قرار میگرفت که بیشتر از ویروس کرونا جان مردم طبقه مستضعف را گرفت9
توصیه دوباره: سهام عدالت را نفروشید
خیلی ممنون از توصیه جنابعالی اجازه بدهید خودمان تصمیم بگیریم البته با توجه به وضعییت اقتصادی فعلی مان
بنده خدا پراید حذف شد دوباره یک ماشین حلبی به اسم ساینا و تیبا و هزاران اسم دیگه تحویل مردم بدبخت میدید..
....... به نظر نمی رسد اکثر تولیداتتان کیفیتی بهتر از پراید داشته باشند!!!!!؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر