بازدید 32579

دلایل واریز ۵۰ درصد از وجه خودرو در طرح فروش ویژه

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دلایل مختلفی برای دریافت ۵۰ درصد وجه از متقاضیان در طرح جدید ثبت نام خودرو وجود دارد، گفت: با دریافت وجه فقط متقاضی واقعی وارد جریان خرید شده و تقاضای غیرواقعی کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۹۸۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 26 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، مهدی صادقی نیارکی در پاسخ به این سوال که چرا کلیه متقاضیان خرید خودرو ملزم به واریز وجه به حساب خودروسازان هستند و این کار موکول به مشخص شدن نتایج قرعه کشی نشده است گفت: طرح ساماندهی نحو فروش خودرو مصوب کمیته خودرو بوده و در جلسه کارگروه تنظیم بازار هم ارائه شده است که در این طرح در خصوص فروش فوق العاده با موعد تحویل حداکثر سه ماه بحث قرعه کشی اعلام شده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: یکی از اشکالاتی که همواره در زمینه فروش فوری خودرو مطرح بود این بود که امکان ثبت نام در سایت‌های خودروسازان به دلیل کثرت مراجعین و تکمیل سریع ظرفیت وجود نداشت که این موضوع در طرح ساماندهی با اعطای زمان مناسب (یک هفته) برای ثبت نام متقاضیان مرتفع شده و فرصت برابر برای حائزین شرایط ثبت نام وجود دارد.

وی افزود: دلایل مختلفی برای واریز ۵۰ درصد وجه در این طرح وجود دارد؛ دلیل اصلی این است که فقط متقاضیان واقعی ثبت نام کنند، زیرا با دریافت وجه فقط متقاضی واقعی وارد جریان خرید شده و تقاضای غیر واقعی کاهش می‌یابد.

صادقی نیارکی بیان داشت: طرح ساماندهی با سه روش فروش فوق العاده، پیش فروش و مشارکت در تولید به گونه طراحی شده که خودرو را صرفا کالای مصرفی بادوام تلقی کرده و این کالا از جمله کالای سرمایه‌ای خارج می‌کنند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: محدودیت‌هایی نظیر محدودیت هر کدملی صرفا یک خودرو، عدم خرید متقاضی در ۳۶ گذشته از خودروسازان، داشتن گواهینامه معتبر پایه دوم، نداشتن پلاک انتظامی فعال، اخذ ۵۰ درصد وجه در مرحله پیش ثبت نام، نداشتن سود مشارکت و سود انصراف (در طرح‌های فروش فوق العاده و پیش فروش)، ترهین سند برای یکسال (در فروش فوق العاده)، ابطال گارانتی در صورت عدم مراجعه به سرویس اولیه ظرف سه ماه و برخورد تعزیری با احتکار کنندگان خودرو و ... جملگی برای واقعی کردن طرف تقاضا بوده و از سوی دیگر اعطای زمان مناسب و فرصت برابر برای ثبت نام هدف دیگر طرح ساماندهی یعنی عدالت در توزیع می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه اصل بر قرعه کشی نیست، افزود: چنانچه ثبت نام کنندگان و متقاضیان خرید خودرو با خودرو قابل تحویل برابر باشد نیاز به قرعه کشی نیست. لازم به توضیح است فرایند قرعه کشی به صورت کاملا تصادفی و با حضور دستگاه‌های نظارتی در شرکت‌های خودروساز انجام خواهد شد.

صادقی نیارکی اظهار داشت: دلیل دیگر اخذ ۵۰ درصد وجه خودرو در هنگام ثبت نام، آن است که در صورت انجام قرعه کشی، منتخب به صورت غیررسمی خودرو را واگذار نکند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۷
دلیل کاملا واضحی داره و یک حقه قدیمی هست،خودروسازان نازپرورده طبق معمول دچار کمبود نقدینگی شده اند،و از این طریق نقدینگی آنها تامین میشود بدون اینکه یک ریال سود بانکی بپردازند
آیا مشکل دلالی و یا ثبت نام 6700 خودرو سیستم ثبت نام بود یا نظارت و کاهش عرضه خودرو توسط خودروسازان، حالا با این سیستم ثبت نام جدید به کاهش بیشتر عرضه خودرو و افزایش قیمت و دلالی کمک می شود
دلیلش اینه که این پول هنگفت چند روزی که در حساب خودروسازها بمونه سود خیلی خیلی نجومی نصیبشون کنه. پیش پیش پولو بگیری بعد بگی قرعه کشی میشه تا بهت ماشین نو بدیم و بعد هم اسمت درنیاد و اصل پولتو با تاخیر بدن. واقعا فکر می کنند که دعای خیر پشت سرشونه یا ...
دلایل ارایه شده قانع کننده نیست وبه نظر میاید این تصمیمات عجولانه وبه منظور پایین اوردن تب قیمت خودرو باشد.هجوم انبوه متقاضیان در مقابل عرضه محدود خودرو گواه این مطلب است.کاربران محترم هم بار ها گفته اند که واریز 50 درصد ارزش خودرویی که قرار است قرعه کشی شود فقط باعث ترافیک سنگین مالی بین بانکها وخودرو سازان وبد تر از آن سرگردانی متقاضیان شده است.سایر شروط اعلام شده خود به تنهایی محدودیت های لازم را فراهم میکرد.الان افراد زیادی هستند که برای خرید خودرویی که نمیدانند به نام آنها میافتد یا خیر مجور شده اند سپرده های بانکی خود را قبل از موعد از بانک خارج وثبت نام کنند .حال چناچه برنده نشوند از دوجهت مضررمیشوند یکی کاهش سود سپرده ودیگری هزینه های جانبی رفت امد به بانکها وتحمیل کار اضافی بر بانکها انهم در شرایط کرونایی
دقیقا کلاهبرداریه
وای که چقدر شما به فکر مردمید و اصلا به جیب خودتون فکر نمی کنید. تحت تاثیر قرار گرفتم.
خیل مسخره ! برای شرکت در قرعه کشی باید ۵۰ درصد قیمتش پرداخت بشه و فقط حدود ۵ درصد شرکت کنندگان برنده خواهند شد و بعد از یک هفته ( و احتمالا چند ماه ) پولتو پس بگیری !
آقای صادقی مردم ایران دیگه اون مردم چهل سال یا حتی ۸ سال قبل نیستند
این حرفها برای آدم های با ضریب هوشی بسیار پایین هم دیگه قابل پذیرش نیست چه برسه به مردم ایران
دلیل اصلیش پر کردن جیب خودرو ساز است
ظلم آشکاره
همه جای دنیا مردم بهترین خودروها رو با کمترین قیمت و شرایط اقساط میخرن بعد توو ایران برای یه مشت آشغال از رده خارج بی کیفیت چه فیلمی سر مردم درمیارن
سفسطه نکن آقای نیارکی! تنها دلیل گرفتن نصف پول خودرو قبل از قرعه کشی فقط تعلق گرفتن سود بانکی و تامین نقدینگی برای خودروسازهاست!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
سود 50 میلیون در ماه با 15 درصد ماهی 625 هزار تومن است
25000*625=15/625/000/000
تومن کم پولی نیست ان هم اگر در مدت یکماه پرداخت شود که امکانش صفر است پول بدهی به سازنده اون اگر درصدی کسر نکند صلوات
واقعا چه اقتصاد دانهایی داریم
فراموش نشه دولت برای کسری بودجه دست تو جیب همه میکنه بجز جیب خودشان اون از بنزین که قرار بود
چه کارها که بکنند چه زمان احمدی نژاد و چه زمان حجتالاسلام دکتر روحانی
اگر مسئله خودرو ما فقط ورود افراد دلال به نحوه توزیع خودرو است، پسر کوچک بنده با 7 سال سن به عنوان یک آدم معمولی می تواند این را حل کند.
د بسیاری از کشورها اول خودرو را چند ماه به مردم میدن بعد یک قسط از آنها میخوان
چرا اینقدر گله وشکایت میکنید.اگر فکر میکنید که این شرکتها دارن سرتون کلاه میزارن نخرید .شمادرخواست رفتار منصفانه ومحترمانه را زمانی میتوانی داشته باشید که به خودتون احترام بزارین.وقتی اینطور هجوم میارین برای ثبت نام خودروی که .اصلا معلوم نیست بهتون بدن یا نه.خوب معلومه که چه رفتاری با شما میکنند.پس برید پولتون را بدید صداتون هم درنیاد.
چرا حق من مشتری در دنیای پیشرفته کنونی بایستی این کیفیت خودرو واین روش عرضه باشه؟!!
دزدی است از جیب مردم .حرام است .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل