بازدید 8129

هشدار نسبت به فعالیت سامانه بارشی و کاهش

کد خبر: ۹۸۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶ 23 May 2020

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری از فعالیت سامانه بارشی در کشور و کاهش ۱۲ تا ۱۸ درجه‌ای دمای هوا در ۴ استان کشور طی دو روز آینده خبر داده است.

به گزارش ایسنا، در هشدار سازمان هواشناسی آمده است که از بعدازظهر امروز (۳ خرداد) رگبار باران گاهی توام با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و گرد و خاک در استان‌های شمال و شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، اصفهان، کردستان، همدان، لرستان، مرکزی، قم، زنجان، ارتفاعات گیلان و مازندران، دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس فردا (۴ خرداد) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، قزوین، تهران، البرز، قم، ارتفاعات سمنان، اصفهان، مرکزی، زنجان، کردستان، همدان، لرستان، کرمانشاه، شمال ایلام، شمال فارس، جنوب سیستان و بلو چستان و شمال و شرق هرمزگان رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

در ادامه هشدار سازمان هواشناسی آمده است که روز دوشبنه (۵ خرداد) رگبار باران گاهی توام با رعد و برق و وزش باد شدید موقت را در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کردستان، شمال کرمانشاه، غرب لرستان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلو چستان خواهیم داشت.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که در مناطق احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، برخورد صاعقه و رخداد تگرگ وجود دارد. به همین دلیل از رفت و آمد غیرضروری اجتناب شود و در صعود به ارتفاعات محدودیت‌هایی ایجاد شود.

این سازمان در ادامه از روند افزایش تدریجی دما و نمایان شدن موج گرمایی از امروز (۳ خرداد) خبر داده است.

بر این اساس افزایش ۵ تا ۷ درجه‌ای دمای هوا در بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود. به همین دلیل نیاز است که مصرف بهینه انرژی مدیریت شود.

با وجود این از روز یکشنبه (۴ خرداد) حاکمیت جریانات شمالی همراه با کاهش دما بین - ۱۲ تا ۱۸ درجه سانتیگراد - در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان رخ می‌دهد. وزش باد شدید موقت، مواج شدن دریا و رگبار باران و رعد و برق در این مناطق دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سست بنیان، تاسیسات و داربست‌ها و برخورد صاعقه در این مناطق وجود دارد بنابراین از هرگونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی و شنا کردن در دریا و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

این سازمان در هشداری دیگری از نفوذ سامانه بارشی طی بعد ازظهر یکشنبه (۴ خرداد) و رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در برخی مناطق کشور خبر داده است. از این‌رو طی این روز این شرایط جوی در استان‌های آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی پیش‌بینی می‌شود.

بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلاب ناگهانی در مسیل‌ها و دره‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی و رخداد تگرگ و برخورد صاعقه از جمله پیامدهای احتمالی این سامانه بارشی هستند.

از این‌رو از هرگونه اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب شود. عدم سم پاشی و محلول پاشی باغات و مزارع، چشم پوشی از صعود به ارتفاعات و آمادگی دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها جهت انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی از توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر