مدیرعامل کارگزاری بانک دی پاسخ داد:

روند بورس در هفته آینده چگونه خواهد بود؟

فردین آقابزرگی در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک گفت: پیش بینی من این است که تا پایان شهریور ماه سال جاری با فرض ثابت بودن شرایط کنونی، بازدهی بورس نسبت به ابتدای سال جاری، 70 الی 80 درصد باشد.
کد خبر: ۹۸۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱ 22 May 2020

از ابتدای سال جاری بورس، روند رو به رشد خود را که از سال قبل آغاز کرده بود با شدت بیشتری ادامه داد به طوری که شاخص کل بورس از ابتدای سال جاری تا 22 اردیبهشت ماه توانست با عبور از کانال های مختلف رشد 103 درصدی را تجربه کند.

به گزارش بورس تابناک،در حالی که شاخص کل بورس در مورخه 5 فروردین ماه 1399 بر روی کانال 508 هزار و 661 واحدی قرار داشت، این شاخص در 31 فروردین ماه به 690 هزار و 36 واحد افزایش یافت. روند رو به رشد شاخص کل تا 22 اردیبهشت ماه ادامه یافت و در این تاریخ بر قله یک میلیون و 47 هزار و 763 واحدی قرار گرفت. پس از 22 اردیبهشت روند نزولی شاخص آغاز شد و تا 28 اردیبهشت ماه سال جاری شاخص کل تا کانال 968 هزار و 460 واحدی عقب نشست.

روند بورس در هفته آینده چگونه خواهد بود؟

با بازدهی 103 درصدی بازار سرمایه، بسیاری با انگیزه کسب سود کلان وارد این بازار شدند اما رفته رفته روند رو به رشد کندتر شد و در نهایت شاخص کل بعد از عبور از یک میلیون واحد، روند معکوسی را آغاز کرد. هم اکنون بسیاری از کسانی که از اواسط اردیبهشت ماه وارد بازار سرمایه شده اند، با ضرر و زیان رو به رو هستند و پرسش بسیاری از آن ها این است که:

این ریزش بازار تا کی ادامه خواهد داشت؟ بازدهی بورس تا پایان نیمه اول سال جاری چقدر خواهد بود؟

فردین آقابزرگی از کارشناسان بازار سرمایه و مدیرعامل کارگزاری بانک دی در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک گفت: به نظر من در حال حاضر بورس با ریزش رو به رو نیست بلکه در حال اصلاح می باشد و این اصلاح حتماً باید انجام می شد. وی افزود: به دلیل بازدهی بیش از 100 درصدی که در سی روز کاری ابتدایی سال داشتیم، بهترین کار این بود که این اصلاح انجام شود، چون هر چه قیمت سهام افزایش می یابد از یک سو فاصله بین ارزش ذاتی سهام و قیمت روز سهام افزایش می یابد و از سوی دیگر قطعاً عرضه ها بیشتر خواهد شد.

فردین آقا بزرگی | اعتمادآنلاین

آقابزرگی با بیان اینکه اصلاح، طبیعت بازار سرمایه است، افزود: این اصلاح جای نگرانی ندارد اما اشاره به این نکته هم ضروری است که روند بازار سرمایه به صورت سی روز اول سال جاری هم نخواهد بود، حتی اگر نرخ تورم و نرخ ارز هم خیلی افزایش یابند این اتفاق دیگر تکرار نخواهد شد.

وی در مورد روند بازار سرمایه در هفته پیش رو نیز گفت: بازار روند متناوبی را در هفته آینده خواهد داشت یعنی بازار به صورت مستمر رشد یا کاهش نخواهد یافت اما شاهد ادامه اصلاح این هفته، در هفته آینده هم خواهیم بود.

مدیرعامل کارگزاری بانک دی گفت: یک نکته قابل توجه این است که اطلاعات سه ماهه و میان دوره ای شرکت ها با توجه به وضعیت اقتصاد در دنیا، به هیچ عنوان قابل مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نخواهد بود و روند اصلاح قیمت به همین شکل و با ارائه اطلاعات توسط شرکت ها ادامه خواهد یافت. وی افزود: پیش بینی من این است که تا پایان شهریور ماه سال جاری با فرض ثابت بودن شرایط کنونی، بازدهی بورس نسبت به ابتدای سال جاری، 70 الی 80 درصد باشد.  گفتنی است که هم اکنون بازدهی بازار 93 درصد بوده است. بنابراین طبیعی ترین شکل ممکن این است که در سه چهار ماه آینده روند اصلاحی بازار ادامه خواهد داشت اما این اصلاح پیاپی نیست.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر