بازدید 10493
۱

قیمت دلار و یورو در اولین روز از سومین ماه سال/ رفتار بازارساز پس از اظهارات همتی

بازار ارز در آخرین روز هفته، با ثبات نرخ دلار و یورو در صرافی‌های بانکی همراه شد. در بازار نیمه تعطیل امروز، شاخص ارزی در معاملات آزاد، همچنان به نوسان در میانه کانال هفده هزار تومانی ادامه داد.
کد خبر: ۹۷۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴ 21 May 2020
قیمت دلار و یورو در اولین روز از سومین ماه سال/ رفتار بازارساز پس از اظهارات همتی
بازار ارز در آخرین روز هفته، با ثبات نرخ دلار و یورو در صرافی‌های بانکی همراه شد. در بازار نیمه تعطیل امروز، شاخص ارزی در معاملات آزاد، همچنان به نوسان در میانه کانال هفده هزار تومانی ادامه داد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (پنج شنبه یکم خردادماه ۹۹) بازار ارز، شاهد عدم تغییر نرخ از سوی بازارساز بودیم. این در حالی است که در طول این هفته، قیمت دلار توسط بازارساز در جهت از بین بردن آربیتراژ، به طور نسبی افزایش داشت.
 
هرچند شب گذشته رنیس کل بانک مرکزی در اظهاراتی در خصوص بازار ارز با تاکید بر ریسک سرمایه گذاری در این بازار افزود: پیش بینی می‌شود هفته آینده عرضه ارز سال ۹۸ توسط صادر کنندگان اتفاق بیفتد و امیدواریم که این اتفاق بیفتد. نمی‌خواهیم در نرخ دخالت کنیم و نوسانات بازار طبیعی نیست و به خاطر شرایط خاص کشور است و مردم سختی‌های زیادی برای استقلال کشیدند و هزینه داده‌اند.  من نه می‌دانم و نه به کسی چیزی درباره نرخ ارز می‌گویم و من همیشه گفته ام نرخ ارز باید نرخ طبیعی بازار باشد. شما هر جا می‌خواهید سرمایه گذاری کنید، ولی در ارز سرمایه گذاری نکنید. می‌خواهید بخرید باید ریسک آن را نیز بپذیرید. در حال حاضر ارتباطات ما با کشور‌ها در حال بهبود است و یک سری از منابع ما آزاد می‌شود و این آزاد شدن می‌تواند تاثیر بگذارد.

حال بر اساس آخرین نرخ‌های اعلام شده توسط صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۷۲۰۰ تومان از مردم خریداری شد و بدون تغییر نرخ نسبت به روز قبل، به قیمت ۱۷۳۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد.

همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۱۸۷۰۰ تومان از مردم خریداری شد و در مقابل، به نرخ ۱۸۸۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز چهارشنبه، تغییری نداشت.

نرخ رسمی ۴۷ ارز در بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۹ ارز افزایش و ۹ واحد پولی کاهش یافت؛ همچنین نرخ دلار و ۸ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «پنجشنبه یکم خرداد ۹۹» بدون تغییر نسبت به روز قبل ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با کاعش ۲۵۹ ریالی به قیمت ۵۱ هزار و ۲۴۱ ریال و هر یورو نیز با افزایش ۹۲ ریالی به قیمت ۴۶ هزار و ۴۱ ریال اعلام شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۳ هزار و ۴۶۰ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۳۷۱ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۲۲۴ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۱۷۶ ریال، روپیه هند ۵۵۵ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۵ هزار و ۹۹۱ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۱۷۲ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۲۰ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۴۲۰ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال و دلار کانادا ۳۰ هزار و ۱۳۵ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۵ هزار و ۷۲۲ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۳۳۴ ریال، لیر ترکیه ۶ هزار و ۱۹۰ ریال، روبل روسیه ۵۸۹ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۵ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۷ هزار و ۵۵۵ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۲۹ هزار و ۶۷۹ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۴۴۵ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۲۴۸ ریال، کیات میانمار ۳۰ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۴ هزار و ۵۲۶ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۹۱ ریال، دینار لیبی ۲۹ هزار و ۶۷۲ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۹۱۲ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۱ هزار و ۹۷۶ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۶۵۵ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۴ هزار و ۱۳۱ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹  یال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۱۴۱ ریال، لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۱۱۸ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۸۵۴  ریال، افغانی افغانستان ۵۴۸ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۸ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۳ هزار و ۹۷ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۹۴ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۸۶ ریال ارزش‌گذاری شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
01/03/1399
دلار: 17750 تومان
سکه:7600000 تومان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان