بازدید 6223

کاهش تولید نفت روسیه به رقم سهمیه توافق کاهش تولید

رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت؛ تولید نفت خام روسیه در 19 روز ابتدای ماه می، به 8.72 میلیون بشکه در روز رسیده که نزدیک رقم سهمیه این کشور در توافق یعنی 8.5 میلیون بشکه در روز است.
کد خبر: ۹۷۹۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۳ 21 May 2020

به گزارش فارس، دو منبع آگاه به رویترز گفتند: از آنجایی که توافق کاهش تولید نفت اجرایی شده، تولید نفت و میعانات گازی  روسیه طی اول تا 19 ماه می به 9.42 میلیون بشکه در روز رسیده است.

توافق کاهش تولید میان اوپک و کشورهای تولیدکننده نظیر روسیه که اوپک پلاس نامیده می شوند، از ابتدای ماه می اجرایی شد.

میعانات گازی، نوعی از نفت سبک که در توافق اوپک پلاس حساب نمی شود، 700 تا 800 هزار بشکه در روز از مجموع تولیدات مایع روسیه را تشکیل می‌دهد، از این رو تولید نفت خام این کشور حدودا 8.72 میلیون بشکه در روز بوده که نزدیک رقم سهمیه این کشور در توافق یعنی 8.5 میلیون بشکه در روز است.

تولید نفت و میعانات گازی روسیه در ماه آوریل برابر با 11.35 میلیون بشکه در روز بود و در اوایل ماه می به طور متوسط به 9.43 میلیون بشکه در روز رسیده بود.

وزارت انرژی روسیه به شرکت‌ها اعلام کرده است که هر شرکت 20 درصد از تولید خود را کاهش دهند و هیچ استثنایی برای پروژه‌های بزرگ به سرپرستی شرکت‌های خارجی قرار نداده است. مناطقی با بالاترین تولید نفت، به علت تمرکز دارایی‌های نفتی، با مقدار بیشتری از کاهش مواجه شدند.

خانتی-مانسِیسک، یکی از استان های بزرگ روسیه با میزان تولیدی برابر با رقم مشابه ایالت تگزاس آمریکا، تولید خود را تا 15 درصد کاهش داد و به 4 میلیون بشکه در روز رساند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر