معاملات کدام نمادها به زمان عادی بازار بازگشتند؟

بعد از آنکه حسن قالیباف اصل سکان هدایت سازمان بورس و اوراق بهادار را در دست گرفت سعی کرد تا اختلالات پیش آمده در هسته معاملات را به نوعی برطرف کند. از همین رو تصمیم بر آن شد تا معاملات برخی نمادها از جمله شستا، صبا، شگویا و زکوثر به خارج از ساعات عادی بازار منتقل شوند.
کد خبر: ۹۷۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸ 19 May 2020

در زمان سکانداری شاپور محمدی بر سازمان بورس و اوراق بهادار اعتراضات بسیاری به اختلالات ایجاد شده در هسته معاملات بود.

به گزارش بورس تابناک، پس از بر روی کار آمدن حسن قالیباف اصل به عنوان رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار وی سعی کرد تا اختلالات هسته را به نوعی حل کند و تصمیم بر آن شد تا معاملات برخی نمادها در ساعات خارج از زمان عادی معاملات بورس انجام شود.

بازیابی آرامش در بازار سهام

هر چند این تصمیم توانست تا حدودی ثبت سفارشات و عملکرد سامانه معاملاتی را بهبود ببخشد اما برخی از سهامداران نیز به دلیل بیشتر شدن ساعات معاملات به این تصمیم معترض بودند.

به هر صورت این تصمیم باعث شد تا معاملات 4 نماد که از نمادهای عرضه اولیه بودند، به ساعات خارج از معاملات بازار انتقال یابند. طی اطلاعیه ای اعلام شد که معاملات سهام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با نماد شستا در ساعت 13:30 تا 14:30 و سهام نمادهای زکوثر، صبا و شگویا نیز در ساعت 12:35 تا 13:30 انجام می شوند.

در 9 اردیبهشت ماه سال جاری بود که دوباره تصمیم گرفته شد تا معاملات دو نماد شگویا و صبا به ساعات معاملات عادی بازار بازگردند اما با بازگشت دوباره این معاملات اختلالاتی در هسته ایجاد شد و مجدداً معاملات این دو نماد به ساعات خارج از زمان عادی بازار بازگشتند.

بعد از عرضه اولیه غگیلا در 10 اردیبهشت ماه سال جاری معاملات این نماد نیز به ساعات خارج از زمان عادی بازار منتقل شد. همچنین بازگشایی نماد خساپا و خودرو و استقبال گسترده از این دو نماد توسط سهامداران، آن ها را هم به جمع نمادهایی که معاملات آن ها خارج از ساعات عادی بازار انجام می شود، ملحق کرد.

شنیده ها و خبرها حکایت از آن دارد که احتمالاً طی هفته جاری  و هفته آینده سهام سه نماد پیزد، آریا و زر برای اولین بار در بازار سرمایه عرضه شود. با عرضه اولیه این نمادها قطعاً به دلیل استقبال گسترده سهامداران از آن ها، معاملات این سه نماد نیز به معاملات خارج از ساعات بازار اضافه خواهد شد.

به همین دلیل طی تصمیم جدید بنا بر این شد تا معاملات دو نماد شگویا و صبا از مورخه 30 اردیبهشت ماه سال جاری بار دیگر به ساعات معاملاتی عادی بازار یعنی 9 تا 12 و 30 باز گردند.

کارگزاری ها در این مورد طی پیامی به سهامداران اعلام کردند:

"به اطلاع می رساند، معاملات در نمادهای معاملاتی شرکت پتروشیمی تندگویان (شگویا) و شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، از امروز سه شنبه مورخ 30 اردیبهشت 1399 مطابق روال عادی جلسات معاملاتی بازارهای اول و دوم فرابورس ایران قابل انجام می باشد".

با بازگشت دو نماد صبا و شگویا به ساعت عادی معاملات، در حال حاضر فقط چهار نماد شستا، غگیلا، خودرو و خساپا در خارج از ساعت عادی معاملات، داد و ستد می‌شوند. پیش بینی می شود که سه نماد که در نوبت عرضه اولیه می باشند نیز در آینده نزدیک به این نمادها اضافه شوند و معاملات آن ها در خارج از ساعات عادی بازار انجام شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر