بازدید 20110

آخرین آمار کرونا در اولین روز خرداد ۹۹/ ۶۶ تن دیگر جان باختند/ عبور بهبودیافتگان از ۱۰۰ هزار تن

از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۲۳۹۲ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، اما برخی هنوز بستری هستند و حال عمومی ۲۶۵۵ تن از ایشان «نامساعد» گزارش شده است.
کد خبر: ۹۷۹۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 21 May 2020
تابناک اجتماعیپس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان از ۱۲۹ هزار تن عبور کرد.
 

به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک و بر اساس آزمایش‌ها، از ظهر دیروز تا ظهر امروز، ابتلای ۲۳۹۲ تن به کووید-۱۹ قطعی شده است. با احتساب این افراد، آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۱۲۹ هزار و ۳۴۱ تن رسید.

وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۳۵۱ مورد بستری و دو هزار و ۴۱ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۶۶ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۷۲۴۹ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۱۰۰ هزار و ۵۶۴ تن بهبود یافته‌اند و البته ۲۶۵۵ تن از بیماران بستری از جمله افرادِ بدحال (Critical) هستند که امیدواریم با مراقبت‌های کادر درمانی، دعای خیر شما و الطاف حق بهبود پیدا کنند.

جهانپور افزود: تا کنون ۷۴۶ هزار و ۴۵ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت به انجام رسیده است. همچنین در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۲ استان موارد فوتی صفر و در ۶ استان، یک مورد فوتی گزارش شده است.

بر اساس آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۶.۷ درصد است که با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۱۴.۰ درصد فاصله محسوسی دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران ۹۳.۳ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.

 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
خجالت نميكشيد بااين اماردادنتون؟
موارد بستري امروز باتعدادي كه ديروز اعلام نموديد يه محاسبه يفرماييد ؟
تفاوت جند نفر ميسود ؟
بهبود يافته ها هم ازش كسر كنيد جندنفربايد بستري باشند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
موارد بستری خیلی کمتر است تابناک موارد بهبود یافته و فوتی را از آمار مبتلایات کم کرده بقیه را بستری اعلام می کند حال آنکه بسیاری از مبتلایان هرگز بستری نمی شوند نمونه آن آمار امروز است که تعداد زیادی بستری نشده اندو تابناک جزو آمار بستری آورده
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
امارها روبه رشد شده در استانها اقای رییس جمهور خبر از مهار کرونا داده اند.اقاجان اصلا کرونا کی امده ایران؟؟؟؟؟؟؟؟
خوبه؟؟؟؟؟؟
پاسخ یک مسئول پاسخگو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
خجالت نميكشيد بااين اماردادنتون؟ نه
موارد بستري امروز باتعدادي كه ديروز اعلام نموديد يه محاسبه يفرماييد ؟ حوصله اش را نداریم
تفاوت جند نفر ميسود ؟ اینقدر سوالهای سخت سخت نپرسید
بهبود يافته ها هم ازش كسر كنيد جندنفربايد بستري باشند؟ نمیدانم، منظورتان چیست؟
نکته سنج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
اونایی که میگفتن برا روز قدس آمار رو طوری اعلام میکنن که به صفر برسه کجان؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
ناشناس 21:08
میخواستید موقتی آمار تلفات را به حداقل برسانید که جمعیت را به خیابانها بیاین ود وشعار مرگ بر این ، مرگ بر اون سردهند ولی آنقدر آمارمبتلایان زیادشده که خودتون هم فهمیدین چنین کاری غیرممکنه. حالا هم که شده روال عادی روزانه چندتا عدد ورقم غیرواقعی بعنوان گزارش عملکرد ارائه کنید. هر روز اعلام میشه که بالای 2000نفر مبتلای جدید و همان اندازه بیمار کووید بدحال داریم ولی تعداد تلفات ثابته ! مشهد ، قم سیستان و بلوچستان ، لرستان ، ایلام وگیلان از نظر میزان ابتلا به ویروس کرونا از رنگ قرمز هم گذشته که با سفرهای عیدفطر پیش رو به رنگ سیاه در خواهند آمد ولی شما دلواپسان مترصد باز شدن حرم حضرت معصومه < مسجد جمکران و حرم امام رضاو.... هستید .
تابی جون چرا امار کل با امار بهبود یافتگان و فوت شده گان و کسانی که بستری شده گان با هم نمی خواند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
خیلی ساده، چون همه مبتلایان بستری نمی شوند
کرونا هم مثل کل مملکت به حال خود رها شده .از لحاظ آماری گیر کردن روی یک عدد بین 60 تا 70 طی 10 روز بسیار غیر منطقی است. این آمارها اصلا قابل اعتماد نیستند. هم مسدولین مشکل دارند هم مردم بی خیال و بی توحه همه با هم دورهمی داریم میمیریم
بابا چ خبر تونه چ خبرنونننننننهههههه هم مردم هم مسولین
آخه مورد سرپایی چیه! مملکت داره با ان شاالله که گربه هست با کرونا برخورد میکنه.شرم آوره.خواهش می کنم بازگشاییی های غیر ضروری رو مورد نقد قرار بدید.این دوستان سیاسی و طرفدارهاشون فقط به دنبال عکس یادگاری با کرونا هستند.تابناک تو رو خدا یک بار اینو مورد نقد قرار بده
برای من سواله که اونایی که هر روز دارن یه جا رو بازگشایی میکنن نگاهی به آمار صعودی میکنن یا نه و اینکه میگفتن برای این آمار شهرستان ها رو به تفکیک اعلام نمی کنیم تا مردم به جاهایی با آمار کم یورش نبرن الان سوال پیش میاد که مناطق سفید و زرد و قرمز همون آگاهی رو به مردم نمیده؟ و اینکه وقتی رفت و آمد از مناطق قرمز به سفید و بلعکس آزاده این رنگ بندی چه معنایی داده؟؟؟!!!!
در حال کنترل کرونا در خواب مسئولین هستیم
اگر به آمار و ارقامتان اطمینان دارید پس چرا تفکیک استانی نمی کنید؟
پاسخ ها
حق بین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
چون اونایی که عشق دَدَر اند جنبه ندارند...؛
عدم ارائه آمارهای استانی نشان دهنده تلاش دولت برای آمارسازی است
اين امار ارقام اصلا درست نيست ديگر كار بجاي رسيده تمام افراد مسن كه بدليل كهولت سن جانشان را از دست مي دهند جزو مرگ كرونائي محسوب مي كنند با اين طريق براي خودشان امار درست مي كنند كرونا بهانه براي بي كفايتي

اقايان مسئولين شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
معلوم نشد کدوم طرفی
آقا یه نفر زودتر به روحانی بگه آمار صعودیه خبری از مهار نیست که وقتی اوضاع وخیم شد نگه منم الان خبر دار شدم (فردا جمعس و طبق روال باید خبر دار بشن دیگه!!!!!!)
خوبی کرونا اینه که دکترها هم از ترس جان ناقابلشون کارت خوان گذاشتن...دست بالا دست زیاده.
تو تهرون قدیم
زمون ناصرالدین شاه قحطی اومده بود
نون خشک هم پیدا نمی شد
به عرض رسوندن : اعلیحضرت مردم نون ندارن بخورن
گفتش خب نون قندی بخورن
حالا قضیه فاصله گذاری اجتماعی ، قرنطینه و از این قبیل توصیه ها
با توجه به جیب خالی ملت و عدم حمایت جدی دولت راه به جایی نبرده
و روز به روز این ماراتن کرونا و آمارهای اعلامی ادامه خواهد داشت
تا کدامیک در واقعیت بر دیگری غلبه یابد ...
کیانوش جون به رییس نمکیت بگو اون چیزی که مردمو حساب کرده خودشه و خبر نداره.
ههه ننویسید بهبود یافته بنویسید به امان خدا رها شده چون میگن طرف مثبت بود فرستادیمش خونه 20 تا ازیترومایسین نوشتیم بخورن برن خونه و .... هم الوده کنه بعدم با افتخار بگید90 درصد بهبود یافته اره شما خیلیی خوبیییی اینا تا رو به موت نباشه کسی بستری نمیکنن اینجوری امار کذایی 100 هزار بهبودی رو اعلام میکنن
کرونا آمد و دنیا دَم اش عالیترتر شد
آسمان آبی و آبی تر از آبی تر شد
نفسی از ته دل کاج سر کوچه کشید
قاصدک سر به فلک زد چمن عاصیتر شد
چون تو بر صورت خود ماسک زدی خندیدم
دولت از خنده من دیده اش آنی، تر شد
همه تدبیر و امیدش به فروشیدن ماسک
ماچ اما پس از آن خنده ام عادی تر شد
برید امار جهانی را ببنید .
از همه جا ایران بدتر است
اسمش امریکا و روسیه بدتره .
ایتالیا و اسپانیا که اول بودند ولی امارشون خیلی خوب کنترل شد برعکس ایران به دلایل سیاسی و اقتصادی کشور را رها کردند و برای ملت عادی شده و هیچ کسی نه ماسک میزنه و نه مراعات میکنند .
انشا ا... مشکلی پیش نیاد ولی من تا جایی که مشاهده میکنم و تحلیل میکنم اوضاع کرونا ایران از همه کشورها بدتر است و امار دقیق و تحلیل درستی نمیشود و دو سه ماه دیگه از کنترل خارج میشه که امیدوارم ان زمان دیگه دیر نباشه.
ميگويند 80ميليون نفر غربالگري شده اند پس چرا من از هر اشنايي ميپرسم ميگوند كسي با انها تماسي نگرفته است
بدون کشف ابتلاء به کرونا این ویروس در حال گسترش است! آزمایش افراد فقط کمک می کند به میزان ابتلاء پی ببریم و افراد مبتلا را شناسائی کنیم. اینکه ادعا میشود مثلاً از 2392 نفر فقط 351 نفر بستری هستند دلیلی بر کم شدن شیوع کرونا نیست!
باید پرسید مگر آن موقع که آمار روزانه بالای 3 هزار نفر بود همگی آنها بستری میشدند؟! اگر قرار بود همه آنان بستری شوند که آمار مبتلایان و فوتی های باید خیلی بیشتر بوده باشد!
با این روش نمی توان به ریشه کنی کرونا امیدوار بود! مگر اینکه زرودتر دارو یا واکسن آن کشف شود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان