بازدید 7999

پیش‌بینی کارشناسان از قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۲۰

کد خبر: ۹۷۹۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۰ 18 May 2020

کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی معتقدند رشد بهای طلا در نه هفته گذشته، احتمال ۳ هزار دلاری شدن این فلز را تا پایان سال جاری میلادی افزایش داده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سایت طلا، فدرال رزرو شیوه ای بی سابقه را برای مقابله با بحران کرونا ویروس انتخاب کرده است. در حالی که آمارها نشان می دهد ایالات متحده بالاترین نرخ ابتلا به این بیماری را دارد،‌ پایه پولی این کشور به شدت در حال افزایش است. بانک مرکزی این کشور پایه پولی آن را افزایش داده اما بانک ها در واکنش به آن، ناتوان هستند. 

آخرین داده های مربوط به پایه پولی منتشر شده توسط بانک مرکزی فدرال رزرو نشان می دهد که هنوز هم بانک ها هیچ پولی را از آنچه که در پایان ماه فوریه به آنها داده شده، وارد اقتصاد واقعی نکرده اند. این برخلاف چاپ ۱.۶ تریلیون دلار اضافی طی نه هفته و حذف کلیه نیازهای ذخیره ای است. 

افزایش ۹ هفته‌ای ۱.۶  تریلیون دلاری پول در گردش در ایالات متحده، دو برابر ۰.۸ تریلیون دلار در ایالات متحده است که در اوت ۲۰۰۸ وجود داشته است. با توجه به این امر، باورکردنی نیست که بانک ها هنوز هم در حال استفاده از ذخیره مالی هستند، تا اینکه ذخایر اضافی ۳.۲ تریلیون دلار آمریکا را مورد استفاده قرار دهند. در ۹ هفته گذشته ، ذخایر اضافی که در فدرال رزرو نگهداری شده اند از ۱.۵  تریلیون دلار به ۳.۲ تریلیون دلار آمریکا رسیده اند. با وجود این افزایش زیاد، هیچ تحرکی از پایه پولی فراتر از بانکها به سمت اقتصاد واقعی صورت نگرفته است . 

پیش از این، نشان داده شده بود که با افزایش عمومی در پایه پولی ایالات متحده ، قیمت متوسط ماهانه دلار آمریکا افزایش می یابد. افزایش قیمت طلا در سپتامبر ۲۰۱۱ ، به میانگین اوج قیمت ماهانه ۱۷۷۷ دلار آمریکا رسید که این قیمت تا حدودی نتیجه اقدام برخی از تولیدکنندگان بزرگ طلا بود که مواضع پرچین خود را بسته بودند.

از آنجا که هیچ انگیزه ای برای بانک ها برای نگه داشتن ذخایر اضافی در فدرال رزرو وجود ندارد ، مطمئناً باید دانست که انفجار فعلی پایه پولی به سود اقتصاد ایالات متحده در نظر گرفته شده است و برای بانک ها همانطور که در گذشته بود، بازگرداندن این مقادیر کار راحتی نیست. به طور خلاصه، محرک پولی و مالی برای احیای اقتصاد و کاهش بیکاری در اسرع وقت در نظر گرفته شده است. تورم در کوتاه مدت احتمالا مشکلاتی ایجاد کند.  با این حال ، هم فدرال و هم دولت مایل نیستند با قرار دادن ترمز زمینه را برای یک رکود دیگر در آینده نزدیک ایجاد کنند. 

با توجه به این شرایط باید انتظار داشت که کاهش بهای دلار آمریکا کم و کمتر شود. در نتیجه،‌بهای طلا به روند صعودی خود ادامه می دهد و می توان شاهد یک طلا ۳ هزار دلاری در هر اونس در انتهای سال ۲۰۲۰ باشیم. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر