بازدید 17148
یک تحلیلگر سیاسی در گفت‌وگو با «تابناک» مطرح کرد؛

چرایی افزایش اختلافات در جریان اصلاحات؟! / اصلاح‌طلبان «اختلافات ایدئولوژیک» جدی دارند/ ۷ سال قدرت دست اصلاح‌طلبان بوده؛ بگویند برای مردم چه‌ کردند؟

این تحلیگر مسائل سیاسی گفت: زمانی که یک جریان در انتخاباتی به دلیل عملکرد خودشان نمی‌توانند پیروز شوند، شروع به تراشیدن همدیگر می‌کنند و اختلافاتی که در درون سینه‌ها یا اتاق‌هایشان سال‌ها نگه داشته بودند، بیرون می‌زند و پرخاشگری به یکدیگر را شروع می‌کنند که این صورت ظاهر موضوع است...
کد خبر: ۹۷۹۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴ 17 May 2020

چرایی افزایش اختلافات در جریان اصلاحات؟!/ اصلاح‌طلبان «اختلافات ایدئولوژیک» جدی دارند/ 7سال قدرت دست اصلاح‌طلبان بوده؛ بگویند برای مردم چه‌کردند؟

اصلاح طلبان از سال ۹۲ تاکنون عنان قدرت را در قوه مجریه به دست داشته اند. بخش زیادی از این طیف توانستند حاکم بر کرسی‌های مجلس دهم باشند و هم اکنون در شورا‌های اسلامی شهر و روستای اکثر نقاط کشور قدرت در اختیار این طیف سیاسی است؛ اما همانطور که در انتخابات مجلس یازدهم، آن‌ها یک بازنده به تمام معنا بودند، اکنون بنا به تحلیل کنشگران سیاسی، عمر زمامداری آن‌ها در قوه مجریه و شورا‌ها رو به پایان است و پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۰ این مناصب در اختیار اصولگرایان قرار بگیرد.

به گزارش «تابناک»؛ همانطور که جریانات سیاسی وقتی در قدرت هستند، دامنه اختلافات و انتقادات داخلی شان زیاد می‌شود، اصلاح طلبان نیز از این مساله مستثنی نبوده اند و پس از واگذاری نتیجه در انتخابات دوم اسفند ۹۸ و حتی قبل از آن هم اختلافات آن‌ها هر روز بیشتر و بیشتر و هر روز علنی‌تر می‌شد؛ تا جایی که اکنون این جریان سیاسی در درون خود به یک اختلاف نظر جدی رسیده است.

اصلاح طلبان اکنون در مورد روش‌های تصمیم گیری انتخاباتی شان اختلاف نظر جدی دارند و کار به جایی رسیده که بخشی از این جریان حتی سید «محمد خاتمی» رئیس دولت اصلاحات را که لیدری این جریان را طی سال‌های اخیر به عهده داشته و نقش پررنگی به ویژه در انتخابات سال‌های ۹۲، ۹۴ و ۹۶ ایفا کرده است، به باد انتقاد می‌گیرند و معتقدند که او رهبر این جریان سیاسی نیست؛ هرچند خود خاتمی هم عنوان کرده چنین ادعایی ندارد.

در همین زمینه، یک تحلیگر سیاسی در گفتگو با خبرنگار «تابناک» به چرایی بروز اختلافات درون جبهه اصلاح طلبی پرداخته و به سؤالاتی پیرامون این موضوع پاسخ داده است.

«ناصر ایمانی» گفت: اختلافات ایدئولوژیک یکی از دلایل اصلی اختلاف میان تشکل‌های اصلاح‌طلب است که در جریانات دیگر وجود ندارد.

این تحلیگر مسائل سیاسی اصولگرا درباره اختلافات پیش آمده در بدنه اصلاح‌طلبان در پی شکست این جریان در انتخابات مجلس و عملکرد ضعیفی که در مجلس دهم داشتند، اظهار کرد: حضور هر جریانی در سیاست معمولا اختلافاتی را بعد از حضور در قدرت به وجود می‌آورد. تا زمانی که یک جریان یا جناح سیاسی در قدرت حضور ندارد معمولا یا اختلافات وجود ندارد یا خیلی کم است، ولی وقتی در قدرت حضور پیدا می‌کنند به طور طبیعی اختلافات به وجود می‌آید و زیاد می‌شود.

این تحلیگر سیاسی تصریح کرد: در شرایطی که یک جناح در قدرت حاکم باشد، اما موفق نباشد و کارنامه خوبی به مردم نشان ندهد، اختلافات در بدنه آن جناح بیشتر خواهد شد و این وضعیتی که در حال حاضر در بدنه جریان اصلاح‌طلب هست، عین این مصداق است.

ایمانی خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان در هفت سال گذشته هم قوه مجریه را کامل در اختیار داشتند و هم در قوه مقننه در چهار سال گذشته حضور موثری داشتند و هم در شورای شهر پررنگ بودند؛ اما متاسفانه عملکردشان مورد توجه مردم نبود و مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: وقتی مردم از یک جریان راضی نباشند، نوع رویگردانی مردم از آن‌ها در انتخابات‌های بعدی ایجاد می‌شود و این سرنوشت همه جریان‌هاست.

این تحلیگر مسائل سیاسی گفت: زمانی که یک جریان در انتخاباتی به دلیل عملکرد خودشان نمی‌تواند پیروز شود، شروع به تراشیدن خودشان می‌کنند و اختلافاتی که در درون سینه‌ها یا اتاق‌هایشان سال‌ها نگه داشته بودند، بیرون می‌زند و پرخاشگری به یکدیگر را شروع می‌کنند که این صورت ظاهر موضوع است.

ایمانی اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی اختلافات در جناح اصلاح‌طلب، چالش‌های بسیار شدید ایدئولوژیک است که در بدنه این جریان از قدیم وجود داشته و مشکلات شدید ایدئولوژیکی در این جریان است که در جریان اصولگرا این روند وجود ندارد.

وی افزود: حضور در قدرت، ناکارآمدی و اختلافات شامل همه جریانات سیاسی است، اما در مورد اصلاح‌طلبان یک موضوع متمایز است و آن اختلافات ماهوی و ایدئولوژیکی شدید است که به این جریان لطمات زیادی وارد کرده است.

امروز دیگر تقریبا باید کار شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان به ریاست «محمدرضا عارف» که بسیاری از اصلاح طلبان انتقادات جدی به آن وارد کرده اند، تمام شده دانست و منتظر ماند و دید که جریان اصلاحات قرار است در چه قالبی خود را برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ مهیا کند. حتی اخیرا «عبدالواحد موسوی لاری» نایب رئیس این ساز و کار سیاسی تصمیم گیر درون جریان اصلاح طلبی (شورای عالی) به دلیل انتقادات صورت گرفته نسبت به آن و اتخاذ تصمیم جدید پیرامون این مساله استعفا کرده است.

اکنون اصلاح طلبان که متاثر از تشکیل یک دولت ائتلافی که در برخی مواقع بنا به میل و خواست آن‌ها عمل نکرده و همچنین مجلسی که نتوانسته توقعات را عمل کند و نیز شورای شهری که عملکرد مطلوبی بر جای نگذاشته است؛ بار سنگینی از مطالبات بدنه هوادار خود را بر دوشش احساس می‌کند؛ دنبال تصمیمات جدیدی هستند. تصمیماتی که اگر صرفا به سمت حرف درمانی و شعار برود، مطالبات محقق نشده دیگری را پیش روی این جریان قرار خواهد داد و اگر اقدام عملی و واقعی در این خصوص صورت بگیرد، شاید بتوان به همراهی دوباره حامیان اصلاحات با این جریان سیاسی امیدوار بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۸
فقط اصلاح طلبان کاری نکردن ؟!
کارنامه اصولگرایان خیلی درخشانه ؟!
اصلاح طلب و اصولگرا هیچ فرقی با هم ندارند همه دستشون رو شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
اگه ما از اصلاح طلب ها انتقاد می کنیم به این معنی نیست که شیفته ی اصول گراها هستیم . هردو گروه در اداره این کشور ناکارآمد هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
البته ناگفته نماند کارنامه ی دولت اصلاحات در میان چند دولت اخیر بعد از جنگ درخشان تره
کمترین نرخ تورم
کمترین تنش با غرب
...
تا اینکه بعدش معجزه ی هزاره ی سوم اومد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
البته بعد معجزه هزاره سوم معجزه تمام تاریخ ظهور کرد
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
جناب اصول گرا
مشکل خیلی از افراد اینه که انصاف در .مخیله شان راه نداره
یه جو انصاف!!!!!!!!!
آیا اصولی که شما به آن گرایش داری اینه؟
متاسفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
فرقی نداره کدوم یکی از شما بیایید راس چون مملکت
داری بلد نیستید ی جای اباد بدن دستتون ویرونش میکنید بدون جوابگوی بودن میزارید میرید
بازی اصلاح طلبی اصول گرایی از اول برای فریب مردم بود اصلاح طلب و اصول گرا هر دو روی یک سکه اند مردم از این بازی گذر کرده اند دیگه تمام شد.
هر وقت شما گفتید تو این 40 سال چیکار کردید ، بعد از بقیه بخواین بگن که چیکار کردن !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
تو این سا لهاخیلی کارا کردن. قیمت دلارو ببین
اصلاح طلبان اولین دوره شورای شهر در تمام کشور را تقریبا به صورت قاطع در اختیار خود گرفتند.
اما عملکرد چهار ساله آنان آنگونه بود که در بسیاری از مراکز استان ها مانند تهران و مشهد 16 سال شورای شهر را از دست دادند.
چون در انتخابات شورای شهر نظارت شورای نگهبان هم وجود ندارد نتوانستند بگویند به نظارت استصوابی باختند.

اما در مجلس فرق می کند و باخت خود را به شورای نگهبان نسبت می دهند.
درحالی که در واقع به عملکرد فرافکنانی خود می بازند.
تنها ابزار موفقیت اصلاح طلبان روزنامه ها و کانال ها است و با مظلوم نمایی قدرت را به دست می گیرند.
پس از قدرت گرفتن با رویگردانی شدید ملت از دست می دهند.
ملت نیز فراموش کار هستند.
6-7 سال دیگر با تبلیغ، دولت روحانی را به عنوان یک دولت موفق معرفی می کنند.
همانطوری که دولت خاتمی را الان به عنوان دولت موفق برای مردم جا می زنند.
احمدی نژاد رئیس جمهوری خارج از گردونه چپ و راست بود
مجلس کمترین همراهی با او را داشت
هیچ دولتی باندازه احمدی نژاد وزیرش استیضاح نشد.
و هیچ دولت باندازه او برکناری وزیر توسط مجلس را نداشت.

اما مردم عادی او را بسیار دوست دارند.
بسیاری در دوره او صاحب خانه شدند.
بسیاری در دوره او استخدام رسمی شدند
پاسخ ها
رضا
| United States of America |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
ملت درسال 84اگردنبال آب نبات بودندبه رقبای احمدی نژادکه ازیارانه صدوبیست هزارتومانی سخن می گفتندرای می دادند.این سخنان شماتوهین به مردم ایران است.آن سال احمدی رابه خاطرقول تغییربر
گزیدندبخاطرشعارمبارزه بافسادبرگزیدنداماهیچیک عملی نشد.بنابراین این بارکاندیدشودآن هم باشعارهای پوپولیستی هیچ شانسی برای انتخاب شدن ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
کافیه به سخنرانی امامان جمعه در دوره احمدنژاد سخنان اقای جنتی بزرگان اصولگرا در حلوا حلوا کردن او مراجعه کنید تا از غفلت خارج شوی این از لحاظ عدم وابستگی جناحی از لحاظ رسیدگی به مردم ایشون 800 میلیارد دلار پول در دست داشت معلوم نشد کجا خرج شده است جون همین مسکن مهر 60 درصدش در دوره روحانی به
سرانجام رسید و روحانی خزانه خالی تحویل گرفته بود
در سیستم بسته با دولت موازی و نهادهای غیر پاسخگو کدام دولتی می تواند کار کند. این کشور با ساختار موجود دولتی را می طلبد که در دست دولت اصلی و بدون سیستمی و فله ای و غیر حسابرسی باشد.
دولت فعلی اصلاح طلب نیست‌.اما همین دولت به ظاهر اصلاح طلب دلارهای ۴۲۰۰ تومانی فروانی را به شرکتهای واردکننده کشاورزی و نهاده ها داده!!!!!!
بی انصافی نکنید
پاسخ ها
آخرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
خخخخخخخخ
آره
یخچال خونه ما هم همین رو میگه
از ناصر ایمانی توقعی غیر از این نیست البته نسبت تحلیلگر دادن به ایشان منصفانه نیست تحلیلگر از واقعیت ها برداشت علمی و منطقی می کند نه جناحی اما اقای ایمانی
اولا نه اقای روحانی و نه هیچیک از اصلاح طلبان ادعای اینکه دولت دکتر روحانی اصلاح طلب است را نداشته و ندارند دولت ایشون اسمش اعتدال بوده و هست و دلیل ان هم وجود افراد از جناحین مختلف در دولت است اما عمده وزرا بدون جناحند
ثانیا اختلاف بین اصلاح طلبان از جنس اختلاف بین اصولگرایان نیست اختلاف بین اصلاح طلبان و ناراحتیشان از این است که چرا علیرغم انهمه کارشکنی های نهادها ی وابسته به اصولگرایان بیشتر ازاین نتوانستند خواسته های مردم را دقیقا براورده کنند اما عمده اصولگرایان دقیقا اختلافشان برای رسیدن به قدرت است مردم در معادلاتشان سهمی ندارند
ثالثا عمده انتقادات به دولت اقای روحانی از طرف مردم و دلسوزان انتقاد به برجام انتقاد به اصرار دولت به تصویب لوایح مالی انتقاد به دیپلماسی او انتقاد به بستن موسسات مالی غیر قانونی و شفاف شدن بودجه و حقوق و .... نیست انتقاد به این است چرا در مقابل زیاده خواهی های جناح شما منفعل عمل کرد هر چند شما تظاهر به غیر از این می نمایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
بله الان تقریبا هیچ کس به دلار 18000 تومنی سکه ی 7/5 میلیونی تورم 70 درصدی و پراید 90 میلیونی و صدها شاهکار دیگر اعتراضی نداره بلکه عمده اعتراض تمام معترضان این است که چرا دولت دربرابر زیاده خواهی
های جناح مقابل منفعل عمل کرد . نمونه ای کامل از
یک تفکر بنفش که در ابرها اوج گرفته است احسنت خسته نباشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
بنده خدا از بنفش ها حمایت نکرده شما از قدرت تحریمها و کمبود منابع غافلید از قدرت امریکا غافلید از خزانه خالی غافلید از اینکه روحانی همان سال 92 بعد از اینکه فهمید علیرغم ادعای احمدنژاد خزانه خالی و بدهی های دولت هزاران میلیارد بدهکاره بخاطر حفظ ارامش موضوع را جنجالی نکرد وتمامی اینها بخاطر حمایت های بی چون و چرا از احمدنژاد بود ضمن اینکه موضوع مقاله از توهم یک اصولگرا در رابطه با اینکه اقای روحانی اصلاح طلبه صحبت شده و این بنده خدا این را رد میکنه
این آقای کارشناس کاش اسم سه تا از وزرای اصلاح طلب دولت هفت سال گذشته را نام می برد؟!!!!!!
مردم با ما هیچ جربی مشکل ندارند اگر درست کار کنه! ملاک اینه که چقدر به درد مردم میخورن! فعلا که از اصول گرا و اصلاح طلب، ملت خیری ندیده!
حزب گرایی، بی توجهی به مردم، در زمین دشمن بازی کردن، در خطر قرار دادن نظام، فشار به رهبری؛ همه اینها رو کردند و بعد اسم کارهاشون رو میذارن برای ایران!
بعد از اون که دست شما بود چکار کردید
دوست عزیز درسته 7 ساله قوای مجریه و مقننه قبضۀ کامل اصلاح طلبها بوده اما بالاخره خدمات شایانی هم انجام دادن همچون : تورم 2000 درصدی و لحظه ای ، بی سابقه ترین رکود اقتصادی تاریخ و فریز کامل معاملات ، خلاصه شدن کل اقتصاد در سفته بازی بورس و قمار روی سهام پاره به بهای خالی شدن بازارهای فیزیکی و موازی و نابودی آنها و بیکاری حاد بوجود اومده از آن ، شیوع و ترویج فرهنگ ولنگاری و اباحه گری و بی حجابی و بی بند و باری در سطح بی نهایت وسیع ، نابودی سفره ها با زوم کردن روی صادرات بیرویه و بی ضابطه مواد غذایی و سر بفلک زدن قیمت داخلیشون ، صفر شدن نرخ رشد جمعیت و به حداقل رسیدن نرخ تشکیل خانواده با نجومی شدن هزینه ها برای جوانها ، بروز پدیه حقوقهای دهها میلیونی و کارانه های صدها میلیونی و پاداشهای مدیریتی چندین میلیاردی و و و و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
معنی قبضه رو نمیدونی احتمالا
حکومت دست اصولگراها و اصلاحطلبان بوده است ،اصلاحطلب واقعی در حصر و ممنوعیت تشریف داشتند!
شماها نمی خواد برای بهتر شدن اوضاع معیشت اقدامی کنید چون هر کاری که کردید خیلی زود تاثیرش برعکس شد.
فقط جلوی سقوط ارزش پول ملی را بگیرید مردم خودشون بلدن چی کار کنن.
اختلاف های سیاسی شما ها هیچ ارزشی برای این کشور نداره
هفت سال مملکت دست اصلاح طلبان بود و مابقی دست شما آقایان . از همه شما سوال میکنم ، چه کردید ؟ ما الانه چی دارم ؟ ودیگزان وحتی همسایه های نزدیکمان چی دارند؟
سعی کنید خودتان فریب بدهید و نه مردم را .
عارض شوم که بله قدرت تمام و کمال دست اصلاحطلبان بود و انها حصر را مرتفع کردند، وحدت ملی را تقویت کردند،خانمها را به ورزشگاه راه دادند،مجریانی مثل فردوسی پور را حفظ کرده شجریان را به تلویزیون باز گرداندند و از همه مهمتر مسائل با امریکا را طی گفتگوهای دو جانبه حل کردند و تحریمها برداشته شد و همه شرکتهای خارجی برای ورود به ایران و سرمایه گذاری صف کشیدند و همسایگان منجمله عربستان و امارات رفتار دوستانه در پیش گرفتند و اجناس ارزان شد و دلار فراوان شد سیل توریست و در امد به کشور امد و .....
چی فرموردید ؟ هیچکدام انجام نشد؟
اگر فهمیدی که چرا انجام نشد برات ابنبات جایزه میگیرم
:)
همچین می گید اختلاف جدی که اگه کسی ندونه با خودش فکر می کنه حل عمیق ترین مساله های علمی در گرو حل اختلاف شماهاس.
واقعا این دولت بیاد بگه غیر از برجام بی فرجام چه کاری انجام داده فقط یکیش و بگه
واقعا این دولت بیاد بگه غیر از برجام بی فرجام چه کاری انجام داده فقط یکیش و بگه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
برجام را تندو ها یعنی اصولگراها و هم‌پیمانانش زمین گیر کرد ،هنوز هم از رو نمیروید!
در این مدت، پست های خوبی را برای خودشان جور کردند.
کدوم اطلاح طلبان؟ اصلاح طلب خوب، اصلاح طلب فقید و درگذشته یا اگه تخفیف بدیم اصلاح طلب حبس کشیده (البته نه بدلیل تخلفات اخلاقی یا مالی) یا اصلاح طلب خارج از حکومته! اصلاح طلبی که رنگ عوض کنه اصلاح طلب نیست. ما هم اگه به آقای روحانی رأی دادیم، برای این بود که یکی مثل رقبای ایشون رأی نیاره. با روحانی حداقل کشور 7 سال دوام آورده، با بقیه؟ الله اعلم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
ما رای ندادیم کشور دوام بیاره خودشم چنین چیزی نگفت چیزایی که گفت این بود چونان رونقی ایجاد کنم که به این 45 هزار احتیاجی نداشته باشید تورم رو چکار
می کنم تولید و چکار می کنم مملکت ریس جمهورم نداشت دوام می آورد
این شوخی است که اصلاح طلبان ۷ سال قدرت را در دست داشته اند ، بجز جهانگیری ، زنگنه ، ابتکار ، حجتی و آخوندی کدام اصلاح طلبی عضو کابینه بوده ؟ چند استاندار اصلاح طلب بوده اند ؟ چند نماینده مجلس اصلاح طلب بوده اند ؟
حالا ببینیم شما اصول گراها چه می کنید ؟
به نظر من به دلیل شرایط سخت اقتصادی ، این اصول گرا ها هستند که به اصلاح طلبان نیاز دارند
اگر از تمام ظرفیت اصلاح طلبان استفاده می شد یقینا وضع مردم بهتر از این ها می بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
حجتی با خانواده تشریف بردند کانادا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
طبق چه سندی میگی رفته کانادا شما اصولگراه ها کی میخواهید دست از تهمت زدن بردارید
ناصر ایمانی ازغدی رائفی پور حسن عباسی شریعت مداری دست اندر کاران مشرق مداح ها کریمی و میثم منصور ارضی ووو مبلغان ۴۰ ساله قراعتی و ووو زیر ساخت فرهنگی و اصیل ایرانی اسلامی را نابود کرده اند. مملکت زمانی درست می شود که همه دکر شده ها پاسخگو باشند دولتی می طلبد که جریانات گذشته را هضم و پاسخگو بکند چنین دولتی هیچ وقت نمی تواند در ساختار کنونی شکل بگیرد.
خدمتی بود که ترامپ به شما کرد
اصول گرايان بدتر از اصلاح طلب ها و اصلاح طلب ها بدتر از آنها
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
احمدی نژادی ها هم بدتر از هر دو
حتی به اندازه یک سر سوزن اداره کشور از 92 به این سو به "جریان غیر بدلی اصلاح طلبی" که سمبول های آن میرحسین موسوی و خاتمی بوده اند مربوط نمی باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
یه خط مطلب نوشتی کلی غلط داری تورو خدا اینقد رو هوا نطر ندید
من به این جناحهای مختلف کاری ندارم ،،،اینا اگه بتونن خودشونم اداره کنن ،،،واقعا هنر کردن
یک شیر پاک خورده حتی تقریبا نیمه مسئول که نون خور هیچکدوم از جناحها نباشه،،لطفا برای کل این ۴۲ سال و سه ماه ،یک کارنامه بده تا ببینیم در کجا هستیم
حالا 8 سال قبلش که دست اصول گرایان بود چه کار کردند ؟
حالا 8 سال قبلش که دست اصول گرایان بود چه کار کردند ؟
اگه مجلس دست اصلاح طلبان بود چرا رئیس مجلس عارف نشد و میشه لطفا یه کمیسیون مهم مجلس رو بگید که دست اصلاح طلبها بوده،شورای نگهبان همه رو قلع و قمع کرد دوروها خودشون رو اصلاح طلب جا زدن جز در تهران!در ضمن دولت هم دست اصولگراها به اصطلاح معتدل بود نه اصلاحات!!
"۷ سال قدرت دست اصلاح‌طلبان بوده؛ بگویند برای مردم چه‌ کردند؟"
معتقدم که دولت اصلاحات از بسیاری از امکانات و موقعیتهای خوب مردم کشور و شرائط مطلوب جهانی بهره کافی نگرفت و تعللهایی داشت اما جمله فوق مصداق بی اطلاعی یا حسادت و کینه ورزی نسبت به آن دولت میباشد.کسیکه چنین جمله ای را بی پروا میگوید چگونه حود را تحلبلگر میداند.اگر معیار ارزش یابی آمار و ارقام باشد این آمار و ارقام نشان میدهد که دولت اصلاحات دانا ترین ، پر کار ترین و موفق ترین دولت بعد از انقلاب بوده و با نفت ده دلاری کشور را به نقطه خبی رسانید.
جمع کنیدبریدبابا
اصلاح طلب واصولگرا بدجوری رفتید تومخ مون
همشون یکی هستند فقط مردم را فریب میدن.
دولت دست کارگزاران هست کارگزاران اصولگرا هستند و خود را به اصلاح طلبها چسباندند تا رای بیارن خود اصلاح طلبها هم البته چیزی نبودن
ولی رای مردم کلا اثری نداره
الان کارگزارها دنبال این هستن این دفعه بیفتن دنبال لاریجانی تا بیان وارد قدرت بشن
افرادی مثل عارف هم اصلاح طلبها را از بین بردند علملکرد دولت روحانی هم باعث از بین رفتن اصلاح طلبها شد
کلا فرقی نمیکنه کی رئیس جمهور بشه اصولگرا و اصلاح طلب یکی از یکی بدتر هستند و کارگزارها بدتر از هر دوی اینها
در جریان اخذ مالیات غیر قانونی و غیر اخلاقی و خلاف شرع پیش فروش سکه هم اصلاح طلب و هم اصولگرا هر دو با هم بودند هیچ فرقی بینشان نبود.
لطفا این نظرات کارشناسی آب دوغ خیاری را منتشر نکنید .به ایشان بگویید مفهوم قدرت چیه که شما ادعا میکنید در دست اصلاحطلبان بوده
اگر کشور هفت سال دست اصلاح طلبها بود که روزنامه هایشان بصورت سریالی تعطیل نمیشد ونمایندگان مجلسشان استعفا نمیدادند پس بدانید در همان هقت سال هم اصلاح طلبان صد درصد همه کاره نبودند اما با همین وضع نیم بند قدرت ، به اعتراف دشمن و دوست بهترین دوران اقتصادی برای کشور دوران دولت اصلاحات بوده است
شما اصولگرایان به محض این که متوجه شدین که باانعقاد برجام ،حسابی قاقیه رو باختین

بینی و بین الله از خودتون میپرسم ،،ایا حتی یک جائی موند که از قدرتتون بر ضد برجام استفاده نکرده باشین،،، دست آخر هم که ترامپ از غیب به دادتون رسید
بالا برین
پائین بیان
احتمالا :
قضاوت عمومی در مورد اصولگرایان ،همون هائی هست که من گفتم
البته الان :
اگه شما بتونین که پول ملی رو از کاهشی که گریبانگیرش شده نجات بدین و مثل اصلاح طلبها ،تو این فکر نباشین که مثلا با حذف چهار صفر ،کارنامه مردود اقتصادی خودتون رو ،جامه عاریه قانونی بش بپوشونین و از طرفی روی بالابردن وضع اقتصادی مملکت و همچنین روی هماهنگ کردن معیشت مردم با درامدشون و لزوم ایجاد رابطه بین درامد عامه مردم با مسکن ،بهداشت و سایر هزینه ها ی اصلی واقعا گار کنید ،،،اونوقت میشه گفت که اصولگرایان ،به هرحال با عرضه ترند و از امکانات بیشتر ارتباطی با مراکز اثر گذارقدرت هم بهره مند میباشند
اینجوری هم برای خودتون اعتبار میخرین ،،،هم رهبری رو خوشحال میکنین و هم از این به بعد ،،، مردم ،، با اطمینان بیشتری به طرف شماها میان
حتی در انتخاباتی با پوشش ۸۰ درصد شرکت کننده واجد شرایط هم ،،،دیگه شماها پیروز میمانید
فقط بجنبید
اصلاحات سرزا مرد وتموم شد .اینا سرمابه دارها وکسانی هستند که بیت المال را مال خودشان کردند ولباس اصلاح طلبی پوشیدن ونه به مردم خدمت کردند .فقط به نزدیکان خودشان خدمت کردند .کشور را نمیشود با باند بازی اداره کردند.اصلاح طلب نداریم فرصت طلب داریم. اصولگرایی هم به همین منوال.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل