بازدید 5030

روسیه باز هم دارایی‌های دلاری خود را فروخت

آمارهای وزارت خزانه‌داری آمریکا حاکی از آن است که روسیه بین ماه‌های فوریه تا مارس حجم اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری آمریکا تحت تملک خود را 9 میلیارد دلار کاهش داده و به 3.8 میلیارد دلار رسانده است.
کد خبر: ۹۷۹۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ 17 May 2020

به گزارش فارس به نقل از اسپوتنیک، اطلاعات وزارت خزانه‌‌داری آمریکا نشان می‌دهد روسیه بین ماه‌های فوریه تا مارس سال جاری، 9 میلیارد دلار از باقیمانده اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری آمریکا تحت تملک خود را در بازار جهانی آب کرده و حجم این اوراق تحت تملک روسیه حالا به رقم بسیار ناچیز 3.824 میلیارد دلار رسیده است.

روسیه از سال 2018 به خاطر تهدید آمریکا و تحریم‌های اعمال شده توسط این کشور روند کاهش دارایی‌های دلاری خود را آغاز کرده و حجم آنها را از حدود 100 میلیارد دلار به میزان 3.8 میلیارد دلار کنونی رسانده است. 

بخش قابل توجهی از اوراق عرضه شده توسط روسیه،‌ اوراق قرضه کوتاه مدت خزانه‌داری آمریکا بوده است.

تا پیش از سال 2013 روسیه یکی از بزرگترین دارندگان اوراق قرضه دولت آمریکا بود اما حالا این  کشور حتی در جمع 30 کشور مالک بیشترین میزان این اوراق هم نیست.

در واقع فروش دارایی‌های دلاری بخشی از سیاست روسیه در کنار گذاشتن دلار از اقتصاد خود و کاهش وابستگی به این امر، است.

در سال 2019 ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، از کشورهای جهان خواست تا به دلیل سوء‌استفاده واشنگتن از جایگاه دلار در بازار جهانی برای فشار به کشورها از این امر فاصله بگیرد.

وی همچنین از آمریکا خواست تا این رویکرد شرورانه خود را کنار گذاشته و هشدار داد در غیر این صورت دلار جایگاه قالب خود در بازار جهانی را از دست خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل