بازدید 9139
۴

پسر شیشه‌ای جمجمه‌ی مادرش را شکافت

کد خبر: ۹۷۸۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶ 13 May 2020

معتاد شیشه ای جمجمه زنی که او را به دنیا آورده بود شکافت و چند ساعت بعد خبر قتل فجیع زنی سالخورده توسط پسر معتادش به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد.

به گزارش میزان، بعد از چند ماه اقامت در کمپ ترک اعتیاد به خانه بازگشته بود و حریص‌تر از همیشه به دنبال خرید مواد بود. بار اولش نبود که به کمپ می‌رفت و شاید خانواده اش هم نا امید از ترک اعتیاد وحید، تنها برای اینکه چند صباحی از مزاحمت هایش رها شوند او را به کمپ‌می‌سپردند و حالا دوباره مثل استخوانی در گلو به جمع خانواده بازگشته بود.

۲۵ سال مصرف مستمر شیشه و قرص‌های روانگردان سلول‌های مغزی اش را تخریب کرده بودند و به نظر نمی‌رسید راه نجاتی برای او و خانواده اش باشد و حضور گاه به گاه وحید در کمپ برای مدتی خیال خانواده را راحت می‌کرد و با بازگشتش دوباره کابوس‌ها شروع می‌شد واین بار اولین نشانه‌های حضور خطرساز وی در جمع خانواده خودش را وقتی نشان داد که مادرش بدون کفش و لباس مناسب با دیدن چاقو در دست‌های وحید از خانه گریخته بود و چند روز بعد هم دخترش را بدون حجاب و لباس مناسب برای خرید مواد مخدر از خانه بیرون انداخته بود.

یک هفته که گذشت بالاخره خودش دست به کار شد و برای خرید مواد راهی خیابان شد و اول مقداری حشیش کنار خیابان خرید و بعد هم شیشه و ۱۲ قرص روانگردان مصرف کرد و در حالی که سرمست از جبران روز‌های محرومیت در کمپ بود به خانه بازگشت و مادرش بی خبر از همه جا به خانه آمد و وحید که به خاطر مصرف مواد دچار توهم شده بود با تصور اینکه مادرش قصد کشتنش را دارد به او حمله کرد و کسی نمی‌داند واقعا در خیالات و توهمات شیشه‌ای خود، زن تیره بخت را چه دید که بلافاصله او را به قتل رساند و سپس جمجمه زنی که او را به دنیا آورده بود شکافت و محتویاتش را تخلیه کرد و تلاش داشت جسد را در یخچال جا بدهد که موفق نشد و همانجا در آشپزخانه پیکر خونین مادرش را رها کرد و چند ساعت بعد خبر قتل فجیع زنی سالخورده توسط پسر معتادش به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد.

کسی چه می‌داند شاید در آخرین لحظات و قبل از جان دادن تصویر تولد وکودکی وحید از مقابل چشمان مادرش گذشت و معصومیتی که سال‌ها پیش با شیشه برباد رفت.

سروان سمانه مهربانی روانشناس و کارشناس آموزش همگانی پلیس آگاهی پایتخت در این باره گفت: روانشناسی می‌گوید: مشکلات زندگی اتان را یا حل کنید و یا رها کنید ولی با آن زندگی نکنید. شاید بزرگترین اشتباه خانواده وحید این بود که هیچگاه اساسی به حل مشکلات خود نپرداخته و با روش‌های درمانی غیر علمی و غیر تخصصی فقط باعث شده بودند با گذر سال‌ها اعتیاد وی عمیق‌تر گردد و با رضایت به حضور او در جمع خانواده به عنوان استخوانی در گلو سال‌ها با تلخی اعتیاد و آسیب‌های آن به سربرده بودند.

وی افزود: درمان ریشه‌ای اعتیاد زمانی محقق می‌گردد که درمان پزشکی با درمان روانپزشکی و خدمات مشاوره و مددکاری همراه باشد و سم زدایی محض در کمپ‌ها کمکی به حل مشکل نمی‌کند.

سروان سمانه مهربانی گفت: سم زدایی زمانی که با انگیزه روانی همراه نباشد تنها فرد معتاد را حریص‌تر می‌سازد. همچنین یکی از اشتباهاتی که افراد در زندگی با فرد معتاد مرتکب می‌شوند بی توجهی به علایم هشدار دهنده می‌باشد. با وجود اینکه پلیس سال‌ها از طریق آموزش همگانی به شهروندان نشان داده توهمات یک فرد شیشه‌ای چه فجایعی را به دنبال دارد بازهم عده‌ای فکر می‌کنند می‌شود به زندگی با او زیر یک سقف ادامه داد. عاقلانه‌ترین کار برای زنی که با اعتیاد همسرش به مواد صنعتی روبروست این است که یا با روش‌های علمی و تخصصی در مسیر درمان وی گام بردارد یا از ادامه زندگی مشترک صرفنظر نماید.

وی اظهار کرد: اعتیاد زخمی است که با گذر زمان عمیق می‌شود و حتی فردی که اقدام به ترک می‌کند تا مدت‌ها در معرض لغزش و بازگشت قرار دارد و باید زیر نظر روانشناس دوران پس از ترک را پشت سر بگذارد و مورد حمایت عاطفی خانواده باشد.

این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به اینکه تنها یک علت برای اعتیاد فرد به مواد مخدر وجود ندارد و وی به تنهایی در بروز آن مقصر نیست خدمات روانشناختی باید به صورت خانواده درمانی انجام پذیرد تا نتیجه بخش باشد.

وی افزود: همانطور که می‌دانید هرانسانی با معصومیت محض و همچون لوحی سفید قدم به این کره خاکی می‌گذارد و ما به عنوان والدین باید مسئولانه نسبت به تربیت و آموزش او اقدام کنیم تا فرزندی با اعتماد بنفس و عزت نفس بالا پرورش دهیم که بتواند به انحرافات و آسیب‌هایی که در طول زندگی با آن‌ها روبرو می‌شود "نه" بگوید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
درمان تخصصی پول می خواهد. بنظرم باید نهادی اختیار مداخله به زور را داشته باشد.
واقعا این خبر راسته ؟کی اتفاق افتاده؟
اشکم دراومد بخاطر یه مادر،بخاطر آشفتگی یه خانواده معتاد...اعتیادباکسی شوخی نداره بزرگواران تحت هیچ شرایطی سمت موادنرید،من فرق دارم وپول دارم وتفننی مصرف میکنم و...نیست،مصرف مواد شوخی نیست بحث مرگ وزندگیه...یه روز اگه خوش شانس باشی وآخر عاقبتی همچون وحید نداشته باشی وشانس بیاری قطع مصرف کنی با کلی درد ورنج باید بقیه زندگیتو سپری کنی...الان که حدود هفت ساله ترک کردم ازلحاظ مالی وزندگی که صفرم به کنار...بخاطرمصرف مواد باورنمیکردم یه روز به آخرخط برسم وچه داشته هایی رااز دست بدم،یه نمونش دندونامو مفت وبخاطر یه لذت کاذب وزودگذر از دست دادم وهفت ساله هر روز میگم کاش یه باردیگه نسیم نعنایی خمیردندان را تو دهنم احساس میکردم...
چرا قاچاقچیان آزاد هستند و وضع مالی خوبی دارند؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر