بازدید 110839

تغییر و تحولات گسترده‌ در دستور کار مدرس خیابانی؛ برکناری دو معاون وزیر و یک مدیرکل وزارت صمت در کمتر از ۲۴ ساعت/ تاکید ویژه بر تنوع سازی در بازار هدف صادراتی

مهندس حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، از روز گذشته تصمیم به تغییرات متعدد در بدنه مدیریتی وزارت صمت، در راستای شکوفایی و تحولات اساسی در این وزارت خانه گرفته است؛ تغییراتی که همچنان ادامه خواهد داشت و باید منتظر وداع برخی از مدیران منصوب در دوران وزارت رحمانی با صندلی‌های خود باشیم.
کد خبر: ۹۷۸۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵ 12 May 2020

تغییرات و تحولات گسترده‌ در دستور کار مدرس خیابانی؛ برکناری ۲ معاون وزیر و یک مدیرکل وزارت صمت در کمتر از ۲۴ ساعت/ تاکید ویژه بر تنوع سازی در بازار هدف صادراتیروز گذشته (دوشنبه بیست و دوم اردیبهشت ماه 99) در پی برکناری رضا رحمانی از سکانداری وزارت صمت، حسن روحانی با صدور حکمی، مهندس حسین مدرس خیابانی را به سرپرستی وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ مهندس مدرس خیابانی که پیش از این قائم مقامی معاونت بازرگانی داخلی و‌ مدیر کلی دفتر برنامه ریزی وزارت بازرگانی و سوابق مدیریتی مختلف دیگر در صنعت و تولید را در کارنامه حود دارد، از روز گذشته تصمیم به تغییرات متعدد در بدنه مدیریتی وزارت صنعت معدن و تجارت، در راستای شکوفایی و تحول در این وزارت خانه گرفته است. 

ایشان در گام نخست پس از انتصاب به سرپرستی وزارتخانه صنعت معدن و تجارت از سوی دکتر روحانی، مدیرکل دفتر وزارتی وزارت صمت را تغییر داد و در حکمی محمدحسن صبوری دیلمی را به مدیرکلی دفتر وزارتی این وزارتخانه منصوب کرد.

حسین مدرس خیابانی در حکم صادره آورده است: "نظر به جایگاه مهم حوزه وزارتی، انتظار می رود ضمن حسن تدبیر و برنامه ریزی برای برقراری ارتباط موثر و پویا و با همکاری و هماهنگی کلیه معاونان، روسای سازمانها، مدیران و همکاران عزیز در وزارت و با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در چارچوب شرح وظایف و انجام امور محوله موفق و موید باشید. همچنین از زحمات افشار فتح الهی در دوران تصدی مدیرکلی دفتر وزارتی تشکر شده است."

در ادامه این تغییرات، امروز نیز طی حکمی، صدراله دولت را به عنوان سرپرست معاونت امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارتخانه منصوب کرد.

حسین مدرس خیابانی در این حکم آورده است: "انتظار می رود با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید ضمن تعامل موثر و سازنده با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که همواره از جایگاه رفیع و ارزشمندی برخوردارند، به ویژه کمیسیون های تخصصی و نیز مراجع محترم قضایی و حقوقی، استانداران محترم و سایر مقامات محلی و منطقه ای، سازمان ها، موسسات و شرکت های وابسته در زمینه تحقق اهداف وزارتخانه. گام های موثر برداشته شود.

وی در این حکم تآکید کرده است: به منظور اثر بخشی هرچه بیشتر تصمیمات، بدین وسیله اختیارات قابل واگذاری قانونی سرپرست وزارت در حوزه مسئولیت سپرده شده را به جنابعالی تفویض می نمایم، بدیهی است تمامی همکاران گرامی در حوزه های ستاد و صف، همراهی و هماهنگی کامل و جامع را با جنابعالی در اجرای وظایف محوله به عمل خواهند آورد. همچنین از زحمات افشار فتح الهی در دوران تصدی این مسئولیت تشکر شده است."

همچنین در ادامه این تغییرات، نوبت به معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت رسید و در حکمی مهدی اصفهانی را به سرپرستی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارتخانه منصوب کرد.

 در حکم صادره از سوی حسین مدرس خیابانی آمده است: "انتظار می رود ضمن رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید، بهسازی ساختار تشکیلاتی وزارت در راستای تقویت نقش حاکمیتی آن، توانمند سازی نیروی انسانی و استمرار اصلاح نظام اداری، بهینه سازی فرایندهای مالی و ذی حسابی با هدف استفاده موثر و بهینه از منابع و صرفه جویی در هزینه ها، ارتقای نقش و جایگاه فعالیت‌های ادارات کل استان ها و ایجاد هماهنگی با سایر ادارات در جهت کارآمدی امر مربوط، ارتقای سطح رفاه کارکنان و انجام اقدامات لازم به منظور بهبود بهره وری و استفاده مطلوب از فضاهای اداری و امکانات وزارت در مرکز و استان ها در اولویت برنامه های آن معاونت قرار گیرد. همچنین از زحمات ارزشمند یونس الستی در بخش‌های توسعه مدیریتی و منابع انسانی در دوران تصدی این مسئولیت از طرف کارکنان خدوم وزارت صنعت، معدن و تجارت قدردانی و تشکر شد."

در روزهای آتی، همچنان شاهد تغییر و تحول مدیریتی بیشتر در وزارت صمت خواهیم بود و بسیاری از مدیران منصوب در دوران وزارت رضا رحمانی باید با صندلی‌های خود وداع کنند؛ روندی که به نظر می رسد در راستای افزایش هماهنگی درون سازمانی برای بهره‌گیری از ظرفیت مجموعه همکاران برای مدیریت توانمندتر و اثرگذار و توجه ویژه به رونق و جهش تولید ملی و معیشت مردم باشد. 

تغییرات مدیریتی در دستور کار مدرس خیابانی؛ برکناری ۲ معاون وزیر و یک مدیرکل وزارت صمت در کمتر از ۲۴ ساعت/ تاکید ویژه بر تنوع سازی در بازار هدف صادراتی

مهندس مدرس خیابانی همچنین امروز در نشستی با اشاره به ابعاد گوناگون «جهش تولید»، از آن به‌ عنوان راهبرد گذر از تنگناهای فعلی اقتصاد ایران، یاد کرد. 

مدرس خیابانی با اشاره به ابعاد فرصت بخش تحریم های ظالمانه در کنار تهدیدهای آن ادامه داد: مقام معظم رهبری قصد داشتند با هوشمندی کامل از این فرصت تحریم‌ها برای رشد و جهش تولید استفاده کنند و نمی‌خواهند که این فرصت از دست برود.

وی افزود: ظرفیت‌سازی که در بخش‌های عظیم صنعتی، کشاورزی، معدنی و حتی خدماتی در طول مدت‌ها ایجاد کرده‌ایم، سال‌های طولانی به دلیل ایجاد درآمد از طریق منابع نفتی و صادرات نفت، معطل‌ مانده بودند. آن چیزی که به نظر می رسد در فضای تحریم مهم است آن‌که ما نباید برای تأمین نیازهای کشور خودمان منتظر کسی باشیم و حتماً باید روی پای خودمان بایستیم.

سرپرست وزارت صنعت با اشاره به علل اهمیت توجه به تولید ملی در شرایط بحران شیوع ویروس کرونا، انتخاب «جهش تولید» به‌عنوان شعار سال ۱۳۹۹ را برآمده از شرایط محیطی و پیرامونی جامعه ایران دانست و ادامه داد: نکته مهمی که باید امسال به آن توجه کنیم بحث استفاده از ظرفیت‌های نیمه‌تمام است. یعنی بخش عمده‌ای از پروژه‌های تولیدی در سال ۹۸ نیمه‌تمام مانده بود و طبیعی است که باید حتماً یک فرصتی می‌دادیم که کارهای نیمه‌تمام در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور، نیروگاهی و نفت به انجام می‌رسید.

معیشت و اشتغال، دو محور اساسی اقتصاد ایران در سال ۹۹

مدرس خیابانی با اشاره به کتاب «هنر تحریم‌ها، نگاهی از درون میدان» نوشته «ریچارد نفیو»، گفت: اگر دقت کنید در این کتاب، آمریکایی‌ها دو هدف اصلی دارند که یکی آسیب زدن به تولید و دیگری آسیب رساندن به معیشت است. خوشبختانه با ادامه بحث تحریم‌ها و تنگ‌تر شدن حلقه محدودیت‌ها این‌ها نتایج عکس گرفتند و تولید در اکثر رسته‌ها به‌جز یکی دو تا رسته از جمله خودرو، نسبت به سال قبلش افزایش داشته و این در سخت‌ترین شرایط تحریم است.

سرپرست وزارت صنعت یادآور شد: البته در بحث تأمین مواد اولیه، ما بخشی از تولیدمان بخش واردات محور است؛ یعنی باید نهاده‌های تولید از بیرون بیاید، ولی بااین‌حال و با تمام خباثت‌هایی که این‌ها به خرج دادند بالاخره تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان کشور توانستند تولید را حمایت کنند و با یک لجستیک قدرتمند، تولید را افزایش دهند.

مدرس خیابانی تصریح کرد: در موضوع معیشت هم کافی است آن چیزی که در ایران اتفاق افتاد را با سایر کشورهای دنیا مقایسه کنید. ایران با نظام توزیع و تاب آوری بالا توانست در برابر بحران واکنش مناسبی انجام دهد. در مقابل مدعیان کشورهای توسعه‌یافته با اتصال به تجارت‌های بین‌المللی دنیا، با چالش قفسه‌های خالی فروشگاه های خود روبرو شدند.

سرپرست وزارت صمت در ادامه با اشاره به اهمیت دو رکن «معیشت» و «اشتغال» مردم در سال ۱۳۹۹، جهش تولید را لازمه تحقق این دو هدف دانست و افزود: در بحث جهش تولید می‌خواهم به ارتباط میان تولید و معیشت اشاره کنم که جهش تولید ما باید حتماً بتواند امنیت غذایی و معیشت مردم را تأمین کند. بحث تولید هم از منظر اشتغال آن چیزی که امروز ما به دنبالش هستیم ، علاوه بر اینکه منجر به خوداتکایی کشور است؛ منجر به حل کردن یک مشکل بزرگی به نام بیکاری می شود.

الزامات جهش تولید با محوریت مساله توسعه صادرات

مدرس خیابانی، ارتباط و پیوند مؤثر میان بخش صنعت کشور با شرکت‌های دانش‌بنیان، تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها را لازمه دانش محور کردن تولید و تحقق تحرکی در بخش تولید دانست و با اشاره به تجربه کشور در توسعه صنایع دفاعی خود ادامه داد: «همان اتفاقی که در حوزه دفاعی کشور افتاد، در بخش صنعت لازم است.

وی گفت: الان مطرح می‌شود که چطور ما ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم یا در سیستم‌های دفاعی خودکفا هستیم و به‌روزترین تکنولوژی‌ها مجهز هستیم و جزو کشورهای برتر دنیا در بحث تجهیزات دفاعی و نظامی باشیم، اما چرا این اتفاق در بخش غیردفاعی و تولیدی رخ نداده است؟ به نظر می‌رسد که یک عامل خود همین تحریم‌ها و فشار آن برای ایجاد تغییرات بوده است. تاریخ تحریم‌ها و محدودیت‌های کشور در بخش نظامی به سال‌های خیلی قبل برمی‌گردد؛ ولی تنها چند سالی است که ما در بخش‌های صنعتی و غیرنظامی تحت تحریم هستیم.

سرپرست وزارت صمت با اشاره به اهمیت توسعه صادرات در شرایط رکودی فعلی ادامه داد: بنده تفاوتی بین توسعه صادرات و جهش تولید قائل نیستم و اعتقادم این است که به دلیل شرایط رکودی که کشور به لحاظ کاهش درآمد و قدرت خرید مردم داشته، کیک تقاضای داخلی بسیار کاهش یافته و طبیعی است که این جهش تولید، باید یک بازار مصرفی برای خودش پیدا کند و به نظر من مؤثرترین و تنها راه، «صادرات» است.

وی افزود: نمی‌توانیم به بخش‌های مختلف تولید خودمان بگویید که شما تولید کنید و جهش تولید داشته باشید اما بازار مصرفی برایش متصور نباشیم. صادرات تنها راه‌حل در این زمینه و بهترین گزینه است.

مدرس خیابانی در ادامه با اشاره به مهم ترین محورهای مورد توجه کشور در بخش توسعه صادرات گفت: در مقوله صادرات، یک بحث پیرامون تمرکز صادرات بر روی ۱۵ کشور پیرامونی و همسایه است. زیرا در حوزه تجارت یکی از شاخه‌های مزیت رقابتی، مساله فاصله است؛ به این دلیل که ما هرچقدر فاصله‌مان میان محل تولید و بازار مصرف طولانی‌تر باشد، انرژی حمل‌ونقل نیز اضافه می‌شود.

وی گفت: بنابراین خود این مزیتی است که بتوانیم به بازارهای مجاورمان دسترسی پیدا کنیم. به‌اضافه اینکه ما در صادرات دنبال چند کلیدواژه مهم دیگر هم هستیم که یکی تنوع سازی در کالاها و بازارهاست.

سرپرست وزارت صنعت ادامه داد: البته باز تعارضی با هدف قرار دادن پانزده کشور همسایه ندارد، زیرا باز در همان صادرات به ۱۵ تا کشور یک تمرکز ویژه‌ای به پنج کشور اصلی داریم. یعنی ۷۴ درصد صادرات ما تنها به ۱۵ کشور همسایه به‌اضافه چین است. لذا در بازار هدف صادراتی باید تنوع سازی کنیم. یعنی به سایر کشورهای همسایه یعنی سی آی اس (CIS) و مشخصاً توافق‌نامه اوراسیا و حتی کشورهای حوزه خلیج‌فارس و مشخصاً پاکستان که به لحاظ پتانسیل‌های صادراتی ما برآوردهای اولیه‌مان این است که صادرات به پاکستان از دو و نیم میلیارد دلار می‌تواند به ۱۶ میلیارد دلار افزایش یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۶
می خواهی جادو کنی ؟ خواهیم دید
وقتی نگرش ایشان به صادرات را خواندم متوجه شدم تجربه ای ندارد و فقط بر اساس شنیده ها صحبت می کند
حالا فیمت پراید چقدر شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
بقول احمدی نژاد پراید کیلویی چند
کسی باورش نمیشود!
انشالا موفق بشه بنحوی که ،هم بتونه کار بکنه و هم بزارن که کاربکنه
زمان زیادی نداره ،،،باید براش دعا کرد
بسمه تعالی
همیشه این تغییرات با بهانه های واهی همراه بوده و دریغ از هر گونه روند اصلاحی و مفید ، وسلام
بدون ارتباط سازنده با دنیا صادرات گسترده سرابی بیش نیست.
مرد باش و بیا بگو قیمت تمام شده خودرو در ایران چنده و چرا این قدر میفروشند؟ پولش کجا میره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
بطور ميانگين 30% بالاتر از قيمت فروش كارخانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
پولش میره تو جیب کارمندان و کارکنان دولت و خانواده هایشان تو جیب من کارگر و بازنشسته تامین اجتماعی و خانواده من که نمیره
همش شو و حرفهای قشنگ.یک تنه میخواد مملکت را درست کنه
با آمدن دو معاون جدید هم نتیجه ای به غیر از دور تسلسل باطل نخواهد داشت.کار از سرچشمه خراب است.
چرا دکمه یفه اش بازه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
اره راست میگه مهمترین فاکتور مدیریت رو نداره
از وقتی این وزیر اومد قیمت خودرو گرون شد. خوب شد که رفت.
آقای خیابانی زنجیره داخل خودروسازی ها را ازهم پاره کنید و نگذارید هر طور دلشان میخواهد با مردم رفتار کنند
خدا کند نظری نیز به مدیریت شرکتها داشته باشد
از وزیر می خواهیم دست مافیاها و واردات چی ها را از وزارتخانه کوتاه کند و همه را بیرون بریزد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
یه چیزی بگو شدنی باشه قضیه برعکس نشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
مگر از جانش سیر شده ؟
مگه ایشون قائم مقام همین وزارت خانه نبود ؟ اگر فکر و ایده جدیدی داشت چرا اجرا نکرد؟
تیم آماده ای داشتند!
سلام ای عزیزان ، نمایندگان منتخب ،دولت محترم و مردم شریف ایران:گوش فرادهید
ما باید از کلمه خودکفایی که به غلط در فرهنگ واژه ها افتاده عبور کنیم و موارد ذیل را همواره مد نظر قرار داده و اجرایی کنیم :
1 - در تولیدات استراتژیک انواع محصولات کشاورزی باایجاد واحیای توسعه قطب‌های کشاورزی وصنایع تولیدی و تبدیلی برای محصولات ویژه صادراتی همراه با سیستم توزیع و بسته بندی مدرن حلقه گمشده احیای فرهنگ کار میان مردم را مد نظر قرار داده ،جمعیت و نیازهای 600میلیونی کشورهای همسایه برای صادرات محصولات تولیدی ,را قطعاًنقشه راه پیشرفت و توسعه همه جانبه قرار دهیم2- در تولید صنایع پیشران مانند حوزه مسکن وساخت وساز،لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی داروسازی ،خودروبا برند داخلی سازی پیشتاز محصولات صادراتی باشیم3- نرخ بهره بانکی را مخصوصا برای تولیدات صنعتی و کشاورزی بسیارتقلیل دهیم زیرا خود بهره بانکی بطورسیستمی تورم را افزایش داده ورقابت پذیری تولیدات را ازبین می برد و این بهره نامشروع مخالف آموزه های باری تعالی ،قرآن کریم و پیغمبر اکرم (ص)است 4- ازشرکت های دانش بنیان و دانشگاهای برتر صنعتی بطور برنامه ریزی شده درتولید همه صنایع پیشرفته حداکثر استفاده را ببریم 5- با پیمان های پولی دو و چند جانبه با کشورها، تحریم و سلطه دلار و یورورا برکشور قطع کنیم6- خام فروشی نفت این طلای سیاه و مواد معدنی را مطلقا ممنوع کرده و آنرا تبدیل به مواد پترو شیمی و مواد معدنی در صنایع تبدیلی خود استفاده و صادر کنیم7- با مخترعین و مکتشفین که تولیدات شان به ثبت می رسد جهت نیاز سنجی و تولید انبوه،تجاری سازی و صادرات دعوت کرده و همکاری برنامه ریزی شده برای آن داشته باشیم 8- برخورد عبرت آموز و سخت با واردات قاچاق کالا9- جلوگیری صادقانه،سختگیرانه و برنامه ریزی شده از واردات بی رویه کالا10- در صنعت خودرو سازی ،لوازم خانگی و تولید گوشی موبایل با مخترعین وشرکت های دانش بنیان و دانشگاهای برتر صنعتی بطور برنامه ریزی شده استفاده کنیم11- برنامه ریزی مدون و تسهیل زیر ساخت ها برای جذب گردشگری گسترده از کشورهای همسایه داشته باشیم 12- استفاده و بستر سازی از سیل خروشان مردمی و نیروهای بسیجی و جهادی در فرایند برنامه های اقتصادی و صنعتی در کشور13- مبنا واساس برنامه ریزی اقتصادی در کشور باید الزاما بر پایه اقتصاد اصیل اسلامی و مقاومتی،دانش محور وعدالت محور باشد نه لیبرالیستی و نگاه به سرمایه داری غربی14- راه اندازی شبکه ملی اطلاعات جهت پوشش امنیت وفضای مجازی مستقل از بیگانه 15- رفع قوانین دست و پاگیر،رفع بروکراسی اداری و تسهیل در صدورمجوزهای شرکت های تولیدی
پاسخ ها
ناشناس / ناشنناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
اقاى ناشناس انچه نوشتى خواننده ندارد. درست اين بود اين مقاله را با امضاء خودت در يكى از روزنامه ها منتشر ميكردى امكان داشت در اينده وزير بشوى. فقط اگر ميتوانى بمن بگو اين اقاى مدرس خيابانى چگونه با چه ارتباطي معاون وزير شده بود و از كجا پشتيبانى ميشد؟
اولین دستور کار وزیر جدید باید سروسامان دادن به وضعیت بازار خودرو و کوتاه کردن دست دلالان و باند مافیا باشد! اگه موفق شد بریم مرحله بعد.
پاسخ ها
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
ولله که اگربخوان خیلی راحت میتونن دست دلالاروکوتاه کنن کافیه مالیات بذارن برای کسایی که از۱خودروبیشتردارن ولی چون دولتم سهم میبره ازفروشوسودِخوردوازینکارانمیکنه حالاخوبه تا۴سال آیندشونوپیشفروش کردنو هنوز ولکن مردم بیچاره نیستن که اینروزادارن همه چیزشونوازدست میدن .یعنی تواین مملکت شیعی یه مسئول دلسوزپیدانمیشه به دادمردم برسه واقعا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
چقدر ساده و خوش خیال هستید ؟
در بحث خودرو یکی از اولین کارهایی که بهتر انجام بشه این است که افرادی که قبلاً از خودروسازان داخلی خودرو خریداری نمودند از تاریخ تحویل خودرو تا ۵ سال حق خرید مجدد خودرو از خودروسازان داخلی را نداشته باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
خیلی از دلا لها در داخل دولت هستن داداش
اینم اولشه گردوخاک میکنه.کل مملکت دست این بنده خدا نیست که بخواد معجزه ذکنه.
حاجی کجای کاری مشکل ریشه س شما ساق و برگ را هرس می کنی!!؟
کلمه شکوفایی خیلی باحال بود اینا همیشه اول وعده شکوفایی میدن
البته وزیر ایشان نیست ودر عمل آقای واعظی باید به سوالات پاسخ بدهند چون تا برادر مدرس خیابانی تا بخواهد پاسخ این همه رو بپرسه بعد نقل قول کنه دولت یازدهم تمام شده ومطلب بعدی اینکه وقتی دولت خود تصدی گری رو دوست داره ویقینا منافع نخواهد گذاشت تا روند مدیریت به صورت علمی وکارشناسی شده ادامه پیدا کنه آقای مدرس فکر کنم در عرض چند ماه فقط تغییر وتحول برسه تازه اگه وقت کافی داشته باشه
خانه از پایبست ویران است...
خدا کنه
ایشون حکم سرپرستیش خشک نشده دومعاون و یک مدیرکل عوض کرده وزیربشه چه میکنه؟!یکی پرسیدایشون فکر وطرح داشت چرا ارایه نکرد؟گذاشت برای روزمبادا یعنی این روزها؟!!!
همین الان ایران را جزءپنج کشور صنعتی میکنه!!!!!
جناب مدرس خیابانی یکی از برنامه هایشان باید نسبت به ایجاد شرایط و تسهیل درانجام فرآیند صدورمجوزها و حذف بوروکراسی طویل دراین راه و سنگ اندازی برخی واحدها و کارشناسان وزارتخانه اقدام نمایند.برای برخی مجوزها خصوصا در تهران بیش از شش ماه زمان میبرد ولی همان کار در برخی استانها دردوروز انجام میشود.مشکل کجاست.اينگنه میخواهیم ازکارآفريني و جهش اشتغال حمایت کنیم.کمیسیون ماده 11که برای حل مشکل واحدهای تولیدکننده است خودش سد بزرگی پیش پای تولید و اشتغال شده
با این تغییرات هیچ اتفاقی نخواهد افتاد
باید ریشه فساد و راند بازی را پیدا کرد
چرا جلوی اینا رو نمیگیرن که دقیقه اول برا ثبت نام فقط به عده خاص میدن و سایت بر مردم عادی باز نمیشه، مواردی بیاندیشید یه نفر نتونه با چند کارت ملی اقوام خود چندتا ماشین بگیره
حرف رو همه خوب بلدند بزنن, باید دید در عمل چکار میکنه...ای کاش ما هم مغزهای ژاپنی و آلمانی در کشور داشتیم...ای کا این همه هزینه ای که برای تبلیغات فراوان کشور انجام می دهیم, برای پیشرفت صنعت صرف میشد..
رحمانی پراید را به ۹۰ م ت رساند ببینم شما چکار می کنی
خدایی ریشه لابی رانتخواران رو بخشکون که پدر ملت و همینا درآوردن ماشین بی کیفیت با قیمت گزاف حداقل حرف رهبریو گوش کنید ماشین به روز باکیفیت که صدی پنج بسوزونه ردیف کنید ودرست کنید باقی مناسب ایرانی حقش بیشتر از ایناست
همان حرفهایی که اول پست گرفتن، همه میزنن وبعدا هیچ کاری انجام نمیدن سال هاست فقط حرف زده شده که وضعیت اقتصادی به صورت فشل فعلی است و ارزش پول ملی در مقابل دلار از ۶۸ ریال سال ۵۷ رسیده به ۱۷۰۰۰۰ریال
مطمئنا دولت همان سیاست واردات محور خودش رو با این تعویض دنبال میکنه.
افرادی دراولویت باشن که سرپرست خانواده هستن وپلاک به نامشون نیست چون ممکنه افرادی ازطریق همسریافرزندانشون که پلاک به نامشون نیست اقدام به خرید کنند
تغییرات اتوبوسی که تو ایران عادی هست.اینم میاد بعد چند وقت میره.
بیچاره اقای سرپرست
ایشان چندین سال بعنوان قائم مقام بالاترین سمت در تنظیم بازار را داشتند.
قیمت عدس و لپه و نخود را نتونستند تنظیم کنند
لطفا در ادارات زیر مجموعه آنهایی که سابقه کارشون بیشتر از سی ساله و در راس مدیرکل و یا مدیر یک مجموعه مهم در اون شرکت هستن رو در نظر بگیرید که بشینن خونه بجاش جوانهائی با انرژی تازه بیایند و امور رو در اختیار بگیرن مدیرانی که هم خونه سازمانی دارن هم مدیر کل و بیش از سی وسایل سابقه بلکه بیش از سی و پنج سال هنوز دارند کار میکنند خونه سازمانی که در اختیار دارند شده مهمانخانه برای مهمانی های جور وواجور و خیلی چیزای دیگه
بله خیلی زیباست ، آقایون مسوولین ببینید ، کاری کردید که مردم اصلا براشون مهم نیست مبلغ یارانه ، شما هیچوقت نمیتوانید درک کنید پدری را که سر سفره خالی سرش پایینه ، شما درک نمیکنید دختر بچه ای را که از درد دندان سر همان سفره اشک میریزه و هیچی نمیتونه بخوره ، برای شما عجیب است که من پدر حاضر به فروش کلیه ام شدم تا بتوانم دخترم را از درد دندان راحت کنم
اگر مردم صبر وتحمل داشتند وخودرو نمی خریدند خودروسازان به التماس می افتادند وبا شرایط بسیار خوب و با احترام خوردو تحویل می دادند
تعجيل درعزل چند نفر در وزارت صمت بدون شك نشانه كامل بى تجربه اى ، تفكر و لج بازى كودكانه اقاى مدرس خيابانى است مگر اينكه بگوييم كمال حرف شنوايي و اجراى دستور بود
تغییر و تحولات گسترده‌ در دستور کار مدرس خیابانی؛ برکناری دو معاون وزیر و یک مدیرکل وزارت صمت در کمتر از ۲۴ ساعت:
باید دید در این تغییر و تحولات چیزی نصیب مردم ایران میشود و یا جنگ قدرت و یک دست کردن وزارت خانه برای گروه جدید است. اگر در این تغییر و تحولات ارزانی و روند کاهش فساد در حواشی بازار بوجود آمد، قبول است، در غیر اینصورت این است که همیشه عده ای باید بروند تا عده ای دیگر جای برای آمدن پیدا کنند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل