بازدید 5860

۳ سارق لوازم داخلی خودرو و موتورسیکلت به دام افتادند

کد خبر: ۹۷۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳ 11 May 2020

رئیس کلانتری ۱۱۲ ابوسعید از دستگیری ۳ سارق لوازم داخلی خودرو و موتورسیکلت محله‌های تهران خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ چنگیز ایدون رئیس کلانتری ۱۱۲ ابوسعید اظهار کرد: ظهر روز گذشته بیست و یکم اردیبهشت ماه ماموران کلانتری از طریق تماس تلفن شهروندی در جریان سرقت لوازم داخل خودروی یک دستگاه پراید در نزدیکی پمپ بنزین منطقه ابوسعید قرار گرفتند و در ادامه عوامل عملیات کلانتری برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی مراجعه و متوجه شدند، راکب و ترک نشین موتورسیکلتی قصد سرقت لوازم داخل خودروی یک دستگاه سواری پراید را داشتند که با اعتراض شهروند مواجه و از محل متواری می‌شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سرقت به تازگی اعلام شده بود و احتمال این می‌رفت که سارقان در همان حوالی باشند، طرح مهار و دستگیری سارقان آغاز و تعداد گشت زنی‌های انتظامی در محدوده کلانتری افزایش یافت.

سرهنگ ایدون افزود: گشت زنی‌های هدفمند ادامه داشت تا اینکه پس از چند ساعت گشت زنی ماموران کلانتری به رفتار ۲ موتورسوار جوان مشکوک و برای بررسی موضوع موتورسیکلت را بلافاصله متوقف کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی‌های ابتدایی مشخصات کارت موتور با شماره پلاک انتظامی مطابقت داشت، اما در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که کارت موتورسیکلت با شماره موتور و بدنه موتورسیکلت مطابقت ندارد.

وی گفت: در گام بعدی از تحقیقات اولیه ماموران کلانتری پلاک انتظامی موتورسیکلت را استعلام و متوجه شدند موتورسیکلت سرقتی بوده و ۱۰ روز پیش از محدوده کلانتری ۱۱۱ هفت چنار به سرقت رفته بود.

کلانتر محله ابوسعید ادامه داد: متهمان پس از انتقال به کلانتری اظهار داشتند، هر ۲ بچه محل هستند و برای سرقت لوازم داخل خودرو به محله ابوسعید آمده بودند و با موتورسیکلت‌های سرقتی لوازم داخل خودرو سرقت می‌کنند.

وی افزود: متهمان همچنین اعتراف کردند اموال سرقتی اعم از لوازم داخل خودرو و موتورسیکلت‌های سرقتی را به همدست دیگرشان که هم همراه آن سرقت می‌کند، تحویل می‌هند و پول حاصله از فروش اموال سرقتی را بین خودشان تقسیم می‌کنند.

وی ابراز داشت: در ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه متهم سوم پرونده در غرب تهران شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی تیمی از ماموران کلانتری به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند تعدادی لوازم داخل خودرو و سه دستگاه موتورسیکلت سرقتی از آن مکان کشف و متهم به همراه اموال سرقتی به کلانتری انتقال یافتند.

این مقام پلیسی اظهار داشت: متهمان به ۳۰ فقره سرقت موتورسیکلت با همکاری یکدیگر در دو ماه اخیر اعتراف کردند.

وی بیان داشت: در پایش‌های اطلاعاتی و بررسی سوابق متهمان مشخص شد که هر سه متهم سابقه دار بوده و و سال گذشته به دلیل ویروس کرونا به مرخصی آمده است و بلافاصله پس از رهایی از زندان با تشکیل باند لوازم داخل خودرو با موتورسیکلت‌های سرقت می‌کنند.

رئیس کلانتری ۱۱۲ ابوسعید با اشاره به اینکه هر سه متهم برای اخذ دستور قضایی به مرجع قضایی معرفی شدند، گفت: تحقیقات پلیسی برای شناسایی مالباختگان، کشف پرونده‌های سرقت لوازم خودرو و سایر جزئیات پرونده ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار