بازدید 8268
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای سعادت آباد

شاخص کل بورس یک میلیون واحدی شد/ بیشترین تقاضا به کدام نماد رسید؟

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (شنبه بیستم اردیبهشت ماه 99)، با افزایش 42294 واحدی معادل 4.32 درصد به رقم یک میلیون و 20 هزار واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد 364 واحدی به رقم 11 هزار و 513 واحد رسید. 
کد خبر: ۹۷۷۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹ 09 May 2020

شاخص کل بورس یک میلیون واحدی شد/  بیشترین به کدام نماد رسید؟

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (شنبه بیستم اردیبهشت ماه 99)، با افزایش 42294 واحدی معادل 4.32 درصد به رقم یک میلیون و 20 هزار واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد 364 واحدی به رقم 11 هزار و 513 واحد رسید. 

به گزارش «بورس تابناک»؛ امروز تالار شیشه‌ای سعادت آباد در اولین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 11248 واحدی معادل 4.32 درصد به رقم 271 هزار و 336 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 11246 واحدی معادل 3.65 درصد، عدد 319 هزار و 381 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 7462 واحدی معادل 3.65 درصد به رقم 211 هزار و 912 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 52625 واحد افزایش معادل 4.26 درصد را رقم زد و به سطح یک میلیون و 288 هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 31559 واحد افزایش معادل 4.45 درصد به رقم 740 هزار و 560 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 82956 واحد افزایش معادل 4.14 درصد همراه بود و عدد 2 میلیون و 87 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص کل بورس یک میلیون واحدی شد/  بیشترین به کدام نماد رسید؟

7 نماد با بیشترین تقاضا

پالایش نفت اصفهان(شپنا)/پالایش نفت تبریز(شبریز)/مدیریت سرمایه گذاری امید(وامید)/بانک ملت(وبملت)/پالایش نفت بندرعباس(شبندر)/پالاپش نفت تهران(شتران)/ملی صنایع مس ایران(فملی)

7 نماد با بیشترین عرضه

سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشيمي تأمين (تاپيكو)/عمران و توسعه فارس(ثفارس)/شيشه‌ همدان‌ (كهمدا)/كارگزاران بورس اوراق بهادار (كبورس)/بانک اقتصاد نوین(ونوین)/صندوق سرمایه گذاری پارند پايدار سپهر (پارند)/ايركا پارت صنعت (خكار)/توليدكنندگان بورس كالاي ايران (تكالا) 

رفت و آمدها

به نقل از گزارش نبض بورس؛ نماد معاملاتي شركت هاي معدني دماوند(كدما)، چرخشگر(خچرخش)، باما(كاما)، سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات(ومعادن)با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه ب و حق تقدم شركت سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات(ومعادنح)با توجه به بازگشايي نماد اصلي بازگشایی شدند.

در مقابل، نماد معاملاتي شركت توليدي‌ كاشي‌ تكسرام‌ (كترام1) با توجه به تغييرات بيش از 50 درصدي قيمت سهام، به منظور برگزاري كنفرانس اطلاع رساني توسط ناشر ؛ سرمايه‌گذاري‌توكافولاد(هلدينگ‌ (وتوكا1) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه الف؛ توسعه‌معادن‌وفلزات‌ (ومعادن1)، چرخشگر (خچرخش1) باما (كاما1) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه ب،حق تقدم سهام شركت‌ توسعه ‌معادن ‌وفلزات‌ (ومعادنح1) با توجه به توقف نماد اصلي متوقف شدند.

همچنین نماد معاملاتي شركت بانك تجارت (وتجارت1)، بانک صادرات ايران (وبصادر1)، گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو (خگستر1) با توجه به تغييرات بيش از 20 درصدي قيمت سهام، با وقفه همراه شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
بادکنک همچنان درحال بادشدن
تاریخ تکرارخواهدشد
سقوط وحشتناک بورس نیویورک در سال ۱۹۲۹
و خودکشی ها وسکته های پس ازآن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
اگر در ابتدای مجلس بعدی در همان ابتدا با قاطعیت طرح مالیات بر عایدی سرمایه تصویب شود کشور ایران با توجه به ثروت های طبیعی و نیرو با انگیزه و هوشمندی که دارد می تواند به سرعت در اقتصاد پیشتاز باشد
اگر بخواهیم با توجه به صرفه اقتصادی تولید داخل الان وقتش است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
الگوی بورس ما بورس های ونزوئلا و زیمباوه است که هرگز ریزش نمی کند . همراه با تورم افسارگسیخته همواره صعودی هستند
بزودی طمعکاران به خاک سیاه خواهندنشست
این 10-12 نماد شاخص ساز مقدار رشد شاخص را خیلی بیشتر از شاخص واقعی نشان میدهند و باید از فرمول شاخص سازی کنار گذاشته شوند.
سکه ۷ میلیون !!!!
علی برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
چه سود و منفعتی برای کشور و مردم ایجاد کرد ؟
ولی اگر این نقدینگی وارد تولید می شد باعث اشتغال زایی و ارزش افزوده برای کشور می شد
قابل توجه بعضی ها که تو کار دلالی سکه و ارز هستن و از رشد بورس ناراحت هستن ،می رساند که فعلا شاخص به امید حق علیه باطل همچنان صعودی بکار خود ادامه خواهد داد و اینها هم به جای منفی بافی و حسادت، تا زمان باقی هست وارد بورس بشن و دست از دلالی سکه و ارز که نتیجه ای جز تورم برای جامعه به دنبال ندارد ،بردارن
گفت این چه سازی است که من صدایش را نمی شنوم
گفت صدایش را فردا خواهی شنید
شاخص بورس ایران ونزوئلا و زیمبابوه شاخص تورم است
دولت سکه فروخت با شرط معاف از مالیات بعدا مالیات مطالبه کرد. ...
یک پدربزرگی داشتم خدارحمت کند تمام رفتگان به دیار باقی را همیشه میگفت سه تا کلید طلایی صبر صبر صبر وادامه میداد صبور باشید گذشت اندک زمانی حقیقت روشن میشه اره حالا من خودم شدم یک پدر ۵۴ ساله من هم میگم صبرکنید همه چیز معلوم میشه
در همین سایت یه عده به شاخص ۱۸۰ هزار میگفتند حباب. شاخص به زودی با بازگشایی ایران خودرو و سایپا به ۱۳۰۰۰۰۰ خواهد رسید. در دو هفته. فقط بشینید و نگاه کنید و حسرت بخورید.
بیایید واقع بین باشیم .سکه و ارز و بورس همه خوب هستند تا وقتیکه کشور تحریم نباشد و موتور تولید به درستی کار کند ..این را همه می دانیم ولی همه مردم دنبال سود سریع و پول زیاد هستند ک مقصر هم دولت است که مردم را بجای سوق دادن به تولید فقط بسمت نفع خودش هدایت کرده..نمونه ان همین پراید مگر قبلا ک ایران تحریم جهانی نبود ۷ میلیون قیمت نداشت؟ دلار ۲۰۰۰ تومان قیمت نداشت؟ سکه ۸۰۰ هزار تومان قیمت ندلشت؟ پس چه شد ظرف کمتر از پانزده سال همه چیز بیش از ۴۰۰ درصد رشد قیمت داشته؟ جواب فقط در دو چیز است تحریم از همه جهات چه نفت و روابط بانکی و مالی و عدم وجود تولید کارامدکه باعث افت ارزش سرمایه گذاری در ایران و در نتیجه بی ارزش شدن ریال ایران شد...حالا شما بورس را می گویید موفق است انشالله ک باشه..ولی این را بدانید تا وقتی کشور مصرف گرای ایران نتواند نیازهای بنیادی و اساسی خود را تامین کند و حتی محتاج مواد اولیه وارداتی با ارز دلاری باشد پس شرکت های تولید بورس هم عملا در زنجیره تولید مشکل دار و نقص دارند...کلا وقتی اقتصاد تورمی بشه...دیگه چیزی به اسم بازار سالم نه در مسکن و ارز و سکه و بورس و تولید وجود نداره..چون دولت محتاج پول است پس از اختیارات خودش استفاده می کند..که نتیجه ان در اینده متاسفانه وحشتناک خواهد بود...
بتا سهم, [۰۹.۰۵.۲۰ ۱۹:۰۳]
بسیاری میگویند بازار سرمایه حباب بزرگی است که به زودی همه را اسیر خواهد کرد . ببنید بارها عرض کردیم در این که سرعت رشد بازار کمی تند است و یا برخی سهم ها رشد غیر منطقی دارد تقریبا همه قبول دارند ولی این که واژه حباب را اینقدر ساده و راحت برای کل بازار سرمایه بکار ببریم بسیار بی انصافی است .
کسانی که می‌گویند بازار حباب است بهتر است به دو سوال پاسخ دهند اول از همه استدلال این عزیزان را می پذیریم ! باشد قبول ! بازار سرمایه حباب است حرف شما کاملا درست است ولی به دو سوال پاسخ دهید یک تعریف حباب از دید شما چیست؟ چه چیزی می شود حباب تا ما حداقل بدانیم ۱ معیار اندازه گیری این کف و صابون گلنار و حباب ایجاد شده چیست ؟! و البته بعد هم پاسخ بدهید چطور مسکن با پی بر ای ۵۰ و خودرویی که با دلار ۲۵هزار تومانی به فروش میرسد حباب نیست ولی فولاد مبارکه با قیمت‌های فعلی حباب است ؟۱ این سوال را از این به بعد هر کسی که حرف از حباب می زند باید پاسخ دهد !
و سوال دوم فرض کنید شما یک میلیارد تومان پول دارید با یک میلیارد تومان چه کار می کرد یعنی سرمایه گذاری هدف شما با یک میلیارد تومان چه بوده و چه کالایی را چه بازاری را ارزنده می دیدید که یک میلیارد تومان آنجا سرمایه گذاری کنید به واقع توضیح این دو سوال می تواند کمک شایانی به دیدگاه‌های طرفین داشته باشد . واقعا بورس حباب است و شما میخواهید بگویید مسکن نیست ؟! یا بگویید سچرده بانکی امن است و نرخ سود آن مثبت ؟! و البته خدای نکرده کسی هم قصد سوق دادن مردم به سمت بازار ارز را ندارد !!درست است دیگر ؟!
بسیاری از افراد در تفکرات قدیمی خود گیر افتادند کما اینکه ما بورسی ها هم همینطور بودیم بسیار از افراد قدیمی بازار که فکر می کردند حلقه اصلی بازارند در رشد اخیر با آنچه قبل تر دیده بودند در تضاد بوده و خیلی قبل تر بیان داشتند بازار سرمایه حباب است اما طیف جدیدی از افراد تازه وارد این حلقه را شکسته و تفکرات خود را به ما قبولاندند. نکته‌ای که در این موضوع وجود داشت این بود که بسیاری از کسانی که امروز حرف از حباب بازار می‌زنند چه بچه های قدیمی بازار و چه افرادی بیرونی پدیده اسمارت مانی را فراموش کردند...

خاطره برای شما تعریف کنید شاید بیشتر متوجه این موضوع باشید در جلسه ای بین بچه های تحلیلی بازار که اکثر آنها تحلیلگران استخوان خرد کرده بازار هم بودند و در مجموعه های حقوقی قرار داشتند داشتند در مورد بازار و به خصوص سهمی حرف میزدند که امروز نسبت به آن قیمتش صد درصد رشد کرده و آن موقع در قیمت های آن زمان و قبل از رشد میگفتند بله این سهم گران است!!

گفتیم چرا گران است ؟!گفتند آقا پی به ای ای بازار ۸ است این سهم باید ۶ باشد همین حالا هم شش است پس گران است! نمی ارزد !!
چه اتفاقی رخ داد؟! جریان پول درس بزرگی به همه ما داد ! و البته اسمارت مانی ها نشان دادند باهوش تر از تحلیل گران هستند ! در همان مقطع این افراد تازه وارد این سهم را می خریدند و بعد خبرهایی آمد که نرخ سود بانکی کم شد !! دولت ناگهان همچون زورو مرد عنکبوتی ! وارد گود شده و از بازار حمایت می کند ! بازارهای رقیب با بگیرو ببند بانک مرکزی قفل می شوند و ... ! به نظر کسانی که در آن مقطع با پول های سنگین وارد بازار شدند از این سلسله رویدادها خبر دار بوده و می خریدند و شاید همین امروز هم که بازار را می خرند و بسیاری می گویند قیمت ها حباب است فردا با تغییر پارادایم اتفاقات جدیدی رخ دهد این را عرض می کنیم تا بگوییم با عینک های تحلیلی قبل نمی شود بازار فعلی را دید

بتا سهم, [۰۹.۰۵.۲۰ ۱۹:۰۳]
و نکته آخر که به ذهن ما رسید بیش از ۱۵ سال در بازار فعالیم و اکثر صورتهای مالی را می‌خوانیم ! وقتی می‌خواهیم از واژه حباب صحبت کنیم انقدر این کلمه را درون دهان خود می جویم و بالا پایین می کنیم و تازه با اعمال هزار فکر می ‌گوییم بخشی از بازار حباب است . به واقع نمی دانیم افرادی که بازار سرمایه را فقط از تلویزیون و آن صفحه قرمز رنگش می شناسند و هیچ اطلاعی از شرایط شرکتها ندارند چطور اینقدر با قاطعیت حرف می‌زنند. البته بازهم میگوییم که شاید در این گزارش برای سومین بار باشد بازار ممکن است در برخی شرکت‌ها خطرناک باشد توصیه دفعات قبل ما نیز همین بود که افراد تازه وارد از کانال صندوق ها و یا افراد قوی و سبد گردان های رسمی وارد موضوع شوند اما اینکه با قطعیت بازار سرمایه را زیر سوال ببریم انصافاً چیزی جز عدم اطلاع از ساز و کارهای این بازار نیست
بازهم میگوییم بسیاری از فعالان بازار هم معتقدند برخی قیمت ها در بازار سرمایه حباب است و صد البته وظیفه سازمان بورس و نهاد ها اینجا روشن می شود که با عرضه هر چه بیشتر و مدیریت سهام در بازار عطش خرید سیراب شود و از پس این حادثه مردم صاحب شرکت های قوی و قدر و خوب بازار شوند ! و بازهم میگوییم افراد قدیمی و حال فعلی بازار و همچنین مدیران سازمان باید تمام سعی خود را کنند افراد تازه وارد جذب صندوق ها و یا ابزارهای جدید شده و به طور مستقیم در این فضا وارد نشوند !

حرف آخر ... شنیده می شود که استقبال از ای تی اف اول دولت خیلی قوی نبوده البته ما مردم دقیقه نودی هستیم و تجربه نشان داده مردم در دقایق پایانی و روز های آخر مشارکت می کنند اما یک توصیه به عزیزان در دولت . پیشنهاد ما این است که این اولین امتیاز را کمی کوتاه بیاید اجازه بدهید طعم‌شیرین سهامداری و سود کردن بیشتر به مردم برسد و این را بیشتر بچشند ! از همین رو پیشنهاد می شود حداقل برای بخشی از کارمندان دولت و بازنشستگان این موضوع قسطی شود و البته تا پایان اقساط حق فروش نداشته باشد به نظر کار مفید و مهم است و مشارکت را چه در این دوره و چه دوره های بعد افزایش می دهد
و نکته دیگر در همین رابطه بحث سهام عدالت است که به نظر به سرعت در مسیر اجرایی شدن است نمیدانیم دولت انگار قصدی برای منطقی نگاه کردن به این موضوعات ندارد البته پیشنهاداتی در ذهن داریم که فردا و یا روزهای بعد کمی فرصت شد مطرح میکنیم ولی این حجم وسیعی از مردم را مستقیم راهی بازار کردن فایده ای برای انها و ما فعالان فعلی ندارد به نظر بهتر است کمی بیشتر فکر کنیم ۸ خرداد از رگ گردن به ما نزدیک تر است ! روی این موضوع حرف های زیادی داریم و شاید یکی از بزرگترین چالش های بازار شود .
بگذریم و سراغ بازار امروز برویم که ...ادامه مطلب در ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر