بازدید 6139

آتش‌سوزی در فلوریدا هزاران نفر را بی‌خانمان کرد

آتش‌سوزی در جنگل‌های فلوریدا باعث تخلیه مناطقی از این ایالت و بی خانمانی هزاران نفر شد در حالیکه آتش همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۷۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۹ 09 May 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، آتش‌نشانان پاناندل فلوریدا همچنان به نبرد با آتش‌سوزی گسترده که منجر به نابودی هزاران هکتار از درختان و ویران شدن ده‌ها خانه و اجبار به تخلیه ۱۶۰۰ نفر شد، ادامه می‌دهند.

شریان اصلی حمل و نقل در فلوریدا به دلیل دودگرفتگی دو طرف جاده پنساکولا بسته شد و درختان کاج جنگلی با برگ‌های سوزنی و برگ‌های خشک شده آنها منبع اصلی تغذیه این آتش‌سوزی بوده‌اند.

نیکی فرید کمیسیونر کشاورزی این ایالت به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است ماموران آتش‌نشانی به طور شبانه روزی برای مهار آتش‌سوزی تلاش می کنند اما پایان یافتن این تهدید به زودی محقق نمی‌شود و بارش بارانی هم در کار نیست.

وی از ساکنان خواست تا هوشیار باشند و "برای آتش‌سوزی که محل زندگی آنها را متاثر می‌سازد، آماده باشند".

در بخش سانتا روزا واقع در شرق پنساکولا، آتش سوزی ۲ هزار هکتاری، منجر به تخلیه ۱۱۰۰ خانه شد و با گذشت ۲ روز از این آتش‌سوزی هنوز به بخش زیادی از ساکنان این مناطق اجازه بازگشت به منازل خود داده نشده است.

به گفته فرید این آتش سوزی از روز دوشنبه آغاز شد که در اثر اقدام یک پیمانکار خصوصی از کنترل خارج شد. شرایط محیطی اعم از طوفان، رطوبت کم و وزش شدید باد باعث گسترش آتش شده است.

وزش باد در روز جمعه هم بر دامنه آتش افزود و مقامات محلی تایید کرده‌اند ۱۳ خانه در اثر این آتش‌سوزی، ویران شده‌اند.

در منطقه والتون هم آتش سوزی ۵۷۵ هکتاری باعث تخلیه حدود ۵۰۰ نفر شد. مقامات آنجا گفتند که چندین سازه در این آتش سوزی از دست رفته است که ۶۵ درصد آن در صبح پنجشنبه رخ داد. فرید گفت تاکنون حدود ۳۳ سازه آسیب دیده است.

مایکل آدکینسون کلانتر والتون در کنفرانس خبری اظهار کرد: کسانی که از آنها خواسته شده بود خانه خود را ترک کنند اما جایی برای رفتن نداشتند، در یک دبیرستان در جنوب والتون اسکان یافته‌اند.

تقریباً در کل فلوریدا امسال کمتر از حد معمول بارندگی رخ داده است. خشکی به سوختن آتش سوزی کمک می‌کند و باد خشک هم مقصر واقعی گسترش آتش به حساب می‌آید.

با این حال تاکنون گزارشی از مصدومیت یا فوت گزارش نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل