بازدید 19605
۳

محبوبیت بایدن در حال سقوط است

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، برتری جو بایدن نسبت به دونالد ترامپ در میزان حمایت مردمی، در هفته‌های اخیر به شدت لطمه دیده است چرا که این معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در دوران شیوع کرونا حضور کمرنگی برای رای‌دهندگان داشته است.
کد خبر: ۹۷۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ 06 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، نتایج نظرسنجی مشترک خبرگزاری رویترز - ایپسوس نشان داد، در هفته‌های اخیر از برتری جو بایدن بر دونالد ترامپ در رقابت بر سر جایگاه ریاست جمهوری آمریکا در زمان شیوع کروناویروس کاسته شده است.

این نظرسنجی که روزهای دوشنبه و سه‌شنبه گذشته انجام شد، نشان داد که ۴۳ درصد رای‌دهندگان ثبت شده گفتند در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر به جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق رای می‌دهند، در حالی که ۴۱ درصد در این انتخابات رای خود را به ترامپ خواهند داد. این نتیجه با توجه به این که اختلاف میان این دو، ۲ درصد و نزدیک به حاشیه خطای نظرسنجی است، تقریبا نشان‌دهنده رقابتی نسبتا شانه به شانه میان ترامپ و بایدن است.

چند روز پیش یک نظرسنجی مشابه برتری شش درصدی و همچنین یک نظرسنجی انجام شده از ۱۵ تا ۲۱ آوریل گذشته نیز برتری هشت درصدی برای بایدن را نشان داده بودند.

بایدن به دنبال اعمال محدودیت‌های مربوط به مقابله با شیوع کروناویروس در آمریکا، مجبور شد کمپین ریاست جمهوری خود را از ایالت محل زندگی‌اش یعنی "دلاور" مدیریت کند. با این حال ترامپ تلاش داشت خودش را زمامدار امور پاسخ به کرونا نشان دهد و تا همین چند وقت پیش نیز هر روز کنفرانس‌های خبری برای این وضعیت برگزار می‌کرد.

 

اخیرا رسانه‌های آمریکا مطالبشان را به پرونده اتهام تجاوز جنسی که از سوی یک دستیار سابق بایدن علیه او مطرح شد، اختصاص دادند. چند روز پیش بایدن با تکذیب این اتهام گفت که این تجاوز جنسی هیچ‌گاه اتفاق نیفتاده است و از سنای آمریکا خواست تا هر گونه سند درباره این اتهامات را علنی سازد.

تاثیر سیاسی این وضعیت بر نظرسنجی مذکور روشن نیست و این نظرسنجی نشان داد که ۵۳ درصد مردم آمریکا "تا حدی" یا "بسیار" با پرونده اتهام تجاوز جنسی که از سوی تارا رید، دستیار سابق بایدن مطرح شده است، آشنایی دارند.

بر اساس همین نظرسنجی، ۴۵ درصد آمریکایی‌ها گفتند ترامپ برای اشتغال‌زایی مناسب‌تر است، در حالی که ۳۲ درصد بایدن را برای این امر مناسب دانستند. این برتری ۱۳ درصدی ترامپ بر بایدن در این بخش در حالی حاصل شده ک در نظرسنجی قبلی که در اواسط آوریل برگزار شد، این برتری برای ترامپ معادل شش درصد بود.

در عین حال ۳۷ درصد گفتند، ترامپ عملیات پاسخ‌دهی به شیوع کرونا را بهتری رهبری می‌کند و ۳۵ درصد بایدن را برای این رهبری ترجیح دادند. در اواسط آوریل یک نظرسنجی مشابه نشان داد که بایدن در زمینه رهبری پاسخ به شیوع کرونا برتری جزئی بر ترامپ داشته است.

در مجموع ۴۲ درصد آمریکایی‌ها گفتند که عملکرد ترامپ را در ریاست جمهوری تایید می‌کنند اما ۵۳ درصد با عملکرد او مخالفت کردند. نمودار محبوبیت رئیس جمهوری آمریکا برای بیش از یک سال است که تقریبا یک خط صاف را طی کرده است.

نظرسنجی مذکور به صورت اینترنتی، به زبان انگلیسی و در سراسر آمریکا برگزار شد. در این نظرسنجی ۱۲۱۵ بزرگسال شامل ۱۰۱۵ نفری که خودشان را رای‌دهنده ثبت‌شده معرفی کردند، شرکت داشتند. حاشیه خطای این نظرسنجی نیز معادل سه درصد بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
بایدن خنگه
زنده باد ترامپ .....انشالله دوباره انتخاب بشه....
بابا جان من چند بار تو همین جا نوشتم که جناب ترامپ برنده انتخابات 2020 است والسلام.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار