بازدید 5163

کمک بلاعوض۱۰میلیونی به خانواده‌های مددجویان فوتی کرونا

کد خبر: ۹۷۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 03 May 2020

رئیس کمیته امداد در بازدید از مرکز اطعام مهدوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) از کمک ۱۰ میلیون تومانی به خانواده‌های مددجویان فوت شده بر اثر کرونا خبر داد.

به گزارش مهر، سیدمرتضی بختیاری، در بازدید از مرکز اطعام مهدوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری، روز معلم و روز کارگر، طرح اطعام مهدوی را در چارچوب پویش ملی ایران همدل دانست و افزود: بر این اساس مقرر شده بود که ۳۱۳ آشپزخانه در سراسر کشور کار طبخ و توزیع غذای گرم برای نیازمندان را انجام دهند که خوشبختانه با مشارکت همه دستگاه‌ها، نهادهای انقلابی، خیریه‌ها، سپاه، بسیج و … تاکنون بیش از ۹۵۰ آشپزخانه بزرگ به این طرح پیوسته‌اند.

وی با بیان اینکه برآورد اولیه کمیته امداد توزیع پنج میلیون وعده غذای گرم برای نیازمندان در ایام ماه مبارک رمضان بود، ادامه داد: با استقبال خوب مراکز و مردم نیکوکار، تاکنون بیش از یک میلیون پرس غذا طبخ و توزیع شده و به طور قطع آمار نهایی بسیار بیشتر از پنج میلیون بسته غذایی خواهد شد.

رئیس کمیته امداد از همکاری بیش از ۱۵ هزار نفر در سراسر کشور به صورت افتخاری و داوطلبانه در تهیه و توزیع بسته‌های غذایی در قالب طرح اطعام مهدوی خبر داد و گفت: تمامی این مراکز با رعایت موازین بهداشتی در حال فعالیت بوده و در هر آشپزخانه نماینده‌ای از دانشگاه‌های علوم پزشکی بر مراحل طبخ و توزیع نظارت دارند.

وی با تقدیر از دانشگاه‌ها، دانشگاه‌های علوم پزشکی، حسینیه‌ها و … برای در اختیار گذاشتن آشپزخانه‌های خود در طرح اطعام مهدوی، خاطرنشان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشته و تنها در یکی از آشپزخانه‌های خود روزانه ۹ هزار پرس غذای گرم پخت و بین نیازمندان توزیع می‌کند.

بختیاری به کمک‌های بنیاد مستضعفان به مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و گفت: این بنیاد تاکنون بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان در اختیار کمیته امداد قرار داده که به نیازمندان آسیب‌دیده از کرونا و مددجویان کمیته امداد اختصاص یافت. همچنین بنیاد مستضعفان به ازای هر خانواده مددجویان که از اعضای آن بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند، مبلغ ۱۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت کرده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس کمیته امداد اضافه کرد: همچنین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۲۵ هزار بسته یهداشتی مقابله با کرونا به مددجویان کمیته امداد ارائه کرده و علاوه بر آن ۱۵ میلیارد تومان به صورت نقدی به همین منظور در اختیار مددجویان این نهاد قرار داده است.

وی با اشاره به عضویت کمیته امداد در پویش ایران همدل بیان کرد: تعامل، همکاری و هم‌افزایی مردم، خیران و نهادها در قالب این پویش ملی بی‌سابقه بوده و کمیته امداد در پایان ماه مبارک رمضان یک گزارش جامع از کمک‌های دریافت شده و اقدامات انجام شده ارائه خواهد داد.

سردار محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) نیز در این مراسم با بیان اینکه این قرارگاه از آغاز شیوع کرونا تاکنون بیش از ۲۵ هزار بسته معیشتی میان اقشار نیازمند توزیع کرده است، گفت: همچنین تاکنون حدود ۸۰ هزار بسته بهداشتی مقابله با کرونا برای مستمندان ارائه شده است.

وی از تولید روزانه ۵۰ هزار عدد ماسک بهداشتی توسط این قرارگاه خبر داد و افزود: این قرارگاه روزانه بیش از ۲ هزار لباس بیمارستانی تولید و در اختیار مراکز درمانی قرار می‌دهد.

سردار محمد به همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) با کمیته امداد اشاره کرد و گفت: این قرارگاه با پیوستن به پویش اطعام مهدوی، روزانه بیش از ۹ هزار وعده غذای گرم توزیع و میان نیازمندان در استان تهران و البرز قرار می‌دهد و این آمادگی برای قرارگاه در سراسر کشور برای پیوستن به طرح اطعام مهدوی وجود دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان