بازدید 19942

قیمت ماسک یارانه‌ای در مترو و اتوبوس اعلام شد

معاون شهردار تهران با اعلام قیمت ماسک یارانه‌ای در مترو و اتوبوس، گفت: به‌زودی این ماسک‌ها در ۱۲۷ ایستگاه مترو و اتوبوس ارائه می‌شود.
کد خبر: ۹۷۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 03 May 2020

سید مناف هاشمی در حاشیه بازدید از ایستگاه‌های مترو و اتوبوس جهت بررسی روند توزیع ماسک به مسافران اظهار داشت: اجرای طرح اجباری شدن استفاده از ماسک برای مسافران حمل و نقل عمومی به صورت آزمایشی در ۲۵ ایستگاه‌ مترو و پایانه‌ منتخب اتوبوسرانی پایتخت آغاز شده است.

وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، باید ماسک با قیمت مصوب و مناسب در اختیار شهروندان قرار بگیرد که طی چند روز آینده و با تأمین ماسک مورد نیاز از سوی وزارت صمت، استفاده از ماسک به صورت جدی در مترو کنترل خواهد شد.

وی با بیان اینکه تدابیر و تمهیدات لازم از سوی شهرداری تهران برای ارائه ماسک در ایستگاه‌های مترو و پایانه‌های اتوبوسرانی اتخاذ شده است، افزود: عرضه ماسک یارانه‌ای در ۱۲۷ ایستگاه مترو و پایانه‌ اتوبوس پایتخت تا پایان هفته عملیاتی می‌شود.

به گفته‌ هاشمی، بیش از ۵۰ درصد مردم از دستکش و ماسک استفاده می‌کنند، اما تلاش ما بر این است برای ۵۰ درصد دیگر نیز شرایط را به صورتی فراهم کنیم تا ماسک با قیمت مناسب در اختیار آنها قرار گیرد.

معاون شهردار تهران اعلام کرد: قیمت ماسک تک لایه یک هزار تومان و ماسک چند لایه دو هزار تومان است.

هاشمی با بیان اینکه رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش متضمن سلامتی شهروندان است، اظهار داشت: تا پایان هفته در تمامی پایانه‌های اتوبوسرانی و ایستگاه‌های تبادلی اتوبوس نیز ماسک یارانه‌ای عرضه می‌شود.

معاون شهردار تهران در پایان یادآور شد: با توجه به میزان بالای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی که این روزها در اتوبوسرانی به ۵۰۰ هزار نفر و در مترو به ۶۰۰ هزار نفر در روز می‌رسد، طبیعی است تأمین این تعداد ماسک دشوار باشد البته بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) مسؤولیت این کار را برعهده گرفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۵
من با واژگان ساخته شده جدید شاد (شبکه آموزش دانش آموزی) یا صمت بشدت مخالفم. شاد یا صمت (سمت) خودشان یک کلمه در واژگان فارسی هستند و ایجاد یک کلمه مشابه اما با معنی دیگر احمقانه ترین کاری است که می توان با فرهنگ یک کشور انجام داد!
کلمات شاپرک سپهر در سیستم بانکی هم به همین صورت هستند
اما واژه های جدید ساتنا و ناجا و نزاجا و ... و از این دست که مشابهی در فرهنگ لغت ندارند خوب هستند چون در جهت غنی تر شدن فرهنگ لغت می باشند
ماسک یارانه ای؟همش میخوان یک منتی سرمردم بذارن..دربرابرمولتی میلیاردهادلاراختلاس ودزدی وچپاول..این چیزی که ازش بنام یارانه ای نام میبرین؟
یارانه ای؟ والله دیروز یه بسته 5 تایی ماسک از داروخانه خریدم 10500 تومان.
دزدي كه شاخ و دم نداره
در كل دنيا مساك رو ورايگان ميدن
اينجا ازش كاسبي ميكنن

قيمت مصوب ماسك سه لايه 420 تومان هست
نه 2 هزار تومان...............................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
تا چند وقت پیش اگه کسی گرون تر از۴۱۰تومان میفروخت ،مغازه و شغلش رو اذیت و جریمه میکردن ولی حالا خودشون ماسک چند لایه(۲_،۳،۴؟؟؟)میدن هر قیمتی که خواستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
شما کجاهای دنیا را گشتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
مگه براي دانستن خبرهاي ساير جاهاي دنيا بايد بري همه جا رو به چشم ببيني ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
قبل از شروع کرونا قیمت یک بسته 5 عددی ماسک یک لایه 1500 تومان بود یعنی هر ماسک 300 تومان ؛ چرا قیمت یارانه ای یک ماسک 300 تومانی ؛ 1000 تومان شده است؟!!
پاسخ ها
استاد دانشگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
در هلند و دانمارک و تمام کشورهای اروپایی و کانادا ماسک و محلول ضد عفونی کاملاً مجانی و به وفور هست ضمن اینکه هزینه های درمان بیمارستانی کرونا هم کاملاً رایگان است سرپرست هر خانواده ای که به مرکز معرفی شده نرود و لوازم بهداشتی رایگان را که در برخی کشورها هر روز یک ماسک و ماهی یک محلول ضدعفونی شخصی است تحویل نگیرد جریمه سنگینی خواهد شد
واقعاً جز تاسف چیزی نباید گفت در تمام دنیا چه پیشرفته چه عقب مانده تر از ایران بدبخت ماسک و لوازم مراقبت بهداشتی در مقابل کرونا مجانی و جالب اینکه اجباری است در چیتن در مترو بدون ماسک نمیتوانی سوار شوی و اگر اصرار به سوار شدن کنی بهت یک ماسک می دهند که اجباراً باید بزنی. در ایران ماسک را می فروشند انهم به چند نرخ اول گفتند قیمت مصوب 4100 ریال ماسک تک لایه و 5100 ریال ماسک دولایه حالا می گویند 10000 ریال تک لایه و 20000 ریال دولایه!!! واقعا تا حالا دیدید دولتی از مردمش سو استفاده کنه و منفعت طلبی کنه؟ در همه کشورها دولت خادم ملت است در ایران برعکس. تابناک لفاً به اطلاع هموطنان عزیزم برسونید که لطفا از فرایند پرداخت پول برای خرید ماسک برای خودشون و خانوادتون حتماً فیلم و عکس بگیرند نگویید نگفتم چون در مراحل بررسی تقاضای پناهندگی به کشورهای آزاد و پیشرفته این کیس صد در صد بدردتون می خوره برید بگید در جریان کرونا دولتمون ماسک را به قیمت مصوب به ما مردم می فروشه نیاز به وکیل پناهندگی هم نخواهید داشت و پروندتون با ارفاغ بسیار بالایی پذیرفته خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
بله در اروپا و امریکا هم مجانی است تابناک لطفا این موضوع را پیگیری کنید چرا برای مراقبت از یک بلای طبیعی که ما نقشی در پدید آمدن آن نداریم باید هزینه کنیم؟ مگر نه در قرارگاههای جهادی توسط ارتش سپاه کارخانجات و آستان قدس و شستا و قرارگاه خاتم الاانبیا و اشخاص خیر و ... داره ماسک و لوازم بهداشتی تولید میشه و در تلویزیون هم هر شب از یک کار جهادی توسط بسیج و طلاب و ... پرده برداری میشه پس چرا داره فروخته میشه نکنه تمام این فیلم هایی که نشان داده میشه مصداق بحث تحقق شعار جهش تولید است که هزینه اش را خلق ا... باید بدهند؟ واقعاً آدم می ماند چه بگوید
ناشناس
| Malaysia |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
این متن بی اساس بنظر می آید. الان قیمت ماسک سه لایه بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان بصورت بین المللی است (می توانید در سایت علی اکسپرس چین که قیمتهای نسبتا مناسب است چک کنید) در فروشگاهها البته بیشتر است. بعضی جاها البته دولتها با سوبسید می دهند یا مجانی برای جاهایی محدود. ماسک ان ۹۵ هم که بمراتب بیشتر است و ماسکهای اصل هم مانند ۳ام که گیر نماید. حالا ماسک ۳ لایه دوهزارتومان گران؟!!! در ضمن اصلا نیازی به حرص خوردن و مرغ همسایه را غاز دیدن ندارید. یک ماسک پارچه ای بخرید یا درست کنید.. همان برای مدت طولانی کافیست
یه دزدی جدید!
الان ماسک رو برای سلامت مردم توزیع میکنند و دولت نگرانه مردمه تا اینجا درست ولی یه چاره ایی برای دست فروشان مترو بکنید که خارج از آنجا به کاسبی بپردازن که بی اغراق جمعیت زیادی هستند از سلب آسایش امنیت و گسترش کروناو.... اگر گوش شنوایی هست!
ماسکهای مصادره شده رو با چند برابر قیمت به مردم میفروشید و منت تعرفه یارانه ای هم می گذارید،(
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر