بازدید 20108

برای شکایت از «تتلو یا تتلوها» باید در کجا اقامه دعوا کرد؟

در دورانی که همه مردم جهان درگیر مهار ویروس ناشناخته کرونا هستند و فضای مجازی سرشار از مطالب مرتبط با این موضوع است، مدتی است کاربران ایرانی مشغول یک هیاهو و خبرسازی فردی به نام امیر حسین مقصودلو هستند. این فرد که در سال‌های اخیر، دائم در صدر اخبار جنجالی فضای مجازی قرار داشت، این بار موجب شد تا سطح این جنجال‌ها فراتر از گذشته باشد، به گونه‌ای که اینستاگرام مجاب شد تا صفحه رسمی این فرد را ببندد.
کد خبر: ۹۷۵۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 03 May 2020

در دورانی که همه مردم جهان درگیر مهار ویروس ناشناخته کرونا هستند و فضای مجازی سرشار از مطالب مرتبط با این موضوع است، مدتی است کاربران ایرانی مشغول یک هیاهو و خبرسازی فردی به نام امیر حسین مقصودلو هستند. این فرد که در سال‌های اخیر، دائم در صدر اخبار جنجالی فضای مجازی قرار داشت، این بار موجب شد تا سطح این جنجال‌ها فراتر از گذشته باشد، به گونه‌ای که اینستاگرام مجاب شد تا صفحه رسمی این فرد را ببندد.
 
 

به گزارش «تابناک»؛ امیرحسین مقصودلو ـ که چند روز پیش صفحه اینستاگرامش را به خاطر اعتراض کاربران از دست داده بود و بار دیگر با یک نام دیگر به اینستاگرام بازگشته بود ـ باز هم پیجش را از دست داد. امیرحسین مقصودلو چند روز پیش با یک استوری خبرساز شد و همان استوری که به اعتقاد کارشناسان محتوایش مصداق کودک‌آزاری بود، باعث گشت تا صفحه شخصی این خواننده حاشیه‌ساز با چهار میلیون دنبال‌کننده از طرف اینستاگرام بسته شود.

پس از این اتفاق اینستاگرام در پاسخ به پرسش یک کاربر از این گفته بود که به دلیل آنچه «احتمال به خطر افتادن افراد زیر سن قانونی» می‌داند، این خواننده جنجالی دیگر اجازه ندارد صفحه‌ای در اینستاگرام داشته باشد. تتلو، اما این بار با یک اکانت با نامی دیگر به این شبکه اجتماعی بازگشت و در کمتر از ۲۴ساعت باز هم میلیونی شد. اما این پیج هم با گزارش کاربران توسط اینستاگرام بسته شد تا مدیران این شبکه اجتماعی نشان بدهند بر سر وعده خود هستند.

اما شاید این سوال مطرح شود، جدا از اقداماتی که اینستاگرام درباره بستن این گونه صفحات دارد اگر افراد یا خانواده‌هایی تمایل داشته باشند، به دلیل اقدامات این فرد شکایاتی علیه او طرح نمایند باید بر اساس چه مبانی و قوانینی و در کجا طرح دعوا نمایند. همین سوال موجب شد تا این موضوع برای بررسی بیشتر با یک حقوقدان و استاد دانشگاه تهران در میان گذاشته شود.

دکتر امیرساعد وکیل، کارشناس ارشد حقوق بشر و وکیل دادگستری به «تابناک» گفت: «در ابتدا باید به ماهیت این موضوع توجه داشت. در اصل قرارداد فی مابین کاربران و نرم افزار کاربردی اینستاگرام در سندی به نام شرایط استفاده آمده است که در این سند چهار گروه از افراد حق استفاده از اینستاگرام را دارند؛

۱- حداقل ۱۳ سال یا حداقل سن قانونی برای استفاده از اینستاگرام مطابق قانون دولت کاربر
۲- ممنوع نبودن از استفاده از اینستاگرام تحت کلیه قوانین حاکم
۳- منع نشدن حساب کاربری به دلیل نقض مقررات و استاندارد‌های اینستاگرام
۴- عدم محکومیت قضایی به جرم تعرض جنسی

در همین سند که هر کاربر به محض اینکه نخستین بار اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی خود نصب می‌کند با فشردن کلمه «موافقم» در واقع اقدام به امضای قرارداد بین خود و اینستاگرام نموده است، اینستاگرام برای خود حق حذف محتوا یا اطلاعات بارگذاری شده توسط کاربران را که مغایر مقررات و استاندارد‌های این نرم افزار باشد، محفوظ می‌داند و حتی امکان غیرفعال شدن صفحه اینستاگرامی کاربری که ناقض این مقررات و استاندارد‌ها شناخته شود پیش بینی شده است. برای نمونه چنانچه کاربری، حقوق مالکیت فکری را مکرر نقض کند صفحه او غیر فعال خواهد شد.»

این وکیل دادگستری در ادامه افزود: «از ملاحظات حقوقی دیگری که درباره قرارداد بین کاربر و اینستاگرام باید اشاره نمود این است که این قرارداد کاربر با اینستاگرام برای ثالث هیچ حقی ایجاد نمی‌کند و بدون رضایت اینستاگرام، حقوق و تعهدات کاربر قابل انتقال نیست، ولی اینستاگرام می‌تواند حقوق و تکالیف خود را به دیگران منتقل کند. نکته مهم دیگر این که اینستاگرام هیچ مسئولیتی درباره تضمین ایمنی و امنیت محتوا‌هایی که در این محیط بارگذاری می‌شوند، نمی‌پذیرد و تصریح می‌کند گفته‌ها و اعمال افراد را کنترل نمی‌کند و چون نظارتی بر خدماتی که از طریق اینستاگرام ارایه می‌شود، ندارد، پس نسبت به آن‌ها مسئولیتی هم برای خود اعم از عدم النفع، عواید، خسارات غیرمستقیم، خسارات نمادین و خسارات تنبیهی قایل نیست.»

وی با بیان اینکه در مورد دعاوی بین کاربر و اینستاگرام در خصوص اختلافات ناظر بر سند شرایط استفاده، قانون محل اقامت کاربر اعمال می‌شود و مرجع ذیصلاح برای رسیدگی به این قبیل اختلافات هم همان دادگاه صلاحیتدار محل اقامت کاربر است گفت: «در سایر موارد، دعاوی خارج از حیطه سند شرایط استفاده در صلاحیت انحصاری دادگاه بخش کالیفرنیای آمریکاست و قانون ایالت کالیفرنیا بر دعوا حاکم است. در ارتباط با اتفاق اخیر که اینستاگرام اقدام به حذف صفحه اینستاگرامی یک کاربر ایرانی به نام امیرحسین مقصودلو ملقب به امیر تتلو نمود، لازم است به سند دیگری نیز که مرتبط با موضوع است اشاره شود و آن، دستورالعمل جامعه اینستاگرام است که بر سیاست مدارای صفر در مورد نشر محتوای جنسی که کودکان در آن دخالت داده شوند، تصریح دارد.»

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: «علاوه بر قرارداد اینستاگرام با کاربران، موازین حقوق بین الملل هم می‌تواند در ارتباط با موضوع عام کودک آزاری قابلیت استناد داشته باشد. برای نمونه، پروتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک در زمینه فروش، فحشا و پورنوگرافی کودکان مورخ سال ۲۰۰۰ اظهار می‌کند، فردی که مرتکب جرایم فوق شود هم قابل مجازات و هم قابل استرداد به کشوری است که آمادگی محاکمه مرتکب را دارد و دولت‌های عضو از جمله ایران و ترکیه که هر دو به عضویت این سند بین المللی درآمده اند، ملزم هستند در قوانین داخلی خود تدابیر تقنینی و اجرایی لازم را در این خصوص بیندیشند. البته اگر اقداماتی که به آقای مقصود لو نسبت داده می‌شود در چارچوب مفهوم پدوفیلی به عنوان مصداق شروع به ارتکاب پورنوگرافی تلقی شود، طبق بند دوم ماده ۳ پروتکل، قابل مجازات است؛ هر چند قابل استرداد نیست و مطابق ماده ۸ دولت‌ها باید تدابیر مقتضی در حمایت از حقوق و منافع قربانیان کودک به کار برند. به این ترتیب، خانواده‌های کودکان قربانی می‌توانند بنا به مورد با توضیحات بالا در دادگاه‌های ایران و یا ترکیه بمنظور جبران خسارت از متهم اقامه دعوا کنند.»

وی در ادامه افزود: «علاوه بر آنچه گفته شد، چون ترکیه عضو کنوانسیون حمایت از کودکان علیه بهره کشی و سوء استفاده جنسی مورخ سال ۲۰۰۷ است، چنانچه بتوان قایل بر آن شد که محتوای مطالب بارگذاری شده توسط امیر تتلو و احیاناً پیام‌های خصوصی رد و بدل شده، ولی با دنبال کنندگانش، مصداق سوء استفاده جنسی است یعنی مطابق ماده ۱۸ کنوانسیون مذکور به معنی سوءاستفاده از اعتماد یا نفوذ بر کودک برای انجام فعالیت‌های جنسی با کودک است. یا در چارچوب مفهوم ماده ۲۰ این کنوانسیون مصداق پورنوگرافی قرار می‌گیرد لذا در ترکیه قابل پیگرد حقوقی و مطالبه غرامت است.»

امیرساعد وکیل در پایان درباره حق برخی از کاربران برای درخواست جبران خسارت از برخی اقدامات چهر‌هایی که در اینستاگرام فعال هستند تاکید کرد: «جان کلام اینکه، چون افراد مختلف و گروه‌های سنی گوناگون از اینستاگرام استفاده می‌کنند، باید هنگام پست و بارگذاری مطالب، خوب اندیشید و احتیاط‌ها و مراقبت‌های لازم را برای عدم تهدید امنیت روحی و عاطفی کاربران در این محیط مد نظر قرار داد، وگرنه زمینه دادخواهی قربانیان برای جبران خسارت منتفی نیست.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۶۰
تو هم دلت خوشه! تابناک فکر نون مردم باش که خربزه آبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
فکر این رو بکن یک روز مخاطب حرف های تتلو فرزند شما باشد .... حالا نظرت چی هست ؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
حالا ینفرم که سایت شرطبندی نزده چرا انقد بد شده براتون راستی تابی تتلو ولش بگو پول چجوری از درگاه پرداخت مجاز میره تو سایت شرطبندی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
همونجایی باید شکایت کرد که مسائل مربوط به ایران خودرو و سایپا، مافیاهای مختلف رو بررسی می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
به هشتاد ميليون ايراني توهين كرده يعني تاريخ نديده همچين چيزي رو
بيشرف بي مقدار با اون ريختش
شکایت ها بماند برای عاملان این داستان
برای کسانی که با سرکوب استعداد ها باعث شکل گرفتن هیولا و یا هیولاهایی مانند تتلو میشوند
به جای محکوم کردن، شکایت، گله و لگد زدن به یک فرد زخم خورده و قربانی، بهتر نیست کمی فکر کنیم که چطور میشه این افراد در اجتماع ظهور می کنند؟؟؟ چه شد که تتلو بوجود آمد و میلیونها طرفدار داره؟
تتلو، شاهین نجفی و افرادی از این قبیل گذشته ای دردناک دارند که باید چرایی آن ریشه یابی بشه، کاش به این افراد فرصت داده بشه و به حرفهاشون گوش بدید ببینید درد کجاست؟

با طرفداران این افراد چه می کنید؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
زخم خورده وقربانی؟!!!
کسی که بدون هیچ حجب وحیابی در انظارعمومی طلب دخترهای ۱۰-۱۵ ساله میکنه و جوانهای مارو به صرف موادمخدر ترغیب میکنه زخم خورده وقربانیه وباید بهش ترحم کنیم؟!!!!!
فکرکنم خودت بچه نداری نمیتونی حال پدرومادرها راکه نگران بچه هاشون هستند درک کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
تلو مسخ شده .او نتیجه ضعف مدیریت فرهنگی و اجتماعی جامعه است .
او یک بی مصرف است .
او دیگه از شکل یه ادم خارج شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
اره بهش لگدنزنیدتا بچه های معصوم روبیشتربه موادمخدر وفحشا سوق بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
تتلو کلا مغزش معیوبه دنبال مقصری؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
فقط اعدام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
در بهترین کشورهای دنیا هم از این روانیها هست, و جای اینها اجتماع نیست, یا تیمارستان یا زندان یا اعدام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
قربانی تو و امثال تو هستید
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
این دوستی فرمودند..جوونها رابه موادمخدرترغیب میکنه...گذشته ازین حرفها..اکثرایرانیها ازچنین قیافه های بدترکیب حالشون بهم میخوره..اما درمورد موامخدر..وقتی اکثرجوونها روبه اعتیاد اورده اند..عاملش این ت..که حتی اسمش هم زشته..نیست..بلکه عاملش بیکاری جوونهای فارغ التحصیل بیکار..فقر..وووامثالهم هست..که بخاطرمسعولین بیعرضه..جوانانمان به بیراهه میروند..وگرنه..حال ماایرانیا ازاسم همین تتلو..بهم میخوره چه رسد به قیافه بدترکیب و نابهنجارش
ازآقای رئیسی کمک بگیرید..اگراین مردک باخاتمی عکس گرفته بود..الان روزنامه کیهان تمام هم وغمش همین بود..شریعتمداری واصولگراهاچراچیزی نمیگن؟چرااینقدربه این مواردبی ارزش وبقول معروف..چیپ..توجه میکنید؟بره بابابه جهنم..
اينجا ايران است. شجريان ممنوع الصدا مى شود تتلو در كنار بزرگان مى نشيند. خود كرده را تدبير نيست.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
خوب اومدی
با سلام و احترام :
ضمن قبولی طاعات لازم میدانم به این نکته اشاره کنم که سایت های خبری ما نباید اینگونه به موارد اینچنینی با این سطح گسترده به افراد مانند تتلوها وقعی بگذارند و آنها را با این رفتار رابین هود معرفی کنند هستند افراد ساده لوح که از این رفتار برداست عکس داشته باشند و به نوعی ما موجب طرفداری آنها از اینگونه افراد شویم بنابراین تتلو همان کسی است که از یک نشست گپ و گفت صمیمانه یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری نهایت سوء استفاده را کرد و باید برای ما عبرتی شود مبادا رفتار ما موجب ساختگی بتی تو خالی از آو شود و بر دستگاههای مسئول تکلیف است به اینگونه ناهنجاریها بپردازند موفق باشید والعاقبتو للمتقین
این جرثومه فساد مهدورالدمه شک نکنید
تتلو و بهاره رهنما و سحر قريشي و... همه قصه و سرگرمي است . شما كي مي خواهيد تعداد و وضعيت زندانيان و مرحومين آبانماه را اعلام كنيد. چرا به وظيفه تون عمل نمي كنيد ؟ چرا پاسخگو نيستيد؟
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
کشورو بهم ریختن این همه وحشیگری و فیلمشون ندیدی هر روز امار ابان میخای؟
به تو ربطی نداره. اونی که مامور بود تحویل خونوادش شده اونی که شرور بود همینطور
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
مجید جان اتفاقا ربط داره چون هیچ روزنامه مستقلی وجود نداره که حساب بخواد
بهترین مجازات برای این افراد بی اعتنایی هست.این فرد عقده دیده شدن داره وحاضره به ازای هر چرندیاتی وهر گونه اعمال نابهنجاری فقط وفقط دیده بشه وکانون توجهات باشه.پس بهترین مجازات براش طرد کردن وبی توجهی کردن به اوست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
آخه چه تو بخوای چه نخوای، یه عده زیادی هموطن دنبالشن تا ببیننش. رکوردهای بین المللی دیده شدنش تو اینستا، آبرو برامون نزاشته
شراین ادم فاسد هرچه زودتر باید از روی زمین کنده بشه
تتلو مظهر فساد و مصداق عملی مفسدفی الارض هست وبایداعدام بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
نه داداش
تو مملکت ما حکم مفسد فی الارض فقط برای کارگرهای بدبختی صدار میشه که برای نون شبشون اعتراض می کنن
اونا میشن مفسد فی الارض و تهدید برای امنیت ملی
وگرنه تتلو و تتلوها ...
ناشناس
| Switzerland |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
شما جز اعدام کار دیگه ای هم بلید؟
خودتون بزرگش کردین
عکس یادگاری باهاش گرفتین
جایزه بهش دادین
یادمان نرفته تمجید رائفی پور (که:
امیرحسین عزیز، به حالت غبطه می‌خورم که معیار تشخیص حق از باطل شده‌ای! ) این صحبت رائفی پور هست
حالا چه شده که به فکرشکایت افتاده اید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
لقب طیب زمان هم بهش داده بودن دوستان ارزشی!. اونم یادتون هست که؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
پر و بال دادن بهش در سال 88 هم حتما یادتون هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
معیار سنجش ادما وضعیت روزشونه . یه ادم که زمانی خوب بوده می تونه بدترین ادم جهان شه و یه ادم که روزگاری خراب بوده می تونه ادم خوبی شه .
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
ناشناس 18:40 من امروز می زنم آدم می کشم فردا میرم تو حوزه شروع می کنم درس طلبگی بخونم می گم معیار وضعیت امروز منه.نظرتون چیه؟
روزی نیست که از این آقای رنگ رنگی چیزی نوشته نشه ولش کنید
باور کنید اگه بجای بقیه اپلیکیشنها همین اینستاگرام فیلتر بشه خیلی از مشکلات ناشی از فضای مجازی حل میشه.. ساعت‌هاوقت گذرانی بیهوده ، طلاقهای ناشی از اختلافات اینستایی، لومپنیسم و مشاغل کاذب از بین میرن
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
تلگرام و. توئیتر باید آزاد بشند و اینستا فیلتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
فقط یاد گرفتید صورت مسئله رو پاک کنید بجای آسیب شناسی که چرا تتلوها بوجود میاند و چرا اینقدر طرفدار داره
این اقا مصداق بارز افسادفی الارض هست حکمش هم مشخصه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
هر انسانی حق زندگی دارد،ایشان را خودتان مهم کردید
برای شکایت از امثال حاجی خاوری حاجی ایروانی و و و ....چه پیشنهادی دارین!!!!
اون دیپلمات فرهنگی سفارتمان در برزیل که تو کار تبیین عملی تفاوت فرهنگی بود الان کجاست!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
راستی از مستعان چه خبر
چه اهمیتی داره شما بگو برای گم شدن میلیاردی پول ها دزدی آقا زاده ها و رانت ها و حیف و میل پول ها توسط مدیران نالایق کجا میشه اقامه دعوا کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
تو دنبال پولی دلیل نمیشه فرهنگ و فساد در جامعه باشه و توجهی بشه نشه اصلا پول دزدی و اینها هم از فساد فرهنگ و اخلاقی جامعه میاد
فقط به خدا باید پناه برد از آنچه دارد بر سر جوانان این کشور می آید هرچه هست تتلو حاصل تفکر جامعه است
تابناک ما می نویسیم تو هم مرتب سانسور کن اگر مسولیتی احساس نمی کنی این سایت به چه درد می خورد
سلام تابناک لطفا این چهره را حذف نمائید .
اهمیتی داره واقعا تتلو ؟؟؟
برای شکایت از 4.8 میلیارد دلار گمشده چیکار باید کرد ؟؟؟
خسته نشدید اینقدر مسائل حاشیه ای و بی اهمیت رو تو بوق و کرنا کردید تا مسائل اصلی مملکت به چشم نیاد ؟
جواب نمیده دیگه البته ، یادتون باشه
موجود فاسد. منفى بدين
کارشناس محترم حتی عنوان مجرمانه ی فعل تتلو را نمی تواند از اسناد موجود استخراج کند. "گر اقداماتی که به آقای مقصود لو نسبت داده می‌شود در چارچوب مفهوم پدوفیلی به عنوان مصداق شروع به ارتکاب پورنوگرافی تلقی شود..."
هیچکاری نمی تونید بکنید . فرد تو ایران زندگی نمی کند.تا موقعی که تو ایران بود حضرات عکس یادگاری می گرفتند حالا که خارجه می خواهند محاکمه اش بکنید. اگر خلافی که که شامل حقوق بین المللی میشه و نه فقط حقوق ایران. اقدام کنید.
یه سوال تابناک ؟ قتل کرده یا دزدی ؟ یه سری کارها تو اینستاگرام انجام میده که بد است و میتونین نگاه نکنن اگه حالشون بد میشه ،
باید بگی برایه شکایت از کسانیکه حال عموم مردم خراب میکنن چه باید کرد چه با دروغ چه با دزدی و چه های دیگر ...
مسلما حالم خراب میشه میبینم شیک و تمیز واردات یه سری کالا دسته آدم های خاص و باهاش جیب مردم خالی میشه
نقش برخی را هم در بزرگ کردن تتلو فراموش نکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
بعضی از عزیزان دست روی شونش گذاشتن و باهاش عکس گرفتن کیهان اون عکس رو چاپ کنه
اینها و امثال اینها فقط و فقط بازیگرن
این و اون 4 میلیون جوان محصول چی هستند؟ چرا ریشه یابی نمیکنیم؟
تتلو ها وسحر تبرها توليو وبزرگ شده همين فرهنگ هستند اگر مانتوانستيم خوبتربيت كنيم مقصر كيست
این فلک زده بیمار روانی است و باید تحت درمان فوری قرار گیرد!
تلو اشغال
اینها سرشون به تنشون سنگینی میکنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر