بازدید 6782

شناسایی بیش از ۴۰ هزار مبتلا به کرونا در آفریقا

تعداد مبتلایان به کرونا در آفریقا تاکنون به بیش از ۴۰ هزار نفر رسیده است که بیش از ۱۶۰۰ نفر از آن‌ها جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند.
کد خبر: ۹۷۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹ 02 May 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از آناتولی، بر اساس اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آفریقا که صبح امروز منتشر شد تاکنون ۴۰۷۴۹ نفر در این قاره به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که از میان آن‌ها ۱۶۸۹ نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند. ۱۳۳۸۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

براساس همین اطلاعات، شیوع کرونا همچنان در این قاره ادامه دارد و در بسیاری از کشور‌ها در حال قربانی گرفتن است. در میان همه کشورها، مصر، آفریقای جنوبی، نیجریه، الجزایر و مراکش در روز‌های اخیر بالاترین مبتلا را گزارش کرده‌اند. این کشور‌ها همچنین بالاترین میزان قربانی را در میان سایر کشور‌های آفریقایی به خود اختصاص داده‌اند. جالب آن است که کرونا تنها به یک کشور با نام «لسوتو» در این قاره راه پیدا نکرده است.

ویروس جدید کرونا که در اواخر ماه دسامبر سال گذشته در شهر ووهان چین مشاهده شد به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت و تاکنون می‌توان گفت این ویروس در تمامی کشورهای جهان شیوع پیدا کرده است. بیش از ۳ میلیون و ۳۴۰ هزار نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند که از میان آن‌ها بیش از ۲۳۸ هزار نفر جان خود را بر اثر آن از دست داده‌اند و بیش از یک میلیون نفر بهبود یافته‌اند. اروپا و آمریکا در حال حاضر کانون شیوع کووید-۱۹ در جهان محسوب می‌شوند. آمریکا با بیش از یک میلیون مبتلا حدود یک سوم مبتلایان به کرونا را به خود اختصاص داده است. این کشور همچنین بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا را نیز گزارش داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل