بازدید 11937

با دیجیتال مارکتینگ؛ از بحران کرونا به سلامت خواهید گذشت

دیجیتال مارکتینگ، با ظهور کرونا ویروس به شیوه‎ایی متفاوت اهمیت خود را نشان داده است. مدیران ارشد فناوری CIO بدون شک نقشی کلیدی برای مقابله با این بحران دارند، چرا که در دنیای امروز، دیجیتال مارکتینگ به طور موثری می‎تواند بر همه جنبه‎های تجارت تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۹۷۵۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 02 May 2020

با دیجیتال مارکتینگ؛ از بحران کرونا به سلامت خواهید گذشت

دیجیتال مارکتینگ، با ظهور کرونا ویروس به شیوه‎ایی متفاوت اهمیت خود را نشان داده است. جوامع جهانی در سراسر جهان اقدامات لازم را برای کاهش شیوع بیماری شیوع COVID 19 در پیش گرفته‎اند. در این اوضاع ناپایدار، شرکت‎های کوچک و بزرگ تقلا می‎کنند تا همچنان پایدار بمانند و زیان اقتصادی را به حداقل میزان ممکن کاهش دهند.

کارشناسان معتقد هستند که در زمان بحران کرونا و پس از آن، شرکت‎ها باید به فکر طراحی یک الگوی مقاومتی باشند. یک رویکرد سیستماتیک که توانایی غلبه بر این نوع از بحران‎ها را داشته باشد. مدیران ارشد فناوری CIO  بدون شک  نقشی کلیدی برای مقابله با این بحران دارند، چرا که در دنیای امروز، دیجیتال مارکتینگ به طور موثری می‎تواند بر همه جنبه‎های تجارت تاثیرگذار باشد.

کرونا ویروس سبب شد تا همه کسب و کارها به فکر شیوه‎ایی متفاوت برای انجام فعالیت‎های تجاری خود بیافتند. شیوه‎ایی که در آن زنجیره تامین کالا و خدمات قطع نشود، تولید و ارائه خدمات به صورت ممتد و بی‎وقفه  ادامه داشته باشد، رفاه و سلامتی پرسنل  حفظ شود و در  نهایت فعالیت اقتصادی قدرتمند ادامه داشته باشد. این بیماری سبب شد تا دیجیتال مارکتینگ ظهوری قدرتمند داشته باشد. از این گذشته، استفاده از اینترنت طی یک دهه گذشته بیش از دو برابر شده است و این تغییر بر نحوه خرید مردم و تعامل با مشاغل تأثیر گسترده‎ای داشته است.

با دیجیتال مارکتینگ؛ از بحران کرونا به سلامت خواهید گذشت

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی آنلاین، بازاریابی اینترنتی و هر اسمی دیگری که می‎خواهید بر روی آن بگذارید، در حال حاضر مهم‎ترین نقش را در تجارت شما بازی خواهد کرد. بازاریابی دیجیتالی مانند هر نوع بازاریابی دیگری به دنبال شناسایی مشتری، مشتریان بالقوه و گسترش تجارت است. تفاوت آن تنها در نوع ایجاد ارتباط است.

در این شیوه ارتباط اینترنتی حرف اول و آخر را می‎زند. اساسا، دیجیتال مارکتینگ به هر نوع تجارت آنلاین گفته می‎شود. این ارتباط می‎تواند از طریق ایمیل، شبکه‎های اجتماعی، وب سایت‎ها و .... باشد. با بهره‎گیری از این ابزار می‎توانید خود را به مخاطبان معرفی کنید، بازار هدف را پیدا کنید و مشتریان را تشویق به خرید کالا و یا خدمات خود نمایید. برای انجام این فرآیند کافی است رابطه خوبی با اینترنت و ابزارهای آن داشته باشید. سیستم دیجیتال مارکتینگ حضور فیزیکی افراد را به حداقل میزان ممکن می‎رساند.

مزایای دیجیتال مارکتینگ

مهم‎ترین مزیت بازاریابی دیجیتال این است که می‎توان مخاطب را به صورت هدفمند و با کمترین میزان هزینه به دست آورد. همچنین با توجه به امکاناتی که وجود دارد، به راحتی می‎توان میزان دسترسی را تحلیل و تجزیه کرد. بررسی میزان دسترسی به مخاطب، منجر خواهد شد تا نقطه ضعف‎های تجارت به درستی کشف شود.  

دسترسی جهانی

 یک وب سایت به شما امکان می دهد که فقط با یک سرمایه گذاری کوچک، بازارهای جدید  را پیدا کنید و در سطح جهانی تجارت نمایید.

کاهش هزینه‎ها

چنانچه دیجیتال مارکتینگ را به درستی و هدفمند برنامه‎ریزی کنید، با هزینه بسیار کمتر از روش‎های سنتی بازار، مشتریان زیادی کسب خواهید کرد.

 نتایج قابل بررسی و اندازه‎گیری

در بازاریابی دیجیتالی، با استفاده از نرم‎افزارها به راحتی می‎توانید میزان تاثیرگذاری خود را در بین مشتریان اندازه‎گیری و بررسی نمایید. بررسی این امر در روش‎های سنتی بسیار دشوار بوده و اغلب با خطا همراه است. بررسی عملکرد به شما کمک خواهد کرد تا به فکر روش‎های خلاقانه برای پیشی گرفتن از رقیبان بیافتید.

ارتباط همیشگی با مخاطب در دیجیتال مارکتینگ

چنانچه بتوانید مدیریت رسانه‎های اجتماعی و دقیق انجام دهید، می‎توانید در مشتری  وفاداری ایجاد کنید. این وفاداری منجر به ایجاد شهرت برای شما و کسب و کارتان خواهد شد.  نتیجه این امر گستردگی فعالیت تجاری و کسب سود بیشتر است.

محبوبیت اجتماعی

بازاریابی دیجیتال به شما امکان می‎دهد با استفاده از تاکتیک‎های بازاریابی محتوا، کمپین‎های جذاب ایجاد کنید. این محتوا (تصاویر، فیلم ها، مقالات) می‎تواند  محبوبیت اجتماعی برای شما به ارمغان بیاورد.

نرخ بهره‌وری را افزایش خواهید داد

اگر در یک وب سایت و یا هر شبکه اجتماعی  دیگر فعالیت دارید، مخاطبان فقط چند کلیک با شما فاصله دارند. برخلاف سایر رسانه‎ها که مردم را مجبور به بلند شدن و برقراری تماس تلفنی یا مراجعه به یک فروشگاه می‎کنند، بازاریابی دیجیتال می‎تواند یکپارچه و فوری عمل نماید.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ

در دنیای امروز، دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک بخش جدایی‎ناپذیر در هر تجارتی شناخته شده است. اینترنت در گوشه گوشه  زندگی ما نفوذ پیدا کرده است، همین نکته اهمیت توجه به بازاریابی اینترنتی بیش از پیش نشان می‎دهد. اهمیت بازاریابی آنلاین را می‎توان در نکات زیر بیان کرد:

دیجیتال مارکتینگ همان جایی است که مردم پول و زمان خود را در آن صرف می‎کنند. در حال حاضر فعالیت مردم در رسانه‎های اجتماعی به شدت در حال افزایش است. تنوع در ارائه خدمات و کالاها، دسترسی آسان، رقابتی بودن قیمت‎ها، درگیر نشدن با شلوغی و ترافیک شهر و فروشگاه‎ها و ... باعث شده است تا مردم  روز به روز به خریدهای آنلاین اطمینان کنند.

با دیجیتال مارکتینگ؛ از بحران کرونا به سلامت خواهید گذشت

با بازاریابی دیجیتال دیده خواهید شد. در دنیای دیجیتال فرق ندارد صاحب یک برند معتبر و جهانی باشید و یا اینکه یک کسب و کار کوچک داشته باشید. بستری ویژه برای شما فراهم می‎شود تا با استفاده از آن رقیب برندهای معتبر جهانی شوید. برای این منظور باید قواعد بازی را به درستی بیاموزید و از آن نهایت استفاده را کنید. در دنیای مجازی بیشتر از آنکه فکرش را کنید، دیده خواهید شد. بازاریابی دیجیتال به مشاغل کوچک اجازه می‎دهد تا با بودجه تبلیغاتی بسیار کمتری به  رقابت بپردازند.

چگونه باید دیجیتال مارکتینگ را شروع کنیم؟

برای شروع دیجیتال مارکتینگ در ابتدا باید  اهداف خود را به طور واضح مشخص کنید تا بدانید چه مقدار باید برای آن هزینه کنید. در مرحله بعد سعی کنید به این پرسش پاسخ دهید که شما برای چه کسانی این هزینه را در نظر گرفته‎اید. این امر بسیار مهم است زیرا مخاطبین  مختلف به تاکتیک‎های مختلف در بازاریابی نیاز دارند. اگر شخصیت خریدار خود را درک نکنید، نمی‎توانید یک استراتژی بازاریابی موثر دیجیتالی ایجاد کنید.

برای شروع بازاریابی اینترنتی خود می‎توانید از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. با بهره‎گیری از این خدمات  مسیر را به درستی و با کمترین میزان خطا طی خواهید کرد و در دنیای به شدت رقابتی دیجیتال مارکتینگ، کسب و کار خود را به شیوه‎ایی متفاوت گسترش خواهید داد. آژانس دیجیتال مارکتینگ نردو با ارائه خدمات مختلف از طراحی سایت، تولید محتوا، سئو، شبکه های اجتماعی و ... به شما در اجرای فرآیندهای بازاریابی آنلاین کمک خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار