بازدید 68322
مرور «تابناک» بر آثار محمدرضا شجریان

مرغ سحر / قاصدک / مهر تو / وفا / سوگند / فریاد / نیریز / چشم یاری / بهار دلکش / سمن بویان / گفتم غم تو دارم / غم عشق / بشنو از نی / بی‌همگان به سر شود / یاران موافق / بوسه‌های باران / نیست چو من شیدایی / رندان سلامت می‌کنند / صنما جفا رها کن

«تابناک» به مناسبت بدرود حیات این چهره شاخص موسیقی ایران، مروری بر سی قطعه موسیقی منتخب از مجموعه قطعات استاد شجریان که پیش از این در «تابناک» منتشر شده بود، می‌نماید؛ آثاری که با خود خاطراتی را برای گروهی از مردم به ویژه دوستداران این استاد آواز ایرانی به همراه دارد.
کد خبر: ۹۷۵۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۲ 09 October 2020

شجریاناستاد محمدرضا شجریان حتی به گواه منتقدانش نیز استاد مسلم موسیقی ایران و در قلمرو موسیقی کلاسیک ایران زمین چهره‌ای بی‌بدیل بود که چه بسا هیچ‌گاه تکرار نشود. «تابناک» به مناسبت بدرود حیات این چهره شاخص موسیقی ایران، مروری بر سی قطعه موسیقی منتخب از مجموعه قطعات استاد شجریان که پیش از این در «تابناک» منتشر شده بود، می‌نماید؛ آثاری که با خود خاطراتی را برای گروهی از مردم به ویژه دوستداران این استاد آواز ایرانی به همراه دارد.

 

مرغ سحر

تصنیف مشهور مرغ سحر توسط بسیاری از اساتید برجسته آواز ایران اجرا شده است. اکنون یکی از اجراهای زنده استاد محمدرضا شجریان با همراهی داریوش پیرنیاکان و جمشید اندلیبی را در یکی از کنسرت‌های بسیار قدیمی را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید. مرغ سحر از ساخته‌های مرتضی نی‌داوود در دستگاه ماهور و بر اساس شعری از ملک‌الشعرای بهار است. اغلب خوانندگان بند اول این تصنیف را خوانده‌اند. اجرای زنده شجریان را که یکی از بهترین اجراهای این تصنیف است، در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

گفتم غم تو دارم

هابیل علی‌اف نوازنده برجسته کمانچه آذربایجان در دهه شصت به ایران سفر کرده بود و یک اجرای مشترک با محمدرضا شجریان داشت. در این اجرا همایون شجریان نیز تنبک می‌نوازند. یکی از قطعاتی که در این اجرا توسط شجریانِ پدر خوانده شد، قطعه «گفتم غم تو دارم» است که یکی از غزلیات مشهور حافظ است. این قطعه را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

غم عشق

«غم عشق» یکی از غزلیات مشهور حافظ است که محمدرضا شجریان در کنسرت تاجیکستان اجرا کرد. این اجرای زنده را با این توضیح می‌بینید و می‌شنوید که کیفیت تصاویر در دسترس از این اجرا مطلوب نیست.

 

دست به جان نمی‌رسد

محمدرضا شجریان و گروه شهناز به رهبری مجید درخشانی یک اجرای زنده در سال ۱۳۹۰ در لندن داشتند. دست به جان نمی‌رسد یکی از اشعار سعدی است که استاد شجریان در این کنسرت اجرا کرده و این اجرا را اکنون در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

رو سر بنه به بالین

«رو سر بنه به بالین» یکی از غزلیات دیوان شمس مولوی است که محمدرضا شجریان ابتدا در آلبوم بوی باران و سپس در چند اجرا از جمله با همراهی گروه مجید درخشانی خوانده است. این اجرای زیبا را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

بشنو از نی

«بشنو از نی» قطعه‌ای از آلبوم دل مجنون محمدرضا شجریان است که متکی بر شعری در دفتر اول مثنوی معنوی مولوی اجرا شده است. این قطعه را که در کنسرتی با همراهی داریوش پیرنیاکان نوازنده تار، جمشید عندلیبی نوازنده نی و مرتضی اعیان نوازنده تنبک اجرا شده را در تابناک می‌بینید و می‌شوید.

 

بی‌همگان به سر شود

«بی‌همگان به سر شود» قطعه‌ای با صدای محمدرضا شجریان و همراهی تار حسین علیزاده، کمانچه کیهان کلهر و تنبک همایون شجریان است که متکی بر شعری از دیوان شمس مولوی در کنسرت هم‌نوا با بم اجرا شد. این قطعه را می‌بینید و می‌شنوید.


یاران موافق همه از دست شدند

محمدرضا شجریان با همراهی نوای تار حسین علیزاده و تنبک همایون شجریان در مراسم بزرگداشت سید نورالدین رضوی سروستانی، اجرای کوتاهی داشت و در جریان این اجرا، یکی از رباعیات خیام را اجرا کرده است. این قطعه را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

قاصدک

قاصدک، نام آلبومی است با صدای محمدرضا شجریان و آهنگسازی و نوازندگی سنتور پرویز مشکاتیان، که در دستگاه ماهور و آواز دشتی اجرا شد. استاد شجریان و استاد مشکاتیان همچنین کنسرت قاصدک را برگزار کردند. قاصدک اشاره به شعر مشهور مهدی اخوان ثالث دارد. اجرای زنده این قطعه را در تصنیف ماهور و بیات ترک اجرا شده، در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

رندان سلامت می‌کنند

اجرای قطعه «مستان سلامت می‌کنند» که یکی از غزلیات مولوی در دیوان شمس ـ با تغییراتی ـ است، با صدای استاد محمدرضا شجریان در «تابناک» می‌بینید و می ‌شنوید.

 

چشم یاری

استاد محمدرضا شجریان در یکی از اجراهای زنده شان، قطعه چشم یاری را خوانده اند؛ تصنیفی که بر اساس شعری از حافظ خوانده شده است. این قطعه را در «تابناک» می‌بینید و می‌شنوید.

 

مهر تو

قطعه مهر تو، یکی از قطعات اجرایی توسط محمدرضا شجریان با همراهی کیهان کلهر، حسین علیزاده و همایون شجریان است. این قطعه، بخشی از یکی غزلیات مشهور سعدی است. اجرای زنده بسیار قدیمی این قطعه را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

سوگند

«سوگند» یکی از قطعاتی است که محمدرضا شجریان در اوج جوانی بر اساس شعری از مسعود محمودی، آهنگ سلیم فروزان و تنظیم فرهاد فخرالدینی خوانده است. این اجرای خاص را با این توضیح در تابناک می‌بینید که کیفیت تصویر و صوت مطلوبی ندارد.

 

فریاد

«فریاد» قطعه‌ای از محمدرضا شجریان متکی بر شعری به همین نام از مهدی اخوان ثالث است که شجریان در کنسرت هم‌نو با بم، با همراهی تار حسین علیزاده، کمانچه کیهان کلهر و تنبک و همخوانی همایون شجریان اجرا کرد. این اجرا را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

نیست چو من شیدایی

«نیست چو من شیدایی» یکی از قطعاتی است که محمدرضا شجریان در کنسرت و آلبوم قاصدک بر اساس یکی از غزل‌های حافظ خوانده است. قاصدک با آهنگسازی و نوازندگی سنتور پرویز مشکاتیان و تنبک همایون شجریان اجرا شده است. اجرای این قطعه را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

بهار دلکش

بهار دلکش از تصنیف‌های بهاری به زبان فارسی در آواز ابوعطا و از آثار منسوب به درویش خان (غلامحسین درویش) است. این تصنیف در آواز ابوعطا، گوشه حجاز اجرا شده‌است. شاعر تصنیف عارف قزوینی بود و تاکنون خوانندگانی چون عبدالله دوامی، محمدرضا شجریان، علیرضا قربانی، وحید تاج و سالار عقیلی این تصنیف را اجرا کرده‌اند. اجرای محمدرضا شجریان که بی‌شک بهترین اجرا تاکنون است را با نوای تار محمدرضا لطفی می‌بینید و می‌شنوید.

 

یار دلنواز

«یار دلنواز» یک هم آوازی از محمدرضا و همایون شجریان است که در تور کنسرت و آلبوم فریاد ارائه شد. در اجرای این قطعه که با تکیه بر غزلی از حافظ است، حسین علیزاده نوار تار و کیهان کلهر همراهی می‌کنند. ثبت این قطعه را در اجرای مراکش در تابناک می‌بینید.

 


در دل و جان خانه کردی عاقبت

«در دل و جان خانه کردی عاقبت» یکی از قطعاتی است که استاد محمدرضا شجریان در یکی از اجراهای قدیمی با همراهی داریوش پیرنیاکان و جمشید اندلیبی خوانده است. این قطعه متکی بر شعری از مولاناست که در دیوانه شمس ثبت شده است. در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 


بوسه‌های باران

«بوسه‌های باران» یکی از قطعات موسیقی است که محمدرضا شجریان در کنسرت فریاد در مراکش با تکیه بر شعری از محمدرضا شفیعی کدکنی خواند. در این اجرا حسین علیزاده هم‌نوا و نوازنده تار، کیهان کلهر نوازنده کمانچه و همایون شجریان در مقام هم‌نوا و نوازنده تنبک، محمدرضا شجریان را همراهی کردند. این اجرا را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

 

ناگهان پرده برانداخته‌ای یعنی چه؟

«ناگهان پرده برانداخته‌ای یعنی چه؟» یکی از اشعار مشهور حافظ است که محمدرضا شجریان در یکی از کنسرت‌های قدیمی با همراهی داریوش پیرنیاکان و جمشید اندلیبی اجرا کرده است. این اجرای قدیمی زیبا را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

 

هست شب

«هست شب» یکی از قطعاتی است که محمدرضا شجریان در آلبوم قاصدک و همچنین کنسرت قاصدک اجرا خوانده است. این قطعه بر اساس شعری از مجموعه «ماخ اولا» نیما یوشیج خوانده شده است. اجرای زنده این قطعه را که با آهنگسازی و نوازندگی سنتور پرویز مشکاتیان و تنبک همایون شجریان اجرا شده را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 


دل مجنون

«دل مجنون» یکی از غزلیات دیوان شمس مولوی است که محمدرضا شجریان در کنسرت تاجیکستان بخش‌هایی از آن را اجرا کرد. این اجرای زنده را با این توضیح می‌بینید و می‌شنوید که کیفیت تصاویر در دسترس از این اجرا مطلوب نیست.

 

ای ساکن جان من

محمدرضا شجریان و گروه شهناز با رهبری مجید درخشانی یک اجرای زنده در سال ۱۳۹۰ در لندن داشتند. «ای ساکن جان من» یکی از غزلیات مولانا جلال الدین بلخی است که استاد شجریان در این کنسرت اجرا کرد و اکنون در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

سمن بویان

«سمن بویان» یکی از قطعاتی است که محمدرضا شجریان در قالب تور کنسرت فریاد و همچنین آلبوم فریاد ثبت کرد. اجرای این قطعه با همراهی تار حسین علیزاده، کمانچه کیهان کلهر و تنبک و همخوانی همایون شجریان که در اجرای مراکش ثبت شده را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

سودای تو

«سودای تو» یکی از غزلیات دیوان اشعار سعدی است که محمدرضا شجریان در آلبوم فریاد خوانده است. اجرای این قطعه را با همراهی تار حسین علیزاده، کمانچه کیهان کلهر و تنبک همایون شجریان که در کنسرت فریاد اجرا شده را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

وفا

«وفا» یکی از قطعاتی است که محمدرضا شجریان در کنسرت یونسکو و پس از دریافت نشان پیکاسو با همراهی بهروز همتی نوازنده تار، سعید فرج‌پوری نوازنده کمانچه و همایون شجریان نوازنده تنبک اجرا کرد. این اجرا را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

صنما جفا رها کن

«صنما جفا رها کن» یکی از غزلیات دیوان شمس مولوی است که محمدرضا شجریان در کنسرت تاجیکستان اجرا کرد. این اجرای زنده را با این توضیح می‌بینید و می‌شنوید که کیفیت تصاویر در دسترس از این اجرا مطلوب نیست.

 

نیریز

«نیریز» یکی از قطعاتی است که محمدرضا شجریان در قالب کنسرت هم ‌نوا با بم بر اساس غزلی از حافظ ثبت کرد. اجرای این قطعه با همراهی تار حسین علیزاده، کمانچه کیهان کلهر و تنبک و همخوانی همایون شجریان را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 


غم عشقت بیابون‌پرورم کرد

«غم عشقت بیابون پرورم کرد» شعری از بابا طاهر است که محمدرضا شجریان با هم آوازی همایون شجریان در کنسرت هم‌نوا با بم با همراهی تار حسین علیزاده و کمانچه کیهان کلهر اجرا کرد. این اجرا را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

 

مثنوی نوا

«مثنوی نوا» یکی از اشعار عطار نیشابوری است که محمدرضا شجریان و همایون شجریان در یک هم آوازی شنیدنی با همراهی حسین علیزاده نوازنده تار و کیهان کلهر نوازنده کمانچه در کنسرت هم‌نوا با بم اجرا کردند. این اجرا را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۸۹
درگذشت استاد شجریان، استاد موسیقی فارسی تسلیت باد، خدا رحمتش بکنه.
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
اولا روح بلند ربنا شاد


ضمنا تابناک مردمی خبرهایی که نظرات هموطنانم نباشد بنده به هیچ عنوان اون خبر رو دنبال نمیکنم


سوما تابناک چرا در گوشیهای هوشمند ذیل هرعبر میخوام نظر ثبت نمایم کد رو وارد میکنم عمل نمیکنه؟




پیروز و موفق باشید
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
واقعا جای استاد خالیه! خدا رحمتش کنه و روحش شاد باشه و البته باید به صدا و سیمای میلی هم تسلیت گفت به خاطر جفایی که در حق این اسطوره بزرگ کشور کردن. الان راحت باشید که دیگه استاد شجریان عزیز بین ما نیست و دیگه نگران این نیستین که صدا و تصویر اون رو پخش کنین یا نه. اما در هر صورت این سازمان منفور باید بدونه که و بفهمه که برای همیشه رفتار اونا در تاریخ این سرزمین ماندگار خواهد شد و مردم ایران همیشه با بدی و نفرت از صدا و سیمای میلی یاد خواهند کرد و صد البته استاد شجریان عزیز برای همیه در قلب این سرمین جای خواهد گرفت و برای ابد به نیکی از اون یاد خواهند کرد. وای بر شماهایی که اجازه ندادین حجره ایران زمین برای قلب سرزمین اواز بخونه و اجازه ندادین که کنسرت برگزار کنه. لطفا منتشر کنین تابناک عزیز تا به گوش این ادم های کونه بین برسه.
ناسناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
واقعا در رحمت خدا بود و به رحمت او رفت. ضمنا اون منفیهایی که به این جمله عرض تسلیت داده آمد یعنی آمدند فکر کنم .
چرا اون موقع که زنده بود یادش نمی کردید نامردها؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
وقتی می رود علیه کشور حرف می زند باید بایکوت شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
ده سال بزرگترین هنرمند این مملکت رو صدا و سیما راه نداده صدا و سیما برا ما نیست از مردم دزدیده شده
بعد اقا کامنت میزاره استاد خودش گفت ربنا رو پخش
نکن خب دلیلشم بگو مردک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
ایشان بعنوان یک هنرمند مطرح بودند فقط از موقعی که از شان خود خارج شده و به امور سیاسی پرداختند، اشتباه بزرگی کردند و قدر خودشان را از دست دادند. در موقعی هم که زنده بودند در حد یک ادم هنری قبول داشتیم. خدا رحمتش کند. لازم نیست از افراد بت بسازیم.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
دستور نداشتن اونموقع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
یک عده ای مرده خور هستند. می خواهند توسط دیگران مطرح بشوند.
مخصوصا مسئولینی که کارنامه خوبی ندارند و الان با اسم استاد می خوهند خود را محبوب دلها کنند.
استاد بزرگ است. اما شما برای کشور چه کردید؟ کدام برنامه برای پس از شکست برجام داشتید؟
ناشناس
| Denmark |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
حسادت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
14:45 تا مبنای شان و قدر چه باشد؟ اتفاقا ایشان وقتی شانشان بیشتر شد که با مردم هم صدا شدند .والا کلی هنرمند و موسیقیدان این مملکت داشته که هیچکدام به اندازه ایشان در نزد ملت ارزش والا نداشته و ندارند.
کاش زمانی که استاد زنده بود این کار را میکردید

کمی دیر شده
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
دیر نشده
هرکسی دنبال گمشته ی خویش است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
مرده آن است که نامش به نکویی نبرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
این سایت که خودش را می کشت با خبر های ایشون چه آثار و چه خبر بستری
از جنس مردم بود؛ با عشق به مردم و سرزمین مادریش زندگی کرد؛ در کنار مردم در حوادث و ناملایمات دوران ایستاد و ایستادگی کرد و صدایش طنین مردم ایران شد؛ نامش، آثارش، یادش و راهش تا ابد در ذهن مردم و تاریخ این مرز و بوم٬ سرافراز و جاودانه خواهد ماند.
پاسخ ها
زهرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
دقیقا چی استاد شجریان از جنس مردم بود؟ سطح زندگیش؟ شکل زندگیش؟
دقیقا استاد شجریان کی و کجا کنار مردم بود؟؟؟ اون که همش توی آلمان و کانادا و آمریکا به زندگی و عشق و حال خودش مشغول بود
با همه احترامی که برای اهالی هنر قائلم من فکر میکنم استاد شجریان فقط صداش خوب بود، و دیگر هیچ
در هر صورت خدا از سر تقصیراتش بگذره و رحمتش کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
زهرا خانم خدا از سر تقصیرات شما هم بگذره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
زهرا خانم هر وقت یک درصد کارهایی که استاد برای مردم ایران کرد را شعور فهمیدنش را داشتی بیا ادعای فضل کن و در ثانی استاد به درخواست آمرزش آدم هایی مثل شما نیازی نداره
تفنگت را زمین بگذار چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
خخخه
فکر کردی می آیید آشوب درست می کنید بعد هیچ کس برخوردی با شما ها نکند تا کشور را به مرحله تجزیه ببرید؟
نخیر این جا این خبرها نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
تفنگت را زمین بگذار ولی میروم با رسانه کشورهایی که با تفنگ تحریم گلوی مردم را زیر فشار قرار می دهند به به به می کنم .....!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
با ادعای دروغین می خواستید رای ها را عوض کنید آن وقت آهنگ هم برای این هم می سازید
خجالت آور است
جمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
این یکی شاهکار استاد رو هیچ وقت فراموش نمیکنم و برای همیشه یادم میمونه که هیچ رسانه ضد انقلاب و ضد ایرانی نبود که شجریان نره و باهاشون مصاحبه نکنه
حالا بهائی ها و طرفدارهای پهلوی به کنار.
خداوند روح سربازان شهید کشور را در سایه رحمت خود قرار دهد. خداوند روح نوابغ علمی از دست رفته کشور را متعالی کند.
سلام، آقا این چه وضعیه؟
از مجموعه قطعات استاد شجریان نام بردید یا تبلیغ تجارت ارز دیجیتال می کنید؟
لطفا این همه تیلیغ رو از این گزارش حذف کنید. مطمئنا اشتباهی در تنظیم این صفحه اتفاق افتاده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
تابناک با این کار های تبلیغی (بین اخبار) کاملا مخالفم. چون نوعی سوء استفاده محسوب میشه
ربنا رو یادتون رفت. بی انصافها. راه صدا و سیما رو‌نرید
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
خدایا خودت رخمتش کن و روحش رو تا ابد مورد رحمت و مهربانی خودت قرار بده . استاد عزیز با ربنای که برای قلب این سرزمین خوند جاودانه شده و تا ابد در یاد خاطر این سرزمین خواهد ماند و روسیاهی به کسانی می مونه که صدای قلب سرزمین رو نمی شنوند. روحش شاد شجریان عزیز که همیشه ماه رمضان مردم عزیز ایران روزه خود رو با صدای قشنگ شما باز می کنند.
حالا شدید طرفدار شجریان ؟؟؟!!!!!!!!

می دونید فرق شجریان با شما چی بود؟ شجریان بدون داشتن محافظ در همه جای ایران می تونست رفت و آمد کنه چون در قلب مردم ایران بود. کسانی محافظ دارند که از مردم می ترسند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
از کی تا حالا یک خواننده نیاز به محافظ دارد؟
دیگر بت نسازید برای خودتان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
تروریست ها نمیشناسی؟ همونهایی که امان علی(ع) ترور کردن همونهایی که امام حسن(ع) اصلا حرفت ملاک درستی برای مردمی بودن یا نبودن نیست دوست عزیز. و...
ربنای استاد که ما هر سال نوارش را موقع افطار میذاریم پخش کنید
ایرانم تسلیت
این واقعا غیر حرفه ای است که از درگذشت مردم هم به دنبال سود آوری هستید. یک بار خودتان گوش کنید که چه کرده اید جز صدای تبلیغات هیچ شنیده نمی شود.
تبلیغات هم حدی داره واقعا این چه وضعیه درست کردین
زمستان در فهرست نیست!!
این روز ها همه سوار موجند
تا به کی رسم مرده پرستی و سال مرگ و بزرگداشت . چرا در زمان حیات افراد حق مطلب رو بجا نمی آوریم . تا با ایجاد الگو نسل های جدید را هدایت کنیم . البته از قدیم گفته اند چیزی که تو دانی و من دیگر شایسته گفتن نیست . زیرا که دیگر همه میدانند . ریشه این رسم در کجاست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
چون آدم مرده بی خطره! نه؟
جای صبحست ساقیا خیلی خالیه ...
جان من است او
این تبلیغها دیگه حال بهم زن شدن
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
اگر این تبلیغ ها نبودند خبری از شجریان منتشر نمیشد.
تفنگت را زمین بگذار....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
عجب اعتماد به نفسی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
اتفاقا این شعر از زیباترین و انسانی ترین اشعار این مملکت است که توسط استاد در آن زمانی که باید اجرا می شد اجرا شد.
چرا خودبه خودی فایلها باز میشن؟
15 سال است ار سایت تابناک اخبار را نگاه می کردم امروز دیدم از همه چیز به دنبال کسب درامد هستید این حجم تبلیغات بسیار ازاردهنده شده است من که دیگه سایت شما را نگاه نخواهم کرد .
دریغ است روی از کسی تافتن
که دیگر نشاید چنو یافتن
خجالت آوره این همه تبلیغ؟!
حق آن بود که هیچ تبلیغی گذاشته نمیشه
اما ...
من اگر جای تبلیغ دهنده بود کلا آن را حذف می کردم
چون این تبلیغ بیشتر نتیجه ی عکس میدهد
عزای ملی روز شنبه باید اعلام بشه. چرا خواسته مردم رو رعایت نمی کنین
.مطلب در مورد استاد شجریان و تبلیغات موذیانه؟
همه اینها که طرفداری میکنن حتی یک البوم رو کامل گوش ندادند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
فکر کردی ملت ایران مشتی ؟آدم غیر فرهنگی هستند که این حرف را می زنی؟
به به تبریک میگم به تابناک! عجب فرصتی برای درآمد تابناک. صد باریکلا به این موقعیت شناسی!
تازه یادتون افتاده شجریان کی بوده؟
مردانگی داشته باشید!
سلام متاسفم برای از دست دادن نابغه موسیقی ایران و دنیا خسرو آواز استاد مرحوم محمدرضا شجریان و دیگر بزرگان ایران همچون نابغه ریاضی جهان استاد مریم میرزا خانی و.... حیف است کشوری با این همه نوابغ و این همه ثروت مردمانش قدر یکدیگر ندانند و فقط وقتی از دنیا رفتیم عزیز شویم بیایید از خودمان خانواده مان و فامیل و همسایه و شهر و .... شروع کنیم . یاد بگیریم از بزرگان و قدر یکدیگر بدانیم . شادی روح همه درگذشتگان بویژه بزرگان این مرز و بوم صلواتی ختم کنیم و فاتحه ای بفرستیم . سایر ایرانی های عزیز اعم از مسیحی کلیمی زرتشتی و..‌ همگی با هم دعا کنیم جهت آمرزش روح این بزرگان و آرامش و آسایش برای مردم ایران و جهان
ما که فقط تبلیغات دیدیم
خار چشم و استخوان گلی بعضی ها
شما و صدا سیما و همه و همه خیلی بیجا می کنید در مورد استاد شجریان الان میگویید شرمتان باد ننگتان باد
از نشانه های دوره آخرالزمان اینست که ضد ارزشی مانند موسیقی با ارزشی مانند قاری قرآن عوض میشود و موجب افتخار افرادی میشود که در درک دین عمیق نیستند
ای تابناک ناقولا نه به اون اه اه های قبلاً برای شجریان نه این موج سواری
آیا مردم برای دیگر هنرمندان یا مشاهیر بزرگتر از شجریان هم اینچنین میکنند، رسانه های خارجی که خود را کشتند. گویا آقای شجریان قانون اساسی هم نوشته (بی بی سی) ، دیگر اخبار مهم دنیا و اعدام و زندان سیاسی و ... را کنار گذاشتند.
چقدر فرق است بین زندگی و مرگ ایشان با روح الله حسینیان.یکی محبوب مردم، یکی مغضوب مردم.
بودیم و کسی پاس نمی داشت که هستیم
باشد که نباشیم و بدانند که بودیم


روسیاهی برای زغال ماند

روحت غرق بهشت استاد.
متاسفانه جامعه ایرانی این روزها تحت تاثیر رسانه های زرد و بیسوادی سیاسی از شناخت حقایق و واقعییات پیرامون به شدت دور افتاده و به تعبیر قرانی آن " اکثرهم لایعقلون و لا یشعورن " شده اند و برای کسانی سنگ بر سینه زده و مرثیه سرایی می کنند که چهره بیرونی و ظاهری انها با شخصیت حقیقی درونشان بسیار فاصله دارد و اگر کسانی بخواهند تا در برابر این کج فهمی و حماقت های جمعی ایستادگی کرده و از واقعیت ها دفاع کنند مورد هجمه و ناسزا و فحاشی این جماعت غافل قرار میگیرند و به همین خاطر است که کمتر کسی جرات میکند تا بر خلاف جریان آب شنا کرده و در این میدان قدم بگذارد.
و این چنین میشود که قاتلی بی رحم که فرد بیگناهی را ناجوانمردانه با کارد آشپزخانه سلاخی کرده و خانواده ای را بی پدر و داغدار نموده است تبدیل به قهرمانی ملی میگردد و یا خواننده ای درجه دو که سراسر زندگی هنری اش چه در قبل از انقلاب و چه بعد از آن همراه با نفاق سیاسی و بد آموزی های اخلاقی بوده به عنوان خسرو آواز ایران ستوده میگردد. در حالی که در قبل از انقلاب در مقام مقایسه با بزرگان آواز سنتی ایران همچون ایرج خواجه امیری و اکبر گلپایگانی در سایه قرار داشته و هنرمندی درجه دو به حساب می آمده و بعد از انقلاب هم با پیشگامی و پشتیبانی کردن از خانه نشینی و طرد نمودن نخبگان عرصه آواز و نبود رقیب واقعی و همچنین با خواندن شعر ایران ای سرای امید هوشنگ ابتهاج و نامیدن بنیانگذار انقلاب به خورشید خجسته در صف اول هنر آواز ایران قرار میگیرد ولی با شروع وقایع سال 88 با دست آویز قرار دادن جمله احمقانه و توهین امیز هزاره سوم میگوید من صدای همان خس و خاشاک ها هستم و زیرکانه خود را به چهره ای در کنار مردم تبدیل نموده و موج سواری خود را کامل میکند و با نامه به صدا و سیما از آهنگ ایران ای سرای امید که برای رهبر و بنیانگذار انقلاب خوانده بود تبری جسته و از صدا و سیما میخواهد تا دیگر این اهنگ را پخش نکند تا هرچه بیشتر خود را به جو حاکم آن روز نزدیکتر گرداند ولی همین چهره به ظاهر مردمی در پیرانه سر فیلش یاد هندوستان کرده و یادش می افتد زنی که مدت سی سال به عنوان همسر در کنار او زندگی کرده و مادر چهار فرزندش است پیر شده و دیگر برایش جذابیتی ندارد و لذا او را بلاتکلیف رها نموده و خواهان دختری 19 ساله که خواهر کوچک زن پسرش است شده و با او ازدواج کرده و عروسی مجللی برای او در پاریس گرفته و خانه ای در کانادا نیز برایش مهیا می کند تا فرزند پنجمش در دیار دزدان فراری ایران پا به عرصه وجود بگذارد و ذهن این هنرمند آنقدر درگیر این عیش پیرانه سر میگردد که یادش میرود مبالغ بسیار هنگفتی تحت عنوان کمک به زلزله زدگان بم از مردم ایران جمع آوری کرده تا خرج زلزله زدگان کند و هنوز که هنوز است از سرنوشت آن مبلغ هنگفت خبری در دست نمی باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
یعنی این قدر احساس حقارت نمیکنی که این قدر تنهایی و عقده گشایی میکنی؟
Ali
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
خوشحالم از اینکه دوست داشته شدن استاد توسط مردم باعث شده که چقدر تو و امثال تو دردتون بیاد ل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
متاسفانه جامعه ایرانی گرفتار افراد متحجری مثل جنابعالی شده که افتخار موسیقی ایرانی و فارسی زبانان را درجه دو می پنداری.
تبلیغ ارز دیجیتال اومده روی هر ویدئو کامل جلوی اون رو گرفته
این چجور تبلیغ گذاشتنه
بوسیله صدا و سیما زیر سایه ممنوع التصویری سایرین رفت بالا از همون تریبون موسیقی پاپ و رپ و ممنوع التصویر ها رو کوبوند بعد که نوبت ممنوع التصویری خودش رسید صداسیما بد شد.
سالها با طنین صدایت به خلسه رفتیم ومشق عشق نمودیم تا روزی که باشیم یادت را همچنان گذشته ، مهربان وصمیمی در خاطرمان خواهیم داشت و با یادایامت دنیایمانرا غرق در خاطره روزهای خوش زندگی خواهیم نمود " خدایت بیامرزاد که دلهای بسیاری را اسیر اخلاق ومنش خود نمودی "
این تبلیغ مسخره چیه گذاشتید کامپیوتر و گوشیم هنگ ککرد
تفنگت را زمین بگذار.
خیالتون راحت شد دیگه دق مرگ شد
این هم حرکت تبلیغی دیگری در زمان نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری تا شاید کاندیدای مورد حمایت این سایت که از مدت ها قبل تبلیغات خود را شروع کرده است مورد توجه و اقبال دوستداران مفاخر هنر و موسیقی قرار گیرد. وگر نه همه می دانند که چرا قبل از این هیچ خبری و یادی از آن مرحوم در این سایت نبود.
روحش شاد بهترين بود استاد
.
نامه قابل تامل #همسر اول محمدرضا #شجریان
.
سرطان چه بیماری وحشتناکی ...
.
اسمش تن همه را میلرزاند، اما چه خوب که وقتی چنگال اش را بر گردن ات می اندازد، استاد #شجریان باشی و وقتی همه میفهمند برای تندرستی ات دعا کنند.
.
کاش دوست عزیز من هم استاد #شجریان بود و وقتی سرطانی پا به زندگیش گذاشت و آن را از چنگ اش در آورد کسی با او همدردی میکرد !!
.
یادم می آید مردان به کنار، حتی همه ی زنهای #فمینیست_نما هم از #شجریان حمایت میکردند که یک زندگی حدودا سی ساله را زیر پا گذاشته و به سوی زنی رفته که میتوانست دخترش (!) باشد .
.
و میگوید اگر با او نباشم نمیتوانم بخوانم، " این زن آواز من است، زندگی من است "
.
محمدرضا که زمانی #فریدون_مشیری در باره اش گفته بود ناسالم ترین هنرمندی است که دیده، حالا از همه طرف حمایت میشد که "زندگی خصوصی یک هنرمند بخودش بستگی دارد .
حق با او بوده، حتما اگر با همان زن قبلی می ماند، خلاقیتش می خشکید، هنرش به فنا میرفت."
.
هیچ کس آن روزها به زنی فکر نمیکرد که سالها با دربدری های #محمدرضا ساخته، با اتاقی که با یک پرده از حیاط جدا میشده با دوبچه، دوام آورده تا او شده است #استاد_شجریان
.
همه از #پدری گفتند که #پسری چون #همایون پروریده، انگار مادری نداشته هرگز ...
.
هیچ کس از #صبوری زنی نگفت که تاب "سرطان بی وفایی" را آورد، مبادا متهم به نابودی سرچشمه هنر شود !
.
یا مبادا متهم به #تحجر و دوری از آداب مدرنیسم شناخته شود .
.
زنی که گاه حتی تظاهر میکند به اینکه چه خوب حالا راحت ترم، زندگی خودم را دارم، تا از تک و تا نیفتد ...
.
زنی که همه نادیده اش گرفتند #سرطانی را که زندگی ش را نابود کرد .
.
زنی که حتی یک بار نگفت، هنر درست، اما انسانیت چی ؟
.
نگفت شاید اگر من زیر پا له نمی شدم، #هنر والاتری زاده میشد جناب استاد !!!!

.
زنی که با شنیدن خبر #سرطان_استاد، وقتی می فهمد طول عمر سرطانی ها طیفی است از سی چهل روز تا سی چهل سال می گوید امید که تا چهل سال دیگر سایه اش بالا ی سر بچه هاش و دوستدارانش باشد.
.
.
فرخنده گل افشان همسر اول شجریان
.
https://www.instagram.com/p/CGHZ5TxpBmw/?igshid=1u7ibpoewtr46
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
از نظر شما یک هنرمند باید تا ابد با همسرش تفاهم داشته باشد؟ یک جایی حتما مشکلاتی بوده که به جدایی کشیده شده و در این جدایی هم هیچگونه رفتار غیر اخلاقی نبوده .از همسر اول جدا شده و با کسی که تفاهم بیشتری در درک هنر داشته ازدواج کرده است .
اگر کرونا نبود بالای ۳۰ میلیون نفر میرفتن تشییع جنازه استاد شجریان که هیچ وقت در تاریخ تکرار نمیشد
متاسفانه سایت شما شدهسایت نمایش آگهی بازرگانی که کمی هم خبر توشه
برای یک خبر گذاری خجالتداره
چرا تا زمانيكه اين استاد عالى مقام زنده بود يادى از ايشان نمى كرديد تابناك؟
فرهنگ هیچ زمانی نمی میرد. تا فرهنگ ایرانی زنده است، شجریان. زنده است.
زشته که کنار هر کدام از ترانه ها یک تبلیغ ارز دیجیتال گذاشتید خجالت میکشه آدم نمی دانم واقعا بعضی افراد که این کار را می کنند چی فکر می کنند.
روحت شاد بزرگ مرد
واقعا خجالت نمیکشین پشت سر مرده اینطور حرف می زنید
فریدون مشیری چیز بدی در مورد استاد نگفته اینقدر دروغ ننویسین
همسر اول ایشون هم همینطور
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار