بازدید 43911
دو هزارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

سازمان فضایی ایران منحل شده است؟ / گلایه‌ای درباره افزایش حقوق نمایندگان مجلس / دستور رئیسی درباره برخی نمایندگان مجلس آینده / فوتی‌های کرونا را در زیرزمین بیمارستان غسل می‌دادیم!

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: مشاجره توئیتری پامپئو و با یک سناتور درباره برجام / واکنش کدخدایی به اقدام آلمان علیه حزب الله لبنان و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۷۵۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳ 01 May 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

فوتی‌های کرونا را در زیرزمین بیمارستان غسل می‌دادیم

نماینده ولی فقیه در سپاه: در سراسر کشور تمام عزیزانی که در اثر کرونا از دنیا می‌روند با کمال احترام غسل داده و کفن می‌شوند و نماز خوانده می‌شود. روز‌های اول در تهران به دلیل افزایش تعداد فوتی‌های کرونا متوفی‌ها را در زیرزمین بیمارستان بقیه‌الله غسل می‌دادیم. / ایسنا

زیباکلام: اصلاحات در دوم اسفند ۹۸ تمام شد؛ چون کرونا بود، نمی‌شد برایش ختم گرفت

صادق زیباکلام: اصلاحات تمام شده است، در دوم اسفند ۱۳۹۸، همه چیز تمام شد، اصلاحات تمام شد، چون کرونا بود نمی‌شد ختم و شب هفت نمی‌شد گرفت، مسجد الجواد را نمی‌شد کرایه کنیم که بعدازظهر برای فاتحه بیایند. مردم در این تاریخ نشان دادند که از اصلاح طلبان عبور کردند. اینکه آن‌ها نمی‌توانند پاسخ این سؤال را بدهند، آن‌ها مقصر نیستند بلکه مقصر صادق زیباکلام، سید محمد خاتمی، محمدرضا عارف و.. هستند، مقصر ما هستیم که نتوانستیم بعد از ۲۲ سال بگوییم اصلاح طلبی یعنی چی، اصلاح طلبی چیست و اصلاح طلب کیست! زبان من مو درآورد که باید به آدم‌ها بگویند که اصلاح طلب کیست، جامعه به چه عنوان ما را باید بشناسد. خیلی از آن چیز‌هایی که ما می‌گوییم اصولگر‌ها هم می‌گویند. مگر اصولگرا‌ها هم احترام به قانون، به رأی مردم، احترام به حقوق همسایه و ... را نمی‌گویند؟

محسن هاشمی: شهردار نشدن من ربطی به ورود چمران به شورا نداشت

محسن هاشمی در برنامه تلویزیونی «شبگرد» در پاسخ به این که آرزوی شما برای تهران چیست، بیان کرد: آرزو‌های من روی توسعه و ساخت ایران است و در شأن مردم ایران آرزو‌های بزرگ دارم و باید به این نکته اشاره در زمان فعالیتم در مترو وقتی از ساخت و بهره برداری و مسافرگیری مترو اشباع شدم، به ذهنم رسید که از تهران به شمال تونل عمیق بزنیم تا مردم ظرف مدت ۱۵ دقیقه به شمال برسند و بررسی‌ها نشان داد، این اقدام شدنی است که نام آن را عبور از البرز به روش ریلی گذاشتم. رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در قانون شورا‌ها آمده است که باید بحث بهداشت به شورا سپرده شود که تنها در حوزه پسماند این وظیفه به ما سپرده شده است. هاشمی در پاسخ به این که آیا مسند شهرداری تهران را به دلیل برهم نخوردن یکدستی شورای پنجم نپذیرفتید، گفت: بر اساس میثاق نامه قرار بود شخصی از شورا خارج نشود که باید تأکید کنم آن را من امضا نکردم، چون اعضای دیگر آن را امضا کرده بودند، لذا به آن احترام گذاشتم و موضوع شهردار شدن من ربطی به ورود آقای چمران به شورا نداشت.

چه خبر از سلامتی استاد شجریان؟

ایسنا: اکنون که در فضای ماه مبارک رمضان قرار داریم و روزانه بار‌ها از ربنای این استاد آواز ایرانی یاد می‌شود، وضعیت جسمانی او را هم از پزشکش جویا شدیم. حسن عباسی به ایسنا گفت: «وضعیت جسمانی استاد بهتر است و هر روز ایشان را ملاقات می‌کنم. خوشبختانه مشکل جدیدی ندارند و شرایطشان ثابت است».

مرکز پژوهش‌های مجلس: کرونا در پاییز اوج می‌گیرد؛ آنفلوآنزا هم به پیک می‌رسد

دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با عنوان «ملاحظات و الزامات کرونایی آموزش و پرورش برای سال تحصیلی آینده ۱۴۰۰-۱۳۹۹» آورده است: بنا بر اظهارنظر مقامات رسمی وزارت بهداشت، در فصل پاییز کووید – ۱۹ دوباره اوج می‌گیرد، هم‌زمان آنفلوآنزا نیز به پیک خود می‌رسد. همچنین برخی کارشناسان و اپیدمیولوژیست‌ها معتقد هستند موج دوم شیوع بیماری رخ خواهد داد، ولی زمان و بزرگی آن به‌ درستی قابل تعیین نیست، زیرا موضوع داینامیک تحت تأثیر عوامل مختلف است. به‌ نظر می‌رسد بیماری‌هایی نظیر کووید، رفتاری فصلی داشته باشند؛ لذا انتظار می‌رود در فصل بعدی سرما، این بیماری را مجدد تجربه کنیم.

حاجی دلیگانی: ۹۰ درصد دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی شرکت‌های کاغذی بودند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: ۹۰ درصد شرکت‌های دریافت کننده ارز ۴۲۰۰ تومانی شرکت‌های کاغذی بودند که سال ۱۳۹۶ در سازمان ثبت شرکت‌ها ثبت شده اند. حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مصاحبه با رادیو مشکل اصلی در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را متوجه مجلس و دولت دانست و گفت: ما هرچه قدر فریاد زدیم و از ابزار‌های نظارتی استفاده کردیم، متاسفانه هیات رئیسه مجلس همراهی نکرد و اجازه نداد که کار نظارتی ما به نتیجه برسد. وی یادآور شد: جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در تاریخ ۲۱/۱/۹۷ در تلویزیون اعلام کرد هر شرکت و هر کسی می‌تواند ارز ۴۲۰۰ تومانی را به هر میزان دریافت کند که با پیگیری‌ها و تذکرات پیاپی مجلس نهایتاً دولت ۱۷ مرداد ماه همان امسال به تصمیم اشتباه خود پی برد. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه این سیاست دولت، جز مصرف نادرست و حیف و میل کردن بیت المال عایدی دیگری نداشت افزود: در کمال تاسف این ارز‌های ارزان صرف مصارفی شد که هیچ نیازی به آن نبود و ضرورتی نداشت.

استاندار تهران: از روز شنبه، استفاده از ماسک در مترو اجباری می‌شود

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران درباره راهکار‌های جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: استان تهران بر اساس دستورالعمل‌های ستاد مقابله با بیماری کرونا اقدامات لازم را انجام می‌دهد. وی درباره اجرای طرح ترافیک اظهار داشت: بیماری کرونا یک وابستگی به محیط‌های پر جمعیت دارد و در این محیط‌ها شیوع گسترش پیدا می‌کند و بنابراین ما معتقد بودیم که طرح ترافیک باید لغو شود و مردم از حمل و نقل عمومی کمتر استفاده کرده و بیشتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند. استاندار تهران بیان داشت: ‌از روز شنبه مقرر شده است که حفاظت فردی و استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی اجبار شود و طرح ترافیک نیز اجرایی نمی‌شود تا جلوی سرایت این بیماری را بگیریم. محسنی‌بندپی بیان داشت: وزیر بهداشت نیز مطرح کرده‌اند که فعلاً اجرای طرح ترافیک در تهران نخواهیم داشت تا مقدمات حفاظت فردی مثل ماسک و دستکش را فراهم کنیم.

شایعه بازگشایی مدارس، دانشگاه ها، مساجد و اماکن زیارتی در یازده استان صحت ندارد

کیانوش جهانپور، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا موضوع دستور رئیس جمهور و موافقت وزیر آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های یازده استان از اول هفته آینده را شایعه و کذب محض خواند و گفت: چنین دستوری به هیچ‌وجه از سوی رئیس جمهوری صادر نشده و چنین مصوبه‌ای از ستاد ملی مقابله با کرونا وجود خارجی ندارد. وی افزود: موضوع تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی در همه استان‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان بر قوت خود باقی است و در سایر موارد نیز حسب وضعیت و ارزیابی خطر در هر منطقه، فهرست مناطق با وضعیت سفید در جلسات آتی ستاد ملی مقابله با کرونا از سوی وزارت بهداشت اعلام شده و در صورت تصویب ستاد، صرفا در این مناطق آنهم مشروط به رعایت پروتکل‌های ابلاغی احتمالا شاهد بازگشایی برخی اماکن یا برگزاری محدود و مشروط برخی تجمعات از جمله نماز‌های جمعه یا جماعت خواهیم بود. سخنگوی وزارت بهداشت در پایان افزود: موضوع بازگشایی اماکن در چارچوب طرح فاصله گذاری هوشمند، مرحله‌ای و تدریجی با رعایت شروط و احتیاطات لازم تصویب و ابلاغ خواهد شد.

محمود صادقی به علی مطهری پیام داد

محمود صادقی به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری، پیامی را خطاب به نماینده تهران منتشر کرد. در متن پیام محمود صادقی خطاب به علی مطهری آمده است: سالگرد شهادت نظریه‌پرداز حکیم جمهوری اسلامی، استاد شهید مرتضی مطهری را به شما تسلیت می‌گویم. از نگاه استاد مطهری (ره) «حکومت در اسلام از نوع خدمتی است که یک امین صالح انجام می‌دهد. اعتراف حکومت به حقوق واقعی مردم و اهتراز از هر نوع عملی که مشعر بر نفی حق حاکمیت آن‌ها باشد از شرایط اولیه جلب رضا و اطمینان آنان است». به سهم خود از پایمردی شما در تحقق آرمان‌های آن پدر بزرگ و جوانمردی و حریت مثال زدنی شما در دفاع از حقوق مردم در کسوت نمایندگی مجلس شورای اسلامی صمیمانه قدردانی می‌کنم. دیر نیست که تنگ نظران شاهد خسران ناشی از ممانعت از حضور آزادمردی چون شما در خانه ملت، همچون خسران ناشی از فقدان زودهنگام استاد مطهری از عرصه‌ی هدایت و راهبری فکری در نظام نوپای جمهوری اسلامی باشند.

دستور رئیسی درباره برخی نمایندگان مجلس آینده

منتخب مردم زاهدان در مجلس یازدهم نشست چند روز گذشته برخی از منتخب این دوره از مجلس با آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه را تشریح و با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه برای پیشبرد هرچه بهتر سیاست‌های نظام در مناطق مرزی و محروم کشور بر اهمیت ارتباط تنگاتنگ مجلس آینده و قوه قضائیه تاکید داشتند، عنوان کرد: آیت الله رئیسی همچنین موافقت کردند، نمایندگانی که از مدیران قوه قضاییه بوده و اکنون به عنوان منتخبین مردم وارد مجلس شده اند می‌توانند جهت سهولت در امورات در جلسات شورای قضایی استان هایشان شرکت کنند. فداحسین مالکی منتخب مردم زاهدان در مجلس یازدهم، از برگزاری جلسه‌ای با آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه خبر داد و گفت: در چند روز گذشته جمعی از منتخبان مجلس که سابقه قضایی دارند، میهمان رئیس قوه قضائیه بودند. وی با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه این نشست را جلسه‌ی خانوادگی قوه قضاییه قلمداد کرد، ادامه داد: قطعا اینگونه جلسات در شرایط کنونی فرصت ویژه‌ای را برای مقابله با فساد و رانت خواری در کشور فراهم می‌آورد.

منتخب مردم زاهدان در مجلس با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه در این نشست به لزوم عزم جدی مجلس آینده برای مبارزه با فساد افسار گسیخته اشاره و بر اهمیت برخورد با دانه درشت‌ها تأکید کرد، افزود: این مهم علاوه بر صیانت از حقوق مردم، افزایش اعتماد عمومی به نظام مقدس جمهوری اسلامی را نیز به دنبال خواهد داشت. مالکی با اعلام اینکه رئیس قوه قضائیه درباره شعار سال"جهش تولید" نیز خواستار اقدام جدی مجلس یازدهم و دولت برای ساماندهی مساله مبارزه با قاچاق و حمایت همه جانبه از تولید ملی شد، اظهار داشت: آیت الله رئیسی عنوان کرد دستگاه قضایی کشور، تمامی تمهیدات لازم جهت تسهیل رسیدگی قضایی مرتبط با این حوزه را اندیشیده و به کار بسته است. ‎

زیباکلام: من از تتلو و ابوبکر البغدادی می‌ترسم

صادق زیباکلام می‌گوید باید از چهره هایی چون تتلو، ابوبکر البغدادی و نسل جدیدی که فقط به دنبال تخریب و خشم و نفرت است، ترسید. صادق زیباکلام تحلیلگر و فعال سیاسی اصلاح طلب مهمان سیاسی شب گذشته کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین بود که به صورت زنده و از طریق اینستاگرام با او به گفت‌وگو نشستیم. او در بخشی از این گفت‌وگو به نسل جدید و دهه هفتادی‌ها اشاره کرد و گفت: مقداری برای همدیگر ارزش و احترام قائل باشیم، من از امیرحسین تتلو می‌ترسم، من از تتلو‌ها می‌ترسم، از مائده هژبری می‌ترسم، امیدوارم که اشتباه کنم و از این‌ها نباید ترسید، ولی من از این‌ها می‌ترسم. زیباکلام افزود: من از همه کسانی که پر از خشم و نفرت و تخریب هستند می‌ترسم. من از اسامه بن لادن و ابوبکر بغدادی هم می‌ترسم، چون این‌ها فقط می‌خواهند تخریب کنند. اسامه بن لادن به جز اعدام و سربریدن چه کرد؟ من از این تیپ افراد و از این تفکر می‌ترسم. جا دارد که در نظام جمع شوند و فکر کنند که ما دهه هفتادی‌ها چه باید کنیم. این چهره اصلاح طلب گفت: من الان می‌فهمم که آن شعار دی ماه ۹۶ که گفته شد «اصلاح طلب، اصولگرا دیگر تمومه ماجرا» یعنی چه! و من چقدر ساده لوح بودم که این شعار را جدی نگرفتم. اگر شما به عمق این شعار بروید این شعار خیلی تکان دهنده است. در این شعار نه امیدی است، نه آینده‌ای و نه سفیدی و نه نوری در پایان آن و فقط تخریب درآن دیده می‌شود. ما با نسل جدیدمان چه کرده ایم.

گلایه‌ای درباره افزایش حقوق نمایندگان مجلس

نماینده مشهد در مجلس گفت: با توجه به شرایطی که اکنون به دلیل شیوع و گسترش کرونا و بیکاری در جامعه وجود دارد، به نظر بنده مجلس امسال هم باید از خودش می‌گذشت و افزایش حقوقی صورت نمی‌داد. حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس، به افزایش ۱۵ درصدی حقوق نمایندگان مجلس واکنش نشان داد و اظهار داشت: «با توجه به شرایطی که اکنون به دلیل شیوع و گسترش کرونا و بیکاری در جامعه وجود دارد، به نظر بنده مجلس امسال هم باید از خودش می‌گذشت و افزایش حقوقی صورت نمی‌داد». پژمان‌فر بر این باور است که اگر مجلس افزایش حقوقی در سال ۹۹ صورت نمی‌داد می‌توانست از دستگاه دولتی و اجرایی هم عدم افزایش حقوق و دستمزد را مطالبه کند. او اما در عین حال می‌گوید: «مجلس می‌توانست افزایش ۱۵ درصدی حقوق نمایندگان را صورت ندهد و در قالب طرحی مصوب می‌کرد تا افزایشی در حقوق‌های بالای برخی از افراد هم اعمالی صورت نگیرد». نماینده مردم مشهد در مجلس البته پیشنهاد می‌کند که نمایندگان مجلس می‌توانند به صورت داوطلبانه افزایش ۱۵ درصدی حقوق نمایندگان در سال ۹۹ را به محرومین و کسانی که امروز در شرایط سختی هستند، اختصاص دهند و بنده همین‌جا اعلام می‌کنم که این آمادگی را دارم. پژمان‌فر در این گفت‌وگو به شرایط سخت کارگران ایرانی اشاره و تصریح کرد: «امروز با موج بیکاری و حجم قابل توجهی از کارگرانی که بیکار می‌شوند، رو به رو هستیم که حداقل دریافتی هم نمی‌توانند داشته باشند.»

سازمان فضایی ایران منحل شده است؟

یکی از نمایندگان منتخب تهران در دوره جدید مجلس، در توییتر خود درباره انحلال سازمان فضایی و آسیبی که این امر به پیشرفت فضایی ایران وارد می‌کند صحبت کرده است، در حالی که چنین خبری صحت ندارد. روز گذشته «سید محسن دهنوی» نماینده منتخب مردم تهران در توییتر خود نوشت: متاسفانه انحلال سازمان فضایی کشور به روند پیشرفت فضایی ما آسیب‌های جدی وارد کرد که بخشی از تاثیرات آن را در شکست‌های اخیر در پرتاب ماهواره شاهد بودیم. رییس سازمان فضایی ایران صبح جمعه در پاسخ به این ادعای عجیب گفت: سازمان فضایی نه تنها منحل نشده، بلکه قوی‌تر از گذشته نیز عمل می‌کند. ضمن این که بودجه جذب شده آن بیشترین میزان ممکن است و موفقیت‌هایش بیشتر از قبل شده. ضمن این که در تمامی ارکان آن جوانگرایی شده است. «مرتضی براری» با بیان این که ندیده و نشناخته اظهارنظر کردن جای تعجب دارد، افزود: اکنون پنج ماهواره آماده پرتاب داریم. ساخت پرتابگر هم در حوزه کاری سازمان فضایی نبوده و نیست. سپاسگزاریم سیاسی بازی را به عرصه علم نکشانید.

پس از این اظهار نظر، «حسین صمیمی» رییس پژوهشگاه فضایی کشور نیز به این ادعای عجیب واکنش نشان داد و از فردی که این توییت را نوشته بود، درخواست کرد بازدیدی از پژوهشگاه و سازمان فضایی ایران داشته باشد. وی افزود: در بازدیدی که از پژوهشگاه به شما نشان می‌دهیم، برنامه‌های فضایی کشور با قدرت و با تکیه بر عزم جوانان متخصص کشور و راهبری سازمان فضایی ایران با توان مضاعف در حال پیشرفت است و هیچ خللی به آن وارد نشده است. به گزارش ایرنا، سازمان فضایی ایران به عنوان بالاترین نهاد تحقق برنامه‌ای فضایی کشور در چارچوب چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور و وفق برنامه‌های توسعه پنج ساله در حال راهبری پروژه‌ها در سرفصل‌های توسعه فناوری، تامین ماهواره‌های ملی، صنعتی سازی و ارائه خدمات دارای ارزش افزوده برای کشور است.

دستور کرونایی رئیس جمهور به وزیر بهداشت

رئیس‌جمهور بر اطلاع رسانی بموقع، دقیق و فراگیر به مردم درخصوص شاخص‌های تعیین وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز برای شهر‌ها و استان‌ها از نظر وضعیت و شیوع بیماری کرونا در شراسر کشور تاکید کرد. به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز جمعه در گفت و گوی تلفنی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن دریافت گزارش از آخرین وضعیت بیماری کرونا در سراسر کشور و ارزیابی از اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا، بر اطلاع رسانی بوقع، دقیق و فراگیر به مردم درخصوص شاخص‌های تعیین وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز برای شهر‌ها و استان‌ها از نظر شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.

روحانی در این تماس تلفنی بر ضرورت تعیین شاخص‌های سه وضعیت سفید، زرد و قرمز از سوی وزارت بهداشت و درمان تاکید نمود و افزود: دستورالعمل‌های بهداشتی برای بازگشایی و ازسرگیری فعالیت‌ها در شهرستان‌های دارای هر کدام از این سه وضعیت، تدوین و ارائه شود. رئیس جمهور همچنین به وزیر بهداشت دستور داد تا شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز فعالیت مشاغل و مراکز پرتجمع و پررفت و آمدی که تاکنون بازگشایی نشده اند را آماده و برای تصویب در جلسه روز یکشنبه ستاد ملی کرونا، ارائه کند. دکتر "سعید نمکی" وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این تماس تلفنی، گزارش کاملی از وضعیت بیماری کرونا در کشور و همچنین اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا به رئیس جمهور ارائه کرد.

واکنش کدخدایی به اقدام آلمان علیه حزب الله لبنان

عباسعلی کدخدایی در حمایت از حزب الله نوشت: رویکرد «دول غربی» همچنان دفاع از تروریسم دولتی است و حقوق بشر واژه‌ای بی معناست که هر از گاهی با نگاه ابزاری علیه مردم بی دفاع به کار گرفته می‌شود. عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به اقدام آلمان علیه حزب الله با هشتگ‌های تروریسم دولتی و حقوق بشر در توییترش نوشت: "اعمال محدودیت‌های دولت آلمان علیه مردم مسلمان لبنان نشان داد رویکرد دول غربی همچنان دفاع از تروریسم _دولتی است و حقوق بشر واژه‌ای بی معناست که هر از گاهی با نگاه ابزاری علیه مردم بی دفاع به کار گرفته می‌شود. "

مشاجره توئیتری پامپئو و با یک سناتور درباره برجام

وزیر امور خارجه آمریکا و سناتور ایالت ماساچوست در پیام‌های توئیتری به مشاجره با یکدیگر درباره خروج آمریکا از برجام و ناتوانی این کشور در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران پرداختند. به گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی در توئیتر نوشت که آمریکا و اسرائیل خارج از توافق هسته‌ای ایران، امنیت بیشتری دارند. وی در ادامه این پیام توئیتری مدعی شد که برجام یک تلاش شکست خورده برای آرام کردن تروریست‌ها بوده است. پامپئو که این پیام توئیتری را در جواب پیام توئیتری «الیزابت وارن» سناتور ایالت ماساچوست نوشته بود در ادامه اضافه کرد: «متشکرم که شما شفاف کردید که خواستار برداشته شدن تحریم تسلیحاتی ایران (در ماه اکتبر) هستید.» وارن پیش از این در پیامی در توئیتر به تلاش پامپئو برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرده و نوشته بود: «در واقع، پاراگراف ده قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل آمریکا را تشویق می‌کند که اختلافات را از طریق توافق هسته‌ای ایران حل کند؛ همان توافقی که شما از آن خارج شدید و گزینه‌های ما را محدود کرده و ایمنی ما را کمتر کردید.»

برادر شهید تهرانی‌مقدم درگذشت

احمد تهرانی‌مقدم برادر شهید حسن تهرانی‌مقدم دارفانی را وداع گفت. به گزارش مهر، احمد تهرانی‌مقدم برادر شهید حاج حسن تهرانی‌مقدم دار فانی را وداع گفت. مراسم تشییع و تدفین او امروز جمعه ۱۲ اردیبهشت ماه در بهشت زهرا برگزار شد.

بگومگوی دو فعال رسانه‌ای با نادران

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا در توییتر نوشت: اگر آقای ‎احمدتوکلی رئیس سازمان دیده بان شفافیت، از ‎#الیاس_نادران (عضو دیگر این تشکیلات) بخواهد درآستانه ورود به ‎#مجلس، لیست کلیه اموال منقول وغیرمنقول از جمله آپارتمان‌ها و املاک خود، همسر و فرزندانش در تهران و…را کاملا شفاف منتشر کند، حتما اطلاعاتش برای آقای توکلی هم جالب خواهد بود.
الیاس نادران در پاسخ به این توییت آقای مهاجری نوشت: مااصولگرا‌ها عادت کردیم هر وقت علیه فساد داد زدیم فریاد عده‌ای به ظاهر خودی بلند شده!
مهاجری، اطرافیانش و رئیسش را به مباهله دعوت می‌کنم، مردم ما و شما را بهتر بشناسند!
محمدرضا رحیمی زندگیم را شخم زد. وزارت اطلاعات احمدی نژاد بازجویی کرد، چیزی پیدا نکردند. شما هم چیزی گیرت نمیاد!
مصطفی فقیهی، روزنامه‌نگار و صاحب امتیاز سایت انتخاب خطاب به آقای نادران نوشت: خیلی هم عالی آقای الیاس_نادران! سپاس بابت جسارت‌تان در پذیرش بررسی اموال و دعوت به مباهله! اما چه اشکالی است بگذارید این دولت هم شخمی بزند؟!
و البته خوب است توضیح دهید که آقازاده محترم (‎عباس_نادران)، چگونه یک‌شبه تهیه کننده سینما شد و با چه سرمایه‌ای و از کجا؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۳۱
بر اساس میثاق نامه قرار بود شخصی از شورا خارج نشود که باید تأکید کنم که آن را من امضا نکردم، چون اعضای دیگر آن را امضا کرده بودند، لذا به آن احترام گذاشتم و موضوع شهردار شدن من ربطی به ورود آقای چمران به شورا نداشت.

........................................... خب معنی این چی میشه جناب هاشمی ؟؟؟
پاسخ ها
آلزایمر سیاسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
یعنی آقای چمران بین اعضای این دوره از شورا نامحرم هست و ممکن است اسرار مگوی را برای اصولگرایان بازگو کند و نیز بین اعضا اختلاف بیندازد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
با رشد جمعیت ۳۰ استان کشور در سال های اتی دچار بحران زباله و فاضلاب خواهد شد . هم زمین های کشاورزی در حال فروش هستند و هم با ساخت ساختمانها و آپارتمانهای شهری و انباشت فاضلاب شهری در دل خاک کشاورزی در سطح وسیع باعث مسموم‌شدن خاک میشود . فاضلاب شهری به سطح رودخانه جاری شده . مواد پلاستیکی که به بالا دست شهرها و زمین های کشاورزی و جنگل ها رها میشود باعث فساد چشمه های زیر زمینی خواهد شد . آیا وقت ان نیست که طرح جامع جهت سر و سامان دادن به فاصلاب شهری وکارخانه زباله سوز در شهرهای گوناگو
ایران احداث شود ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
بیماران کرونایی را شستشو دادین که ویروس کرونا به سهره های آب زیرزمینی نفوذ کرده آبهاب آشامیدنی مون هم آلوده شده.در هیچ کشوری جانباختگان کرونارا نمیشویند چون میدونند آبهاب زیرزمینی آلوده میشه.
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
قرارداد برجام یک قرارداد صلح بین امریکا و ایران نبود بلکه یک توافق نامه بین چند کشور بود . برجام برای دادن حق غنی سازی به ایران و طبق مفاد و پروتکل آژانس بود . برجام باعث نمیشد که دول کشور ایران و امربکا اختلافات سیاسی خود را کنار بگدارند . این اختلافات وجود دارد . در اینده اگر این اختلاف بر گفتمان خروج امریکا از خاورمیانه باشد جنگی تمام عیار به دلایل خطایی انسانی رخ خواهد داد . که در ان صورت هیچ صلحی انجام نخواهد گرفت . مثل جریان صلح اسراییل و فلسطینی ها خواهد شد . یعنی همیشه در سایه جنگ و تحریم زندگی خواهیم کرد . دول غربی دیگر نمیخواهند به هیچ کشوری حتی غنی سازی صلح امیز بدهند . چون از تبعات ان مشکل دارند . سوال این هست پس چرا ۵ ابرقدرت اتم و بمب دارند . بخاطر اینکه کشورهای دنیا به جان هم نیفتند
این ایای نماینده منتخب تهران نرفته به مجلس داره شایعه پراکنی میکنه وای به وقتی که بره مجلس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
بنده خدا خواب دیده سخت نگیرید؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
هنوز خواب هستید. آقای صمیمی هم خوابه. با بودجه سازمان فضایی بادبادک هم نمیشود ساخت. عملا این سازمان منحل شده است.
چه زیباست دعوای یک آقازاده اصلاح طلب و یک آقازاده اصولگرا بر سر اموال بیت المال
احتمالا منظور این نماینده انحلال پژوهشکده سامانه های فضانوردی وتبدیل شدن آن به پژوهشگاه هوافضا بوده، بله این تصمیم پروژه اعزام انسان به فضا را تقریبا کنسل کرد.
بخورید و بچاپید که اینطور که معلومه هدف به نان و نوا رسیدن شما بی نوایان بوده
پاسخ ها
تیزبین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
ازآقای رییس جمهورمحترم خواهشمندم اینک که درستادمبارزه باکرونا تاکیدشده است مردم از خودروهای شخصی استفاده کنندتادروسایل نقلیه عمومی دچارویروس کرونا نشوند؛به همین دلیل نیزطرح ترافیک لغوشده است؛ضمن تشکرازاین اقدام؛سهمیه بنزین راافزایش دهیدتامردم دراین شرایط بداقتصادی دجارضرربیشترنشوند.
اخرین پرتاب سازمان فضایی کشور در دوازده ثانیه اخر نتوانست به سرعت لازم برسد. به نظر من سازمان فضایی نمره قبولی را گرفته ، بخصوص ا‌گر متوجه علت حادثه مذکور شده باشند
زیرزمین بیمارستان بقیه‌الله که آشپزخانه بیمارستانه!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
آشپزخونه بیمارستان بقیه اله، طبقه 11 بیمارستانه !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
کسانی که مثبت دادند اصلا آدرس بیماستان را بلدند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
اگه امار فوتی های روزانه یک بیمارستان این قدر زیاده پس در کل کشور چند تا بوده. پیدا کنید پرتقال فرو ش را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
داداش نمیدونی چرا میگی؟
مییان اینجا میگین توی زیر زمین بیمارستان دارن رااکتور اتمی میسازن یه احمقی مثل نتانیاهو هم باور میکنه
فردا یه تیکه عکس از زیرزمین خونه عمش میگیره دستش توی سازمان ملل همه بهش میخندن مسخرش میکنن
اسدی-یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
آقا رضا شما هنوز فرق آشپزخانه با رستوران را نمیدانید برادر !!!!رستوران طبقه 11 وآشپزخانه زیرزمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
منظورش تو پارکینگه.
اصولگرایان اعتقاد دارند که مردم توانایی تشخیص انتخاب از بین حتی کاندیداهای مورد تایید شوری نگهبان را ندارند و آنها معتقدند که روحانی یک انتخاب اشتباه بود و بهمین خاطر برجام را بر هم زدند و شرایطی اقتصادی و عرصه را چنان بر ملت تنگ کردند تا خود بدون مشارکت مردم مجلس را در اختیار بگیرند و الان هم منتظر تحویل گرفتن دولت هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
برجام را کدخدا به هم زد. نمیفهمی چی باعث این مزخرفات شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
22:39
در سالهای برجامی مخالفان وطنی برجام از اینکه چرا اوباما برجام را بهم نمی زند دلشان از دستش خون بود
ناشناس
| Russian Federation |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
احسنت. حالا هم مثل این دوستمون کی بود کی بود من نبودم راه انداختن با این خیال که مردم فراموش کردن. اتش زدن کاغذ برجام تو مجلسو و شعار روی موشکو و درخواست محاکمه برای ظریف بقول خودشون خائن بخاطر امضای برجام رو. هر کاری کردن و حالا میگن ترامپ بهم زد.نه داداش شما بهانه دستش دادین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
توافقی که با نوشتن شعار بخواد به هم بخوره از بنیان مشکل داره شمام مثل این که تهدیدهای اون موقع امریکا رو فراموش کردید البته فرافکنی و فرار از مسئولیت هنریه برای شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
ناشناس ۲۳:۵۴ برجام رو به خاطر چندتاشعار بهم نزدند سر این بهم خورد که هر چی پول ازش اومد رفت صرف گروههای شبه نظامی تو کشورهای دیگه شد و یک دلارش به مردم نرسید
وقتی هر بیسوادی تو لیست انتخاباتی میره و رای میاره ، وقتی از هیچی خبر نداره ، باید هم درباره انحلال سازمان فضایی صحبت کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
سازمان فضایی با بودجه ای که داره عملا منحل شده. کسی که از انحلال آن خبر نداره آقای صمیمی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
کشوری که مردمش ماسک برای زدن ندارند، یک روز سیب زمینی نایاب می شه روز دیگر پیاز، میمون و آدم فرستادن به فضا برای آن حرام است. هدر دادن بیت المال را متوقف کنید و به جای اینها به ساختن کارخانه و ایحاد اشتغال برای این مردم بیکار باشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
ترامپ، بن سلمان، نتانیاهو و همه جنایتکاران هم میگویند چرا ایران به فناوریهای پیشرفته دست پیدا میکند. علت اینه که امنیت از سیب زمینی مهمتره. تولید فناوری یعنی تولید کارخانه های برتر. توسعه علمی یعنی صنعت، امنیت، غذا و فرهنگ.
آقای کدخدایی،معادل قرار دادن گروه حزب الله لبنان با مردم مسلمان لبنان را اشتباه کرده اند.ایندو معادل نیستند.حزب الله یک گروه نظامی و نیز یک حزب سیاسی است که بخشی از مردم مسلمان لبنان طرفدار هستند و نه همه آنها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
متاسفانه برخی تمایل ندارند مردم ما از واقعیت جریانات سیاسی در برخی کشورها باخیر شوند حزب ا... در لبنان حدودا 5 درصد طرفدار داره و نود و نه درصد جامعه لبنان با آن مخالف هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
دقیقا ترامپ هم همینا میگه
وزیر خارجه امریکا میگه : امریکا و اسراییل با نابودی برجام امنیت بیشتری دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
برجام یعنی نابودی صنعت هسته ای که محقق شد. دیگه برای آمریکا کافی بود. لزومی نداشت که ادامه بدهد.
از سایت وزین تابناک می خواهم که گزارشی ازتخلفات سازمان نقشه برداری کشور که عملا جیب مردم رو داره می زنه و باعث نارضایتی بین مهندسین نقشه بردار، کارشناسان دادگستری و محققین شده را تهیه کنید
به طوری که این سازمان فروش محصولات خود را الکترونیکی نمود
حالا سفارش محصول می دهیم و هزینه ان را ( که طی ۲۰ روز ۵۰۰ درصد افزایش یافت، بعضی از محصولات) می پردازیم ولی محصول ارسال شده نه از نظر کیفیت نه از نظر کمیت با سفارش صورت گرفته و هزینه پرداختی مطابقت ندارد
و کسی هم پاسخگو نبوده و نیست
خواهشا یک گزارش در این مورد تهیه کنید شاید آقایان به خود بیایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
متاسفانه اینطور تخلف آشکاری هم توسط شرکت پست داره صورت می گیره. در شبکه های ماهواره ای تبلیغ محصولاتی می شود که پس از سفارش از طریق سامانه ای که در داخل و در اختیار شرکت پست اسن کالایی را که با کالای اصلی سفارش شده مطابقت ندارد به دست شما می رسانند معترض که می شویم میبینیم که هزاران نفر اینطور کلاه سرشون رفته خوب ما مقصر اما آقای شرکت پست شما که می بینید دو ساله این کلاه برداری در حال انجام است چرا هنوز سامانه پیامکی در اختیار این کلاه برداران است؟ نکند بخاطر آن هشت هزار تومان هزینه پستی که همان ابتدا از پرداختی مشتری بدبخت بر می دارید و مابقی را به شرکت کلاه بردار می پردازید است در حال حاضر چند صد فقره شکایت فقط در اداره پست کرج موجود است و خود کارمندان پست هم به شاکیان یواشکی می گویند بین شرکت پست و شخص کلاه بردار که تهران است و پست هم آدرسش را دارد هماهنگی وجود دارد و هر دو از این مال باختگان سود می برند.. لطفا منتشر کنید شرکت پست جواب بدهد
اصولگرایان با قدرت استصوابی شورای نگهبان حزب اصلی کشور که مردم به دلایل عقلانی و علمی و به خاطر شعارهای دمکراسی و نو آورانه مردم سالاری داشتند از قدرت کنار گذاشتند و به جای ان حدود ۵۰ درصد از نمایندگان مجلس آینده را به طیف فکری احمدی نژاد دادند و حالا همین گروه احمدی نژاد و اصولگرایان حاضر نیستند با هم ایتلاف کنند . بنظرم یا واقعا اختلاف انخا واقعی هست یا واقعی نیست و ساختگی هست . برای اینکه با خارج کردن اصلاح طلبان میخواهند بین خودشان یک تفاوت ایجاد کنند . آیا واقعا در مجالس دنیا چنین موردی را دیدید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
این درصدها رو چطور در میاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
آقای احمدی‌نژاد از لیستی یا کسی حمایت نمی‌کنند اما رویکرد تحریمی ندارند فقط می‌گویند به اسم ما کسی وارد مجلس نشود. این هم که لیستی ارایه نمی‌کنند به این دلیل است که معترضند که چرا این تفکر را رد صلاحیت می‌کنند. ما معتقدیم هر ایرانی حق دارد وارد عرصه انتخابات شود؛ چه اصولگرا باشد، چه پایداری باشد، ‌چه اصلاح‌طلب باشد، چه جبهه ملی باشد، چه نهضت آزادی باشد و ... هر ایرانی با هر تفکری زمانی که در ایران است، باید در قانونگذاری نقش داشته ‌باشد پس باید فضا را برای ورود همه افکار باز کرد اما امسال تنها فضا برای اصولگرایان باز شده است.
باسلام برا نمایندگان کل ادوارمجلس که اکثرشون معلم بودن ووقتی تیکه به آن صندلی سبز می زنند به جز خودشون ودوربریاشون به فکرهیچکسی نیستن بسیاربسیارمتاسفم وهمچنین برای نوبخت که خودمعلم هست واینطورحقوق بازنشستگان راضایع می کند به قول اون دختربچه سوری ماهم همچی روبخدا میگیم چون کسی حرفا مارا نمی شنود امسال حکم بنده ۱۰هزارتومن نسبت به سال قبل کمتره درصورتیکه فقر،تورم وبیچارگی یکه تازه این مملکت شده
مجلس و دولت و وزیر و صندوق رای و انتخابات و احزاب و قانون اساسی و قانون مدنی و حقوق شهروندی و ازادی بیان و عقیده شعارها و ارمانهایی و لوازم سیاسی برای ملت های هست که در آن کشورها دمکراسی وجود دارد . این تعاریف برای کشورهایی هست که دولت بی تفنگ نیست که نتواند رای مردم را به کرسی بنشاند . دولتی که فقط تدارتکاتچی باشد . خسته کننده میشود احتمال دارد در یک دوره ای چنین روشی جواب هم بدهد اما برای مدت طولانی اشکال دارد و شکست میخورد .
در سالهای برجامی دوستانی داشتم که معتقد بودند توافق هسته ای خیانت به کشور بوده و هرچه برایشان استدلال می اوردم ، زیر بار نمی رفتند . الان دیگه راحتر می تونم برایشان دلیل بیاورم و مثلا میگم برید سخنان مقامات جنگ طلب امریک ، اسراییل و عربستان را در ضدیت با برجام مطالعه کنید ، و انها متعجبند که چرا رسانه ملی این دیدگاهها را در ان سالها از ملت ایران مخفی میکرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
دلیلش اینه که اون دوستان ساده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
آنها ضد برجام نبودند! چون برجام کشور فروشی نقد در مقابل وعده های نسیه بوده است.
آنان مخالف انجام همون وعده های نسیه هستند.
گرنه اطاعت از برجام از طرف ایران را قبول دارند، اما اخذمنافع در مقابلش را قبول ندارند.
واقعا این امر اینقدر سخت است که شما آمریکا پرستان هنوزم نمی خواهید بفهمید؟!َ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
23:30
کدام نسیه. تمام تحریمهای مربوط به هسته ای یک شبه لغو شد، که مهمترین شان نفتی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
یک شبه لغو شد ؟ روی کاغذ بله ولی در عمل خیر حتی خود دولت هم اذعان داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
کی لغو شد؟ سوئیفت حتی همون زمان برجام هم وصل نشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
اره دولت اذعان داره عمه منم بود ک روزانه سه میلیون بشکه نفت داشت میفروخت
ناصر
| United States of America |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
شاید توافق برجام مشکلاتی هم داشته ولی باید بذیرفت که ایران توان توافق بهتر از آن را نداشت و آن توافق با شش ابرقدرت اقتصادی و نظامی قابل قبول بود و اگر آمریکا از برجام خارج نمیشد می توانست بهترین توافق تاریخی ایران باشد ولی تمامیت خواهان و سودجویان از تحریم ها و کسانی که خواهان کنار گذاشتن آمریکا از منافع برجام و چسبیدن به اروباییها بودند برجام را نابود کردند. مطمئن باشید در صورت انتخاب نشدن ترامب و چراغ سبز آمریکا همین اصول گرایان با رغبت تمام به به توافق با آمریکا و بازگشت به برجام باز خواهند گشت. چون آلترناتیو دیگری وجود ندارد.
اقای کدخدایی برو مرکل رو رد صلاحیت کن
دعوا نکنید که ملت هر دو حناح را شناخته
املاک نجومی به پای اصولگراها نوشته شده
حقوق های نجومی هم به پای اصلاح طلبان
تو سری خوردن نجومی هم برای مردم بیچاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
بابا این مسائل را ول کنید داریم بدبخت میشیم رفتید بازار سری بزنید خرید کنید می دونید وضعیت فاجعه بار است آیا گوشت خردیده اید؟ سیب زمینی و گوجه و ماست و پیاز چطور؟ آیا اخیرا میو خریده اید؟ می دانید سیب کیلو چند است؟ می دانید پرتغال و کیوی چند است ؟ آیا خیار و گوجه خریده اید؟ بنطرتون من کارگر عیالوار می توانم تا پایان ماه با 1800 حقوق و 600 کرایه و خرج آب و برق و گاز و تلفن خرید تبلت برای سامانه شاد دوام بیارم هزینه های درمانی چطور دندانم درد می کند جرأت نمی کنم سمت دندانپزشکی بروم حالا بنظرتون اصول گرا اصلا طلب دین مذهب سیاست بدرد من می خوره فقط لطفا جواب بدید حالا نیایید چون اومدم دردم را بازگو کردم بگید تو با این مشکلات چطور توی شبکه های مجازی اومدی؟ پس دردم را به کی بگم هر جا علنی حرف بزنم میشم فتنه گر و حکم اعدام برایم صادر میکنند دردم را با ید به کی بگم آیا ما انقلاب کردیم که چنین وضعیتی داشته بایم؟ دوستانی که جواب دارند بدون هیچ توهینی فقط جواب بدهند من کارگر با 4 نفر خانواده چکار کنم ؟
من شما را به مباهله دعوت میکنم ......اگر توجه کرده باشید ادبیات انقلابیون هم عوض شده مباهله برای شفاف سازی ثروت و بستگان در قدرت ، آیا دستگاهای نظارتی چه کاره هستند که افراد سیاسی در باره داشتن ثروت چنین ادبیاتی را بیان میکنند . مباهله در سرمای سوزان دماوند یا گرمای سوزان کویر لوت . ...چرا اینقدر سیاسی کاری میکنید . اصولگرایان چرا اینقدر شعارهای ارمانی و موپولیستی دادند که حالا همان شعارها دامن گیر خودشان شده است ؟ آیا ثروت مشروع هم قبح اجتماعی داشت ؟ چرا این شعارها احساسی را میدهید ولی بعدا از پس توجیه ان برنمیایید ؟ چرا گفتمان و تز اصولگرایی اینقدر سخت هست که خودشان هم گیر افتادند . یعنی دامی که برای رد سیاسیون و خارج کردن رقیبان سیاسی بکلگار میگیرند خودشان هم به ان مبتلا میشن و گیر میفتند .
غسل در زیرزمین بیمارستان؟!!!
بعد پس آب آلوده کجا می رفته؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
خدا مى دونه كجا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
آدمی که دروغ میگه به فکر سوال بعدی نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
اگر خبرهاروبخونی میبینی که اینروزها صحبتهایی درمورد آلودگی آب آشامیدنی به ویروس کرونا مطرح شده که مسئولین فرمودند نگران نباشید میزان کلر برای ضدعفونی اب را زیاد کرده ایمآیا کلر زیاد برای بدن انسان مفیده؟ آیا واقعا" آبها هم کرونایی شده اند که کلر را زیادکردی؟ خیلی هولناکه بخدا.....
نظر زیبا کلام را رد میکنم زیبا کلام .گفت ..اصلاح طلبی تمام شد . مردم از اصلاح طلبان هم عبور کرده اند . برای اینکه من و خاتمی .....نتوانستیم تفاوت های بین دو جناح اصلاح طلبی را با جناح مقابل تفکیک و جدا و تعریف کنیم . تا مردم بتوانند شعارهای و اهداف دو طرف و اخلافات سیاسی دو طرف را تشخیص دهند . ....اینکه به همسایه خود احترام کنید . که این شعارها را اصولگرایان هم دارند .....اقای زیبا کلام بزرگترین اشتباه اصلاح طلبان این بود که شکل گیری ان از طرف مردم بود . فشار سیاسی مردم بود که اصلاح طلبان شکل گرفت . چون‌مطالبات مردم از حاکمیت فاصله گرفت و حاکمیت هنوز هم بر گذشته خود پافشاری میکند . لذا اصلاح طلبان برای اینکه بتوانند خواسته های مردم را اجرا کنند با مانع تراشی مواجه شدند . چون بخش حاکمیتی حاصر به تن دادن رای مردم نیست .‌میگوید مردم اشتباه میکنند . . بنابراین اصلاح طلبان مجبور هستند شعارهای را انتخاب کنند که بشود با تعاریف رقیبی که همه امور دستش هست چانه زنی و التماس و توجیه و خواهش کنند . یعنی فشار از لایه های پایین جامعه و چانه زنی از بالا ....‌‌نه دادش اصل موصوع این هست که اصلاح طلبی فقط برای کشورهای هست که خواستگاه مردم هستند .
گلی به جمال آحمد توکلی !!! اینم تو طرد شد؟
بترسید از دهه هفتادی ها و هشتادی های که به هیچ مرامی پای بندی ندارند. حرف زیباکلام خیلی خیلی جدی است. از من معلم که با این نسل های جدید کار می کنم بپرسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
وقتی پدر و مادر همه روز بدوند برای یک لقمه نان دیگر زمانی برای توجه و تربیت بچه نخواهد ماند. بجه های جدید نتیجه بدبختی پدر و مادر هایی هستند که به هر چیزی توجه دارند جز بچه و تربیت آن .
تا اقتصاد و رفاه عمومی درست نشود وضعیت تربیتی نسلهای بعدی هم همین است.
جناب اینروزها زیباکلام، قدمت اصلاحات به قدمت تاریخ بشر است.پیامبران الهی تماما مصلحین زمان خود بوده اند. مردم مصلحی بنام خمینی را انتخاب کردند؛ حتی سردار دلها حاج قاسم سلیمانی یک مصلح بود که قصد داشت بکمک دانش و توانایی خود در جنگ؛ اصلاحاتی در کل منطقه ایجاد کند.اگر منظور شما از اصلاحات اشخاصی هستند باید گفت ممکن است درست بگویید، انها رهبری جریان اصلاحات را از دست داده اند و حالا دیگر میتوانند بجای حرکت پیشرو ، همراه یا پشت سر مردم حرکت کنند؛ اما راه اصلاحات همچنان پر قدرت ادامه خواهد یافت و اینبار مردم خود رهبری انرا بدست گرفته اند. با عبدی و زیبا کلام و خاتمی و تاجزاده و موسوی و هاشمی و ...یا بدون انها.مانند جریان رودخانه ای ارام اما پرقدرت، هر سنگ خاره سر راه را تراش خواهند داد و به مقصد خواهند رسید."اصلاحات نمرده و هرگز نخواهد مرد"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
چون میترسیدی منفی بگیری ‌ با ظرافت سیاسی مطالب را دو پهلو نوشتی . آره
یه بابایی هم هست که همه جا نظر میده ، یعنی نمیشه اتفاقی بیفته و نظر نده
خوب به کار خودت برس که این همه به مردم بده کاری شدی به آزادی به حق انتخاب و. ...
بهتره که.
تتلو حاصل یک سیاست فرهنگی اشتباه است
حاصل یک صدا و سیمای ایدئولوژیک است
حاصل روزنامه کیهان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
وقتی تتلوروی ناو جنگی اواز می خواند زیبا کلام.چی می گفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
احتمالا حاصل ماهواره و رقص و آواز نیست؟ تتلو یکیست هزارتاش تو کشورهای بی کیهان و صداو سیما هست
کد خدایی . واژه حقوق بشر وآزه بی معنا و در حمایت از دولت هست و این ابزاری هست برای فشار به ملت های که دنبال ازادی هستند .........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
بعد واژه و کلمه شورای نگهبان انوقت برای چی هست ؟ این که همان‌معنی را میدهد . وجود شورای نگهبان برای این هست که قدرت مردم لابد کنترل شود . ایا عیر از این هست ؟
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
همون ما آزاد شدیم برای کل جامعه بشری کافی بود !!!
باز گروه پایداری و احمدینژادی به مجلس گسیل شدند و پاس گلهای انها به دشمن شروع شد. عمدی باشد یا سهوی باعث شد پاسخی داده شود و اطلاعات دشمن کامل ؛۵ ماهواره اماده به پرتاب داریم!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
پاس گل وقتی به دشمن داده میشه که طرف در مقطعی برای سیاست بازی میگه خزانه خالیه و وقتی که واقعا در خزانه مشکل داره از بورس و غیره برای پر کردن خزانه استفاده میکنه که ممکنه هزینه زیادی برای مردم درست کنه البته از این موارد زیاد داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
آقای احمدی‌نژاد از لیستی یا کسی حمایت نمی‌کنند اما رویکرد تحریمی ندارند فقط می‌گویند به اسم ما کسی وارد مجلس نشود. این هم که لیستی ارایه نمی‌کنند به این دلیل است که معترضند که چرا این تفکر را رد صلاحیت می‌کنند. ما معتقدیم هر ایرانی حق دارد وارد عرصه انتخابات شود؛ چه اصولگرا باشد، چه پایداری باشد، ‌چه اصلاح‌طلب باشد، چه جبهه ملی باشد، چه نهضت آزادی باشد و ... هر ایرانی با هر تفکری زمانی که در ایران است، باید در قانونگذاری نقش داشته ‌باشد پس باید فضا را برای ورود همه افکار باز کرد اما امسال تنها فضا برای اصولگرایان باز شده است.
با توجه به حقوق و مزایایی که نمایندگان مجلس میگیرند افزایش حقوق آنها یکسان با سایر سطوح مزدی افزایش دستمزد تامین اجتمایی است(15%) تبعیض تا چه حد / از یک انسان عاشق میخوام که یه بررسی و مقایسه اجمالی از فارغ التحصیلان غیر تقلبی مجلس و مدیران سازمان نامین اجتماعع و کارخانجات تحت پوشش آن بکند . ببینیم که میزان هزینه های انتخاباتی نمایندگان مجلس است نه شایسته سالاری ولی دولت و وزیر کار با این افزایش دستمزدی که به کارگران تحمیل کردند در واقع صحه بر تقلب در گزینش اقشار مختلف میکنند که با ساندیس و چلوکباب میشود بر 18 سال تحصیل مهر بطلان کشید.
آقای کدخدایی متوجه هستید که صحبت های شما عملا دخالت در امور داخلی یک کشور دیگه هست؟
زیبا کلام ... واقعا من میترسم . از تتلو . از بغدادی .... این جوانان عصر جدید خیلی عجیب و ترسناک شده اند . اقای زیبا کلام دلیلش را میدونی چه هست . علت اصلی این هست که وقتی روز و شب تمام‌سیاسیون و روحانیون چه در مساجد و تلویزیون به مردم نصیحت اخلاقی میکنند اما باید اول خود عمل کنتد . وقتی نطامی . لباس شخصی . ریش دار و بی ریش و مسجدی و بازاری و خانه و خانواده روز و شب جوانان را نصیحت میکنند ولی جوانی خود را فراموش میکنند ؟؟ وقتی در مسایل سیاسی هم به جوانان وعده انتخاباتی میدهند بعد زیر قول میزنتد ؟ وقتی حق اعتراً جوانان کشور با چماق داده میشود ؟ . مهربانی خوب هست را شعار نیدهد ولی مهربان‌نیست . خودت را جای جوان بگذار بعد قضاوت کن . گم شدن ارزش ها برای این هست که عامران خود عمل نمیکنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
بدتر از همه زندگی در ویلا و رفت و آمد با ماشین میلیاردی و خوردن کباب سلطانی و از قناعت حرف زدن
تتلو طرفدارانی دارد موسوم به تتلیتی. تتلیتی ها حدود 5 میلیون نفر هستند. عدد بسیار عجیبی است. البته هر هنرمند یا فرد مشهوری ممکن است علاقه مندان زیادی داشته باشد. اما تتلو یک کیس خیلی خاص است. مثلا در صفحات مجازی خودش فوق العاده به طرفداران خودش فحش میدهد. فحش های بسیار رکیک. به پدر مادر و خواهر آنها. این اواخر به همه مردم ایران. به زنان ایرانی مخصوصا حیلی زیاد فحش می دهد.
بعد روز به روز فالوراش بیشتر میشود. وقتی دختران 15-20 ساله ایرانی را به حرمسرای خودش به عنوان طرحی برای فردا دعوت کرد اینستاگرام آن صفحه را بست. تتلو صفحه دیگری در اینستاگرام باز کرد در عرض 14 ساعت یک میلیون تتلیتی عضو آن صفحه شدند.
زیبا کلام یک واقعیت محض را در مورد ترسیدن از ابوبکر البغدادی و تتلو هاست
اصولگرایان میگویند حضور حداقلی در انتخابات نتیجه بهنری از حضور حداکثری دارد و در این حضور حداقلی نتیایجی که بدست میاید میتوانیم به همان اهداف و ارمانهای خودمان برسیم .......سوال ؟ آیا شکل جدیدی از دمکراسی در راه هست ؟ مطالبات اکثریت مردم چی میشود ؟ حالا اگر اقلیت جامعه راه یافته به مجلس امدند و مطالبات و وعده های انتخاباتی این باشد که با ورود اقلیت به مجلس قانونی را بنویسیم که مردان با محاسن‌کمتر از نزم‌متر از منزل بیرون نروند . حالا بعد از تصویب ان بعدا حتی اگر ده تا مجلس اصلاح طلب هم شکل بگیرد اگر قرار باشد ان قانون را رد کنند نتوانند از سد شورای نگهبلن تصویب کنند یا با حکم از بررسی خارج شود . آیا اشتباه میکنم ؟
تابناک شده زیباناک
ملتی که سال هاست حلیم پنبه میخورد و حرفی نمیزند آیا ممکن است بتواند چیزی را تغییر بدهد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
چرت نگو لطفا
اگر تو خوردی بحساب ملت نگذار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
احسنت در ناصیه این ملت نور رستگاری نمیبینم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
ناشناس 23::57 ادب داشته باش حرف ایشان حرف من و خیلی های دیگه است اگر حلیم و پنبه نباشد ولی گوشت 140 هزار تومن هست سیب زمینی کیویی 10 هزار تومن هست قبض های برق و آب 100 تومنی هست بی ارزش ترین پول دنیا که هست و .... بازم بگم یا خجالت می کشی و مودب میشی فجایه مملکت ما یکی دو تا نیست
گلایه‌ای درباره افزایش حقوق نمایندگان مجلس_____آقای پژمانفر تودیگه چرا اکثریت این فرقه ای که خودرا نماینده مجلس میدانند درد دنیای شخص خودشونو دارن اینها هرگونه اهانتی را به جان میخرن تابه مطاع دنیوی برسند شما فقط یک کار فقط یک کار مفید به حال ملت را بگید که منشاش نمایندگان مجلس باشند اینها نه 100درصدشان شاید چندنفری مثل مطهری وسلحشوری وصادقی وپزشکیان ازجنس این جماعت نباشند ولی نوعا مجلس را به چشم بیزنسی لاکچری نگاه میکنن
واقعا فكر ميكنن مردم …اقاي پژمان فر براي دوره بعد نيست حالا ميكه نبايد حقوق اضافه شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
هست
شما رو بخدا این مجلس ونمایندگانش رو به حال خود ول کنید.اینها.فقط دعا کنید این 4 سال هم بگذره
اگر به من میگفتند فرمولی برای بهتر شدن اوضاع جامعه ایران بنویس میگفتم فرمول ساده و تجربه شده ای هست که از دو عنصر ترکیب شده:

خوردن نان حلال و ساختن ایران
پژمنان نماينده نشده ميكه حقوق بعدها نبايد افزايش يابد از حقوق مادامالمر خودت هم كم كن اكر ………
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
شده
من هم جز اکثریت افرادی هستم که به این نتیجه رسیدم که رای ندهم تا متهم به اشتباه نشوم . حالا منتظرم تا ببینم که مدت شش سال افراد تندرو ی که مردم دوستشان نداشتند ودر خارج از گود سیاست حرف های قشنگی برای اداره کشور میزدند چکار خواهند کرد . منتطرم ببینم‌مطلبات انها رفع بیکاری و رفاه و شادی و خوشی و ایمان‌مردم به خدا بوده یا نه برای دست یابی به قدرت برای به چالش کشیدن غربی ها و لیبرال و ایجاد تنش و سخت گیری شهروندان بوده
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
استغفراله شادی وخوشی ؟ زبونتو گاز بگیر.
لیموترش کیلو 50 هزار تومان
باورتان میشود؟
به قرآن 50 هزار تومان قیمت یک خانه بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
تقصیر هویداست ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
مردم حتما پول دارند می خرند
اگر پول نداشتن نمی خریدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
گفتند لیموترش را باید کیلویی 20هزارتومان بخرید نه بیشتر.
در شکست جبهه اصلاحات عوامل زیادی تاثیر داشتند
۱_ تیم عارف و لیست امید مهم ترین عامل بودن زیرا ترس بیش از حد انها از دولت سایه و کوتاه امدن از خواسته اصلی مردم
۲_ حسن روحانی اصولگرایی که مجبور بود چند سالی راهنمای چپ میزد ولی گردش به راست میرفت
۳_ سناریونویسانی که هدفشون سنگ اندازی در مسیر دولت بود و اجازه ندادن حتی یکی از وعده های دولت عملیاتی بشه
۴_ شورای نگهبان و کدخدای گوش به فرمان جنتی بعد از سه شکست سنکین اصولگرایان در ۹۲ و ۹۴ و ۹۶ به ناچار به کمک انها شتافت
۵_ انتخاباتی که با مشارکت ۳۹ دزصدی مردم برگزار شد بزرگترین شکست و شکست اصلاحات باعث پیروزی اپوزیسون را به همراه داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
قسمت واقعیت تلخ رو بد سانسور کردی تابی جون
تابناک چرا اینقدر سنگ مطهری و صادقی را به سینه میزنی؟کلک پول گرفتیا
آقای کدخدایی. . خدایی از خانم مرکل دیگه نمی تونید ایراد بگیرید چون او فعلا به دنیا ثابت کرده است که بسیار توانات است. چطور موقعیکه میلیونها اواره سوری عراقی را پذیرفت حرفی نزدید حالا. برای حزب الله لبنان شما ناراحتید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
ملیونها ؟!
آخه کمی هم فکر کن!
کل اروپا حاضر نشد یک پنجم ایران یا ترکیه آواره جنگی بپذیرد.
من نمی دونم به خاطر کی اینجوری چاپلوسی آلمان را می کنید؟!
دکترهای عریانش را ندیدید؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
نیروی کار ارزان. دلیل پذیرش آواره ها اینه
دورور بر زیبا کلام که در تمام عمرش یک کلام حرف حساب در باره فوت اصلاح طلبان که سالهاست مردم ایران را بخاک سیاه نشاندن زد دورود به شرفت هما نطور که زاهدی داما د شاه مخلوع ایران پس از سالها فهمید مردم ایران در برابر امریکا وغرب بر حقند ولی اصلاح طلبان همچنان پیروی از امریکا وغرب را برای مردم ایران موفقیت میدانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
اصلاح طلبان را میشود از طریق شورای نگهبان یا از طریق عدم استقبال مردم به اصلاحات از قدرت کناز زد . مشکل این هست تندروها و اصولگرایان همیشه در قدرت برای کسب خدمت را چگونه بدون هزینه سیاسی و مالی از قدرت کنار بزنیم . ایا راه حلی داری ؟ از در بیرون میکنیم از پنجره وارد میشوند
حرف هاى اقاى زيباكلام در مورد نسل جديد را بايد جدى گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
اصلاحطلبان از این به بعد حرف زیاد به هم حواهند بافت
در چهل سال پیش سیاسیون مدهبی توانستند گروهایی از طیف های فکری را بعوان تعریف چپگرا را با همان شیوه خودشان از سیاست و قدرت کنار بزنند اما بعد از مدت چند سال نتوانستند دوباره در دل مردم جا باز کنتد و نجابت سیاسی را جلب کنند. اصلاح طلبان سر براوردند . دلیلش این بود که اندیشه اصولگرایی چون با شعارهای دمکراسی مشکل دارد و مخالف هست . بخشی از این شعارها را به اصلاح طلبان محول کردند تا بتوانند لایه های اجتماعی جامعه خصوصا روشنفکران و کنشگران سیاسی هستند را هم کنترل کنند . ولی از آنطرف هم اصلاح طلبان بدرد جاهای میخوردند که اصولگرایان در سیاست ها خراب و اشتباه میکردند و اصلاح طلبان اصلاح میکردند . امروز اصلاح طلبان واقعی دنبال مطالبات سیاسی و اقتصادی مردم هستند
یه توصیه به مجلس انقلابی ، دست از افراطی گری بیش از حد بردارید زیرا این مجلس شبیه مجلس پنجم هست شک نکنید این مردم همیشه حماسه ساز خواهند بود و همه رو شوکه میکنند همانتد اسفند ۹۸؟؟؟
فکر نمیکنید دلزده شدن مردم از دو جریان سیاسی حاکم
بیش از آنکه به عملکرد این جناخ مربوط بشود
به دلیل آن است که این فرم از دموکراسی در ایران جواب نمی دهد؟
ترامپ قمار باز . در انتخابات اینده شکست میخورد و جهان بسمت صلح و اشتی و بدون خشونت و طلم و برادر کشی میرود
فعلا که هندی کیم در فضا در حال چرخش هست !
اقا محسن
خدا رحمت کنه پدرتان را ایشون هم رویای ابراه خزرتا خلیج فارس داشت اخه مهندس یه بیل خاک جابجا کردن کلی مطالعه نیاز داره نه از جنس جلسات دوستانه حین نهار و بعد از شام
خرید و ملک و باغ باغچه و اپارتمان دیگه چند میلیاردی شده با این وضعیت یعنی فقرا بمیرن تا اخر عمر خرید ملک دیگه تبدیل به رویا شده باپول کارگری کارمندی فقط شکم میشه سیر کرد با محصولات مفت کشاورزی دیگه وقتشه محصولا ت کشاورزی هم کیلویی چهل پنچاه شست هزار تومان شود
کدخدایی مگه وزیر امور خارجه هم شدن
نماینده محترم، این دیگر مطلق ریا است. کجا بودی شماموقعیکه کلیات بودجه در مجلس بحث میشد.؟ آنموقع میتوانستی فراخوان بدهی و از کلیه همکاران خودت دعوت به عدم فبول اضافه حقوق کنی. اما به تو میو.یم قطعا آنموقع از طرف همان دوستان طرد میشدی. اما حالا که آبها از آسیاب افتاده این حرفا چه جای طرح دارد؟. بله درست است. دولت هم باید از چاپ اسکناس خودداری کند. هم هزینه های غیر ضروری را حذف کند. حتی صرفه جوئی کند سپس برای چند سال متوالی از افزایش بالای 5 درصد برای همه رده ها و 10 درصد برای حداقلی ها خودداری کند.
آیا می دانید در زمانی که کرونا باعث بیکاری خیلی ها شده، در بعضی از دستگاهها چون دانشگاها و اعضا هیئت علمی که تقریبا از اسفندماه هم تعطیلند علاوه بر 15 در صد، 50 در صد بندهای حکم کارگزینی که آنهم بیشتر از 15 درصد می شود، اضافه شده.
شاید تصمیم گیران، خودشان از اعضای محترم هیئت علمی هستند که بعد از اتمام کار اجرایی دوباره به حوزه تدریس بر می گردند و می خواستند برای حقوق خودشان افزایش بیشتری در نظر بگیرند.
واکنش کدخدایی به اقدام آلمان علیه حزب الله لبنان
ماشاالله ایشان در امورخارجه هم دستی دارند
"فوتی‌های کرونا را در زیرزمین بیمارستان غسل می‌دادیم"

حرف رایگان زدن آسان است
نسلهای جدید اموزش را نمی پذیرند و فکر میکنند اموزش انها را به اجبار به سمت مسیری هدایت میکند انها نمی خواهند در ان مسیر فکری باشند که نسل قبل برای انها ترسیم کرده است با ذهنیتی جدید وارد این دنیا میشوند و ذهنیت قدیمی برای انها کمتر قابل درک است سوال های جدید میپرسند که نسل قدیمی تر قادر به پاسخ گویی سوالات انان نیست اکثر انها از نسل های قدیمی باهوشترند و سنت انها را زیر پا میگذارند .
شخصیت متزلزل تتلو حاصل محیطی است که او را به سمت هدف اصلی زندگیش هدایت نکرده و با ساختار شکنی سعی دارد تعجب همگان را به خود معطوف کند
بزرکتر همیشه بایستی گذشت کند نمایند گان می گفتند امسال به خاطر کرونا مجلس افزایش حقوق ندارد یکی از کشورها درصدی از حقوق خود را کم کردند به خاطر کرونا
ایقدر داد نزنید نه مردم اصول گرا را قبول دارند و نه اصلاح طلب را و این مجلسی که پشتوانه 26درصدی رای مردم را دارد قدرت لازم را با توجه به جنگ قدرت سر لیست های محترم از همین الان معلوم که چی مجلسی در پیش داریم و انتخابات آینده هم مشخص است
آقای وزیر بهداشت اگر تست کرونا رایگان است چرا دربیمارستان خصوصی پارس شهر رشت بیمارانی غیر کرونایی که هیچ علایمی از ابتلا به کرونا ندارند باید با پرداخت 1150000نومان بابت. تست کرونا باجبار پرداخت کنند تا برای بیماریهای غیر کرونایی بستری شوند .این گیت های تست ازچه مرجعی به این بیمارستان می‌رسد که بیچاره بیماران را سرکیسه می کنند چرا کسی رسیدگی بدرد مردم نمی کند .
خدا کنه این فکر تونل به شمال هیچ وقت عملی نشه نمیدانم کی این شمالی های بیچاره و رنج دیده و شهید داده از دست پایتخت نشینان خلاص میشوند . فقط فکراشان به شمال رفتن است و بس خواهشا بنشیند سرجایتان آقای رئیس شورای شهر به فکر تهران باش
داداش دستگاه کرونا یاب ( مستعان) تان چی شد؟
دنیا منتظر این دستگاه اشت
درآمد نمایندگان مجلس از حقوق دریافتی از مجلس نیست این یک آدرس غلط دادن است که مردم را گمراه کنند. اصلا مشکل در این مملکت حقوق های بالا نیست. اخیرا بالاترین حقوقی که ثبت شده بود چیزی حدود 35 میلیون تومان مربوط به یک مدیر بود که با دلار 16000 تومنی حدود 2200 دلار می شود! که این رقم معادل حقوق یک کارگر ساده در خیلی از کشورهای دیگر است. متاسفانه مردم هم فریب این آدرس غلط را خوردند و همه جا صحبت از حقوق های بالا است. در صورتیکه اختلاس ها و سوء استفاده از رانت های دولتی با درآمدهای چند هزار میلیاردی به اندازه این حقوق ها عکس العمل به بار نمی آورند!
روز کار گر است و میلیونها کارگر یک نماینده در مجلس آینده ندارند بنازم به این حکمت
وکلای محلس که نباید افزابش حقوف داشته باشند
من خیلی دلم میخواد بدونم نمایندگان مجلس چقدر حقوق میگیرند؟چرا شفاف سازی نمیکنند؟اینهمه فیش اومد بیرون چرا مال یک نماینده بیرون نیومد؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی