بازدید 15072

آمریکا تحریم‌های جدیدی را در ارتباط با ایران اعمال کرد

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه تحریم‌های جدیدی را علیه یک فرد و یک شرکت مرتبط با ایران اعمال کرد.
کد خبر: ۹۷۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰ 01 May 2020

به گزارش تابناک، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه تحریم‌هایی جدیدی را علیه چند فرد و شرکت مرتبط با ایران اعمال کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، شرکت خدمات معدنی «طیف» در عمان و یک فرد نام «امیر دیانت» را به دلیل ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تحریم‌های جدید قرار داد.

این تحریم‌ها در حالی اعمال می‌شود که آمریکا طی روز‌های گذشته به شدت در تلاش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است.

روزنامه «نیویورک‌تایمز» روز دوشنبه گزارش داده بود که «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در تلاش است در راستای پیشبرد سیاست فشار حداکثری علیه ایران، با توسل به یکی از بند‌های موجود در توافق هسته‌ای برجام تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند.

کارشناسان می‌گویند آمریکا از آن جهت که اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از برجام خارج شده جزو طرف‌های مشارکت‌کننده در «برجام» نیست و نمی‌تواند از بند‌های این توافق برای تمدید تحریم‌ها علیه ایران استفاده کند.

ممنوعیت‌های مربوط به فروش سلاح به ایران به موجب مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد از روز ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۷ مهر ۱۳۹۹) برداشته خواهد شد. پامپئو رهبری تلاش‌هایی را برای جلوگیری از اتمام این تحریم‌ها به عهده گرفته، اما رویترز گزارش داده احتمالاً این تلاش به بن‌بست خواهد خورد.

دولت آمریکا در روز‌های گذشته قطعنامه‌ای را میان شماری از اعضای شورای امنیت توزیع کرده که خواستار تمدید این تحریم‌ها علیه ایران است. با این حال، تصویب این قطعنامه منوط به موافقت ۹ عضو شورای امنیت و عدم وتو از سوی روسیه و چین است.

دولت آمریکا تنها می‌تواند امیدوار به جلب حمایت فرانسه، بریتانیا و آلمان به عنوان سه عضو اروپایی برجام باشد. چین و روسیه به عنوان دو عضو دارای حق وتو در شورای امنیت به احتمال زیاد با هر گونه تلاش از سوی آمریکا برای تمدید این تحریم‌ها مخالفت خواهند کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان