بازدید 15555

پاسخ رضایی به سوال خبرنگار الجزیره درمورد ماهواره نور

کد خبر: ۹۷۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۷ 01 May 2020

محسن رضایی در یک پست اینستاگرامی بخشی از گفتگوی زنده حود با برنامه بلاحدود شبکه الجزیره را آورده است که در آن بخش خبرنگار درمورد پرتاب ماهواره نور و ایراد وزرای خارجه امریکا و انگلیس به آن سوالی پرسیده است.
 
به گزارش تابناک، متن پست رضایی را در زیر می‌خوانید:


خبرنگار الجزیره پرسید: «وزرای خارجه امریکا و انگلیس نسبت به پرتاب ماهواره نور به شورای امنیت شکایت کرده‌اند، پاسخ شما چیست؟»

در پاسخ گفتم:
 
  • فناوری ماهواره نور کاملا ایرانی است. تمام بخش‌های این ماهواره و موشکی که آن را به مدار برده، از جمله سیستم‌های هدایت و کنترل آن، ایرانی است و پرتاپ آن در غافلگیری کامل انجام شده است.
 
  • ماهواره نور دیروز از فراز فلوریدا و تلاویو عبور کرد و عکس‌هایش را تهیه و برای ما مخابره کرد. این‌ماهواره، قدرت بازدارندگی ما را افزایش داده است.
 
  • بنابراین، اگر از فواصل دورتر کسی قصدی علیه جمهوری اسلامی داشته باشد، ما توان رصد آن را داریم؛ ما دیگر می‌توانیم از آسمان همه جا را مشاهده می‌کنیم.
 
  • آقای پمپئو و وزیر خارجه انگلستان اشتباه می‌کنند. در قطعنامه ۲۲۳۱ اشاره‌ای به موضوع ماهواره نشده و درباره آزمایش‌های موشکی نیز ما را به امری ملزم نکرده است. فعالیت‌های هسته‌ای ما زیر نظر آژانس بین‌المللی اتمی است. ما کلاهک هسته‌ای نداریم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان