بازدید 20234

انتقاد زریبافان از سهمیه فرزندان شاهد

این سایت از قول رئیس بنیاد شهید نوشت: در دوران تحصیل دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر را به حال خود رها می‌کنیم و بعد سهمیه کنکور برایشان ایجاد می‌کنیم تا با سهمیه وارد دانشگاه شوند و یا بعد از اتمام درس دوباره آن‌ها را رها می‌کنیم و با در نظر گرفتن سهمیه می‌خواهیم برای آن‌ها اشتغال ایجاد کنیم.
کد خبر: ۹۷۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۷:۱۱ 09 May 2010
سایت فاش نیوز که به مسائل رفاهی ایثارگران و خانواده های شاهد می پردازد از سخنان اخیر زریبافان ابراز تعجب کرد.

این سایت از قول رئیس بنیاد شهید نوشت: در دوران تحصیل دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر را به حال خود رها می‌کنیم و بعد سهمیه کنکور برایشان ایجاد می‌کنیم تا با سهمیه وارد دانشگاه شوند و یا بعد از اتمام درس دوباره آن‌ها را رها می‌کنیم و با در نظر گرفتن سهمیه می‌خواهیم برای آن‌ها اشتغال ایجاد کنیم.

طبق این گزارش رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:‌ اختصاص سهمیه‌هایی برای تحصیل و اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر موجب خدشه‌دار شدن کرامت ایثارگران در جامعه شده است.

سایت فاش نیوز پس از درج این خبر از موضع زریبافان انتقاد کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۵
انتشار یافته: ۰
اینجانب کاملا موافق می باشم سهمیه چه معنایی دارد کسی در راه خدا جان خود،عضو خود را فدا می کند آنوقت چه لزومی دارد که باید بستگان او استفاده ابزاری ببرند؟!
اتفاقا حرف بسيار قشنگ و حساب شده اي زده اند. اختصاص سهميه تنها و بدون پشتوانه بجز درد سر هيچ فايده اي ندارد اگر هدف حضور صحيح اين افراد در جامعه است بايد با پشتيباني صحيح در زمان تحصيل كاري كنيم كه سطح علمي آنها و در يك رقابت عمومي و تنگاتنگ بالا بيايد و در اين شرايط راه براي پيشرفت وحضور در عرصه مديريتي كشور براي آنها بسيار تسهيل شده است.
کاملا حرف منطقی را بیان فرمودند تا کی خودمان راگول بزنیم؟
ضمن تشكر از اقاي زري بافان كه به فكر ما فرزندان شهيد هستند لازم خدت خصرت عالي عرض كنيم تقريبا فرزندان شاهد ديكر يا فارغ التحصيل شده اند يا مشغولند اما اين طرح جديد كه فرزندان شاهد را با جانباز 50 درصد ديدهاند و همه تسهيلات را استثناء كرده اند جه صيغه اي است ديگر به قول قديميها يا كار تمام يا منت تمام
با آقاي زريبافيان موافق هستم به اين دليل كه متاسفانه قوانيني كه براي ايثارگران وضع شده است نه تنها مغاير با نياز آنها بلكه باعث ايجاد مشكلات براي آنها شده است ، در صورتي كه در ساير كشورها ايثارگران به عنوان قهرمانان ملي مورد مهر و لطف كليه اقشــــار مـــــــــردم هستند، بدون بخشنامه . و نه بوسيله تبعيض هاي دولتي . تبعيض هاي ناعادلانه باعث عكس العمل منفي از طرف ساير مردم و در نهايت به ضرر ايثارگران است و نه نفع آنها .
همیشه بهترین دفاع حمله است!!!!!
این حرفشون واقعا منطقی و درسته باید به جای ایجاد سهمیه مفتی و با آوردن بی سواد فرزندان شاهد پایه های علمی آنان را افزایش دهیم و آنان را در رقابت با سایرین قوی کنیم/این روش سهمیه ای تنها سبب بدبینی جامعه نسبت به خانواده معظم شهدا میشه
حالا تو بيا و اين يه منفذ را هم ببند به اميد خدا تاببينيم چه خواهد شد!!؟؟؟؟
چرا براي رزمندگان دوره دفاع مقدس كه سابقه حضور انان در جبهه ها كمتر از 6 ماه است سهميه اي در نظر گرفته نمي شود مگر نه اينكه اين عده هم ايثارگر هستند . حال جنگ در مقطعي به اتمام رسيد كه آنها كمتر از 6 ماه سابقه حضور داشتند . متاسفانه مسولان بنياد شهيد و امور ايثارگران توجهي به اين امر نمي كنند . و از سهميه 40 درصد هيچ درصدي به آنان اختصاص نمي دهند . اميدوارم اين مطلب را بخوانند و كمي به خود بيايند
اختصاص سهميه براي اين دوستان با چه هدفي صورت مي پذيرد آيا اين امر به منظور ارج نهادن و جبران خدمات و فداكاري هاي اين عزيزان است و يا يك نگاه ارزشي بر اين قبيل تمايز ها وامتيازات وجود دارد كه معتقد است اين افراد و خانواده ها و وابستگان آنها براي برخي مناصب و موقعيت ها شايسته ترند و لذا جهت تحقق اين امر بايد تسهيلات ويژه اي براي تحصيلات عالي اين دوستان فراهم شود.
در صورتيكه پاسخ اول مد نظر باشد جايگزيني اين امتيازات با امتيازات مالي از قبيل حقوق ماهيانه بيشتر و غيره كه بحمدلله در حال حاضر نيز وجود دارد عاقلانه تر به نظر مي رسد . فراهم آوردن شرايط براي حضور اين عزيزان در مناصب و موقعيت هاي مديريتي با اعطاي امتيازات ويژه براي تحصيلات دانشگاهي شايد براي مدت كوتاهي بعد از جنگ آن هم صرفا" براي دوستاني كه به لحاظ حضور در جنگ امكان تحصيل و يا ادامه تحصيل نداشته اند تا حدودي منطقي بنمايد اما بعد از گذشت سالها از جنگ متمايز كردن جواني كه در خانواده شهدا و ايثار گران بدنيا آمده و ساير جوانان اين كشور نه منطقي و نه عادلانه است چرا كه هيچكدام از اين جوانان امكان حضور در يك آزمايش تاريخي دفاع از آب و خاك خود را نداشته اند . به اميد روزي كه فارغ از داوريهاي ارزشي از تمام توان فرزندان اين آب و خاك براي ارتقا سطح معيشت مردم تلاش كنيم .يادمان باشد كه
به عمل كار برآيد به سخنداني نيست
حرف حق زده.به جای ایجاد رانت در امتحانات ورودی که باعث میشود در کار و تحصیل دانشگاهی اکثرا ضعیف تر باشند باید در دبیرستان بنیه درسیشان تقویت شود تا خودشان در رقابت بدون رانت پیروز باشند.
اقاي زريبافان مثل اينكه 30 سال عقبي !! فرزندان شاهد حداقل الان 25 تا 30 وحداكثر بالاي40سال هستند ديگه هركدومشان ميخواستند بروند دانشگاه تا حالا رفتن برادر من موضوعات روز را درباره اش فكر كنين !!!
آقای زریبافان بهتر است بودجه لازم پزشکی - درمانی جانبازان را که از مرداد ماه سال گذشته تاکنون قطع شده است مجددا احیاء فرمایند. در این روزهای سخت اقتصادی آیا به فکر این قشر از یاد رفته هستید؟!!!!
به ايشون بگيد كه پدر ما رو برگردونن تمام سهميه ها و همه ان چيز اندكي كه به ماها تعلق ميگيره رو بردارن اين عادلانه تره
فرزند شهيد
مهندس زريبافان نظرشان اين بوده كه هر دو سوي موضوع بايد مورد توجه قرار گيرد نه اينكه در مقطع دانشگاهي فاقد سهميه باشند.حسب فرمان حضرت امام خميني(ره) اين سهميه ايجاد شده و ايشان ايجاد شرايط تحصيلي فرزندان شهداء را در تمام مقاطع به مسولين توصيه كردند.
میخواهید همین هم ازشون بگیرید تا دیگه دستگاه عریض و طویلتون وقت آزاد بیشتری برای کارهای سیاسی داشته باشه.
اگر این حرف ها را زده است باید به او درود فرستاد. دولت موظف است رفاه خانواده معزز شهدا را تامین کند ایجاد اشتغال برای انها وظیفه دولت است. اما نشاندن کسی که رتبه 18000 دارد در کنار دانشجویانی رشته حقوق که رتبه زیر هزار دارند باعث رنجش این افراد می شود متاسفانه در رشته های تاپ در مجموع پایین ترین معدل مال کسانی است که با سهمیه وارد شده اند آیا جفا به خود این عزیزان نیست که انها را در کنار افراد درس خوان قرار دهیم که توان رقابت با انها را ندارند. و بعد از ورود به دانشگاه به انها بگوییم می توانید در امتحان شرکت نکنید و تا پایان نیمسال بعدی امتحان بدهید. برای یک بار هم که شده منطقی فکر کنیم و احساسات را کنار بگذاریم
باید دید اگر خود ایشان اگر خدای نکرده ایثارگر باشند یا شهید نظرشان چه باشد!!
من از هر كس سوال كردم ايا در صدر اسلام به خصوص در زمان پيامبر اسلام ايا براي سابقون ومبارزين اسلام سهميه وجود داشته ايا انها هم داراي سهميه بوده اند جواب مثبتي دريافت نكردم
اقاي زريبافان با سهميه فرزندان شاهد مخالف نيستند بلكه با كم توجهي در دوران رشد و تحصيل و زير سوال رفتن كرامت و شخصيت انها مخالفند.
بابا یک بار بگو که ما اصلا جنگ نداشتیم خلاص و بقیه هم جیره خوار این ملت هستند، نه ؟ کلماتی مثل حیا و شرم دیگر جایی ندارند خدا به خیر بگذراند.. اگر راست میگوید که حتما اینطور نیست هیچ استفاده ای از امکانات بنیاد ایثارگران و جانبازان نکند( ماشین ،خانه ، حقوق ، .........) آنموقع شاید...
از سوی یک مجروح شیمیایی که ارج جانبازیش را از خدا فقط طلب میکند و درگیر این درصد بازیهای ناهنجار بیهوده با این مدیریت ضعیف بنیاد ایثارگران نشده و نمیشود ایکاش آقای زریبافان از مقام معظم رهبری می اموخت که چفیه را چرا بعد از بیست سال ازگردن می آویزانند و چرا در هر سفری ابتدا به زیارت قبور شهدا میروند و چرا خمینی راحل از خدا میخواهد که اورا با این شهدا و بسیجیان مخلص محشور گرداند
بالاخره یه نفر حرف حساب زد
سلام من به عنوان یک آزاده و جانباز و ایثارگر و رزمنده به آقای زری بافان توصیه میکنم از طرق دیگر کرامت خانواده های شهید و ایثارگر را حفظ نمایند نه با حذف سهمیه ها.چون این حداقل کاری است که میتوان برای این خانواده ها انجام داد. بهتر است ایشان از دفتر کارشان بیرون آمده و سری به خانه و زندگی آنها بزند بعد اظهار فضل نمایند.
ما فرزندان شهید مشکلات بالاترازاین داریم تورا به خدا به سهمیه گیر نده
اتفاقآ" حرفشان کاملا" درست می باشد،دوست من صاحب سهمیه شهدا بود اما کشش رشته ای که قبول شده بود نداشت و خودکشی کرد. در واقع به این افراد لطف نمی شود بلکه ظلم است زیرا وقتی توانایی رشته ای نداشته باشند در وهله اول خودشان بدبخت می شوند و سپس جامعه اطراف او.
ایشان درست می گویند اما به فلسفه سهمیه توجه نداشته اند .
سهمیه کنکور ابتدا برای رزمندگان جنگ مطرح شد .
کسانیکه به دلیل حضور در جنگ و یا آسیب های وارده در جنگ بالاجبار دچار عقب افتادگی تحصیلی شدند و حق آنها هم همین است که دارای سهمیه باشند
اما بعد ها فرزندان شهدا هم به رزمندگان اضافه شدند که به نظر می رسد فلسفه سهمیه را هم لوث کرد .
به نظر می رسد این سهمیه باید فقط شامل رزمندگان و جانبازان جنگ تحمیلی باشد و فرزندان شهدا در طول تحصیل حمایت شوند .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل