بازدید 13725

دستور رئیس قوه قضائیه به بازرسی کل درباره مزد کارگران

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از دستور رئیس قوه قضائیه به بازرسی کل کشور برای بررسی ابعاد مزد ۹۹ خبر داد و گفت: مقرر شد طبق دستور رئیس قوه قضائیه بازرسی کل کشور در بازه زمانی مشخص مزد ۹۹ را با نمایندگان کارگران در شورای عالی کار بررسی کند.
کد خبر: ۹۷۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹ 29 April 2020

به گزارش «تابناک»، هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در گفتگو با تسنیم، در آستانه روز کارگر با اشاره به دیدار این انجمن با آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه در آستانه روز کارگر گفت:نمایندگان کارگران در این دیدار با رئیس قوه قضائیه مشکلات مزد ۹۹ را مطرح کردند. اینکه دستمزد ۹۹ کارگران از هزینه‌های زندگی آن‌ها بسیار کمتر است و مصوبه دستمزد مورد تأیید شورای عالی کار نیست بیان شد.

وی با اشاره به اینکه این انجمن شکایتی درباره مزد ۹۹ به دیوان عدالت اداری داشته است گفت: از وی درخواست کردیم با توجه به شکایتی که در دیوان داشته ایم و قرار است در زمان کوتاه رسیدگی شود نسبت به دستمزد ۹۹ اقدام کنند. آقای رئیسی هم به دیوان بازرسی کل کشور دستور دادند ظرف مدت یک هفته تا ۱۰ روزجلسه‌ای با حضور نمایندگان شورای عالی کار تشکیل و نظرات نمایندگان کارگران اخذ شود و اقدامی در این زمینه صورت گیرد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به اینکه در حال حاضر معیشت مهمترین مطالبه کارگران است گفت:دولت باید کارگران را دریابد، معیشت کارگران به سختی افتاده است. مطالبات کارگران سال‌های زیادی است که عملیاتی نشده است.

ابوی با اشاره به مطالبات کارگران درآستانه روز کارگر گفت: امنیت شغلی، تقویت قدرت خرید، معیشت، دستمزد شایسته، احیای قرارداد‌های کار دائم و اجرای بهداشت کار در محیط‌های کاری از جمله مطالبات کارگران است که سال‌های زیادی است هنوز محقق نشده و هر ساله مسئولان در آستانه روز کارگر وعده‌های مختلفی به کارگران داده اند، اما به آن عمل نکرده اند. امسال هم به دلیل شیوع ویروس کرونا هیچ مراسمی برای کارگران برگزار نمی‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۲
آقای رئیسی لطفا بفکر افزایش حقوق ما بازنشستگان هم باشید با این تورم
شما بفکر پر کردن جیبهای خود باشید کارگر و کارمند بدبخت از فقر و بدبختی بمیرد مهم نیست حتی سر گرسنه بر زمین بگذارد مهم اختلاسها و رفاه اقازاده ها است حقوق کارگر بدبخت به اندازه یک شام اقایون در رستورانه سیر از گشنه خبر نداره
این هم یک حرکت پوپولیستی دیگر است که به هیچ جا نمی رسد ، وای به حال کارگر که برای حل مشکل به مسبب مشکل پناه برده
از جناب رییسی بعنوان بازنشسته تامین اجتماعی درخواست میکنم به موضوع تضییع حقوقی که بابت اجرای افزایش حقوق بازنشستگان کشوری شده اما ما را از ان محروم کرده اند نیز وارد شوند. دولت ابتدا در سال جاری مقرر کرد تا پنجاه درصد به اضافه پانزده درصد و در مجموع تا سقف ۷۵ درصد به عنوان همسان سازی بحقوق بازنشستگانش اضافه کند اما تامین اجتماعی بخاطر نداشتن نقدینگیه ناشی از بدهی ۲۵۰ هزار میلیاردی دولت توانایی اعمال مشابه افزایش حقوق و همسان سازی را ندارد.
توقع نا معقولی نداریم . فقط کافیست دولت بدهیش را به صندوق و اندوخته های سی ساله مان مسترد کند واز فروش سهام شستا ما سهامداران را در نظر بگیرد تا سازمان هم توفیق اجرای افزایش را داشته باشد.
این وجوهات حق ماست، حق الناس است و تصرف در ان مذموم و نا پسندیده است.
افزایش حقوق کارگران باید طبق قانون معادل تورم و هزینه های زندگی تعیین شود.
مگر میزان وچگونگی افزایش سالانه حقوق ارتباطی به قوه قضاییه دارد ؟درست است که ما از وزارت کار دلخور وناراحت هستیم ولی این موضوع با رای گیری در شورایعالی کار مشخص میشود ونه در قوه قضاییه !!!!همه ما باید واقع بین باشیم وشرایط خراب ونابسامان اقتصاد کشور را که روز به روز بدتر هم میشود را درک کنیم
همش فقط در حد شعاره .
به نظر من بخاري از اينا گرم نميشه.چون همشون در ظاهر روبرو و در باطن با همن.
دور زدن فانون در کشور به یک امر عادی بدل شده. سازمان تامین اجتماعی که یک سازمان غبر دولتی است را با ترفند زیر بلیط دولت کردند و منابع مالی آنرا که تماما متعلق به بیمه پردازان بود را دولت چپاول کرد و حالا هم بخشی از تتمه آنرا در بورس به حراج گذاشت. ماده ۴۱ فانون کار که مقرر می دارد حداقل سالی یکبار حقوق کارگران با تورم رسمی تعدیل شود را به هیچ انگاشتند . حالا هم با منت عنوان می کنند ممکن است برای افزایش حقوق بازنشستگان این صندوق غارت شده لطف و عنایتی کنند. واقعا قانون را برای چه وضع می کنند؟ سوال این است سازمان برنامه به چه دلیل به امور سازمان تامین اجتماعی که یک نهاد غیر دولتی است دخالت می کند و روی آن چنگ انداخته؟
رئیس قوه قضائیه باید صدای کارگر رو بشنوه؟
خودشون می تونن با حقوق کارگر زندگی کنن؟
اگه ریسی جای روحانی بود ماشین اینقدر گران نمیشد
این افراد نماینده های ما کارگران نیستند و نخواهند بود زیرا سواد این کار را ندارند لذا ما کارگران حاظریم همون حقوق سال 98 را دریافت کنیم ولی چرخ صنعت بچرخد همینکه تمامی کارخانجات یا تعطیل شدند یا با 30 درصد ظرفیت کار میکنند و همون حقوق سال قبل را کارفرماها بنده خدا نمیتونن پرداخت کنند و این افراد مثلا نماینده کارگر هدفشون تعطیلی شرکتها بوده و دلشون بحال ما کارگرها نمیسوزد و نخواهد سوخت . اصلا ما افزایش حقوق نمی خواهیم باید چه کسی را ببینیم جناب نماینده کارگر کارفرما اگه داشته باشد نیاز نیست شماها بفکر ما باشید خودشون به ما پرداخت میکنند کارفرماها
چه ربطی به ایشون داره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل